Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zachte hondenlijn?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Zachte hondenlijn?

Ongelezen bericht door Kaiou »

pioenroos schreef:
Kaiou schreef:Waag er even een mailtje aan naar Furka, zij maken e.e.a. zelf en het zou maar zo kunnen dat ze ook RVS musketons en ringen willen gebruiken.
Dat is een goede. Want ik vind die met fleece gevoerde lijnen er mooi uitzien. Als ze die in de politielijnvariant met rvs kunnen maken ben ik een eind denk ik. Zo'n fleece lijn 'brand' niet als het door je hand gaat? Voordeel van zo'n lijn is dat het gewassen/uitgespoeld kan worden. Met leer ben ik eigenlijk ook wel bang dat ik allergisch reageer op de 'stoffen' die er in komen te zitten.
Desnoods lever je zelf de RVS musketons en ringen aan als ze die niet hebben en als dat kan, dan krijg je precies wat je wilt :wink:
Het band waar mijn lijn van is gemaakt is 2,5 cm breed en aan beide zijden steekt het fleece een halve cm uit.
Bij mij brandt het absuluut niet in mijn handen, de lijn houdt heerlijk vast.
Maar ja, jij hebt bijzondere handen, dus of dat voor jou ook zo is kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen :wink:
Wassen kan trouwens prima, doe ik met Kaiou zijn Furka tuigen ook :ok:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Doke schreef:je kan ook eens naar een 'tube-line' zien.
http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... t_143.html" onclick="window.open(this.href);return false;
is veel aangenamer om vast te houden dan gewoon nylon.
Van dat materiaal heb ik een longeerlijn, die gebruik ik als lange lijn voor Nadim. Is idd een stuk fijner dan plat nylon. Ik krijg er helaas wel reactie van, alhoewel ik vermoed dat dat komt doordat de lijn nat wordt en veel zand/aarde in de lijn komt dat dan extra schuurt. Want als ik goed oplet en alleen het schone/droge handvat vasthoud gaat het eigenlijk best aardig.
Beslag is wel messing helaas. Ik weet niet goed of dat een probleem geeft. Nikkel ben ik op getest en flink allergisch voor. Zou ik eens moeten uitzoeken want de meeste lijnen hebben wel messing of nikkel beslag merk ik.
Kaiou schreef:Desnoods lever je zelf de RVS musketons en ringen aan als ze die niet hebben en als dat kan, dan krijg je precies wat je wilt :wink:
Het band waar mijn lijn van is gemaakt is 2,5 cm breed en aan beide zijden steekt het fleece een halve cm uit.
Maar ja, jij hebt bijzondere handen, dus of dat voor jou ook zo is kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen :wink:
Dat klinkt wel goed. Ik had ze inmiddels al gemaild :ok: Ik wacht af hoe ze reageren!
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Die van Linda zijn fijn (verrek, wist niet eens dat je hier op t forum zit). Heb een halsband van haar gekocht voor Ushi en moet van de week eigenlijk even langs voor de lijn. Heb spijt dat ik die er niet gelijk bij gekocht heb.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
123Sophie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door 123Sophie »

Ik heb door een heel ander probleem ook een zwakke huid en ik gebruik handschoentjes die wielrenners gebruiken. Die zijn in verschillende diktes (in de handpalm) te krijgen en dat werkt prima met bijna elke riem (nu moet ik wel zeggen dat mijn hond wat kleiner is). Ze zijn ook wel redelijk huidvriendelijk en in allerlei verschillende materialen te krijgen omdat ze gemaakt zijn om mee te sporten.
dierengek
Actief
Mijn ras(sen): een oudduitseherder

Ongelezen bericht door dierengek »

pioenroos schreef:
Doke schreef:je kan ook eens naar een 'tube-line' zien.
http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... t_143.html" onclick="window.open(this.href);return false;
is veel aangenamer om vast te houden dan gewoon nylon.
Van dat materiaal heb ik een longeerlijn, die gebruik ik als lange lijn voor Nadim. Is idd een stuk fijner dan plat nylon. Ik krijg er helaas wel reactie van, alhoewel ik vermoed dat dat komt doordat de lijn nat wordt en veel zand/aarde in de lijn komt dat dan extra schuurt. Want als ik goed oplet en alleen het schone/droge handvat vasthoud gaat het eigenlijk best aardig.
Beslag is wel messing helaas. Ik weet niet goed of dat een probleem geeft. Nikkel ben ik op getest en flink allergisch voor. Zou ik eens moeten uitzoeken want de meeste lijnen hebben wel messing of nikkel beslag merk ik.
Kaiou schreef:Desnoods lever je zelf de RVS musketons en ringen aan als ze die niet hebben en als dat kan, dan krijg je precies wat je wilt :wink:
Dat klinkt wel goed. Ik had ze inmiddels al gemaild :ok: Ik wacht af hoe ze reageren!
heb je al een nieuwe lijn gevonden?
ik heb vandaag deze besteld http://www.hundeleinen.de/shop/products ... 60-cm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
heb er gisteren mee gelopen van iemand die hem voor zijn hond heeft en was verkocht.
ben dus even wezen googlen en kwam op deze winkel uit verzenden naar nederland is 4 euro
heb nu de paarse besteld vandaag hoop dat hij snel binnen is.
deze kun je dus over je schouder dragen
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

De lijnen van Ezy dog hebben een heel fijn handvat.

Hier, en dan rechtsonder, nog in de aanbieding ook :wink:

http://www.ezydog-shop.nl/?menu=categor ... yID=142542
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
pioenroos
Zeer actief

Nee, ik heb nog geen nieuwe lijn gekocht. Ik doe het nu met de oude leren. Niet ideaal, maar beter dan nylon.

Een paar weken geleden ben ik een mevrouw tegengekomen die een hele fijne riem had. Het was rond nylon met heel zacht leer eromheen. Voelde heel fijn. De riem had ze van de fokker van haar hond gekocht. Die kocht ze weer op hondenshows. Ik wil dus ook op een hondenshow kijken of ik daar iets tegenkom dat goed voelt. Dat vind ik veiliger dan via internet iets kopen. De Dogshow in Goes is binnenkort, daar wil ik heen.
Ik heb voor de tussentijd ook gekeken naar van die fietshandschoentjes. Maar ik heb te kleine handen voor de standaard maat S die ze hadden. Maat XS was van een duur merk. Koop ik liever volgende maand een fijne riem die wat duurder is :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: Dan heb je het vandaag niet makkelijk gehad met die rond hupsende mannen!
pioenroos
Zeer actief

dagmar88 schreef::tongue: Dan heb je het vandaag niet makkelijk gehad met die rond hupsende mannen!
Daarom liet ik hem ook losschieten :oeps: Natte riem en overenthousiaste puber is geen combi :S:
Nadim is trouwens wel moe nu. Nog even druk bij thuiskomst en toen :slaap:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Pluisje ligt nog te bekomen van zijn enorme water avontuur :smile:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Kijk anders eens bij de paardenspullen.
Ik vind zelf halstertouwen vaak heel prettig vast te houden. Helaas zit er vaak geen handvat aan, maar die kun je er zo in knopen (als er per ongeluk een knoop in komt, gaat die er ook niet uit :ugh: )
Zijn ook stevig, kunnen tenslotte ook paarden houden en niet zo duur.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”