Ik wilde nog even laten weten hoe het is afgelopen.
We hebben, dankzij de oplettende mensen hier die me erop wezen, voor de waterdichte Trixie gekozen.

De zwarte dus, met het pootje erop. De strepen en het pootje zijn flink reflecterend, dat is wel prettig.
Gisteren hebben we hem ontvangen.
Bij het uitpakken leek hij eerst véél te groot (ik twijfelde al even aan mijn meetkunsten

)... maar bij het aantrekken bleek hij slechts wat lang en verder juist prima uitgemeten.

En dat hij wat lang zou zijn wist ik al, aangezien Branco's borst nogal fors is en de jas anders te klein zou worden.

Maar het is niet hinderend, dus dat is mooi. Branco heeft me al meer dan eens verbaasd; hij is forser dan hij lijkt! (Zijn nek is zelfs precies zo dik als Rhodi's nek!

)
Klein nadeeltje; de buikband zit, naar mijn mening, wat te laag op de buik, ik had hem liever wat dichter achter de voorpoten gehad. Echter, door Branco's specifieke bouw, glijd hij automatisch naar beneden toe. Branco lijkt het niets uit te maken gelukkig. De elastieken voor de achterpoten vind hij niet prettig en die gebruiken we dan ook niet. Het jasje blijft over het algemeen goed zitten en schuift maar weinig.
Ik vroeg me af wat Branco ervan zou vinden. De eerste keer schrok hij even dat ik het jasje over zijn rug legde, maar sindsdien heeft hij besloten dat het hem prima bevalt. Als ik vraag; ''Zal ik je jasje aantrekken?'' komt hij keurig naar me toe en blijft hij staan tot ik klaar ben. Hij heeft al ervaren dat het (kennelijk) warm is en hij vind het prettig.

Ongelooflijk hoe snel die kleine verbanden lijkt te leggen... hij is daarin véél slimmer dan Rhodi. Het woord ''jasje'' had hij dan ook vlot door.
Vanmiddag wilde hij liever niet lang buiten zijn en wilde al vlot terug naar binnen, dus stelde ik die vraag weer. Hij kwam weer naar me toe, jasje aan, en wilde vervolgens wel weer mee naar buiten. (En als Branco niet wil, dan laat hij dat wel merken...) Erg positief dus!
Uiteraard moet hij nog wel even wennen aan het dragen zelf; hij schud zich vaker en heeft nog niet geprobeerd te plassen met het jasje aan (dus dan doen we hem nog even uit, zodat hij rustig zijn behoeftes kan doen) maar dat komt nog wel. Ik ben bijzonder positief over deze ervaring en was stomverbaasd hoe graag Branco de jas aan heeft.

(Let niet op de wat... ongemakkelijke uitdrukking.

Dat kwam vanwege de camera, niet vanwege het jasje)
Als de ervaringen zo onverdeeld positief mogen blijven, krijgt hij een kwalitatief (nog) beter jasje volgend jaar.