Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik laat graag uw hond uit in het westland

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: ik laat graag uw hond uit in het westland

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

sirene schreef:Misschien wordt het tijd dat je eens in gaat zien dat niet de wereld om je heen gek, onverantwoord en losbandig is geworden maar dat jij NIETS kan loslaten (letterlijk ook nog eens) en te bekrompen bent.
Laat alle regeltjes en wat hoort en niet hoort nou eens vieren. Ik vraag me ook af waar dat wantrouwen en neerbuigende naar alles wat met de jeugd te maken heeft vandaan komt.
Ach, laten we het erop houden dat "jij en ik" (of willekeurig wie en ik) heel anders over dingen denken. Zoals jij (en ik bedoel dat in algemene zin) niet kan begrijpen hoe ik erover denk kan ik me sommige dingen van anderen niet voorstellen.

De onverantwoordelijkheid spat er gewoon vanaf.
En ja, dat vind ik behoorlijk "gek" inderdaad; en of dan de wereld gek geworden is of ik; het past soms inderdaad totaal niet bij elkaar.

Gelukkig maar dat er verschillen tussen mensen zijn, al begrijp ik er vaak niet zoveel van 'dat alles maar moet kunnen'... het zou wat mij betreft heel fijn zijn als mensen zich gewoon aan de regels zouden willen houden. Ik ben dus helemaal niet van plan mezelf te veranderen, net zomin als kennelijk een ander dat is. Zie daar ook totaal geen nut in eigenlijk ;-)
Ik ben prima tevreden met mezelf.

Dat heeft verder ook niets te maken met wantrouwen naar de jeugd te maken, maar het is wel jeugd... laat dat eerst maar 's opgroeien en dan zien we wel verder, toch?
Neerbuigend..? Nee, dat niet, maar TS IS gewoon nog een kind al denkt ze kennelijk zelf dat ze heel wat is met haar 17. En dat merk ik de laatste tijd (jaren) vaker bij kinderen... ze denken dat ze snel op moeten groeien en vergeten kind te zijn. En ze vergeten DAT ze kind zijn en zich dus nog lang niet in de volwassenenwereld hoeven te begeven. Jammer.

Maar goed, we zijn zwaar OT gegaan; ik hou het hierbij. Weltruste allemaal!

Suzanne
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Het lijkt me helemaal niet onverstandig om als 17jarige te proeven van het volwassen leven? Kan je wel lekker in je jeugd blijven hangen, maar het lijkt me niet heel wijs om volledig te negeren waar je naartoe gaat. En daar hoort dus ook verantwoordelijkheid bij, dat moet je toch ooit leren en dit lijkt me een uitermate geschikte leeftijd. Ik zou zo iemand van 17, die ik heb ontmoet uiteraard en waar ik een goed gevoel bij heb, Hades meegeven om uit te laten, ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Je moet mensen wel kansen geven he, anders krijgen ze ze nooit.

Ikzelf ben op m'n 16e ook begonnen met oppassen, inmiddels wordt dit mijn tiende jaar bij datzelfde gezin. Kan je nagaan. Het was er één, het zijn er inmiddels al drie en er is in bijna 10 jaar tijd nog nóóit wat raars gebeurd. Ook als je 16 bent en over wat verantwoordelijkheidsgevoel beschikt kan je namelijk al prima niet-levensbedreigende situaties (bijvoorbeeld een hond uitlaten of een baby verschonen :roll: ) afhandelen.

@ TS: Jammer dat je niet in de buurt woont, je klinkt erg gemotiveerd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Nou, ik zal m'n zeventienjarige vriendinnetje ook maar niet meer op m'n kat laten passen. Onverantwoordelijk!
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

ik lag met de hond van mijn ouders in de box. ik liep op mijn 12/13de met de doberman van kennissen. ik paste met mijn toenmalige vriendje op de buur kinderen savonds toen ik pak hem beet 15 jaar was. woonde op mijn 18de op mezelf, tenminste, samen dan. raakte op mijn 19de bewust zwanger en beviel op mijn 20ste van mijn oudste zoon die ook nog eens adhd heeft net als de jongste. :denken:. huuuuuum de kinderen van de buren zijn inmiddels volwassen, de dober dood lang nadat ik hem niet meer uit liet en mijn kids doen het ook nog steeds :19: . ik zal wel onverantwoordelijk zijn dan. :oohja: :mrgreen:

waarom zou een 17 jarige dan niet met een hondje kunnen wandelen? ok met mijn mechel zou ik het ook niet snel toe staan maar is niet het makkelijkste ras. als ik een makkelijk hondje had gehad zou ik de eerste keren mee zijn gelopen en als het goed voelt had ik best haar de hond uit willen laten laten.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Wat een "leuk" topic zo vroeg op de morgen met en bakkie koffie erbij :engel:
Budkes schreef:
Suzanne123 schreef:Ach ja, van dit soort advertenties "ik weet nog niets, maar wil wel graag de verantwoordelijkheid over uw hond ook al ben ik pas 17" in combinatie met dit soort spelvouten... daar wordt ik altijd eh... ietsje sarcastisch van ;-)

Suzanne

Logisch ook, honden hechten enorm veel waarde aan juiste spelling. :lees:
:LOL: :LOL:

tineke schreef:
Suzanne123 schreef: :blah:
Laten we wel wezen Suzanne zo'n beetje alles wat er op dit forum gepost wordt valt slecht bij jou.
Ik vind je veruit het meest zure schoolfrikkerige lid wat hier rond loopt.
Nooit maar dan ook nooit heb ik je op een warm positief bericht kunnen betrappen.
:goeie: Hoe kom je er toch af en toe op Tineke :LOL:

alm@ schreef:Ik zei tegen Denise dat ze een zuurpruim was maar dat neem ik terug :lol1: de zuurpruim van de week gaat naar Suzanne123 :goeie:
:goeie: Nou nou nou, goede goden zeg. Ik wordt vaak genoeg ietwat onpasselijk als ik haar weer eens aan de gang zie met zogenaamde "regelgeving" antwoorden die vaak kant noch wal slaan, maar onvoorstelbaar hoe zuur sommige mensen kunnen zijn zeg :kotz:

Heb je niet nog wat kledingkasten om uit te ruimen Suzanne? Ga wat doen, gebruik je tijd nuttig en pleur nog een paar kledingstukken op MP. Verdien je tenminste ook nog iets mee. Meid wil hier op een leuke manier een extra zakcentje bij verdienen zeg. Wat doe jij behalve miereneuken voor de kost? :denken:
Suzanne123 schreef:Ze heeft duidelijk geen idee van de mogelijke gevolgen op (wettelijke of emotionele) aansprakelijkheidsgebied en ik hoop van harte dat ze daar niet op een verkeerde manier achter komt.

Suzanne
:schrik: Komt ze weer aan met dat onnozele gezever op aansprakelijkheidsgebied :kotz: Kind doe je toch eens niet interessanter voor dan je in werkelijkheid bent :piew:
Suzanne123 schreef:Maar dan is het MIJN hond en heb ik alleen mezelf wat te verwijten.

TS heeft geen ervaring en wil probleem honden gaan uitlaten! Tegen betaling!
Over onverantwoord gedrag gesproken...

Suzanne
Zeikwijf :ugh:
Suzanne123 schreef: Het doet in dit topic niet ter zake, maar kinderen van 16 de verantwoordelijkheid geven om tegen betaling op nog kleinere / jongere kinderen te passen vind ik al even belachelijk eerlijk gezegd.
Ik neem aan dat het een grapje is? Dat niet werkelijk 16-jarigen van ouders die verantwoordelijkheid krijgen? :schrik:

Suzanne
:LOL: Wanneer komen ze je eindelijk weer ophalen :LOL:

Afbeelding

Suzanne123 schreef:[ :O: :O:
Sorry hoor maar dat kan en wil ik niet begrijpen.
En daar mag je van denken wat je wilt.... hoe onverantwoordelijk kun je als ouder zijn....
?
Laat maar, ik geef het op.

Suzanne
Wat een hilarisch topic zeg. On-voor-stel-baar :LOL: Dat jouw ouders je geen verantwoordelijkheid hebben bijgebracht en jij schijnbaar op die leeftijd nog met poppen of weet ik veel wat speelde wil niet zeggen dat dat de "norm" is hoor. Hoe "onverantwoordelijk" was men vroeger dan wel niet zeg. Jeetje, vroeger waren de vrouwen doorgaans 17-18 dat ze trouwde of hun eerste kind al kregen :schrik:

Ik had al veel onzin van je gelezen, maar dit wat ik hier lees slaat toch werkelijk alles hoor Suusje :LOL:

man,man,man,man,man,man,man, wat had en heb jij het moeilijk zeg. :O: begin nu echt zelfs medelijden met je te krijgen :schrik:

Kijk nu alleen eens naar je eigen "voorstelbericht" :schrik: Jij als toen 40 jarige zogenaamd "volwassen" vrouw durft hier te spreken over de "onvolwassenheid-onverantwoordelijkheid" van iemand van 17 :piew: Vraag me echt af welk trauma jou in je jeugd is overkomen hoor. :roll:

TS, denk dat er genoeg "tips" gegeven zijn waar je wat mee kunt. Denk dat er ook genoeg mensen zijn die er wel gebruik van zouden willen maken. Het idee is leuk en nee dat ligt zeker niet aan jou of jouw leeftijd. Dat ligt gewoon aan de hond. De meeste mensen hier zouden hun hond niet eens meegeven aan hun beste vriendin bij wijze van spreke dus voel je daar niet op aangesproken. Dat heeft niets met jou te maken.

Veel succes in ieder geval en laat je vooral niet door zure mensen als bovenstaande de lol van ontnemen hoor :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Ik zou er geen gebruik van maken.

Maar het ligt er niet aan hoe oud of jong de TS is.
Of hoeveel ervaring ze heeft.
Maar gewoon omdat ik haar niet ken.
Ik geef mijn honden gewoon niet graag uit handen aan een vreemd persoon.
2 van mijn teefjes zouden dat ook niet op prijs stellen,maar als ze je kennen weer wel.

Wie weet,als we bijv. een aantal weken samen gaan wandelen met mijn roedeltje,
en ik leer je kennen,en de honden leren je kennen,dat ik het dan wel zou doen.

Succes met je plannen :ok:
Afbeelding
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

oh,ik paste ook als 16 jarige op de 2 kindertjes van de buren.
die zijn verders netjes en goed opgegroeid,dus ik denk niet dat daar iets fouts gegaan is :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Suzanne123 schreef:
Saarah schreef:Echt, wat een gezeik. :mrgreen:

Er zijn zat 16-jarigen die babysitten om een centje bij te verdienen, maar de verantwoordelijkheid over een hond aan een 17-jarige geven zou dan "not done" zijn. Je leest hier soms toch iets. :blah: :mrgreen:
Het doet in dit topic niet ter zake, maar kinderen van 16 de verantwoordelijkheid geven om tegen betaling op nog kleinere / jongere kinderen te passen vind ik al even belachelijk eerlijk gezegd.
Ik neem aan dat het een grapje is? Dat niet werkelijk 16-jarigen van ouders die verantwoordelijkheid krijgen? :schrik:

Suzanne
Een kind van 16 is niet een kind van 4 hoor.
kinderen van 8 dragen ook al geen luiers meer echt niet
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik zou mijn honden niet aan haar meegeven, maar ook niet aan een volwassen persoon die ik niet ken..dus tja.. :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Mensenkinderen, wat een gezeik weer van Suzanne-met-de-nummertjes, pfffff... :ugh:
Ik denk dat er mensen genoeg zijn die het uitlaten van hun hond graag willen laten doen door een 17-jarige gemotiveerde meid die in de toekomst iets met dieren voor haar beroep wil doen en al in een dierenasiel heeft meegelopen.
Met een 17-jarige zijn prima afspraken te maken over al dan niet loslopen, al dan niet laten spelen met andere honden, de lengte van de wandeling en het eventueel negeren/ontwijken van andere honden. Iemand met een hele lastige hond zal het uitlaten echt niet uit handen willen geven want als eigenaar ben en blijf je gewoon verantwoordelijk, zo simpel is het volgens mij.
Een 17-jarige is geen kleuter Suzanne, maar een bijna volwassen persoon die ook als zodanig behandeld mag worden. Wijzen op spelfoutjes vind ik wel héél erg kinderachtig en gaat eerlijk gezegd nergens over.

Als ik in de buurt zou wonen zou ik best bereid zijn om de tafel te gaan zitten en afspraken te maken over het uitlaten van mijn honden, als ik daar behoefte aan had. Dan wel 1 tegelijk en met goede instructies.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

OMG ik heb gister niet gereageerd omdat het echt te flauw voor woorden is.

TS ik weet niet of ik in de straal van 6km zit, Delft, maar ik zou, na kennismaking best gebruik willen maken van je diensten.
Maar dat zou meer voor een dag/dagdeel zijn en dan met super makkelijke hondjes :engel: :ok:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik paste als dertien jarige op 3 kinderen onder de 4, waaronder een baby van een paar weken, en dat overdag op de zaterdagen.
De ouders werkten beneden in de winkel en ik zat boven in het woonhuis met de 3 kleintjes. Ook de baby op tijd de fles geven en een schone luier omdoen ging me prima af. Ik denk dat het heel erg aan de persoon ligt en niet aan de leeftijd. Ik heb jaren voor die kinderen gezorgd en er is nooit iets voorgevallen. Ik had wel een zusje dat 8 jaar jonger was en waar ik altijd mee liep te tutten, zelfs als kleine baby. Daar heb ik dus lekker mee kunnen oefenen. Achteraf vind ik het zelf ook wel wat jong maar blijkbaar kon ik het goed aan.
Op die leeftijd liet ik trouwens ook al de politiehond van mijn vader uit.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Suzanne123 ik nodig je graag een keer een dagje uit om hier te komen kijken, en vooral te genieten, van een zeventien jarige, en vooruit dan maar, zijn vrienden erbij :mrgreen: En dat zijn echt geen Oh Oh Cherso types. Hoe een paar van die gasten je keuken er in no time eruit laten zien alsof er een bom op is gevallen maar dat er na het eten, natuurlijk anders wordt het koud, er weer netjes schoongemaakt is. En er bij afscheid door ieder bedankt wordt voor de gezelligheid. Hoe verantwoordelijk mijn zoon met Akira omgaat, en haar zelfs uren meeneemt. Hoe een tegen antwoord niet brutaal hoeft te zijn. Maar vooral om jouw beeld van onverantwoorde tieners bij te stellen want echt ik vraag me af wie jij allemaal tegenkomt :roll:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

nou mijn honden kreeg je zo mee, ik woon alleen niet in het westland. :mrgreen: leuk initiatief en leuke manier ook om ervaring met honden op te doen.
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Je woont niet in mijn regio. Maar als ik je beter zou kennen, zou ik er best gebruik van willen maken met Oscar.
Ik kan er natuurlijk niks over zeggen want ik ben zelf amper uit de luiers.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Suzanne123 schreef:
Gelukkig maar dat er verschillen tussen mensen zijn, al begrijp ik er vaak niet zoveel van 'dat alles maar moet kunnen'... het zou wat mij betreft heel fijn zijn als mensen zich gewoon aan de regels zouden willen houden. Ik ben dus helemaal niet van plan mezelf te veranderen, net zomin als kennelijk een ander dat is. Zie daar ook totaal geen nut in eigenlijk
Ik ben prima tevreden met mezelf.

Suzanne
Aan jouw regels welteverstaan. Want de fatsoensnormen en waarden die jij jezelf oplegt zijn gelukkig zeker geen wetten.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

jenn90 schreef:
_Inge_ schreef:Manager dierverzorging heeft toch niets met het trainen van honden te maken.
Ik heb toevallig de opleiding diermanagement ook gedaan en de eerste twee jaren (als dit dezelfde opleiding is) doe je voornamelijk praktijkervaring op d.m.v. stages, en ik toendertijd met praktijklessen dus ondanks de opleiding diermanagement heet krijg je ook praktijklessen (gedrag van de hond een voorbeeld te noemen) van dierverzorging.
idd, toen wij hier het "intake-gesprek" hadden met aeqor kwam ook training aan bod, omdat wij altijd wel enkele sociale honden in diverse leeftijdsklassen hebben zitten (ook honden waar niemand bij kan komen, maar daar zit dan ook een slot op de kennel om fouten te voorkomen bij bv overmoedige stagaires :wink:) dat daar ook mee getraind kan worden
even als met de roofvogels, het gaat dan niet specifiek over de training ansich, maar het herkennen van gedragingen en de omgang....
het hoeven dus geen groene dieren te zijn die afgericht worden, maar kan vanalles zijn...
delilah11
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door delilah11 »

Suzanne123 schreef:
sirene schreef:Misschien wordt het tijd dat je eens in gaat zien dat niet de wereld om je heen gek, onverantwoord en losbandig is geworden maar dat jij NIETS kan loslaten (letterlijk ook nog eens) en te bekrompen bent.
Laat alle regeltjes en wat hoort en niet hoort nou eens vieren. Ik vraag me ook af waar dat wantrouwen en neerbuigende naar alles wat met de jeugd te maken heeft vandaan komt.

Dat heeft verder ook niets te maken met wantrouwen naar de jeugd te maken, maar het is wel jeugd... laat dat eerst maar 's opgroeien en dan zien we wel verder, toch?
Neerbuigend..? Nee, dat niet, maar TS IS gewoon nog een kind al denkt ze kennelijk zelf dat ze heel wat is met haar 17. En dat merk ik de laatste tijd (jaren) vaker bij kinderen... ze denken dat ze snel op moeten groeien en vergeten kind te zijn. En ze vergeten DAT ze kind zijn en zich dus nog lang niet in de volwassenenwereld hoeven te begeven. Jammer.

Maar goed, we zijn zwaar OT gegaan; ik hou het hierbij. Weltruste allemaal!

Suzanne

sorry hoor maar waarom zal ik denken dat ik heel wat ben ?
kind kunnnen we op de ze leeftijd niet zijn want we moeten naar school en werken, zal toch aan mn toekomst moeten werken en nee spelen met lego doe ik dus allang niet meer :oohja:
delilah11
Vaste gebruiker

Frederiek schreef: @ TS: Jammer dat je niet in de buurt woont, je klinkt erg gemotiveerd.
dank je wel :D blij dat er mesnen ook nog de motivatie uit mn bericht kunnen halen

ps: ik erageer nu niet op alles omdat ik ook nu op school zit en het erg druk heb om op alle offtopic berichten te gaan reageren haha :E:

zet je even een berichtje op een forum neer :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vind 17 jaar nu ook niet meer zó jong hoor. Jemig... wanneer mag je dan langzaamaan 'mee gaan doen'???
Zou alleen m'n honden niet mee geven. Maar dat doe ik eigenlijk bij niemand zo snel, ligt niet aan jou. :wink:
Er zijn genoeg honden waar je gewoon makkelijk mee kan lopen, na een kennismaking.

Oja, ik paste ook op toen ik een jaar of 16 was. Kinderen zijn allemaal normale volwassenen geworden. Valt dan tóch nog mee!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik dacht dat niets me meer zou verbazen aangaande de bekrompenheid van Suzanne-huppeldepup. Maar het is toch weer gelukt. Hoe is het mogelijk dat iemand zich bloedserieus afvraagt dat er toch geen enkele ouder zal zijn die hun kind toevertrouwen aan een babysit van 16.
Gut, dat deed ik exact 30 jaar geleden al. Toen was ik dus 14. Och jee, en nog betaald ook. Hoe verwerpelijk :roll:
delilah11
Vaste gebruiker

even voor de duidelijkheid als klein kind hadden we al honden. helaas sinds dat mijn ouders zijn gescheiden heeft mn moeder daar geen geld meer voor. sinds mijn 10e denk ik heb ik een vrij sterke engelse bulldog regelmatig alleen of met baasje uitgelaten, mee gevoetbald, tikkertje mee gespeeld etc. daarna hebben we als egzin regelmatig op en kooiker gepast en een klein bastaard hondje. in mn 1e leerjaar heb ik stage gelopen op een honden school en asiel dus helemaal geen ervaring heb ik niet , maar nee inderdaad ook niet de meeste ervaring.

ik heb dan ook niet gezegd dat ik met probleemhonden wil ga wandelen :80: gewoon leuke honden en ik zal zeker bij de intake kijken of het verantwoordelijk is, een mechelse herder bijvoorbeeld is idnerdaad niet het gemakkelijkste ras. ik bedoelde met trainen gewoon leuke dingen als netjes ana de lijn lopen of zit, met een leuke huishond is dat wel aan te leren denk ik zo
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

delilah11 schreef:even voor de duidelijkheid als klein kind hadden we al honden. helaas sinds dat mijn ouders zijn gescheiden heeft mn moeder daar geen geld meer voor. sinds mijn 10e denk ik heb ik een vrij sterke engelse bulldog regelmatig alleen of met baasje uitgelaten, mee gevoetbald, tikkertje mee gespeeld etc. daarna hebben we als egzin regelmatig op en kooiker gepast en een klein bastaard hondje. in mn 1e leerjaar heb ik stage gelopen op een honden school en asiel dus helemaal geen ervaring heb ik niet , maar nee inderdaad ook niet de meeste ervaring.

ik heb dan ook niet gezegd dat ik met probleemhonden wil ga wandelen :80: gewoon leuke honden en ik zal zeker bij de intake kijken of het verantwoordelijk is, een mechelse herder bijvoorbeeld is idnerdaad niet het gemakkelijkste ras. ik bedoelde met trainen gewoon leuke dingen als netjes ana de lijn lopen of zit, met een leuke huishond is dat wel aan te leren denk ik zo
Volgens mij heb jij het allemaal prima overdacht! :ok:
delilah11
Vaste gebruiker

Lillith schreef:OMG ik heb gister niet gereageerd omdat het echt te flauw voor woorden is.

TS ik weet niet of ik in de straal van 6km zit, Delft, maar ik zou, na kennismaking best gebruik willen maken van je diensten.
Maar dat zou meer voor een dag/dagdeel zijn en dan met super makkelijke hondjes :engel: :ok:

delft is wel nog een eindje fietsen voor mij helaas :(
delilah11
Vaste gebruiker

miekmiek schreef:nou mijn honden kreeg je zo mee, ik woon alleen niet in het westland. :mrgreen: leuk initiatief en leuke manier ook om ervaring met honden op te doen.

dank u wel :D
delilah11
Vaste gebruiker

Daisy@ schreef:Vind 17 jaar nu ook niet meer zó jong hoor. Jemig... wanneer mag je dan langzaamaan 'mee gaan doen'???
Zou alleen m'n honden niet mee geven. Maar dat doe ik eigenlijk bij niemand zo snel, ligt niet aan jou. :wink:
Er zijn genoeg honden waar je gewoon makkelijk mee kan lopen, na een kennismaking.

Oja, ik paste ook op toen ik een jaar of 16 was. Kinderen zijn allemaal normale volwassenen geworden. Valt dan tóch nog mee!
het ligt inderdaad heel erg aan de eigenaar. maar sommige mensen lopen naar de struiken aan de overkant en dat is het. dat vind ik zonde en die honden wil ik de kansd geven om ook eens water of een lekker groot grasveld te zien.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik wil je veel succes wensen Delilah, zoals Longfields al zegt, volgens mij heb je alles prima overdacht.

En wat betreft Suzanne123: mijn 13 jarige past wel eens op kindertjes en mijn oudste op hele roedels en die is 16 :19: Ook laat ze honden uit op haar stage adres ( dus ook de probleemgevalletjes)
Wat een geleuter over de jeugd zeg...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

jammer dat idd Delft (&dus wrs Nootdorp ook) te ver is. Had er anders wel gebruik van gemaakt voor mijn moeder dr hondje....
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Op mijn 17e was ik militair, je weet wel........... leren schieten enzo, dus waarom geen honden uitlaten :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Reny schreef:Op mijn 17e was ik militair, je weet wel........... leren schieten enzo, dus waarom geen honden uitlaten :19:

:O: Meen je :O: Waar gaat dat heen met deze wereld zeg :S: Op die leeftijd hoor je je helemaal niet met dergelijke dingen bezig te houden :piew: Lekker onverantwoordelijk weer allemaal zeg :engel: Dat is een leeftijd dan hoor je nog lekker bij paps en mams in bed te kruipen als het donker wordt, dan hoor je nog lekker lief en leuk met je barbie's te spelen maar toch niet met "schietgeweertjes" :cry: Waar gaat dat heen, waar gaat dat heen :schrik:

17 :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”