Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vanglijn

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Vanglijn

Ongelezen bericht door Brigitte »

Dankzij Cesar (ja echt waar) :mrgreen: loopt Bunker nu aan een vanglijn ipv een prikband :ok: alleen de vanglijn die ik nu heb is aan vervanging toe die wordt al dun op een bep. punt. Wie loopt er hier met vanglijnen en welke zijn aan te raden, het gaat mij vnl om de kans op breken, scheuren enz te voorkomen.

Ik dacht zelf aan deze

Afbeelding

of toch leer?

Afbeelding
krullie
Zeer actief

Re: Vanglijn

Ongelezen bericht door krullie »

ik heb altijd vanglijnen met stop.
als je hond veel nat word is leer niet aan te raden.
ikzelf heb gevlochten vanglijnen.
of met zo een dik koord erin.
heb verschillende diktes.
5 cm en 8 cm en volgens mij nog ergens een 12cm dikke vanglijn met stop.
dus wat je zelf fijn vind.
gaat het je om de correctie is waarschijnlijk dun aan te raden?
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik zou een jachtlijn van Hunter pakken.. die zijn prijzig maar ik vind ze zeer comfortabel in de hand liggen.
Ik heb een goedkoop flutding van Nylon, superstoer in het knalroze maar ik gebruik hem alleen maar met wedstrijden omdat mijn fleece lijntje via de wedstrijd reglementen niet meer mag
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb vandaag een showlijn gekocht met stop,maar volgens mij zijn die hetzelfde?
Ik vond het zo'n gedoe om in die haren van Sancho naar de sluiting of het oogje te moeten tasten.Het duurde minuten voor ik hem had aangelijnd.Tuigje ging beter maar niet in het bos.
Wat is trouwens een lendencorrectielijn? :80:
http://www.hondenwebshop.nl/product/index/17/page:2" onclick="window.open(this.href);return false;
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik heb sinds kort een jachtlijntje voor Nova, ook van hunter. Ik ben er erg tevreden mee :D Er zijn volgens mij ook dikkere, deze is 8 mm en dat is te dun voor Bunker.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

zoals het woord al zegt.
corrigeren in de lenden. :ugh:

wat een prijzen zeg voor die lijnen.
ik heb er ongeveer een tientje voor betaald.
zelfs voor die hele dikke. :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

EschaenStefanie schreef:ik zou een jachtlijn van Hunter pakken.. die zijn prijzig maar ik vind ze zeer comfortabel in de hand liggen.
Heten die "vanglijnen" tegenwoordig :N:

Ik heb ook altijd de Hunter, en die zijn heul stevig (die heb je zelf ook wel eens vast gehad als ik moest piesen op de camping ofzo en jij op de dames moest passen). Er is hier nog geen enkele Hunter-lijn versleten en ik wissel ze alleen af en toe af als ik van kleurtjes wil wisselen. En ze overleven ook een trek-sessie met 40 kg onwillige hond die de trimsalon in moeten.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Marion. schreef:
EschaenStefanie schreef:ik zou een jachtlijn van Hunter pakken.. die zijn prijzig maar ik vind ze zeer comfortabel in de hand liggen.
Heten die "vanglijnen" tegenwoordig :N:

Ik heb ook altijd de Hunter, en die zijn heul stevig (die heb je zelf ook wel eens vast gehad als ik moest piesen op de camping ofzo en jij op de dames moest passen). Er is hier nog geen enkele Hunter-lijn versleten en ik wissel ze alleen af en toe af als ik van kleurtjes wil wisselen. En ze overleven ook een trek-sessie met 40 kg onwillige hond die de trimsalon in moeten.
ik op jouw dames passen? Heb ik wat gemist?
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik zou ook zo'n Hunterlijn doen. Ik heb zelf een leren die ik op het asiel gebruik, maar die glijdt makkelijker open en niemand wil hem ooit van me lenen als ze een riem nodig hebben, dan zuchten ze wat teleurgesteld en gaan ze op zoek naar een goede riem....:-) Wat de Cesarriemmethode betreft, denk ik dat een dunnere een betere werking heeft dan een dikkere, maar ik weet niet of ik dat met Bunker zou durven. En ik zou er zeker 1 met stop gebruiken, als je hem hoog in de nek wilt houden. Anders loop je d'r gewoon niet makkelijk mee, als je telkens dat ding hoog moet proberen te houden of weer recht moet trekken. En ik zou een vrij gladde riem willen, niet een erg schurende, want dat lijkt me erg onprettig op den duur voor de hond. De huid achter de oren en hoog in de nek is toch gevoeliger dan laag op de nek. Het lijkt mij voor het hondenvel niet zo gezond en lekker. Die van Hunter zijn niet al te borstelig, dacht ik.

Deze dus: Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Brigitte schreef:Dankzij Cesar (ja echt waar) :mrgreen: loopt Bunker nu aan een vanglijn ipv een prikband :ok: alleen de vanglijn die ik nu heb is aan vervanging toe die wordt al dun op een bep. punt. Wie loopt er hier met vanglijnen en welke zijn aan te raden, het gaat mij vnl om de kans op breken, scheuren enz te voorkomen.

Ik dacht zelf aan deze

Afbeelding

of toch leer?

Afbeelding
Leer... Voor Bunker..... Zou ik niet doen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb ook de hunter lijn :mrgreen: gebruik hem maar af en toe, maar is wel heel erg degelijk :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”