Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies gevraagd van langharige hondjes eigenaren.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Simonne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Aantal honden: 1

Re: Advies gevraagd van langharige hondjes eigenaren.

Ongelezen bericht door Simonne »

Linsey schreef: ik gebruik shampoo met lanolin
Welke shampoo is dat?
Dat klinkt wel interessant, makkelijk doorkammen zou erg prettig zijn! :lol1:

Linsey schreef: Het is eens dat je aan de kop knipt, dan kan je blijven knippen. Na een moeilijke periode van tranende ogen is dat voorbij, bij pupjes van langharige rassen is dat ook, eventjes moeilijke periode en dan is het de kunst om van de schaar af te blijven, eens die periode voorbij is valt dat mooi naar beneden langs de ogen. Op het hoofd is dat moeilijker, je kan in plaats van echt knippen gaan uitdunnen, maar een simpel elastiekje doet ook al veel.
Ik gebruik daar witte vaseline voor, dan kan je de haartjes een beetje in model "plakken".
Maar het is inderdaad heel moeilijk om er niet de schaar in te zetten....
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Bumba heeft ook last van traanogen en traanstrepen, die traanstrepen knip ik ieder week weg en heb er 2 middeltjes voor ook van jp, 1 om mee te reinigen en 1 om er daarna op te smeren zodat het traanvocht niet hard word en makkelijker te reinigen is, het werkt wel goed maar toch blijft hij er last van houden.
De DA heeft er al eens naar gekeken maar er zit niks anders op dan het schoonhouden.

Dicha had dat ook toen ze pup was, nu niet meer en die knippen we de kop ook niet.
Ik zal vanaf nu eens proberen om de schaar te laten liggen bij Bumba, kijken of hij dan ook zo'n mooie behaarde kop krijgt.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Als je niet meer knipt aan de ogen, dan gaan ze wel even harder tranen. Ik had Kai zijn snuit kaal geschoren zoals een poedel in de zomer, maar ben het nu ook terug aan het laten groeien, de haren zien er niet uit, erg bruin, maar dat is maar even zo (je ziet dat bij pupjes ook vaak).
Simonne schreef: Welke shampoo is dat?
Dat klinkt wel interessant, makkelijk doorkammen zou erg prettig zijn! :lol1:
Deze shampoo gebruik ik, ik koop zo'n grote bus, komt veel goedkoper uit, scheelt zelfs bijna de helft:
Afbeelding
Maar als je deze shampoo gebruikt mag je dus niet te lang wachten om terug te wassen, 2 weken maximum, anders breken de haren af.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Of je het haar op de kop kort wil of niet heeft meer met je eigen keuze te maken dan met al dan niet tranen denk ik. Ik vind het Sancho persoonlijk veel mooier staan dan een strikje bovenop zijn kop en zijn oogjes tranen nooit meer. Misschien ook omdat ik de propjes in de ooghoekjes altijd wegpluk, er komt dan vaak van dat fijne haar mee wat juist zo gaat irriteren in de oogjes.
Zonder strikje ging het haar voor zijn ogen hangen als hij speelde en dan zag hij niks meer. Ik wil trouwens die mooie oogjes helemaal zien.Maar dat is zo persoonlijk :wink:
Op deze foto moet het weer een beetje bijgewerkt worden op de neusbrug.
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Bailey heeft dan wel geen langharige vacht, maar ik herken het probleem dat ze al heel snel nadat ze helemaal uitgekamd/uitgeborsteld is er weer uitziet alsof ze heel wild bezig is geweest. Het "keurige poedelmoment" is van maar heel korte duur. Hoe langer de vacht, hoe korter dat moment, ondanks borstelen/kammen, en klit voorkomende cremespoeling na de sporadische wasbeurt.
Afbeelding
Simonne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier

Ongelezen bericht door Simonne »

Dank je wel Linsey!

Traanstrepen schijn je weg te kunnen krijgen door te reinigen met kamillethee.
Ik heb nog geen ervaringen gehoord, maar als het werkt, lijkt me dat een makkelijke oplossing.
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”