Wat ik niet begrijp, en dit is niet naar jou of het asiel gericht, dat iemand een hond uit het asiel haalt á 100 tot 200 euro om deze hond dezelfde dag ergens vast te binden
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond, dit had ik niet verwacht... Update
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Re: Mijn hond, dit had ik niet verwacht...
Vreselijk! En het is jouw schuld natuurlijk niet. Naar eer en geweten in een goed asiel geplaatst, meer kon je niet doen
Wat ik niet begrijp, en dit is niet naar jou of het asiel gericht, dat iemand een hond uit het asiel haalt á 100 tot 200 euro om deze hond dezelfde dag ergens vast te binden
- Zeeuws meisje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024) - Aantal honden: 1
Wat een rotstreek zeg. Sommige mensen.............
ècht onbegrijpelijk
.
TS zoals al eerder ook door anderen is gezegd, jou en het asiel is niets te verwijten. Als je niet meer zelf voor je hond kunt zorgen, om welke reden dan ook, dan is herplaatsen via het asiel naar mijn mening de beste optie. In de meeste asielen wordt er gewoon goed voor de dieren gezorgd. Ik ben zelf vrijwilliger geweest in een asiel en dat heeft mijn kijk hierop wel positief gewijzigd
. Zover ik dit via internet kan beoordelen zit ook Murphy in een goed asiel
.
Nu maar inderdaad maar hopen dat de juiste baas zich snel aandient, hij verdient het. En het geeft jou en je ex rust om te weten dat het met Murphy dan weer goed gaat.
TS zoals al eerder ook door anderen is gezegd, jou en het asiel is niets te verwijten. Als je niet meer zelf voor je hond kunt zorgen, om welke reden dan ook, dan is herplaatsen via het asiel naar mijn mening de beste optie. In de meeste asielen wordt er gewoon goed voor de dieren gezorgd. Ik ben zelf vrijwilliger geweest in een asiel en dat heeft mijn kijk hierop wel positief gewijzigd
Nu maar inderdaad maar hopen dat de juiste baas zich snel aandient, hij verdient het. En het geeft jou en je ex rust om te weten dat het met Murphy dan weer goed gaat.
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Dit is een van de dingen waar je je als mens voor mag schamen. Doodschamen.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Bizar. Ik hoop dat Murphy snel een geschikt tehuisje vindt en dat ze die idioot die hem aan een boom gebonden heeft snel vinden.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Wat een zak hooi zeg degene die zoiets doet.
Ik snap heel goed dat dit aan je vreet en gelukkig zie je zelf ook wel in dat je het op den duur toch los moet laten.
Het was nou eenmaal je doggy en ondanks alles heb je van hem gehouden ook al kon hij niet bij je blijven.
Er komt vást nog wel een liefhebbend huisje voor Murphy en ik hoop dat je het snel voor jezelf kunt afsluiten, je hebt gehandeld naar je beste kunnen meis en dat zulke dingen gebeuren kun je nou eenmaal niet voorzien.
Ik snap heel goed dat dit aan je vreet en gelukkig zie je zelf ook wel in dat je het op den duur toch los moet laten.
Het was nou eenmaal je doggy en ondanks alles heb je van hem gehouden ook al kon hij niet bij je blijven.
Er komt vást nog wel een liefhebbend huisje voor Murphy en ik hoop dat je het snel voor jezelf kunt afsluiten, je hebt gehandeld naar je beste kunnen meis en dat zulke dingen gebeuren kun je nou eenmaal niet voorzien.
Laatst gewijzigd door Ptje op 27 aug 2012 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
hobbyboerderij
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 4
murphy ikdenk dat het inderdaad beter is dat je probeert om de hond minder te volgen ondanks dat het moeilijk is al moet ik bekennen dat ik hem ook al een poosje volg omdat ik hem zo leuk vind.
-
susie
- nieuw lid
- Aantal honden: 3
pff wat een verhaal.
Ik hoop dat ie snel zen gouden mandje die hij zeker verdiend heeft vind.
Ik hoop dat ie snel zen gouden mandje die hij zeker verdiend heeft vind.
-
Murphy
- Zeer actief
Ik wil iedereen bedanken voor de lieve berichten. Ja, ik was maandag behoorlijk op hol, ook een beetje het resultaat van het maandenlang volgen van Murphy, en inderdaad al maandenlang in een spagaat zitten van weten dat hij daar enorm goed verzorgd wordt en ook dingen leert die hij bij ons niet kon leren, dingen meemaakt die hij bij ons niet kon meemaken, en aan de andere kant het schuldgevoel, het domme en volstrekt misplaatste gevoel dat niemand zo goed voor mijn hond kan zorgen als ik.
Jullie reacties hebben me enorm geholpen.
Ik heb inmiddels contact gehad met het asiel, en uiteraard, zoals ik zelf ook eigenlijk wel wist op momenten dat ik mijn hoofd gebruikte, gaat het betrekkelijk goed met hem. Nee, hij is geen hond voor in een asiel, maar ze doen hun uiterste best en hij doet echt veel leuke dingen en heeft enorm veel goede momenten.
Ik hoop enorm dat er een baas komt voor hem, uiteraard. Een fantastische baas? Ik weet het niet. Ik ben al heel blij als er een baas komt die een beetje begrijpt wat voor een hond het is, en hoe hij of zij er mee om kan gaan. De stress van in het asiel zitten maakt dat hij daar duidelijk niet zijn beste kant laat zien. Hij is een hond die, zeker nu, wat tijd nodig heeft iemand te leren kennen, vertrouwd te worden met iemand.
Ik kan alleen maar hopen dat er iemand komt die daar doorheen wil en kan kijken, die helemaal verliefd op hem is, en hem wil accepteren met zijn eigen aardigheden.
Jullie reacties hebben me enorm geholpen.
Ik heb inmiddels contact gehad met het asiel, en uiteraard, zoals ik zelf ook eigenlijk wel wist op momenten dat ik mijn hoofd gebruikte, gaat het betrekkelijk goed met hem. Nee, hij is geen hond voor in een asiel, maar ze doen hun uiterste best en hij doet echt veel leuke dingen en heeft enorm veel goede momenten.
Ik hoop enorm dat er een baas komt voor hem, uiteraard. Een fantastische baas? Ik weet het niet. Ik ben al heel blij als er een baas komt die een beetje begrijpt wat voor een hond het is, en hoe hij of zij er mee om kan gaan. De stress van in het asiel zitten maakt dat hij daar duidelijk niet zijn beste kant laat zien. Hij is een hond die, zeker nu, wat tijd nodig heeft iemand te leren kennen, vertrouwd te worden met iemand.
Ik kan alleen maar hopen dat er iemand komt die daar doorheen wil en kan kijken, die helemaal verliefd op hem is, en hem wil accepteren met zijn eigen aardigheden.
- iones
- Zeer actief
Nou kan hij in geen asiel ook beter zitten dan het Noordbroek. Daar doen ze ECHT moeite voor een hond hoor! Dat asiel staat aangeschreven als een van de beste.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- SanBoy
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso!!
Getverdemme.. Wat een kl*terig verhaal!!
Wat een heerlijk bekkie heeft Murphy
Het is al vaak geschreven maar Don't blame yourself!!
Hoe je dit verhaal schrijft, hoe je je verdriet verwoord en je emoties laat zien.. Zeg genoeg over je gevoel voor Murphy!!
Sterkte!!
Murphy, vriend, je lange wachten word vast en zeker snel beloond!
Wat een heerlijk bekkie heeft Murphy
Het is al vaak geschreven maar Don't blame yourself!!
Hoe je dit verhaal schrijft, hoe je je verdriet verwoord en je emoties laat zien.. Zeg genoeg over je gevoel voor Murphy!!
Sterkte!!
Murphy, vriend, je lange wachten word vast en zeker snel beloond!
-
Murphy
- Zeer actief
@iones
Ik kan niet vergelijken, maar die indruk maken ze zeker, zeer betrokken en voor zover ik het kan beoordelen kundig ook.
Ik kan niet vergelijken, maar die indruk maken ze zeker, zeer betrokken en voor zover ik het kan beoordelen kundig ook.
- iones
- Zeer actief
ik weet het van insiders in het dierenbeschermings/dierenopvang/dierenartsencircuit.Murphy schreef:@iones
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Fijn om te horen dat Murphy zelf er geen al te grote dreun van heeft gehad.
Hopelijk dient nu eindelijk een lief en begrijpend baasje zich voor hem aan...

- brennie
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond en een Kruising
Ik vind het echt verschrikkelijk. Ik ga heel hard duimen dat hij heel snel een goede, zorgzame mand gaat krijgen bij iemand die hem gaat helpen, begeleiden in de wereld en dat hij weer happy kan zijn. Wat lijkt mij dit vreselijk voor jou om te lezen. Ik wens jou ook heel veel sterkte. Jou valt niets te verwijten al kan ik mij jouw gevoelens heel goed voorstellen, probeer dit een beetje aan de kant te zetten, hoe moeilijk dit ook zal zijn. Blaam treft jou niet maar degene die dit gedaan heeft. Ik hoop van harte dat ze deze personen vinden en ik zal maar niet zeggen wat ik dan nog meer hoop dat ze dan met hen doen maar aardig is het niet wat ik hoop voor dit tuig van de richel.
Knuffie voor jou! Een kleine blijk van troost en medeleven van mijn kant.
Knuffie voor jou! Een kleine blijk van troost en medeleven van mijn kant.

* Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd *
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Gon schreef:Ja, dat is veel beterbouvierpoedel schreef:Ik geloof dat je maar even niet steeds moet kijken op internet hoe het je hond vergaat ,want je kunt er toch niets aan doen.
En het maakt je alleen maar triest met een kutgevoel.
ik denk het wel ja.

-
greet camp
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): dobermann
wat een verdrietig verhaal
ik hoop dat hij gauw een leuke baas krijgt
heel veel sterkte
ik hoop dat hij gauw een leuke baas krijgt
heel veel sterkte
-
Murphy
- Zeer actief
massam schreef:Gon schreef:Ja, dat is veel beterbouvierpoedel schreef:Ik geloof dat je maar even niet steeds moet kijken op internet hoe het je hond vergaat ,want je kunt er toch niets aan doen.
En het maakt je alleen maar triest met een kutgevoel.
ik denk het wel ja.
Even kijken hoe dat gaat met quoten hoor, ben niet zo'n technisch wonder...
Maar, het is wel zo.
Ik probeer dus ook niet meer zo vaak te kijken, gewoon eens per week of zo
Wonderen bestaan, zo zag ik in een andere topic over een hond die al heel lang, veel langer dan Murphy, in hetzelfde asiel zat, en die nu een nieuwe baas heeft gevonden.
Ik hoop stiekem op een wondertje voor Murphy. Het is een lieffie, hij verdient een lieve baas (bazin, misschien wel beter een bazin, hij kon altijd beter met vrouwen, mannen overdonderden hem nog wel eens).
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik kan mij voorstellen dat je je rot voelt, maar hier hoef jij geen schuldgevoel over te hebben. Je brengt weloverwogen je hond naar het dierenasiel in de hoop dat die een passend baasje voor hem vinden.
Dat hij dan bij de een of andere malloot terecht komt is gewoon niet te voorzien. Ik hoop voor Murphy dat hij snel een baasje vind dat zich voor 100% voor hem in wil zetten en hem een thuis bied.
Dat hij dan bij de een of andere malloot terecht komt is gewoon niet te voorzien. Ik hoop voor Murphy dat hij snel een baasje vind dat zich voor 100% voor hem in wil zetten en hem een thuis bied.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- SanBasTibo
- Actief
- Mijn ras(sen): Boomer kruising: Tibetaanse Terriër/Maltezer
Heel veel sterkte,
een naar verhaal
voor dat lieve koppie. 

-
Murphy
- Zeer actief
Re: Mijn hond, dit had ik niet verwacht... Update
Zo raar, vannacht had ik gedroomd. Nota bene dat ik Cesar Milan tegenkwam, en dat ik hem vroeg naar mijn hond te kijken die nog steeds in het asiel in Almelo zit. Om hem te helpen eindelijk een baas te krijgen.
Dus ik heb weer eens gekeken, zoals ik zo vaak deed. En er stond, Ik heb een baas.
Dus ik heb gebeld, en het schijnt heel goed te gaan, en dat er alle vertrouwen is dat het goed zal blijven gaan.
Murphy heeft eindelijk een nieuwe baas, niet meer in het asiel.
Ik ben er heel blij mee.
Dus ik heb weer eens gekeken, zoals ik zo vaak deed. En er stond, Ik heb een baas.
Dus ik heb gebeld, en het schijnt heel goed te gaan, en dat er alle vertrouwen is dat het goed zal blijven gaan.
Murphy heeft eindelijk een nieuwe baas, niet meer in het asiel.
Ik ben er heel blij mee.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Wat fijn
Ik kan me voorstellen dat er een last van je schouders is gevallen. Je blijft toch aan zo'n hond denken.
Ik kan me voorstellen dat er een last van je schouders is gevallen. Je blijft toch aan zo'n hond denken.
- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Heel erg fijn!
Hopelijk heeft hij zijn plek gevonden!
-
Murphy
- Zeer actief
Ik ben er enorm gelukkig mee. Ja, vooral onbewust is dit steeds blijven spelen, maar je kan er niets mee.
En vooral de positieve en vertrouwenwekkende berichten van de medewerkster van het asiel hebben me enorm goed gedaan. Het lijkt er op dat Murphy zijn plek heeft gevonden.
En vooral de positieve en vertrouwenwekkende berichten van de medewerkster van het asiel hebben me enorm goed gedaan. Het lijkt er op dat Murphy zijn plek heeft gevonden.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh dat is fijn voor jou en de hond zeg!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik las het op facebook en zag een foto van een happy Murphy met bal en vieze poten.
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Oh wat fijn, toevallig zat ik van het weekend op internet te kijken en zag hem en zijn verhaal voorbij komen. Nu hier jouw topic wat ik vorig jaar helemaal gemist heb.
-
Murphy
- Zeer actief
Ohhhh dat heb ik niet gezien, ik ga zoekenElly* schreef:Ik las het op facebook en zag een foto van een happy Murphy met bal en vieze poten.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja heb het ook gelezen; hartstikke topnieuws.

scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
Murphy
- Zeer actief
En toen wist ik waar mijn hondje zat. Wat moet ik zeggen. Na alle narigheid moet er een engeltje op Mup's schouders zijn neergestreken.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Jeetje wat een verhaal zeg, ik heb het helemaal niet meegekregen vorig jaar.. maar super dat hij nu een nieuw thuis heeft, hopelijk heeft hij nu zijn mandje gevonden! zal een hele geruststelling zijn;)

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...