Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muilkorf/snuitje

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Muilkorf/snuitje

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik ben op zoek naar een goede muilkorf voor Buck. Hij heeft een oorontsteking en moest naar de d.a. Dat heeft nogal wat voeten in aarde om hem door een wachtkamer heen te loodsen want er liepen honden los, of mensen laten de riem vieren van hun eigen hond ondanks mijn verzoek om bij hem uit de buurt te blijven. En ook om hem te kunnen laten onderzoeken en behandelen door de d.a. Wij kunnen zelf prima zijn oren zalven thuis, maar bij de d.a. gaat hij door het lint. Gillen en huilen en bijten als hij de kans zou krijgen. En dan keek de dierenarts alleen nog op dat moment in zijn goede oor waar niks mee aan de hand was. :mrgreen: :wink:

Dus ik had een muilkorf gekocht van tevoren. Dat was geen succes want hij kreeg hem zelf af thuis. Het is zo'n leren ding met allemaal riempjes. Ik zal zo even zoeken naar een afbeelding. Snuitje gekocht die was binnen een halve minuut af. Snuitje twee zat beter maar toen werd zijn tong blauw :oeps: Dus snel weer af. Bij de dierenarts kreeg hij een muilkorf die ze daar hadden, maar ook toen moesten we opletten dat hij zijn poot er niet achter kon zetten want hij krijgt hem dan af.

Is er een muilkorf, want snuitjes begin ik niet meer aan, die geschikt is voor honden die zich overal uit kunnen wringen? Die echt safe is?
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Muilkorf/snuitje

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Zo'n muilkorf die hier pas afgebeeld stond... zoekfunctie : muilkorf

Die lijkt me wel geschikt?
edit gevonden http://www.hondenforum.nl/plaza/post416 ... f#p4161170" onclick="window.open(this.href);return false; die metalen
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Yep, die heb ik ook en ze hebben hem nog niet afgekregen. EN mijn honden zijn echte houdinis.
Wel vind ik het nadeel dat ze met hun wolvenklauw eraan blijven haken als ze een poging doen. Maar ik moet zeggen dat ze de korf hier vrij makkelijk accepteren na een paar minuten.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

bij de da ga ik ook atltijd achter storms hoofd staan om de korf extra vast te houden..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ri@ schreef:Ik ben op zoek naar een goede muilkorf voor Buck. Hij heeft een oorontsteking en moest naar de d.a. Dat heeft nogal wat voeten in aarde om hem door een wachtkamer heen te loodsen want er liepen honden los, of mensen laten de riem vieren van hun eigen hond ondanks mijn verzoek om bij hem uit de buurt te blijven.
Voor mijn vorige hond maakte ik altijd even een afspraak als eerste of laatste op de dag zodat er al geen andere honden in de wachtkamer waren. Scheelde voor hem al weer een hele hoop stress...
Esther
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse dog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther »

Ik heb een duitse dog gehad die ook erg aggressief was naar soortgenoten.
Dus ik ging altijd tussen 2 katten in en als er NA mij een hond kwam, dan ging ik er via de achteruitgang uit.

Maar daarmee is het probleem van de DA nog niet opgelost.

Succes met het vinden van de juiste middelen..
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Als ik met een hondagressieve hond een volle wachtkamer verwacht, blijft de hond of in de auto tot we aan de beurt zijn en loop ik in een streep naar binnen óf ik neem mijn bench op wielen mee. Bij de DA op tafel moet je idd de korf even extra vasthouden en iemand ook de poten laten fixeren. Op zijn zij op tafel zou het mooiste zijn, maar dat zal wel niet lukken.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Rosita Compagner schreef:Als ik met een hondagressieve hond een volle wachtkamer verwacht, blijft de hond of in de auto tot we aan de beurt zijn en loop ik in een streep naar binnen óf ik neem mijn bench op wielen mee. Bij de DA op tafel moet je idd de korf even extra vasthouden en iemand ook de poten laten fixeren. Op zijn zij op tafel zou het mooiste zijn, maar dat zal wel niet lukken.
inderdaad in de auto laten. ik maak zowiezo altijd ff een afspraak... en ga niet op de inloop tijd en idd als je naar binnen gaat niet twijfelen.. hond meesleuren niet om kijken gewoon direct doorlopen niet twijfelen... ik heb een k9 tuig en pak hem daar aan vast..is ook handig

Afbeelding
Esther
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse dog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther »

StormenRoxy schreef:
Rosita Compagner schreef:Als ik met een hondagressieve hond een volle wachtkamer verwacht, blijft de hond of in de auto tot we aan de beurt zijn en loop ik in een streep naar binnen óf ik neem mijn bench op wielen mee. Bij de DA op tafel moet je idd de korf even extra vasthouden en iemand ook de poten laten fixeren. Op zijn zij op tafel zou het mooiste zijn, maar dat zal wel niet lukken.
inderdaad in de auto laten. ik maak zowiezo altijd ff een afspraak... en ga niet op de inloop tijd en idd als je naar binnen gaat niet twijfelen.. hond meesleuren niet om kijken gewoon direct doorlopen niet twijfelen... ik heb een k9 tuig en pak hem daar aan vast..is ook handig

Klinkt makkelijk zo'n tuig, maar als je hond een kilo of 75 weegt word dat toch een ander verhaal..
Die til je niet ff op aan zijn tuigje..
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Esther schreef:
StormenRoxy schreef:

Klinkt makkelijk zo'n tuig, maar als je hond een kilo of 75 weegt word dat toch een ander verhaal..
Die til je niet ff op aan zijn tuigje..
nee dat gaat niet zo heel makkelijk :lol1: storm is nog te doen met zijn 30 kg

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

metalen korf :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”