Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

...En toen had ik een hond.

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: ...En toen had ik een hond.

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe is ze behandeld voor hartworm? Ik hoor namelijk nogal vaak dat Nederlandse dierenartsen hartworm behandelen met een prik van het éen of ander en klaar. :ugh:
Dat kan niet. Als je hartworm wilt behandelen heb je het over een behandeling van een aantal weken waarin de hond niet tot nauwelijks mag bewegen, omdat de afstervende wormen de bloedbaan kunnen verstoppen en de hond dus kan overlijden. De hond moet dus in de bench/kennel en onder strenge controle. Behandelen van hartworm is dus vaak helemaal geen eenvoudige keuze en vaak kiest men ervoor om de hond gedurende een aantal jaren bv strongholt te geven in de nek waardoor de wormen zich niet kunnen voortplanten en dus uiteindelijk geleidelijk afsterven.

Je hoeft wat mij betreft niet met gillende sirene's naar de dierenarts. De simpele uitvoering van de tests kosten rond de 30 euro ( dat was ik toen kwijt) en dan weet je waar je aan toe bent. Eigenlijk vind ik persoonlijk wel dat je haar een keer moet laten testen zodat je een uitgangswaarde hebt en zeker bij hartworm (filariose) vind ik een test een must.
Verder kun je ook afwachten en gewoon goed opletten. Als je de verschijnselen kent van de ziekten en dus ook herkent kun je ook tijdig behandelen. Dat is dus sowieso wel van belang.
Op zich dus zeker geen paniek, alleen is het wel verstandig als je jezelf goed informeert hierover.
Dierenartsen zijn namelijk niet altijd goed op de hoogte.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

wat een binnenkomer, niels! geweldig!

suzanne123 is ons aller wettelijk anker. zij is van de regeltjes, het is aan ons om die vrolijk te overtreden als dat nodig is en in dit geval vind ik dat zeer passend.
Niels
Actief
Mijn ras(sen): Segugio Italiano
Contacteer:

Ongelezen bericht door Niels »

Eline* schreef:Hoe is ze behandeld voor hartworm? Ik hoor namelijk nogal vaak dat Nederlandse dierenartsen hartworm behandelen met een prik van het éen of ander en klaar.
Hmm... Ik begin me langzaamaan zorgen te maken.
Kira is behandeld met Milbemax (https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... nd/11/1/1/" onclick="window.open(this.href);return false;); twee tabletten met een week tussentijd. Volgens de site is dat ter preventie van hartworm. De schurft is behandeld met Advocate (http://www.companion.bayer.nl/SCDIERBLX ... enDocument" onclick="window.open(this.href);return false;). Ook dat spul werkt preventief tegen hartworm.
Kira is dus NIET voor hartworm behandeld.

De schurft is zorgvuldig onderzocht, maar ik kan me geen bloed-onderzoek herinneren. Dat kan aan mij liggen; ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen bloedonderzoek gedaan is. Er is wel weer geluisterd naar haar hart.

Ik hou natuurlijk symptomen in de gaten. Los van ruime wandelingen zijn we zeker een uur per dag aan het oefenen en spelen. (We zullen nooit de top van de doggydance halen, maar een enkel disco-dansje moet te doen zijn.) Vreemd gedrag, lusteloosheid, moeheid, verlies van eetlust en dergelijke zouden me zeker opvallen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Een geweldig mooi verhaal en een hele leuke schrijfstijl :wink: . Welkom op het forum dus en ik hoop nog veel van jullie avonturen te lezen. :ok:

(Enne... ik had haar ook meegenomen :wink: ).
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Wauw, je bent mijn held Niels :ok:
Heel veel plezier in je nieuwe rol als man-met-hond, er gaat een wereld voor je open :mrgreen:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

:E: wauwie... wat een verhaal welkom :love:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je moet je geen zorgen gaan maken, maar even preventief een keer bloed af laten nemen en laten testen op leishmania, filariose en ehrlichia zou ik wel doen. Kost je even 1 keer een euro of 30 ( ieder geval bij mijn dierenarts, informeer je even over je eigen arts ;-)) en je kan ieder geval de hartworm uitsluiten (of niet) en bij de leish en erhlichia weet je hoe de vlag erbij hangt.
Het vervelende is dat geen van de ziekten een helder verloop heeft. Het is niet zo dat de hond ineens zichtbaar ziek wordt, maar het zijn van die kleine dingetjes. Een kuchje hier, eens een paar passen mank daar.
Gewoon goed om te weten en een test als aanvang is verstandig om te voorkomen dat je je over 5 jaar voor je hoofd slaat omdat ze ineens dan toch hartworm bleek te hebben. (en van hartworm krijgen ze vaak pas in een laat stadium klachten)
Maar geniet vooral van je mooie dame hoor ;-)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Zonder hond was je hier niet lid geworden en hadden wij niet jouw ontroerende verhaal mogen lezen. Ik wens je van harte welkom op het hondenforum in de hoop -natuurlijk vanuit eigenbelang- nòg meer van jouw schrijfsels te mogen lezen. :ok:

Ik weet wel zeker dat, als ik in zo'n situatie had gezeten, en er was geen asiel of iets dergelijks in het land van herkomst je meteen het stempel 'dief' op mijn voorhoofd had kunnen plaatsen.

-geen water
-geen voer
-halve gewichtsafname
-schurft
-geen verzorging mbt de nagels
-geen baas in de directe omgeving

Dan ben ik hier klaar mee en gaat de ketting eraf! Niels, puik gehandeld.... :E:

Ik wens je waanzinnig veel plezier met Kira. :cheer:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Welkom op het forum.
wat een prachtig verhaal, geweldig gedaan Niels.. :ok:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Welkom!!

Een gelukkige hond en een gelukkige nieuwe baas, wat wil je nog meer!
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Welkom op het forum! Een mooi verhaal, zeg.
Wat goed van je dat je Kira hebt meegenomen.
Ik hoop dat je ontzettend veel plezier met haar zult hebben. Ik ben blij dat ze een gouden mandje heeft gevonden i.p.v die koelkast...
JOY
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat een verhaal zeg. en wat een aandoenlijke mooie hond. Hoe kunnen mensen dit met een hond doen, ik kan er niet bij. Dat dit bestaat! Ik ben blij dat Kyra het geluk heeft gehad dat ze jou tegen kwam.

Ik weet wel dat ook Corsica een plek is waar ik dus weg moet blijven....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Niels
Actief
Contacteer:

iones schreef: Ik weet wel dat ook Corsica een plek is waar ik dus weg moet blijven....
Niet te snel, Iones!

Ik kom al jaren op Corsica (al 10 jaar, ieder jaar 3 weken tot een maand) en dit is de eerste keer dat ik een dergelijk stuk verwaarlozing heb gezien. Corsica heeft veel honden. Ze lopen allemaal los (of liggen liefst midden op de weg te slapen), zijn in voor een aai of een speeltje, maar zijn niet geinteresseerd in brood. Ze zien er altijd gezond en doorvoed uit.

Afgezien van honden heb ik er vossen uit de hand gevoerd, ben door geiten achtervolgd, heb schapen van de weg gedreven, koeien en paarden geleerd mijn tent niet op te eten en een ezel uit mijn auto verwijderd. Corsica is leuk voor dierenliefhebbers.

En toch een positief punt over het onderkomen van Kira. De roomservice was slecht, het sanitair afwezig en de ramen konden niet dicht - maar het uitzicht was okee:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ikkrijg spontaan hoogtevrees bij die foto :N: Welkom op het forum!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Wauw, zeker een mooi uitzicht!
Jammer van de accomodatie, maar die heeft ze dan ook gelukkig verruild voor een veelsterrenhotel.
JOY
Afbeelding
iones
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Hoi,
Welkom...

Maar eh... ergens snap ik het wel hoor, maar je hebt de hond dus gestolen?

In dat geval; hoe schrijnend de omstandigheden ook zijn.... ik vind dat dus niet kunnen ;-(

Suzanne
JE vindt het WEL kunnen als hij de hond daar achter had gelaten zodat ze langzaam dood was gegaan>???? Waar zit in godsnaam je verstand???

Ik ben opgelucht te lezen Niels, dat het niet de norm is in Corsica om een hond zo te behandelen. Toch lees ik verderop dat je bang bent dat er nu weer een andere hond ligt. Maar als je een hond zo laat verkommeren, hoe is zo'n beest dan nog in staat om te doen waarvoor hij bedoeld is: het beschermen van vee?

Kettinghonden zijn in Zuid Europa en met name in Griekenland en Spanje een normaal verschijnsel. Ik ga niet meer naar die landen toe. IK hoef dat niet te zien. Dan is mijn vakantie verpest.
Laatst gewijzigd door iones op 26 okt 2010 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Welkom hier op het forum man met hond en mooi dametje :I:
Ik vind het net als de meeste super dat je haar hebt "gestolen" en wens jullie samen een heel leuk leven toe :ok:
Niels
Actief
Contacteer:

Else schreef:[...] die heeft ze dan ook gelukkig verruild voor een veelsterrenhotel.
Nou reken maar! Het mormel komt niet eens meer mee naar de keuken als ik kaas ga snijden. Ze heeft door dat haar stukje toch wel naar de bank gebracht wordt en blijft dus gewoon liggen.

Een van haar grootste problemen is volgens mij toch echt een luxe-probleem. Ze heeft vrije toegang tot mijn tuin via een hondenluik. In het begin deed ze daar een deel van haar behoeftes, maar sinds ze daar ook haar botten begraafd wil ze toch liever ergens anders plassen. En ik maar uitlaten!

Wat moet ik doen? Een tweede tuin aanleggen zodat ze botten en behoeften kan scheiden?
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Niels schreef:
Else schreef:[...] die heeft ze dan ook gelukkig verruild voor een veelsterrenhotel.
Nou reken maar! Het mormel komt niet eens meer mee naar de keuken als ik kaas ga snijden. Ze heeft door dat haar stukje toch wel naar de bank gebracht wordt en blijft dus gewoon liggen.

Een van haar grootste problemen is volgens mij toch echt een luxe-probleem. Ze heeft vrije toegang tot mijn tuin via een hondenluik. In het begin deed ze daar een deel van haar behoeftes, maar sinds ze daar ook haar botten begraafd wil ze toch liever ergens anders plassen. En ik maar uitlaten!

Wat moet ik doen? Een tweede tuin aanleggen zodat ze botten en behoeften kan scheiden?

:lol1: :lol1:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

lieke schreef:Een geweldig mooi verhaal en een hele leuke schrijfstijl :wink: ..
even :offt: na je verhalen op je site gelezen te hebben, ging er een lampje branden :smile1:
ik had diverse verhalen al eens eerder gelezen, in de Kanosport :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Welkom hier, geweldig verhaal met een happy end :ok:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Niels schreef:

Ach gut, ze heeft het wel zwaar bij je, wat een problemen :F:
Ook even off topic, je bent toch wel tegen rabiës gevaccineerd he met al die stoere buiten activiteiten? (sorry beroepsdeformatie...) :engel:
Niels
Actief
Contacteer:

Hamilton schreef:[quote="lieke"na je verhalen op je site gelezen te hebben, ging er een lampje branden :smile1:
Klopt! Mijn column "Ins Blaauwe Hinein"!
Voor de niet-insiders: Mijn Naam is Niels Blaauw, vandaar de woordspeling. De column bestond uit de meer ongeloofwaardige schipperslatijn. Bijvoorbeeld:
http://www.nibla.nl/verhalen/haai.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Kira kayakt trouwens met me mee. Ik heb haar eerst op het droge met een bak voer de kuip in gelokt, en vervolgens op het water op schoot. Ze heeft een uurtje geoefend in uit-de-boot-vallen en van boot naar boot springen (met mijn jaarlijkse instructie-groep) en heeft daarna besloten dat het achterdek een prima plek is. Ik heb daar een stroeve, vlakke zitplaats voor haar gemaakt. Op groot water zit of ligt ze daar, maar op smalle slootjes, als de geuren wat dichterbij komen, voel ik haar neus opeens in mijn oksel. Ik til mijn arm op, Kira kruipt over de kuiprand naar voren, en gaat op het uiterste puntje met haar neus in de wind staan. Overboord vallen doet ze niet meer - behalve een maandje geleden toen ze zich te wild probeerde te krabben en ondersteboven van haar dek afrolde.

Nou dacht ik dus een normale man-met-hond te zijn geworden - blijk ik op het water WEER als het achtste wereldwonder te worden aangekeken, met Kira in haar zwemvest op het achterdek, met haar kop op mijn schouder. Wat is het MOEILIJK om normaal te zijn!
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Niels schreef:Nou dacht ik dus een normale man-met-hond te zijn geworden - blijk ik op het water WEER als het achtste wereldwonder te worden aangekeken, met Kira in haar zwemvest op het achterdek, met haar kop op mijn schouder.
Dat heet jaloezie :mrgreen: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Welkom man-met-hond en Kira!
Ik stel voor dat je hier ook een column begint, want ik vind je schrijfstijl geweldig leuk om te lezen en zo te horen onderneem je nog wel eens het één en ander samen met Kira, dus genoeg inspiratie :ok: Ik kijk alvast uit naar je eerste column :wink:
Heidi Jongen
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Heidi Jongen »

Niels schreef:
iones schreef: Ik weet wel dat ook Corsica een plek is waar ik dus weg moet blijven....
Niet te snel, Iones!

Ik kom al jaren op Corsica (al 10 jaar, ieder jaar 3 weken tot een maand) en dit is de eerste keer dat ik een dergelijk stuk verwaarlozing heb gezien. Corsica heeft veel honden. Ze lopen allemaal los (of liggen liefst midden op de weg te slapen), zijn in voor een aai of een speeltje, maar zijn niet geinteresseerd in brood. Ze zien er altijd gezond en doorvoed uit.

Afgezien van honden heb ik er vossen uit de hand gevoerd, ben door geiten achtervolgd, heb schapen van de weg gedreven, koeien en paarden geleerd mijn tent niet op te eten en een ezel uit mijn auto verwijderd. Corsica is leuk voor dierenliefhebbers.

En toch een positief punt over het onderkomen van Kira. De roomservice was slecht, het sanitair afwezig en de ramen konden niet dicht - maar het uitzicht was okee:
Afbeelding

O,o... geen slecht woord over Corsica :boos: :mep: , het eiland van de schoonheid heeft niet voor niks de naam Kalliste!
Wij komen ook al jaren op Corsica, hebbben al 2x een poes "gestolen :lol1: ". En daar ben ik nog steeds zeer trots op.

Niels, jij bent ook mijn held :E: !!
De meeste dieren zijn goed verzorgd op Corsica, maar zoals in vele Zuid-Europese landen zijn er ook veel schrijnende gevallen. Wij, als mensen, hebben de verantwoordelijkheid om hun veiligheid, gezondheid en welzijn te waarborgen. Misschien schieten wij, hier soms wel wat in door, maar goed!

Toen wij 11 jaar geleden onze kleine tricolor, Aleria (een verstoten kitten van nog geen 2 weken) vonden (jaja, in Aleria!), hebben we heel het eiland afgezocht naar een dierenspeciaalzaak. Er was er maar 1tje aan de rand van Bastia.
Tegenwoordig vind je er in iedere stad wel 1 en de het aantal dierenartsen is ook flink toegenomen.
Van onze Aleria hebben we helaas deze zomer afscheid moeten nemen.
8 jaar geleden heeft een zwart katertje zichzelf uitgenodigd naar Nederland. Was niet weg te slaan uit onze auto, dus toen maar meegenomen.

van harte welkom op het forum! Leuk om hier ook een Corisica liefhebber te treffen!

Aspettami Corsica!
Heidi.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Niels schreef: Klopt! Mijn column "Ins Blaauwe Hinein"!
Voor de niet-insiders: Mijn Naam is Niels Blaauw, vandaar de woordspeling. De column bestond uit de meer ongeloofwaardige schipperslatijn. Bijvoorbeeld:
http://www.nibla.nl/verhalen/haai.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Kira kayakt trouwens met me mee. Ik heb haar eerst op het droge met een bak voer de kuip in gelokt, en vervolgens op het water op schoot. Ze heeft een uurtje geoefend in uit-de-boot-vallen en van boot naar boot springen (met mijn jaarlijkse instructie-groep) en heeft daarna besloten dat het achterdek een prima plek is. Ik heb daar een stroeve, vlakke zitplaats voor haar gemaakt. Op groot water zit of ligt ze daar, maar op smalle slootjes, als de geuren wat dichterbij komen, voel ik haar neus opeens in mijn oksel. Ik til mijn arm op, Kira kruipt over de kuiprand naar voren, en gaat op het uiterste puntje met haar neus in de wind staan. Overboord vallen doet ze niet meer - behalve een maandje geleden toen ze zich te wild probeerde te krabben en ondersteboven van haar dek afrolde.

Nou dacht ik dus een normale man-met-hond te zijn geworden - blijk ik op het water WEER als het achtste wereldwonder te worden aangekeken, met Kira in haar zwemvest op het achterdek, met haar kop op mijn schouder. Wat is het MOEILIJK om normaal te zijn!
dat vraagt natuurlijk om fotos :mrgreen:

maar ben naar aanleiding van je verhaal een nieuw(kano) topic begonnen
zie koffiecorner
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Geweldig verhaal!

Welkom Man-met-hond!

a.k.a Niels
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
iones
Zeer actief

Niels schreef:
Hamilton schreef:[quote="lieke"na je verhalen op je site gelezen te hebben, ging er een lampje branden :smile1:
Klopt! Mijn column "Ins Blaauwe Hinein"!

Die hond is bij jou helemaal met z'n kont in de boter gevallen!
Lekker mee met baasje overal naartoe, kajakken, trekken door de bossen.

Wat wil een hond nog meer? Dit is het soort hondenleven dat iedere hond ambieert!

Trouwens, was Corsica niet het eiland waar Napoleon destijds naar verbannen was?
Afgaande op foto's en beschrijving mogen ze mij ook wel op zo'n manier "bestraffen".
teresa
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Een yorkshire terriër mini.

Ongelezen bericht door teresa »

Wat een prachtig verhaal, boft die hond even! :ok:
Welkom. :D
The world means everything to me,
and you are my world.
I love you Polleke. <3
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”