Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenleed in India, niet voor gevoelige zieltjes
Moderator: moderatorteam
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Dierenleed in India, niet voor gevoelige zieltjes
Dat ze er lachend bij staan stuit mij het meest tegen de borst. 

- iones
- Zeer actief
Dat je achteloos bent omdat je zelf te veel moet zorgen dat je je hoofd boven water moet houden, is tot daar aan toe.
Opzettelijke wreedheid is NOOIT goed te praten. Dat is iets van alleen slechte mensen.
Opzettelijke wreedheid is NOOIT goed te praten. Dat is iets van alleen slechte mensen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Denk jij nou echt dat er hier in Nederland geen dieren worden mishandeld, word even wakker. Hier worden ook honden en andere dieren mishandeld. Heb je nooit die krantenberichten gehoord van die paarden waar ze met stangen in zijn achterwerk hadden zitten purren. En zo zijn er nog wel meer dieren die hier gemarteld worden. Wil niet zeggen dat ik het goedkeur hoor dat die honden zo doodgeslagen worden, maar wij moeten niet doen alsof wij het braafste jongetje van de klas zijn. Hier gebeuren ook rot dingen zoals in elk ander land.iones schreef:Maar het verhaal van Miriampje, illustreert maar weer wat een hard land India is. Wat dieren overkomt, kun je naar mensen doortrekken en vice versa. Het leven is ook hard voor mensen in dat land. Het is zo'n land waar vrouwen accuzuur in het gezicht krijgen als het het mannetje niet zint, waar kinderen arbeid moeten verrichten 12 uur per dag i.p.v. naar school gaan, waar ze door hun ouders verkocht worden omdat die geen geld hebben zodat de kinderen in prostitutie vallen.
Deze aspecten maakt het allemaal toch een vrij onbeschaafd land. Daar waar mensen slecht zijn voor dieren, zijn ze ook vaak hard voor elkaar. Goed zijn voor dieren komt vaak uit goed zijn voor mensen en vice versa.
Al die dingen gebeuren hier niet. Daarom is Nederland best een geweldig land te noemen Minhie, en India niet.
Of zit ik er nou zo naast?
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Dat je Indie niet geweldig vindt, hoeft ook niet, vind ik ook niet. Maar achterlijk is wel weer van een ander caliber.iones schreef:Maar het verhaal van Miriampje, illustreert maar weer wat een hard land India is. Wat dieren overkomt, kun je naar mensen doortrekken en vice versa. Het leven is ook hard voor mensen in dat land. Het is zo'n land waar vrouwen accuzuur in het gezicht krijgen als het het mannetje niet zint, waar kinderen arbeid moeten verrichten 12 uur per dag i.p.v. naar school gaan, waar ze door hun ouders verkocht worden omdat die geen geld hebben zodat de kinderen in prostitutie vallen.
Deze aspecten maakt het allemaal toch een vrij onbeschaafd land. Daar waar mensen slecht zijn voor dieren, zijn ze ook vaak hard voor elkaar. Goed zijn voor dieren komt vaak uit goed zijn voor mensen en vice versa.
Al die dingen gebeuren hier niet. Daarom is Nederland best een geweldig land te noemen Minhie, en India niet.
Of zit ik er nou zo naast?

- iones
- Zeer actief
Ja, idioten heb je overal ter wereld in elk land.gonnie schreef:
Denk jij nou echt dat er hier in Nederland geen dieren worden mishandeld, word even wakker. Hier worden ook honden en andere dieren mishandeld. Heb je nooit die krantenberichten gehoord van die paarden waar ze met stangen in zijn achterwerk hadden zitten purren. En zo zijn er nog wel meer dieren die hier gemarteld worden. Wil niet zeggen dat ik het goedkeur hoor dat die honden zo doodgeslagen worden, maar wij moeten niet doen alsof wij het braafste jongetje van de klas zijn. Hier gebeuren ook rot dingen zoals in elk ander land.
Alleen is het hier volgens mij wel verboden om dieren te mishandelen. En daarnaast is het ook niet echt de norm, vandaar dat ook vaak in de krant komt. Kijk, dat is toch het verschil.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Omschrijf dan eens achterlijk. Want volgens mij is er veel in India dat toch wel.minhie schreef: Dat je Indie niet geweldig vindt, hoeft ook niet, vind ik ook niet. Maar achterlijk is wel weer van een ander caliber.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Iones jij slaat een rat de kop in.iones schreef:Omschrijf dan eens achterlijk. Want volgens mij is er veel in India dat toch wel.minhie schreef: Dat je Indie niet geweldig vindt, hoeft ook niet, vind ik ook niet. Maar achterlijk is wel weer van een ander caliber.
En daar slaan ze aan ander beest de kop in.
Terwijl ze dat beest in beide andere landen respecteren en van houden.
Dus..........??????????????????
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Angelina
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): cocker spaniel
Er is toch wel een verschil tussen een dier afmaken of eerst martelen en daar plezier in hebben en dan pas afmaken.
Of zit ik er helemaal naast?
- iones
- Zeer actief
Volgens sommigen hier wel ja, kennelijk.Angelina schreef:Er is toch wel een verschil tussen een dier afmaken of eerst martelen en daar plezier in hebben en dan pas afmaken.
- Bandog
- Actief
- Mijn ras(sen): Bandog
Ze gaan daar ook zo met hun gevangene om en lagere kasten dus voor die mensen is dit normaal, maar wij houden van onze beestjes en kotsen hier van!
Een hond is zijn baas.

- Serenity
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Verd*mme seg :M:
Verdoem mensen en hun cultuur. Je hebt ook nog persoonlijkheid en uw zieltje, wie je bent, waar je zelf voor staat. Ondanks alles wat je verteld is of aangeleerd is, of wat je gezien/geleerd hebt als normaal !
Mensen die zoiets doen zijn gewoon degoutant en verdienen hetzelfde. Er dient respect te zijn voor elk levend wezen.
Dat het cultuur is, no way. Er zijn ook mensen die daar wonen en dit zeker niet zouden doen.
Net zoals hier in be, dus omdat heel veel belgen angst hebben van muizen en ratten en deze vergiftigen en vallen plaatsen ed, moet ik dit ook maar doen?
Niets van, ik zou dat niet kunnen.
Je kan dit soort zaken niet goedpraten vind ik, cultuur of niet.
De uitzonderingen in de cultuur zelf bevestigen vaak zelf dat er nog mensen zijn die wel gezond in geest zijn.
Zieke mensheid
Verdoem mensen en hun cultuur. Je hebt ook nog persoonlijkheid en uw zieltje, wie je bent, waar je zelf voor staat. Ondanks alles wat je verteld is of aangeleerd is, of wat je gezien/geleerd hebt als normaal !
Mensen die zoiets doen zijn gewoon degoutant en verdienen hetzelfde. Er dient respect te zijn voor elk levend wezen.
Dat het cultuur is, no way. Er zijn ook mensen die daar wonen en dit zeker niet zouden doen.
Net zoals hier in be, dus omdat heel veel belgen angst hebben van muizen en ratten en deze vergiftigen en vallen plaatsen ed, moet ik dit ook maar doen?
Niets van, ik zou dat niet kunnen.
Je kan dit soort zaken niet goedpraten vind ik, cultuur of niet.
De uitzonderingen in de cultuur zelf bevestigen vaak zelf dat er nog mensen zijn die wel gezond in geest zijn.
Zieke mensheid
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Ja misschien ben ik wel een klein bekrompen mannetje in jou ogen en belevenis.
Maar dat zegt niet dat dat de waarheid is.
Jij zit zovol van haat dat je helemaal niet goed kan lezen en begrijpen wat ik schrijf.
Maar dat zegt ook niet dat dat de waarheid is.
Je vergeet te lezen dat ik het ook afkeur.
Je vergeet te lezen dat ik het er ook niet mee eens ben.
Ik probeer het alleen van een andere invals hoek te bekijken.
En geloof mij als ik zeg dat ik ook net als jou graag zie dat het morgen afgelopen zou zijn.
Maar dat zak niet snel gebeuren door iedereen of een heel volk maar te betempelen als achterlijk.
Dan juist gaan mensen op hun achterbenen staan en in het verweer.
Jou en mijn denken hebben we ook niet allemaal zelf bedacht aangaande bepaalde zaken.
Daar spelen mensen in onze omgeving ook in mee.
Net als daar.
Je begint over meisjes die besneden worden.
Denk je nu echt dat ik dat goed vind.?
Maar dat is daar niet van de ene dag op de andere dag zo gekomen en dat krijg je morgen ook niet weg.
Misschien door kerels uitgevonden ,maar wel ook door de vrouwen in stand gehouden.
Als je daar maar tegen aan gaat schoppen dan zullen die vrouwen dat ook niet opgeven omdat jij dat met getrap en gescheld als zijnde achterlijke cultuur opgeven.
Voor hun is dat ook een iets geworden waardoor zij zich staande kunnen houden en daardoor een recht van bestaan hebben.
Zou een beetje respect en inleving hoe alles verband houd ook niet op zijn plaatst zijn omdan van die insteek te proberen hun daar op hun eigen manier en tijd hun leven zelf meerwaarde te geven.
En dat het dan fijn is om een Iones naast zich te hebben staan als steun ipv een iones die alles op haar tijd ,voorwaarde er doorheen wil jagen.
En hun ook nog achterlijk vind .
Bij ons is ook niet alles van de ene op de andere dag veranderd.
Opa en oma's denken en handelen ook nog niet ietsje anders dan wij doen.
Oma's waren ook nog ondergeschikte figuren en voor aanrecht en bed bestemt.
Maar daar zaten en speelde ook andere factoren achter.
En hebben ook respect voor oma en trekken haar ook niet aan de haren ons tijdperk in .
En ja ik vind het heel onbeschoft om een hele bevolking te bestempelen als zijnde achterlijk.
En tegerlijker tijd zogenaamd te roepen dat je het ook zo zielig vind voor de hondjes en besneden vrouwen.
Ik ga jou familei ook niet achterlijk noemen omdat jou oma of neef er iets ouderwets idée op na houd.
Of jouw hele familie als achterlijk bestempelen als jij toevallig arm geboren bent en onderdrukt word als vrouw ,en je vreten niet van een bord eet maar van de vloer.
Juist omdat jij het beter hebt en beter e kanssen hebt gehad en een betere scholing geeft jouw per definitie niet het recht om iemand achterlijk te noemen.
Juist dan zou het je sieren als je wat meer begrip toond waarom en hoe .
En verder dat je neus lang is kijkt.
En dat jij als europees opgeleide vrouw met kennis beter zonu moeten weten dat je met begrip en nadenken meer zou bereiken dan met trappen en schelden.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
-
Angelina
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): cocker spaniel
"Je begint over meisjes die besneden worden.
Maar dat is daar niet van de ene dag op de andere dag zo gekomen en dat krijg je morgen ook niet weg.
Misschien door kerels uitgevonden ,maar wel ook door de vrouwen in stand gehouden.
Als je daar maar tegen aan gaat schoppen dan zullen die vrouwen dat ook niet opgeven omdat jij dat met getrap en gescheld als zijnde achterlijke cultuur opgeven.
Voor hun is dat ook een iets geworden waardoor zij zich staande kunnen houden en daardoor een recht van bestaan hebben.
Zou een beetje respect en inleving hoe alles verband houd ook niet op zijn plaatst zijn omdan van die insteek te proberen hun daar op hun eigen manier en tijd hun leven zelf meerwaarde te geven.
Het ging in dit topic hier niet over, maar dit gaat wel ver.
Ben jij een vrouw die besneden is? Weet jij wel hoe gruwelijk dit is voor iemand. Weet jij ook hoeveel vrouwen die deze landen met hun gruwelijke verminkingen ontvlucht zijn zich hard maken tegen deze vorm van "cultuur"?
Als jij onderdrukt wordt in zo'n cultuur, als vrouw, als mens, heb je angst, en dan hou je je gedeisd, anders wordt je vermoord
Dat durf ik geen cultuur te noemen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beter lezen lieverd.Angelina schreef:"Je begint over meisjes die besneden worden.
Het ging in dit topic hier niet over, maar dit gaat wel ver.
Ben jij een vrouw die besneden is? Weet jij wel hoe gruwelijk dit is voor iemand. Weet jij ook hoeveel vrouwen die deze landen met hun gruwelijke verminkingen ontvlucht zijn zich hard maken tegen deze vorm van "cultuur"?
Als jij onderdrukt wordt in zo'n cultuur, als vrouw, als mens, heb je angst, en dan hou je je gedeisd, anders wordt je vermoord
Dat durf ik geen cultuur te noemen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
angelaheeren
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): duitse herder baila mesu en jack russels bubbels mesu
WALGELIJKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK.
en nog erger is wat ik die mensen toe wens.bah beesten zijn het!!
en nog erger is wat ik die mensen toe wens.bah beesten zijn het!!