Nu heb ik sinds kort de zorg voor de Eurasier van mijn moeder (door omstandigheden) en mijn hand vindt de 30 kilo aan de lijn niet zo fijn. Hij trekt niet constant aan de lijn maar zelfs lichte druk is niet fijn met de nylon riem die ik nu heb. Ik heb ook een gewone runderleren riem geprobeerd maar de randen blijven te hard voor mijn hand.
Vandaag in 2 dierenwinkels gekeken maar niet precies het goede gevonden. Er was wel een riem gevoerd met een soort rubber wat fijn aanvoelde maar die was alleen bestelbaar in felle kleuren. Ik wil graag gewoon zwart. Ook gekeken naar een buffelleren lijn. Die was ook erg fijn maar de politielijn variant was euro 100,-. Dat vind ik wel heel veel geld. Vraag me ook af of dat leer zacht blijft in de regen en op strand?
Ronde nylon lijnen heb ik ook naar gekeken maar denk dat dat toch te veel schuurt. Zeker ook omdat we vaak op stand lopen en dan kom er snel zand in zo'n lijn ben ik bang? Rond leer is misschien ook een optie maar ze hadden daar geen politielijn van.
Dus: iemand tips? Iemand ervaring met een lijn die zacht is en blijft? Graag dus een verstelbare/politielijn. Lijn moet sterk genoeg zijn voor 30 kilo konijnen/kattenjager