Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muilkorf (update pgn 3)

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Re: Muilkorf

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik kan me voorstellen dat deze keuze jullie veel mooie dingen kan brengen, heel veel succes :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

LongFields schreef:Eva maar ook Marc en Martijn kennende, denk ik dat deze manier heel goed zou kunnen gaan helpen bij vooral het vertrouwen van Marc in Eva en de rust die hij door de extra zekerheid van de muilkorf kan gaan uitstralen naar Eva.
Vertrouwen geven is vertrouwen krijgen, maar dit moet je als eigenaar wel aandurven, het géven van vertrouwen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor Marc heel lastig is, gezien de dingen die gebeurd zijn.
Ik heb Eva in verschillende situaties en op verschillende plekken meegemaakt sinds ze bij ons weg is gegaan, en heb dus ook met eigen ogen gezien hoe ze het bijvoorbeeld op de agilitytraining deed met Martijn, hoe ze in en om de showring was tijdens shows en hoe ze tijdens wandelingen was. Ik kan dus beamen dat Eva in deze situaties gewoon heel vriendelijk en normaal was, vreemde mensen konden haar gewoon aaien en ze was totaal niet gestressed of gespannen op die momenten.
Voor een hond als Eva is evenwicht van het grootste belang, en op het moment dat dat evenwicht verstoord wordt door hetzij een baas die bang is voor eventuele dingen die mis kunnen gaan en dus gespannen is, dan reageert ze heel heftig en snel. Wanneer zij een muilkorf draagt (die uiteraard in alle rust geïntroduceerd is en waar ze eerst goed aan gewend is voordat ze aan nieuwe situaties wordt blootgesteld) kan de baas bij voorbaat al meer ontspannen zijn, en geeft daardoor het vertrouwen aan de hond dat het gewoon okay is allemaal.
Ik denk dat dit een hele goede kans van slagen heeft.
Ik ook, en ik gun dat ons en Eva ook. Er zijn bij mij dingen gebeurd zoals je weet en daardoor ben ik mijn vertrouwen al vrij snel verloren. Eva beet voor mij en dus kon Eva niet meer omgaan met vrijheden. Daar was ik op dat moment gewoon van overtuigd. Daarna is het ook bij Martijn mis gegaan die wel vertrouwen had. Puur door ongelukkige samenloop van omstandigheden en een verkeerde insteek bij de training. Een ongelukje. Maar dat heeft Martijn ook een knauw gegeven. Hij was zo goed bezig en het ging dus zoals je weet super. Nu durft Martijn ook niet meer en na veel praten hebben we besloten dat dit inderdaad de perfecte oplossing voor alle partijen is. Eva gaat weer de kansen krijgen die ze verdient. We gaan weer sporten en trainen met haar en wij krijgen de rust en de kalmte terug. We zijn al weken bezig met trainen als voorwerk en met die muilkorf zetten we de puntjes weer op de i. Pittig is ze altijd geweest en zal ze ook wel blijven. Maar ze is ook altijd zeeeer volgzaam en meewerkend geweest en daar moeten we nu gebruik van maken. Ze kan bijna alleen zijn inmiddels, is veel beschaafder in de omgang en wij hebben nog nooit zoveel geleerd van een hond als van Eva. Zij haalt het beste in je naar boven als trainer en geeft dan ook terug wat jij investeert. Ik heb er net als jij dus alle vertrouwen in dat die laatste eens in de zoveel maanden incidenten straks weg zullen zijn. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef: En ik heb die man uiteraard uitgelegd dat hij wel erg onverstandig bezig was. In schemer zonder aankondiging ineens op een heel breed stuk precies tussen mij en mijn honden gaan doorrennen is gewoon dom. Ze zaten notabene aan de riem dus hij wilde er echt op 50 cm langs rennen. Hij had 50 meter ruimte kunnen nemen dus het was wel een imbeciel ook.
Hij wilde natuurlijk even dat gespierde zwemkontje van dichtbij checken ;-)
Dat zou kunnen. Dat hebben meer mensen. :engel: Een jaartje intensief zwemmen doet een mens goed kan ik je zeggen :lol1: :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Marc, hoe ga je Eva laten wennen aan de korf?
Ik heb het geprobeerd met Jakko, die is panisch voor dat ding, verzet geen stap meer en wrijft net zo lang tot de korf af is.
Ik ben benieuwd hoe jij en Martijn dat gaan aanpakken.., wellicht ben ik iets té snel geweest met aanleren.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
laeken
Zeer actief

Weet ik nog niet. Eva is wel een hond die snel leert te accepteren. Als wij zeggen dat ze er niet aan mag komen denk ik dat ze er al snel overheen is. Hoe ik het nu zie is dat ik de fiets pak, dat ding om doe en ga fietsen. Verbied eraan te zitten en tussendoor stukjes knakworst geven als ze het goed doet. Eva kennende is het dan al heel snel een signaal dat er gefietst gaat worden. Daarna omdoen met wandelen alsof het de riem is. Ik verwacht weinig problemen en anders gaan we doortastend optreden. :wink:

Ik ga in elk geval niet twijfelen en ook niet langzaam met worst dat ding om haar snuit doen. Als zij weet dat verzet mogelijk is kan ik het krijgen. Zodra ik laat weten dat het zo gaat als ik zeg dan is het altijd goed eigenlijk. Dus om en wegwezen. Niet laten ruiken en niet laten proberen. Gewoon keihard wegfietsen en dan doodmoe maken. Daarna zal ze het wel accepteren en zelfs als signaal zien dat we weer wat leuks gaan doen.

Ik zal me nog even verdiepen. Ik wil in elk geval niks met klikker en langzaam wennen. Om is om en geen gelul. Daar is ze ook de hond naar. Ik kan haar bv ook optillen. Maar niet voorzichtig. Gewoon HUP! Zeik niet! En dat wil ik dus ook met die korf doen denk ik. En al rennend kan ze er weinig mee. :engel: Ga gewoon 12 km fietsen met dat ding om. :ok: Dus ik wil wel zo'n hijgding waarin de bek open kan. Niet een snuitje en geen plastic.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Weet ik nog niet. Eva is wel een hond die snel leert te accepteren. Als wij zeggen dat ze er niet aan mag komen denk ik dat ze er al snel overheen is. Hoe ik het nu zie is dat ik de fiets pak, dat ding om doe en ga fietsen. Verbied eraan te zitten en tussendoor stukjes knakworst geven als ze het goed doet. Eva kennende is het dan al heel snel een signaal dat er gefietst gaat worden. Daarna omdoen met wandelen alsof het de riem is. Ik verwacht weinig problemen en anders gaan we doortastend optreden. :wink:

Ik ga in elk geval niet twijfelen en ook niet langzaam met worst dat ding om haar snuit doen. Als zij weet dat verzet mogelijk is kan ik het krijgen. Zodra ik laat weten dat het zo gaat als ik zeg dan is het altijd goed eigenlijk. Dus om en wegwezen. Niet laten ruiken en niet laten proberen. Gewoon keihard wegfietsen en dan doodmoe maken. Daarna zal ze het wel accepteren en zelfs als signaal zien dat we weer wat leuks gaan doen.

Ik zal me nog even verdiepen. Ik wil in elk geval niks met klikker en langzaam wennen. Om is om en geen gelul. Daar is ze ook de hond naar. Ik kan haar bv ook optillen. Maar niet voorzichtig. Gewoon HUP! Zeik niet! En dat wil ik dus ook met die korf doen denk ik. En al rennend kan ze er weinig mee. :engel: Ga gewoon 12 km fietsen met dat ding om. :ok: Dus ik wil wel zo'n hijgding waarin de bek open kan. Niet een snuitje en geen plastic.

:ok: , ik ben benieuwd hoe eea verder verloopt, veel succes iig! :wink:

Zo had ik het ook met Jakko geprobeerd, niet zeuren, hup, dat ding om.
Voor hem niet de methode, was een drama. :F:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

wendy71 schreef:Marc, hoe ga je Eva laten wennen aan de korf?
Ik heb het geprobeerd met Jakko, die is panisch voor dat ding, verzet geen stap meer en wrijft net zo lang tot de korf af is.
Ik ben benieuwd hoe jij en Martijn dat gaan aanpakken.., wellicht ben ik iets té snel geweest met aanleren.
Wij hebben het ook heel spelenderwijs geprobeerd, met beloninkjes en koekjes. Zonder toestanden, om doen en geen aandacht geven. Heel kort om laten en dan weer af, met beloning. Ook omdoen en dan even rust erin brengen, dachten we, om dan te negeren, dachten we. Nou, mooi niet. En het leek wel of hij er juist scherper van werd. Zo van: als ik dat ding om krijg, gaan we vast dingen tegenkomen waar ik op moet reageren. Terwijl we echt zonder prikkels geoefend hebben, in de eerste instantie. Maar dat had ie zo snel door. :oeps: Bal in zijn bek werkt bij hem beter :mrgreen: (gaat om uitvallen tijdens wandelen naar honden, kinderen en brommers)
Dus ik ben ook wel heel benieuwd welke vorm van aanleren jullie gebruiken, Marc. Wellicht heb ik er wat aan.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb voor Kiba beide muilkorven die voor in dit topic genoemd worden, die plastic en die van zooplus. de plastic korf past bij Kiba iets beter en heeft iets meer ruimte om te hijgen en deze vind ik de prettigste. de metalen heeft dan weer als voordeel dat er een extra bandje over de kop opzit en dat je er veel makkelijker stukjes worst doorheen kan proppen.
maar ik heb Kiba aan geen van beide goed kunnen wennen. heb het wel opgebouwd met eerst omdoen zonder vastmaken, belonen, vastmaken en steeds iets langer omhouden. hij vindt het niet erg om de korf om te krijgen, werkt goed mee maar zodra ik wil wandelen ermee gaat ie als een gek proberen het ding af te krijgen, hysterisch over de grond rollen etc. hij krijgt hem niet af maar hierdoor heb ik hem nooit echt gebruikt. enige wat nog een beetje werkte was korf om en zelf heeeeel hard gaan fietsen want hij vond het belangrijker om in mijn buurt te blijven dan het ding af te werken :oeps: (denk als ik langer/vaker had geprobeerd dat het uiteindelijk wel gelukt zou zijn maar tegen die tijd had ik ook niet zo veel reden meer om een korf te gebruiken).

Kiba was in het begin ook een potentiele bijter, puur vanuit angst, maar ik heb hem vanaf het begin geleerd dat ie naast of achter me moet blijven en moet gaan zitten als ik met iemand sta te praten of gaan liggen als ik zelf zit. op een gegeven moment ging hij dat vanzelf doen.
de eerste keren op visite heb ik hem alleen meegenomen naar hele rustige mensen die hem konden negeren en na een driekwart jaar ongeveer kon ie overal wel mee zolang er niet te jonge kinderen zijn. ik hou 'm altijd aan de lijn in twijfelachtige situaties. tegenwoordig meer omdat ie nog wel eens in paniek over het meubilair naar mij toe kan springen dan vanwege bijtgevaar.

mij lijkt het wel een goeie oplossing als je dankzij een muilkorf weer lekker kan trainen en meer dingen kan ondernemen!
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou deze nemen denk ik:

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Hoi Fenella, aan die dachten wij ook. Of een ijzeren maar ik vraag me af of dat comfortabel is. Het moet vooral lichtgewicht en te negeren zijn voor haar. En ik moet er bij gebrek aan bal koek door kunnen duwen :engel: Hoeft verder geen hele toestand want voor hetzelfde geld bijt ze nooit meer en als ze het doet dan moet het vooral niet zo zijn dat er iets tussen kan komen. Ze doet het hoogst zelden en meestal is ze gewoon relaxed. Gaat er puur om dat ik het zeker weet en me dus ook zo kan gedragen :engel:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

MARC_S schreef:Laatst liep ik totaal zen met ze en kwam er ineens iemand van achter aanrennen die mij passeerde en dus tussen mij en de honden in kwam. Ik zag dus domweg ineens een man naast me hardlopen
Whahaha....dat had ik een paar weken geleden ook.

Ik loop hartstikke ontspannen te slenteren met madame, wordt ik ineens op tópsnelheid voorbijgerend door een buurman. Pál langs me heen. Achteraf bleek dat hij zijn eigen hond achterna zat die er vandoor was gegaan.
Ik schrok me lám :N:
En ineens had ik een ultraontspannen pup die in een splitsecond 180 graden omdraaide en veranderde in een grauwende in de lijn hangende herder :o
Had ze nog nooit gedaan, uitvallen.
De buurman (die met zijn eigen mechelaars IPO doet) keek achterom en riep opgewekt: "Ze wordt al lekker waaks en scherp, hè?"......
Nou, dat had van mij wel wat minder gemogen, buurman.... :lol1:

Overigens heb ik regelmatig het gevoel of je het over Skadi hebt, met dit soort uitspraken:
Als zij weet dat verzet mogelijk is kan ik het krijgen. Zodra ik laat weten dat het zo gaat als ik zeg dan is het altijd goed eigenlijk.
[knip]
Ik kan haar bv ook optillen. Maar niet voorzichtig. Gewoon HUP! Zeik niet!
Met deze als klapstuk :F:
en wij hebben nog nooit zoveel geleerd van een hond als van Eva.
Ik ga dit topic met heel veel interesse volgen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Hoi Fenella, aan die dachten wij ook. Of een ijzeren maar ik vraag me af of dat comfortabel is. Het moet vooral lichtgewicht en te negeren zijn voor haar. En ik moet er bij gebrek aan bal koek door kunnen duwen :engel: Hoeft verder geen hele toestand want voor hetzelfde geld bijt ze nooit meer en als ze het doet dan moet het vooral niet zo zijn dat er iets tussen kan komen. Ze doet het hoogst zelden en meestal is ze gewoon relaxed. Gaat er puur om dat ik het zeker weet en me dus ook zo kan gedragen :engel:
Deze is licht, de metalen is veel zwaarder (die had Xantos).
Xito wilde met de metalen niks, niet pissen, niet poepen en niet lopen... zelfs na 2 weken niet... deze gebruikt en dat ging prima
hier kun je koekjes doorheen geven, metaal is heel lastig :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

fenneke schreef:Afbeelding
Deze heb ik ook voor fenna gekocht, enkel voor hier in de buurt, om t vreten hier in de straat te voorkomen zodat ze geen winnaarservaringen opdoet tijdens het trainen. Ben nu het accepteren van t ding aan t trainen, en dan nog de moed verzamelen dit om te doen. :oeps: Ziet er niet uit...Ik zal er niet om liegen... :oeps:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik heb voor Flamem in bepaalde situaties ook een muilkorf. Een saarloosproofkorfje. Zoasl heir al afgebeedl staat, die ijzeren van zooplus. Flamme accepteerd ook makkelijk. Ik heb hem dus gewoon omgedaan en gezegt dat ze er niet aan mag komen. Daarna heeft ze 2 x een poging gewaagd maar 2 x een nee was genoeg. Snoepjes erdoor geven is niet heel makkelijk maar wel te doen. Verder zit hij wel comfortabel. De manier waarop wij het hebben gedaan bij Flamme is zeker niet bij iedere hond aan te raden.

Ik vind de korf een uitkomst. Omdat ik veel minder gespannen ben is Flamme ook veel relaxter waardoor ze bepaald gedrag niet meer laat zien. ik denk dat het bij Eva goed kan werken.
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:ik kan me helemaal voorstellen waarom je dit wil proberen en op zich heeft het waarschijnlijk ook behoorlijk kans op slagen - de enige vraag die ik me dan stel is : hoe evalueer je dat?

als je zegt
MARC_S schreef: Elke keer al ging het maanden perfect kwam er weer een incident.
MARC_S schreef: Dat bijten gebeurd hooguit eens per jaar een keer.
dan is het toch heel moeilijk om te zien of ze niet meer op die 'wesp' reageert?

Probleem was vooral dat ik alles begon te ontwijken. :wink: Dus als ik dat niet meer doe dan komen er dus veel vaker "wespen" :ok:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

De hond van mijn moeder heeft zo'n snuitje. Heeft ze aangeschaft voor noodgevallen. Hij was namelijk nogal van het happen en worstelen (bijt niet door maar je kreeg wel krassen) als jonge hond. Dus toch maar een snuitje voor bv het geval er een doorn in z'n poot komt die er toch echt uit moet.

Ik heb dat snuitje heel rustig aangeleerd: dus snoepje als ik het pakte, snoepje als hij accepteerde dat ik snuitje tegen z'n poot hield, tegen hoofd, tegen neus, heel kort over neus heen, langer over neus en bandjes even vastpakken en aan trekken, etc. Heeft me 3x 15 min gekost en nu is het geen probleem. Terwijl het aanleren van vastzetten in de auto een ramp was: m'n moeder was niet gewend dat een pup zo kon vechten :oeps:
Snuitje zit alleen snel onder kwijl :ugh: Want snuitje om=snoeppie erin :cheer:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik sta er idd ook iedere keer versteld van hoe snel ze dingen leren. Je hoeft soms maar een paar keer iets te oefenen en het kwartje is gevallen, was ik niet gewend, en Daisy was toch wel een slimme rottweiler!
(Spike iets minder :mrgreen: )
Ik heb idd bewust gekozen voor de kennel en de sport. Daar geniet ze intens van. Ook van fietsen, ballen en wandelen natuurlijk. Maar niet gekozen voor een 'meeneemhond'.

Ik blijf dit zeker volgen! Benieuwd hoe het gaat :ok:
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Die muilkorfen die de hazenwind honden dragen tijdens het rennen? Die vind ik er altijd niet heftig uitzien,
maar geen idee hoe sterk die zijn???? Ziet er wel onwijs dun uit.

Hopelijk kunnen jullie wat goeds vinden!
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
laeken
Zeer actief

Ach, het ziet er sowieso naar uit dus daar zal ik me maar overheen zetten. Immers, ik ben geen muilkorf gewend en Eva met een muilkorf zal dus ook wennen zijn. Blijven enge dingen om te zien en je hond ziet er dan sowieso een beetje gevaarlijk uit. Maargoed, beter een muilkorf dan meneer agent die Eva komt halen voor een MAG-test. Ze zou die zomaar kunnen halen maar ze zou ook zomaar iemand flink kunnen bijten. Geen idee. Daar zit ik dus niet bepaald op te wachten en omdat ik nu ook regelmatig naar Duitsland wil en daar wil wandelen in het Reichswald moet ik er maar gewoon aan wennen. In Duitsland hoef je nl echt niet aan te komen met een hond die iemand nipt in de benen. Die krijg je dan domweg niet meer terug en dan sla ik mezelf dus echt voor de kop dat ik zo stom was om geen maatregelen te nemen. Zomaar zal zoiets nooit gebeuren maar als er een hond op Eva klapt en een eigenaar gaat er schreeuwend omheen dansen zou het zomaar wel kunnen gebeuren dat ze die man flink aanpakt. Dat is mijn grootste angst. Dat ze ruzie krijgt met een hond en zich dan tegen de schreeuwende eigenaar keert. Zelf doet ze nooit wat tegen honden maar ze kan wel vrij hevig op honden overkomen die dan misschien zelf gaan vechten. Nou ja, reden genoeg om snel zo'n ding te regelen. :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb ook zo'n simpele plastieke, en ook nog eentje met leren bandjes maar die past niet zo goed.
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik heb er twee. Een zwarte leren zoals die van Fenella en een plastic als die van Fenneke. Ik gebruik de plastic korf eigenlijk altijd, was de leren helemaal vergeten :ugh: . Maar nadeel van de plastic korf vind ik dat je zo moet pielen om de snoepjes erdoor te proppen. Ik ga nu de leren weer eens gebruiken. Die valt ook minder op door haar zwarte masker.
laeken
Zeer actief

stefanie schreef:Ik heb er twee. Een zwarte leren zoals die van Fenella en een plastic als die van Fenneke. Ik gebruik de plastic korf eigenlijk altijd, was de leren helemaal vergeten :ugh: . Maar nadeel van de plastic korf vind ik dat je zo moet pielen om de snoepjes erdoor te proppen. Ik ga nu de leren weer eens gebruiken. Die valt ook minder op door haar zwarte masker.
Waarom heb jij een muilkorf? Mij valt op dat heel veel mensen er een hebben terwijl dit voor mij echt de eerste keer wordt. :wink: En hoe reageren mensen op jouw hond met muilkorf? Niet dat ik daar bang voor ben hoor, mensen die een mening hebben maar niks weten kunnen die mening lekker in hun hol steken. Ik praat niet eens met mensen die iets te melden hebben wat mij niet bevalt. ik loop gewoon door dan :smile:
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

MARC_S schreef:
stefanie schreef:Ik heb er twee. Een zwarte leren zoals die van Fenella en een plastic als die van Fenneke. Ik gebruik de plastic korf eigenlijk altijd, was de leren helemaal vergeten :ugh: . Maar nadeel van de plastic korf vind ik dat je zo moet pielen om de snoepjes erdoor te proppen. Ik ga nu de leren weer eens gebruiken. Die valt ook minder op door haar zwarte masker.
Waarom heb jij een muilkorf? Mij valt op dat heel veel mensen er een hebben terwijl dit voor mij echt de eerste keer wordt. :wink: En hoe reageren mensen op jouw hond met muilkorf? Niet dat ik daar bang voor ben hoor, mensen die een mening hebben maar niks weten kunnen die mening lekker in hun hol steken. Ik praat niet eens met mensen die iets te melden hebben wat mij niet bevalt. ik loop gewoon door dan :smile:
Fenna, mecheltje, is nogal een etterbak tegen andere honden. Met een maand of 7 begon ze al lelijk te doen en nu, 16 maanden, klapt ze er bovenop. Veel kabaal en geschud maar er zijn daarna geen gaten gelukkig. Nu zit ze dus voor het grootste deel aan de lijn. Op overzichtelijke stukken mag ze los zodat ik met haar kan ballen. Ze heeft de muilkorf nog maar weinig om gehad maar ik wil toch meer gaan oefenen met loslopen en appel dus dan krijgt ze hem om zodat het in ieder geval niet kan escaleren. Niet dat ze van mij natuurlijk naar andere honden mag maar je weet maar nooit of er ineens een hond achter je staat die gezellig wil komen spelen. Op zich gaat het appèl prima tót er een andere hond te dichtbij komt.
Ze reageert ook erg op mijn stemming, net als bij Eva. Zoals het een echte Belg betaamd erg reactief. :mrgreen: Dus als ik met paniek/stress in mijn stem haar roep, dan onderneemt zij actie. Als ik rustig blijf, blijft zij ook rustiger. Met muilkorf om voel ik me zekerder dus dan zal het appèl ook beter gaan.
Naar mijn eigen reuen is ze ontzettend onderdanig. Ook voor de MH die ik voor iemand uitlaat kruipt ze door het stof en de Saarloosreu en -teef van de achterburen gaan goed. Maar één van mijn andere teven is al een paar keer de klos geweest, wel met gaten, en andere vreemde honden moeten het ontgelden.
Pas had ik een buitenlands opvangertje en door een foutje van iemand anders, zag ze kans er heen te rennen en ze klapte er meteen op. Daarna á la CM (op haar zijn gelegd) even duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling was. Eerste uur er bovenop gezeten. Ze mocht geen contact van me maken met hem en toen ze doorhad dat die hond er nu bij hoorde ging het prima. Opvanger is hier 6 weken geweest en ze waren 8 poten op één buik. Ze kan het dus blijkbaar wel.
Bekenden in het bos vragen wel eens wat en als ik dan zeg dat ze een etterbakje kan zijn, hoor ik er verder niks meer over. :mrgreen: Heb nog geen vervelende reacties gehad. Zoja dan hebben die mensen pech. :pffff:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Nanna schreef:
MARC_S schreef: En hoe reageren mensen op jouw hond met muilkorf? Niet dat ik daar bang voor ben hoor, mensen die een mening hebben maar niks weten kunnen die mening lekker in hun hol steken. Ik praat niet eens met mensen die iets te melden hebben wat mij niet bevalt. ik loop gewoon door dan :smile:
Hier lopen een aantal mensen die hun hond gemuilkorfd hebben vanwege het vreten van stront.
Als ik dus een gemuilkorfde hond zie denk ik automatisch dat het een strontvreter is :smile:
Hier idem. Diverse geleidehonden en redelijk wat honden hier uit de flat ook, mn Goldens en labjes, maar ook de diverse schnauzertjes. Werkt blijkbaar aanstekelijk. :mrgreen:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik ga ook een muilkorf voor James kopen.. zodat ik hem vaker los kan laten bij vreemde honden. Bij hem is er vaak wat spanning in het begin, waardoor hij kan uitvallen. Maar als hij eenmaal aan het rennen is, is dat over. Ik lijn hem nu steeds aan, maar goed..daar leert hij ook niets van en dan gaat hij zich juist slechter gedragen. Ik roep hem sowieso al altijd bij me als er een andere hond komt, hij luistert perfect als hij losloopt. Nu nog ff kijken welke muilkorf ik ga kopen..
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Even een update. Het gaat echt hartstikke goed met de muilkorf. Eva geeft er niks om, steekt haar neus erin en ziet het als een riem. Dan zeggen wij nog een paar keer dat ze zo mooi is met haar nieuwe muilkorf en dan draagt ze hem met trots. Ze accepteert het dus heel erg makkelijk.

Ik ben gister met een voor haar wildvreemde vriend van mij gaan wandelen. Eva uit de auto, even kort, begroeten en wandelen maar. Ik heb haar los gelaten, laten kijken bij de koeien (galloways in de natuur) en durfde haar eindelijk lekker haar ding te laten doen. Daar waar ik eerder de flex aantrok bij een koe ging ze grommen en bijten. Nu ik haar vrij laat loopt ze gewoon met een bescheiden boogje om de koe en ruikt even lief aan de poot of kont van de koe. Niks geen spanningen meer. Ook met passanten is ze nu heel kalm en niet meer waaks. Er was in de 3 uren dat we gelopen hebben slechts 1 moment waarop het wat heviger werd en ik blij was dat ze de korf om had. Er was een erf met 2 kangals dus Eva naaide wat op. Toen zag ze een haas en ging ze jagen. Dat was even teveel dus ze kwam totaal opgepompt weer aanrennen. Ze keek die vriend van mij recht aan, stormde op hem af en wilde even de spanning afreageren. Maar ze deed het niet en ik kon kalm blijven omdat ze toch niet kon bijten. De muilkorf werkt dus echt heel erg goed en ik ben super blij dat ik die stap heb gezet. Ik voel me 100 keer beter buiten en ik kan eindelijk met mijn vrienden EN Eva iets gaan doen zonder angst dat er weer een broek stuk gaat of erger.... :Q: :cheer:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Re: Muilkorf (update pgn 3)

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat het zo goed gaat, loopt voor jullie allebei een stuk relaxter :ok:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Super! Goede beslissing genomen dus :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Helemaal top Marc, zowel voor jullie als voor haar een hele goede beslissing dus! :ok: :ok: :ok:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat fijn Marc! Welke muilkorf heb je nu genomen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”