Willen jullie met ons meedenken?
We maken ons zorgen over haar vacht.
Het begon met een gezwollen vulva na de laatste loopsheid, een korstje ongeveer op de plaats waar haar op de rug gedragen staart (soort propellertje) veel beweegt.
Ook nam de vacht in volheid op haar kontje af en na haar laatste knipbeurt valt echt op dat ze nog maar dunbehaard is.
Kan ze een hormonale stoornis hebben? Is Suprelorin misschien handig om uit te zoeken of hier het probleem ligt? Bij katten wordt dit vrij succesvol bij katers en poezen gebruikt om ze hormonaal een flinke rustperiode te geven. Ik kan helaas niets vinden over het gebruik bij teven.
Nog iets dat mogelijk nuttig is te weten voor een diagnose:
Polly heeft een flinke wond op haar kopje gehad en het nieuwe haar dat daar nu groeit is pikzwart… Heel vreemd. We zien wel hoe dit zich verder ontwikkelt. Ze is een zilvertje en als pup begon ze ook pikzwart.

Het is helemaal misgegaan met mijn fotomap en het uploaden van nieuwe foto’s nu is een crime. Daarom maar – hierboven – een oudje en maar één recentere.

Ik hoop zo dat jullie ons van advies kunnen dienen. Ik zag geen rubriek voor gezondheidproberen maar als een moderator een beter plekje voor mijn oproep weet, graag!