Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mag ik een keeshond wassen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: mag ik een keeshond wassen?

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik denk dat ik, nu de ergste noodzaak er af is (die herder-pies), toch een afspraak bij een trimsalon zou maken. Die hebben de handigheid en de apparatuur. Je moet misschien even wachten, maar daarna heb je ook wat ;-).
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nou, no way dat ik ga betalen voor zoiets hoor. Dan maar even wat moeite en tijd er in steken, dat vind ik helemaal niet erg een keertje. Maar verder is het mama's hond dus als zij er iets bijzonders mee wil dan moet ze dat zelf maar regelen! En ik geloof dat mama, ze zit immers dag en nacht bij dat beest, die weeiige lucht helemaal niet ruikt, dus volgens haar is het sowieso niet nodig ;)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Inge O schreef:
lieke schreef: en dan begrijp je dat ik maar één collie per dag kan doen. :mrgreen:
dan heb ik een alternatief voor je :

1. zoek leuke diepe plomp uit
2. ga er heen met hond, til op, laat vallen in plomp
3. laat hond naar de kant zwemmen
4. zeep in
5. herhaal stap 2 en 3

duurt 10 minuten :engel: .
Haha, zo doe ik het in de zomer. Alleen hoef ik ze niet te laten vallen, ze springen vrijwillig in de plomp. En het voordeel dat ik aan een leuke diepe plomp woon :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Met zeep en al, Inge?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Vervuiling van de plomp door de zeep?

Maar wat ik me dan afvraag, als het niet nodig is om voor honden een aparte shampoo te hebben, want het maakt schijnbaar niets uit, waarom is er dan wel babyshampoo nodig? Dat zou volgens mij dan ook niet hoeven (en daar ben ik eerder van overtuigd).

Hier wordt straks weer met Petsilk gewassen. Bevalt goed, gebruikt de trimster ook, vacht wordt mooi en het ruikt heerlijk.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inge O schreef:
lieke schreef: en dan begrijp je dat ik maar één collie per dag kan doen. :mrgreen:
dan heb ik een alternatief voor je :

1. zoek leuke diepe plomp uit
2. ga er heen met hond, til op, laat vallen in plomp
3. laat hond naar de kant zwemmen
4. zeep in
5. herhaal stap 2 en 3

duurt 10 minuten :engel: .
Nou in dat geval duurt het maar 2 minuten. Want dan heb ik verzopen collies. :mrgreen:

Want mijn collies kunnen helemaal niet zwemmen en verzuipen door die haardos. Ben ik trouwens wel van het hele probleem af. :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nu ik er over nadenk ben ik toch redelijk uitgekeken op mijn dieren. Het is tijd voor iets nieuws. Iets dat beter past bij mijn nieuwe meubelen.
Als je vandaag niks meer van me hoort: ik ben druk bezig drie ingezeepte honden in een diepe vijver te gooien (gaan ze in ieder geval schoon de pijp uit).
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:Nu ik er over nadenk ben ik toch redelijk uitgekeken op mijn dieren. Het is tijd voor iets nieuws. Iets dat beter past bij mijn nieuwe meubelen.
Als je vandaag niks meer van me hoort: ik ben druk bezig drie ingezeepte honden in een diepe vijver te gooien (gaan ze in ieder geval schoon de pijp uit).

lynnnnnn!!! come to mama!!!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Neeltje schreef:
Maar wat ik me dan afvraag, als het niet nodig is om voor honden een aparte shampoo te hebben, want het maakt schijnbaar niets uit, waarom is er dan wel babyshampoo nodig? Dat zou volgens mij dan ook niet hoeven (en daar ben ik eerder van overtuigd).
Dat prikt niet in de oogjes, gewone shampoo wel. Met babyshampoo wassen wordt door mijn da aanbevolen áls je je hond wilt wassen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

alm@ schreef:
Neeltje schreef:
Dat prikt niet in de oogjes, gewone shampoo wel. Met babyshampoo wassen wordt door mijn da aanbevolen áls je je hond wilt wassen.
:wink: Daarbij is de hoornlaag niet volgroeid en is er nauwelijks talgproductie, dus moet een babyshampoo vooral mild/niet te ontvettend zijn.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

dagmar88 schreef:
alm@ schreef:
Neeltje schreef:
:wink: Daarbij is de hoornlaag niet volgroeid en is er nauwelijks talgproductie, dus moet een babyshampoo vooral mild/niet te ontvettend zijn.
Prima voor de hond dus :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”