Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

elf maanden

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: elf maanden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ben ervan overtuigd dat je het beste voor hebt met je hond. Maar ik ben er ook van overtuigd dat je vertrouwt op de verkeerde mensen en dat je daardoor nu met de gebakken peren zit.
Tussen een te harde aanpak en het ongebreideld uitdelen van hondenbrokjes zit een hele wereld. En er zijn genoeg mensen die daar met je over van gedachten willen wisselen, maar dat moet je wel willen.
De omgang met een hond is vooral een mentaal spelletje.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Jaap* schreef:Ik ben ervan overtuigd dat je het beste voor hebt met je hond. Maar ik ben er ook van overtuigd dat je vertrouwt op de verkeerde mensen en dat je daardoor nu met de gebakken peren zit.
Tussen een te harde aanpak en het ongebreideld uitdelen van hondenbrokjes zit een hele wereld. En er zijn genoeg mensen die daar met je over van gedachten willen wisselen, maar dat moet je wel willen.
De omgang met een hond is vooral een mentaal spelletje.
Hier sluit ik mij bij aan :ok:

Ik denk echt dat de problemen die je heb met de hond aan de manier van opvoeden ligt en niet aan de hond.
Duidelijkheid en consequentie zijn zeer belangrijk, maar als je er respect en samenwerking mee wilt bereiken zul je het over een andere boeg moeten gaan gooien dan dat je nu doet.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik sluit me aan bij Jaap*.
Het is een mentaal spelletje.
Daarvoor hoef je een hond niet op zijn rug te leggen.
Ook een passievolle hond niet.
En geloof me, ik heb een zeer passievolle hond gehad en dat het moeilijk is, geloof ik dus direct.
Darazou schreef:Mijn da vertelde ook dat sinds de invoering van de zachte opvoedingsmethode, ze meer honden heeft laten inslapen dan ooit tevoren. Nu wil het niet zeggen dat zacht slecht is, integendeel, maar mensen denken dat ze altijd vriendelijk en zacht moeten zijn en er zijn nu eenmaal honden die DAT niet aankunnen.
Nog even afgezien van het aantal mensen dat een positieve training net zo min snapt als de harde methode :wink: weet je hoe veel meer er wordt gefokt en hoe veel meer zieke honden daar bij zitten door onzorgvuldigheid bij het fokken?
Vreemd dat juist een DA dat niet opmerkt.

Bij jouw hond was er een medische oorzaak schrijf je.
Dat is vermoedelijk een antwoord op de vraag van Jaap* en van mij.
Ter lering voor iedereen.
Wat was die medische oorzaak?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dorazou
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): ruwharige teckel en een duitste staande draadhaar

Ongelezen bericht door Dorazou »

hij heeft een vorm van bloedvergiftiging. Het is eigenlijk al over en zijn vreemde gedrag ook. Nu het mijne nog he?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dorazou schreef:hij heeft een vorm van bloedvergiftiging. Het is eigenlijk al over en zijn vreemde gedrag ook.
Fijn dat je naar de DA bent geweest en dat er een medische oorzaak aan te wijzen was :ok:
Nu het mijne nog he?
:D
Ik zeg niks :wink:
Denk er gewoon eens over na wat er is gezegd door een aantal hele goeie hondenmensen.
Misschien kan je er toch iets uithalen waar je wat mee kan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”