Gentle is een reutje van nu bijna 9 weekjes jong, het is dus echt heel recent nog allemaal
Gentle is een kruizing Boerboel x Stafford. Afgaande op de particulieren waar hij vandaan komt, is papa een echte Boerboel , en mama is Boerboel x Stafford. Uiterlijk gezien zou het kunnen kloppen hoor, heb beide ouders ook gewoon ontmoet. Gentle is dus grotendeels Boerboel met een snufje Stafford erdoor
Ik kwam dit forum tegen en het leek me leuk ervaringen uit te wisselen , en tips te kunnen vragen/krijgen, etc. Dus vandaar dat ik me heb aangemeld.
Gentle doet zijn naam tot nu toe eer aan, het is een rustige relaxte pup, niet wild, hij heeft zijn speelse momenten, maar ook dan is hij goed te corrigeren als hij iets te ruw doet, een erg makkelijk karaktertje dus nog nu.
Hij slaapt ook nog veel natuurlijk nu.
Hij pikt commandos als vanzelf op, zonder trainen lijkt hij meteen aan te voelen wat je van hem wil, en doet hij dus precies wat je vraagt. Hij luistert goed naar "Zit" "Lig" en "Hier" en af en toe naar "blijf" maar die vind hij nog lastig
Ook waar in huis hij wel en niet mag komen had hij zo door.
de zindelijkheid gaat ook erg vlot gelukkig.
Het slapen snachts minder, hij wordt nog veel wakker tussendoor en gaat dan janken heel luid.
De tips die je hierover krijgt zijn zooo verschillend dat we door de bomen het bos niet meer zien! (ervaringen zijn dus welkom mensen
tot nu toe doe ik het als volgt; de eerste nacht lag ik naast zijn bench op de vloer in de woonkamer, zodat hij wist dat hij niet alleen was. de nachten erna ging ik hem 1 keer snachts laten plassen als hij huilde. en als hij daarna weer huilde ging ik naar hem toe, , zei LIG en gin zelf liggen met mijn rug naar hem toe, zodra hij snurkte kroop ik zachtjes de woonkamer uit en ging naar boven. gisteren was ik zooo moe dat ik maar op de bank een paar meter van zijn bench vandaan heb geslapen zodat hij stil zou zijn en ik wat kon slapen. hij ziet me dan niet maar hoort mijn ademhaling..
Ik ben nog in dubio over mijn keuze voor deze komende nacht..... dus jullie horen nog wel hoe ik het deze nacht gedaan heb .....
hij heeft een doek met mijn geur eraan bij hem, zachte kussentjes, een knuffelbeer, zijn botje en speeltjes.
Nou dat was het zon beetje voor nu denk ik dan
Groetjes
Yvonne en gezin
BEWERKT OM TOE TE VOEGEN:
AFgelopen nacht heeft hij niet 1 keer gepiept !!!
Ik denk dat de doek niet sterk genoeg rook, ik heb hem nu een hemdje gegeven waarin ik had geslapen, dus die rook heel sterk naar mij neem ik aan (tja ik heb geen hondenneus