Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup doodgebeten in Beverwaard

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Pup doodgebeten in Beverwaard

Ongelezen bericht door tineke »

wenmart20 schreef:[Volgens mij vat je het verkeerd op.
Hond die hond agressief zijn opruimen past absoluut niet in mijn straatje.
maar honden die mens agressief zijn vind ik niet in deze maatschappij thuis horen.
.
Nee hoor ik vat je niet verkeerd op ,mijn mensagressieve hond hield ik ook bij me en er is dus geen enkele reden geweest om die op te ruimen.
Maar goed volgens jou hoort dat niet in onze maatschappij ,je bent dus niet tegen opruimen an sich als het jou maar niet raakt.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

wenmart20 schreef:
tineke schreef:
wenmart20 schreef:Hond hond agressie is voor mij absoluut geen reden om een hond af te maken.
Tis een ras eigenschap.

Laten we dan beginnen met de honden opruimen die mens agressief zijn.
maar nee daar kijken we niet naar om

Dus honden opruimen is niet erg als het maar niet jou ras betreft :kotz:
Ik ben absoluut niet voor honden opruimen maar wel voor echt passende maatregelen tegen aso's met honden die te beroerd zijn om ze bij zich te houden.
En het aantals pitjes en staffords en de kruisingen die tegenwoordig in zeer grote getalen wordt aangeboden op sites als mp baart mij echt wel zorgen hoor.
Niet al die honden gaan goed terecht komen ,sterker nog het grootste gedeelte daarvan gaat dat niet bij lukken.
Laten er nu maar eens maatregelen worden getroffen ,eigenaar financieel verantwoordelijk voor alle schade om maar eens wat te noemen,die echt zoden aan de dijk zetten, voordat er regels komen waar honden en wel betrokken eigenaars weer de dupe van worden.

Volgens mij vat je het verkeerd op.
Hond die hond agressief zijn opruimen past absoluut niet in mijn straatje.
maar honden die mens agressief zijn vind ik niet in deze maatschappij thuis horen.
en de reden waarom ik de dekking met mijn teef heb afgezegd is omdat ik zoveel om me heen zie dat de baasjes zich heeeel anders kunnen voordoen dan ze werkelijk zijn.

Ik houd mijn honden bij me.
ze lopen hier ook los maar zodra er een andere hond aan komt lijn ik ze aan.
Mijn honden zullen echt niet ergens rondzwerven.
tot je een keer verrast word en ze niet optijd kan aanlijnen :N:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

StormenRoxy schreef:

tot je een keer verrast word en ze niet optijd kan aanlijnen :N:
En dan zul je dr maar lopen als baas met je hond(je) :ugh:

Rimpel is hufterig met andere honden en daarnaast is het gewoon een rund met oplettendheid en luisteren dus hij loopt aan de lijn, klaar...
Ik verwacht van alle andere honden baasjes dat ze hun hond - of die nou wel of niet te pruimen is met andere honden - bij zich houden...

* en voordat ik de "ik -vind -dat -mijn -hond- altijd- los -moet kunnen- lopen -en -overal -op -af -mag -rennen" brigade weer begint te gillen; ik loop nooit, maar dan ook nooit in een losloopgebied met mijn aangelijnde hond *
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Preventief muilkorven zou zo'n slecht idee niet zijn.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Joera schreef:Preventief muilkorven zou zo'n slecht idee niet zijn.
Dat heb ik gedaan toen mijn hond jong was in sommige situaties,en vind ik ook heel normaal om te als je hond echt andere kwaad zou kunnen doen ,zowel mens als dier :wink:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat ontzettend triest, arm arm pupje en arme eigenaren. Het zal je verdomme maar gebeuren. :(
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

dagmar88 schreef:
fay schreef:deze maand echt raak geweest voor dit soort ras

http://www.hondenenpuppies.nl/stafford/ ... dere-hond/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft de burgemeester niets beters te doen met de sneeuw? Het lijkt mij dat zij noch politie, justitie of deskundige is?

“Het incident is bij de politie gemeld. Ik wil weten waarom een een jaar oude hond dat agressieve gedrag vertoont. Het dier wordt onderzocht op aangeboren agressiviteit. Hoe kan herhaling voorkomen worden? Daar gaat het om.”

:oohja:
Pffff. wat is hier nou weer mis mee :denken: . Die burgemeester doet het geweldig. De eigenaar heeft zelf allang afstand van het hondje gedaan (wat een interesse :roll: ), de burgemeester zet niet gelijk de spuit in de hond maar laat hem netjes testen. Dus vertel eens, wat is hier nu eigenlijk mis mee. :U:

(behalve dat ze in de media het ras fout hebben, maar niet iedereen heeft zoveel interesse in rassen als de gemiddelde forummer.)
Gr. Aniek

Afbeelding
Joera
Zeer actief

tineke schreef:
Joera schreef:Preventief muilkorven zou zo'n slecht idee niet zijn.
Dat heb ik gedaan toen mijn hond jong was in sommige situaties,en vind ik ook heel normaal om te als je hond echt andere kwaad zou kunnen doen ,zowel mens als dier :wink:
Mijn hond loopt tegenwoordig ook met een muilkorf. Daarom vind ik preventief muilkorven een goed idee. Omdat ik zie dat mijn hond nergens last van heeft en het mij zoveel meer rust geeft dat ik weet dat hij geen kwaad kan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Budkes schreef:
dagmar88 schreef:

http://www.hondenenpuppies.nl/stafford/ ... dere-hond/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft de burgemeester niets beters te doen met de sneeuw? Het lijkt mij dat zij noch politie, justitie of deskundige is?

“Het incident is bij de politie gemeld. Ik wil weten waarom een een jaar oude hond dat agressieve gedrag vertoont. Het dier wordt onderzocht op aangeboren agressiviteit. Hoe kan herhaling voorkomen worden? Daar gaat het om.”

Pffff. wat is hier nou weer mis mee :denken: . Die burgemeester doet het geweldig. De eigenaar heeft zelf allang afstand van het hondje gedaan (wat een interesse :roll: ), de burgemeester zet niet gelijk de spuit in de hond maar laat hem netjes testen. Dus vertel eens, wat is hier nu eigenlijk mis mee. :U:
dagmar88 schreef:

Er is zo veel jammer aan dit artikel. Stafford Terrier (de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt), geen onderscheid tussen agressie naar hond of mens en denken dat het wel op te lossen valt met een muilkorf of cursus terwijl niet de hond maar de eigenaar verkeerd is...
:U: Als er geen Staffords meer zijn komen daar wel Rottweilers, Dobermanns, Boerboels of Tosa's voor in de plaats bij mensen die hun eigenwaarde ontlenen aan hun hond.
Dát gajes mocht van mij opgeruimd worden.
Dat had ik al in het bericht staan maar heb je niet gequote. Waarom testen als je de uitkomst al lang weet? Ja, er zit aangeboren agressiviteit in en wanneer je wilt weten hoe het kan dat een hond van dit type van een jaar oud hond agressie vertoont hoef je alleen maar even rasinformatie op te zoeken :U:
Voor mij is dat hetzelfde als een Mechelaar op werklust of een Coonhound op jachtinstinct testen.
Hij zit in het asiel en daar geven ze honden met hondagressie echt niet zomaar een spuitje. En als, dan wordt dat na overleg geregelt door asiel, deskundige en dierenarts; niet door iemand die van een afstandje rapportages over Stafford Terriers leest.
Waarom zou je iemand die deze een hond nieuw leven wil geven gaan verplichten hem te muilkorven of op cursus te gaan? Zoals ik al zei, het ligt aan die baas dat het fout is gegaan en daar heeft de nieuwe baas niks mee te maken.

De hond en de nieuwe baas krijgen een stempel en de oude baas kan morgen weer zonder enige consequentie een xxl pitbull van internet af plukken. Dát is er verkeerd aan.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Laten we er alsjeblieft niet weer zo'n bekend topic van maken... Het is vreselijk wat er gebeurd is en dat had niet mogen gebeuren. Het is in en in triest en de nachtmerrie voor de eigenaren van de pup.
Je kunt niet alle stafford eigenaren over 1 kam scheren, maar ik snap dat er zo'n reacties op komen. En natuurlijk, ik vind het ook niet leuk om te lezen, maar realiteit is dat er nog altijd te veel onverantwoorde baasjes rondlopen en dat dit soort incidenten gebeuren. En daar zit nu net het probleem.

Als mijn hond doorgebeten zou worden door een rotweiler (ik noem maar even wat) dan zou ik ook alle rotweilers kunnen afschieten. Is dat eerlijk? Nee, maar dat is wel je gevoel. Tenminste, dat zou het van mij zijn, zeker in het begin. Dan hoef je bij mij ook niet aan te komen met een heel pleidooi over het ras, dat interesseert me dan even niets, zo'n hond heeft die van mij doodgebeten dus ik kan het ras niet leuk vinden.
Dat zelfde krijg je nu ook, dat is toch alleen maar menselijk. En iedereen weet hier ook wel dat er uitzonderingen zijn en dat er verantwoordelijke baasjes rondlopen. Daarom moet je proberen dit niet persoonlijk op te vatten, hoe moeilijk dat misschien ook is. Maar dit topic veranderd straks weer in het gebruikelijke en daar gaat het nu toch niet om. Het maakt (vind ik dan) helemaal geen reet uit of het een raszuivere stafford was, een kruising of een cane corso, dat wat er gebeurd is is afschuwelijk en had niet mogen gebeuren, heel simpel.
Budkes
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Budkes schreef:

Dat had ik al in het bericht staan maar heb je niet gequote. Waarom testen als je de uitkomst al lang weet? Ja, er zit aangeboren agressiviteit in en wanneer je wilt weten hoe het kan dat een hond van dit type van een jaar oud hond agressie vertoont hoef je alleen maar even rasinformatie op te zoeken :U:
Voor mij is dat hetzelfde als een Mechelaar op werklust of een Coonhound op jachtinstinct testen.
Hij zit in het asiel en daar geven ze honden met hondagressie echt niet zomaar een spuitje. En als, dan wordt dat na overleg geregelt door asiel, deskundige en dierenarts; niet door iemand die van een afstandje rapportages over Stafford Terriers leest.
Waarom zou je iemand die deze een hond nieuw leven wil geven gaan verplichten hem te muilkorven of op cursus te gaan? Zoals ik al zei, het ligt aan die baas dat het fout is gegaan en daar heeft de nieuwe baas niks mee te maken.

De hond en de nieuwe baas krijgen een stempel en de oude baas kan morgen weer zonder enige consequentie een xxl pitbull van internet af plukken. Dát is er verkeerd aan.
Dat heb je dan toch mis, want zo gaat het namelijk niet. De hond wordt getest door deskundige mensen op een deskundige wijze. Ik zie al niet wat een nieuwe eigenaar daar trouwens voor stempeltje door op zou lopen. Maar een kundig rapport bij een hond die al een hond heeft doodgebeten, daar is helemaal niets mis mee. Dat die hond een hond heeft doodgebeten ligt in mijn beleving trouwens niet alleen maar aan de eigenaar. Die heeft de hond de gelegenheid gegeven om dat te kunnen doen, echter de hond heeft het toch echt zelf gedaan. Om aan zo'n hond een rapport met eisen te hangen voordat hij/zij herplaatst wordt lijkt me geen overbodige luxe. En eisen te stellen aan een nieuwe eigenaar lijkt me sowieso het minste dat je gaat doen bij een hond die, als de gelegenheid geboden wordt, niet aarzelt om een andere hond dood te bijten.
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Waarom komt het altijd weer op deze discussie neer, daar gaan we het toch niet over eens worden met zijn allen , iedereen gaat weer lopen gillen van alle mogelijk agressieve honden mogen geruimd behalve .....................!( de mijne)
Ik ga met Tineke mee, laat de eigenaar maar dokken en flink ook een kijken hoeveel mensen er nog onverantwoordelijk blijven als het op die manier gaat.
Ruimen daar geloof ik niet in, dan verschuift de aandacht van het ene na het andere ras, en dan volgende ras uitroeien, omdat het mogelijk agressief zou kunnen zijn - en misschien wel kinderen eten :oohja:
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Dit is een heel knap staaltje van langs elkaar heen lullen.

Eisen stellen doen asiels niet als de burgemeester zich er niet mee bemoeit?
Maak ik een verkeerde inschatting bij mijn hond en grijp niet in dan is ze in staat een andere hond dood te bijten. Dat zie ik dan als mijn fout en niet als die van haar. Ik moet beseffen wat ik aan de lijn heb en me daar naar gedragen.
Maar, bij de goede eigenaar is dit gedrag prima in de hand te houden en daar hoeft echt geen muilkorf of cursus voor verplicht te worden.

Mijn punt is dat er voor de hond en nieuwe eigenaar wel consequenties aan zitten, maar voor de schuldige niet. Als de burgemeester zo begaan is dan start ze maar een procedure voor een algemeen huisdierverbod voor de man op grond van overdreven hinder.
wendyenchristian
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mopshond en kruising argentijnse dog

Ongelezen bericht door wendyenchristian »

Dan vraag ik mij af, ligt het dan wel aan die Staffords? Komt het niet doordat die honden een bepaald soort baas hebben die het wel stoer vinden dat hun Stafford een bijter is?

Ik vind het echt rot voor die mensen met die pup en dit soort dingen moeten niet kunnen gebeuren maar ik denk niet dat je daar het ras de schuld van kan geven? Of is de Stafford een ras wat zover is doorgefokt waardoor het een soort kronkel heeft?

Ik heb nu zelf ook een dogachtige en ze is super lief en ik zou niet willen dat mensen mijn hond als een potentiele moordenaar zien.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

tja, een dog kan ook nog wel sexe agressie ten toon gaan spreiden hoor :mrgreen: .don't be shock t if it happens
het heeft ook helemaal niets met kronkels te maken, of door gefokt of niet.
feit blijft wel dat het niet had mogen gebeuren :S:
Joera
Zeer actief

En wat is er zo erg om de nieuwe eigenaar te verplichten de hond te muilkorven? Wat is er uberhaupt erg aan om een hond te muilkorven? Het zou namelijk een heel hoop bijtincidenten schelen. En wat mij betreft worden álle honden gemuilkorfd. Ik zou het niet erg vinden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

:piew: ik laat me niet zonder slag of stoot verplichten mijn hond te muilkorven, wat mij betreft zit er een steekje los als je dat allemaal maar prima vind :ugh:
dagmar88
Zeer actief

wendyenchristian schreef:Dan vraag ik mij af, ligt het dan wel aan die Staffords? Komt het niet doordat die honden een bepaald soort baas hebben die het wel stoer vinden dat hun Stafford een bijter is?
Ja, het ligt in hun karakter, en ja er valt helaas vaak een bepaald type baas op
wendyenchristian schreef:Ik vind het echt rot voor die mensen met die pup en dit soort dingen moeten niet kunnen gebeuren maar ik denk niet dat je daar het ras de schuld van kan geven? Of is de Stafford een ras wat zover is doorgefokt waardoor het een soort kronkel heeft
Niet doorgefokt, maar het doel waarvoor staffjes generaties lang gefokt zijn is vechten en daarmee moet je rekening houden. Ze zijn, uitzonderingen daargelaten, niet zo makkelijk of sociaal als een labrador. Niet door een kronkel, maar doordat ze afstammen van honden die daadwerkelijk voor gevechten met honden of vee werden gehouden.
wendyenchristian schreef:Ik heb nu zelf ook een dogachtige en ze is super lief en ik zou niet willen dat mensen mijn hond als een potentiele moordenaar zien.
:U: Wen daar maar aan, heel veel mensen vinden zowel dogo's als ambullen eng. Maakt niet uit toch, zolang jij er op een verantwoordelijke manier mee om gaat en er plezier in hebt is het toch goed?

@Joera; muilkorven doe ik wel op eigen inzicht en op zich is er niks mis mee die preventief te gebruiken wanneer het nodig is. Mijn vorige hond heeft een tijdje met de muilkorf gelopen tijdens zijn heropvoeding en heeft hem niet meer nodig.
Als er iets is waar je mijn hond mee zou hebben, dan is het niet meer buiten met de bal kunnen spelen of takken sleuren, dat is nou net de lol en zo is mijn vorige hond ook :wink:
Als ze vanuit het asiel een goede nieuwe baas zoeken kan deze vast ook wel juiste beslissingen daarin maken.
Ik denk dat ze zich in hun handjes mogen wrijven als iemand dit op zich wil nemen; waarom dan diegene direct verplichten tot een anti agressie cursus van honderden euro's in plaats van in het asiel onder leiding van een gedragsdeskundige aan de slag gaan?
Tegen de tijd dat de uitslagen naar buiten komen hadden ze al 3 weken met hem aan het werk kunnen zijn.
Joera
Zeer actief

S@ndr@ schreef::piew: ik laat me niet zonder slag of stoot verplichten mijn hond te muilkorven, wat mij betreft zit er een steekje los als je dat allemaal maar prima vind :ugh:
Dankje. :roll:
Dus er zit gelijk een steekje los als een hond een muilkorf om moet? Dat slaat nergens op. Als een hond eraan gewend is, is het niet veel meer dan een halsband, een tuig of een hondenjas. Dat je er zelf iets op tegen heb, is meer jouw probleem dan die van de hond.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Joera schreef:
S@ndr@ schreef::piew: ik laat me niet zonder slag of stoot verplichten mijn hond te muilkorven, wat mij betreft zit er een steekje los als je dat allemaal maar prima vind :ugh:
Dus er zit gelijk een steekje los als een hond een muilkorf om moet? Dat slaat nergens op. Als een hond eraan gewend is, is het niet veel meer dan een halsband, een tuig of een hondenjas. Dat je er zelf iets op tegen heb, is meer jouw probleem dan die van de hond.
Dat zegt ze helemaal niet, verplicht iedere hond in NL willen muilkorven, daar ging het om :piew: Niet om of jou hond en zijn muilkorf, jij bent waarschijnlijk prima in staat dat zelf uit te zoeken.
Daarbij is het niet hetzelfde, aangezien je hond wel degelijk wordt beperkt.
En ik zie niet in waarom ik mijn hond op die manier zou beperken wanneer daar geen reden toe is, dat slaat nergens op.
S@ndr@
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Joera schreef:
Dat zegt ze helemaal niet, verplicht iedere hond in NL willen muilkorven, daar ging het om :piew: Niet om of jou hond en zijn muilkorf, jij bent waarschijnlijk prima in staat dat zelf uit te zoeken.
Daarbij is het niet hetzelfde, aangezien je hond wel degelijk wordt beperkt.
En ik zie niet in waarom ik mijn hond op die manier zou beperken wanneer daar geen reden toe is, dat slaat nergens op.
Dank je wel dat scheelt mij een hoop typen :ok:
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Je zal je pup maar verliezen op zo'n manier, vreselijk :jank:
Ik heb ook een staff en het zijn geweldige honden naar mensen toe maar hun hondagressie en de manier waarop ze pakken vind ik zelf behoorlijk eng :ugh:
Voor mij geen staffies meer in de toekomst...
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ah arme eigenaren en pupje, het zal je maar overkomen :( Ik heb werkelijk niks tegen staffords maar wel tegen mensen die van dat soort honden houden omdat ze 'zo stoer en sterk' zijn. Er loopt hier een debiel rond met een golden retriever (pitbulls gehad maar die waren in beslag genomen volgens hem :roll: ) en die loopt hij ook al zo op te fokken om te vechten, ja het is een ware kunst hoor. :roll:
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ah arme eigenaren en pupje, het zal je maar overkomen Ik heb werkelijk niks tegen staffords maar wel tegen mensen die van dat soort honden houden omdat ze 'zo stoer en sterk' zijn. Er loopt hier een debiel rond met een golden retriever (pitbulls gehad maar die waren in beslag genomen volgens hem ) en die loopt hij ook al zo op te fokken om te vechten, ja het is een ware kunst hoor.
Verschrikkelijk.....
Het is nooit de schuld van de hond, alles gebeurd op verantwoordelijkheid van de baas!
Als het trouwens mijn pup was geweest dan was het zwart geworden voor mijn ogen en was de pup waarschijnlijk niet het enige slachtoffer die dag. Ik had die kerel het licht uit de ogen geslagen. En dan kan ik een blond meiske zijn, kom je aan mijn hond dan ben je de mijne.. Of ben ik nu net zo erg als het stafford loslatende tuig....?
Joera
Zeer actief

Dat mag je zelf weten. Ik zou er geen problemen mee hebben. Zou een hoop slachtoffers schelen (mensen en dieren). Want niet iedereen kan blijkbaar zijn hond bij zich houden en bijtincidenten voorkomen. En soms lijden dan de goeie onder de kwade ja. Maar dat is nu met de vooroordelen natuurlijk ook zo.

Maar waarschijnlijk hadden de slachtoffers maar wat graag gehad dat ze gemuilkorfd waren geweest.
Afbeelding
LaVitaBella
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door LaVitaBella »

Pffff, het blijft zo'n issue in NL, omdat er werkelijk niets, maar dan ook echt niets aan gedaan word...

Jammer dat deze hond zo in het nieuws komt, en dat allemaal door het toedoen van zijn/ haar baas :(
Zelf ben ik in 2 jaar tijd bijna 2 x mijn kruising York kwijtgeraakt, de 1e keer door een stafford (3 gebroken pootjes, 1 verbrijzelde en overal gaten..) en de 2e keer door een herder (overal gaten en zijn rug open --> 15 hechtingen).
Beide keren kreeg ik geen gehoor bij de politie, de 1e keer nog wel van een wijkagent maar de 2e keer ook niet meer..
moet zeggen dat ik nu alle vertrouwen kwijt ben en heb mijn eigen maatregelen genomen.

Ik vind het heel erg, maar als ik alleen met de 2 kleintjes loop in het park (waar ik alleen met dit weer kom), loop ik om voor vreemde staffords en herders als ik ze los zie lopen.
Mensen die zoiets hebben meegemaakt hebben vaak een trauma, maar niet alleen hen, ook de roedel die dit heeft zien gebeuren heeft een tik gehad.
Klinkt misschien raar voor veel mensen, maar ik heb er heel hard aan moeten werken om vreemde honden weer te vertrouwen bij mijn kleintjes.
Ik kreeg letterlijk hyperventilatieaanvallen en hartkloppingen als ik de stafford of herder tegenkwam die Jodan had gebeten..
(de stafford is inmiddels ingeslapen..)
Nu kan ik weer met opgeheven hoofd lopen en loop sinds een halfjaar weer bijna helemaal relaxed op het veld of in het park.
Dit is mede gelukt door mensen met herders in mijn omgeving, helaas ken ik geen staffords die met kleine hondjes kunnen.

Ik ben absoluut niet tegen een bepaald ras, maar wel tegen bepaald soort volk die dit soort dingen maar blijven laten gebeuren. In de politie heb ik al helemaal geen vertrouwen meer en dat vind ik echt heel erg.
Ik heb zo te doen met de eigenaren van deze pup.......hoe kun je zoiets ooit verwerken? :jank:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Joera schreef:Dat mag je zelf weten. Ik zou er geen problemen mee hebben. Zou een hoop slachtoffers schelen (mensen en dieren). Want niet iedereen kan blijkbaar zijn hond bij zich houden en bijtincidenten voorkomen. En soms lijden dan de goeie onder de kwade ja. Maar dat is nu met de vooroordelen natuurlijk ook zo.

Maar waarschijnlijk hadden de slachtoffers maar wat graag gehad dat ze gemuilkorfd waren geweest.
Mijn hond is met een maand of 8 flink te grazen genomen door één of andere kuttenlikker mét muilkorf. Beest stortte zich zo op mijn hond, waarbij door de klap de muilkorf af ging.
Eigenaar liep 10 meter verder en riep alleen 'das tut sie anders nooit hoor'. Ja, stomme m*ffendoos, daarom draagt ze een muilkorf :piew:

Die muilkorf betekent helemaal niets wanneer eigenaren geen verantwoordelijkheid nemen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Joera schreef:Dat mag je zelf weten. Ik zou er geen problemen mee hebben. Zou een hoop slachtoffers schelen (mensen en dieren). Want niet iedereen kan blijkbaar zijn hond bij zich houden en bijtincidenten voorkomen. En soms lijden dan de goeie onder de kwade ja. Maar dat is nu met de vooroordelen natuurlijk ook zo.

Dus omdat ik mijn Kaukaas uit de problemen houdt, is mijn dank, alles maar muilkorven. :19:
Zou toch helemaal lekker worden zeg :piew: :hmmm:
Laat ze het schorremorrie maar aanpakken.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Van mij hoeft niks. Ik zeg dat ik het niet erg zou vinden.
Ik snap het grote probleem niet zo.

Punt is duidelijk.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

dagmar88 schreef::mrgreen: Dit is een heel knap staaltje van langs elkaar heen lullen.

Eisen stellen doen asiels niet als de burgemeester zich er niet mee bemoeit?
Maak ik een verkeerde inschatting bij mijn hond en grijp niet in dan is ze in staat een andere hond dood te bijten. Dat zie ik dan als mijn fout en niet als die van haar. Ik moet beseffen wat ik aan de lijn heb en me daar naar gedragen.
Maar, bij de goede eigenaar is dit gedrag prima in de hand te houden en daar hoeft echt geen muilkorf of cursus voor verplicht te worden.

Mijn punt is dat er voor de hond en nieuwe eigenaar wel consequenties aan zitten, maar voor de schuldige niet. Als de burgemeester zo begaan is dan start ze maar een procedure voor een algemeen huisdierverbod voor de man op grond van overdreven hinder.
Maar wat is er mis mee dat er een extra zekerheid wordt ingebouwd in dit geval ? De andere kant van het verhaal is dat de Burgemeester zich nergens mee bemoeit en zich vervolgens tot in lengte der tijden moet verantwoorden als er vervolgens weer een incident met de hond plaatsvind.
En wie weet is deze fanatieke BM al wel bezig met een procedure tegen de vorige eigenaar. Doen ze niets is het niet goed, doen ze wel wat is het ook niet goed, of niet genoeg, kortom het is nooit goed of het deugd niet. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”