Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoi allemaal

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

hoi allemaal

Ongelezen bericht door laniramommy »

Ik ben Yvonne, samenwonend met Jurgen in Amsterdam ZUidoost, wij zijn de trotse ouders van drie dochters van 10enhalf, 7enhalf en 5 jaar oud. en sinds kort hebben wij ook een pup in huis genaamd Gentle.
Gentle is een reutje van nu bijna 9 weekjes jong, het is dus echt heel recent nog allemaal :) hij is nu 5 dagen bij ons.
Gentle is een kruizing Boerboel x Stafford. Afgaande op de particulieren waar hij vandaan komt, is papa een echte Boerboel , en mama is Boerboel x Stafford. Uiterlijk gezien zou het kunnen kloppen hoor, heb beide ouders ook gewoon ontmoet. Gentle is dus grotendeels Boerboel met een snufje Stafford erdoor :lol1:
Ik kwam dit forum tegen en het leek me leuk ervaringen uit te wisselen , en tips te kunnen vragen/krijgen, etc. Dus vandaar dat ik me heb aangemeld.
Gentle doet zijn naam tot nu toe eer aan, het is een rustige relaxte pup, niet wild, hij heeft zijn speelse momenten, maar ook dan is hij goed te corrigeren als hij iets te ruw doet, een erg makkelijk karaktertje dus nog nu.
Hij slaapt ook nog veel natuurlijk nu.
Hij pikt commandos als vanzelf op, zonder trainen lijkt hij meteen aan te voelen wat je van hem wil, en doet hij dus precies wat je vraagt. Hij luistert goed naar "Zit" "Lig" en "Hier" en af en toe naar "blijf" maar die vind hij nog lastig ;) En dankzij oudste dochter kent hij ook het commando "High five" en geeft je dan dus een high five :lol1:
Ook waar in huis hij wel en niet mag komen had hij zo door.

de zindelijkheid gaat ook erg vlot gelukkig.
Het slapen snachts minder, hij wordt nog veel wakker tussendoor en gaat dan janken heel luid.
De tips die je hierover krijgt zijn zooo verschillend dat we door de bomen het bos niet meer zien! (ervaringen zijn dus welkom mensen :W: )
tot nu toe doe ik het als volgt; de eerste nacht lag ik naast zijn bench op de vloer in de woonkamer, zodat hij wist dat hij niet alleen was. de nachten erna ging ik hem 1 keer snachts laten plassen als hij huilde. en als hij daarna weer huilde ging ik naar hem toe, , zei LIG en gin zelf liggen met mijn rug naar hem toe, zodra hij snurkte kroop ik zachtjes de woonkamer uit en ging naar boven. gisteren was ik zooo moe dat ik maar op de bank een paar meter van zijn bench vandaan heb geslapen zodat hij stil zou zijn en ik wat kon slapen. hij ziet me dan niet maar hoort mijn ademhaling..
Ik ben nog in dubio over mijn keuze voor deze komende nacht..... dus jullie horen nog wel hoe ik het deze nacht gedaan heb .....
hij heeft een doek met mijn geur eraan bij hem, zachte kussentjes, een knuffelbeer, zijn botje en speeltjes.

Nou dat was het zon beetje voor nu denk ik dan :) Als er vragen zijn hoor ik het graag!
Groetjes
Yvonne en gezin

BEWERKT OM TOE TE VOEGEN:
AFgelopen nacht heeft hij niet 1 keer gepiept !!!
Ik denk dat de doek niet sterk genoeg rook, ik heb hem nu een hemdje gegeven waarin ik had geslapen, dus die rook heel sterk naar mij neem ik aan (tja ik heb geen hondenneus :D dus ik moet het maar aannemen he ) en dit keer sliep hij heel de nacht door !!!! Ik heb dus kunnen slapen !!!!
Afbeelding
elleneke
Actief
Mijn ras(sen): x Border Collie
Aantal honden: 1

Re: hoi allemaal

Ongelezen bericht door elleneke »

Welkom op het forum! :D

En wat fijn dat ie vannacht goed heeft geslapen (en jij dus ook) :D Het komt allemaal wel goed!
Ellen, Shiva en de poezels
AfbeeldingAfbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Welkom hier en veel lees en schrijfplezier :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
deesjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox/jack russels
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door deesjuh »

welkom :D
Afbeelding Afbeelding
laniramommy
Actief

bedankt allemaal :)
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Goh, jij hier? Welkom :wink:
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

van harte welkom op het forum, en wat fijn dat ie een nacht doorslaapt.
brandon
Actief
Mijn ras(sen): Labrador. 10 jr oud genaamd Brandon

Ongelezen bericht door brandon »

He hoi

Welkom hier

Gr Jenny
laniramommy
Actief

kitty2 schreef:Goh, jij hier? Welkom :wink:
ken ik jou? of is het een grapje? :scratch:
als ik je ken is dat vast via jouzelf en/of kindjes,
aan je hondjes zal ik je vast niet herkennen :wink:
Afbeelding
Kit
Erelid

Je had ooit een msn groep, Melanie en Djanira waren toen nog kleutertjes, later werd je jongste geboren, ik weet niet of ik daar toen nog zat :wink:
laniramommy
Actief

kitty2 schreef:Je had ooit een msn groep, Melanie en Djanira waren toen nog kleutertjes, later werd je jongste geboren, ik weet niet of ik daar toen nog zat :wink:
oww dat is echt al een poos terug dan ja. ze waren trouwens niet tegelijk kleuter :P ze schelen 3 jaar he :lol1:

Meláni is inmiddels dus alweer bijna 11 (febr) , Djanira 7enhalf (mrt) en Jeylina die is ruim 5 (juni)

Had jij zelf ook een kind dan?
dat herinner ik me vast beter :D
Afbeelding
Kit
Erelid

laniramommy schreef:
kitty2 schreef:Je had ooit een msn groep, Melanie en Djanira waren toen nog kleutertjes, later werd je jongste geboren, ik weet niet of ik daar toen nog zat :wink:
oww dat is echt al een poos terug dan ja. ze waren trouwens niet tegelijk kleuter :P ze schelen 3 jaar he :lol1:

Meláni is inmiddels dus alweer bijna 11 (febr) , Djanira 7enhalf (mrt) en Jeylina die is ruim 5 (juni)

Yep, Naiyee en Moisha :wink: ( Naiyee post hier onder de naam Hayleycopter en noemen we hier Nen of Nennah) Nen alweer 16 jaar en Mo 13.

Ik struin hier alweer zo'n vijf jaar rond en heb zelf vier honden en een parttimer :mrgreen:
laniramommy
Actief

kitty2 schreef:
laniramommy schreef:

Yep, Naiyee en Moisha :wink: ( Naiyee post hier onder de naam Hayleycopter en noemen we hier Nen of Nennah) Nen alweer 16 jaar en Mo 13.

Ik struin hier alweer zo'n vijf jaar rond en heb zelf vier honden en een parttimer :mrgreen:
die namen klinken me idd wel bekend in de oren!

niet dat ik nu meteen weer weet hoe of wat hoor :lol1: maargoed de namen van de kids klinken me bekend.

\watvoor honden zijn dat eigenlijk op je foto? heb volgens mij nog nooit zo'n hond gezien
Afbeelding
Kit
Erelid

Geeft ook niet hoor :wink:

Die wit/rode honden zijn Podenco's Ibicenco, die zie je inderdaad niet veel, hier op het forum zitten er wel een stel, waaronder die van Podenji, zij heeft Danne en Hayley gefokt, Zen komt ook via haar :cheer: :cheer:

Die kleine Lilo is gewoon een swiffertje :mrgreen:
laniramommy
Actief

kitty2 schreef:Geeft ook niet hoor :wink:

Die wit/rode honden zijn Podenco's Ibicenco, die zie je inderdaad niet veel, hier op het forum zitten er wel een stel, waaronder die van Podenji, zij heeft Danne en Hayley gefokt, Zen komt ook via haar :cheer: :cheer:

Die kleine Lilo is gewoon een swiffertje :mrgreen:
die bedoelde ik idd :) Mooie honden!
Heb al een aantal honden gezien hier op het forum die ik nooit eerder gezien heb!
sommige rassen komen kennelijk niet zo super veel voor...
wel leuk om te zien!
zag net een hond op een foto tussen de lavendel (ofzoiets het waren in elk geval allemaal paarse bloempjes lol) met een heel mooie roestkleurige vacht, ook zo'n apart beest (en super goed gemaakte foto!)

Vind het leuk om te zien al die verschillende honden hier :D
Afbeelding
Kit
Erelid

Dat zal Caja zijn van Marye, dat is een Nova Scotia Ducktolling retriever (oftewel Toller :wink: ), ook daarvan zijn er hier een heule hoop :mrgreen:
laniramommy
Actief

kitty2 schreef:Dat zal Caja zijn van Marye, dat is een Nova Scotia Ducktolling retriever (oftewel Toller :wink: ), ook daarvan zijn er hier een heule hoop :mrgreen:
ja die ja!
had de naam niet onthouden maar nu ik het zie staan herken ik het weer idd :)

Vond die foto ook echt zo gaaf, heel goed gemaakt.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”