Pffff, het blijft zo'n issue in NL, omdat er werkelijk niets, maar dan ook echt niets aan gedaan word...
Jammer dat deze hond zo in het nieuws komt, en dat allemaal door het toedoen van zijn/ haar baas
Zelf ben ik in 2 jaar tijd bijna 2 x mijn kruising York kwijtgeraakt, de 1e keer door een stafford (3 gebroken pootjes, 1 verbrijzelde en overal gaten..) en de 2e keer door een herder (overal gaten en zijn rug open --> 15 hechtingen).
Beide keren kreeg ik geen gehoor bij de politie, de 1e keer nog wel van een wijkagent maar de 2e keer ook niet meer..
moet zeggen dat ik nu alle vertrouwen kwijt ben en heb mijn eigen maatregelen genomen.
Ik vind het heel erg, maar als ik alleen met de 2 kleintjes loop in het park (waar ik alleen met dit weer kom), loop ik om voor vreemde staffords en herders als ik ze los zie lopen.
Mensen die zoiets hebben meegemaakt hebben vaak een trauma, maar niet alleen hen, ook de roedel die dit heeft zien gebeuren heeft een tik gehad.
Klinkt misschien raar voor veel mensen, maar ik heb er heel hard aan moeten werken om vreemde honden weer te vertrouwen bij mijn kleintjes.
Ik kreeg letterlijk hyperventilatieaanvallen en hartkloppingen als ik de stafford of herder tegenkwam die Jodan had gebeten..
(de stafford is inmiddels ingeslapen..)
Nu kan ik weer met opgeheven hoofd lopen en loop sinds een halfjaar weer bijna helemaal relaxed op het veld of in het park.
Dit is mede gelukt door mensen met herders in mijn omgeving, helaas ken ik geen staffords die met kleine hondjes kunnen.
Ik ben absoluut niet tegen een bepaald ras, maar wel tegen bepaald soort volk die dit soort dingen maar blijven laten gebeuren. In de politie heb ik al helemaal geen vertrouwen meer en dat vind ik echt heel erg.
Ik heb zo te doen met de eigenaren van deze pup.......hoe kun je zoiets ooit verwerken?