Ik heb een logee, een airdale terrier

voor een weekje! We vinden het helemaal leuk en het lijkt tot nu toe een vriendelijk en relaxed dier. Van te voren hebben we besproken dat ik haar misschien zou plukken, maar daar heb ik vanaf gezien omdat ik daar niet deskundig genoeg voor ben. Ik heb wel honden geknipt na een cursus, maar het plukken heb ik niet gedaan. Van het plukken las ik dat je ze pijn kan doen en dat je lelijke plekken in de vacht kan maken, dus dat durf ik niet zomaar aan; zeker niet omdat ze voor het eerst bij ons komt en ze dat misschien vaker gaat doen in de toekomst.
Nu zou ik haar wel eens goed borstelen, want ze vertelden al dat ze daar vaak niet genoeg aan toe komen.

Ik vind dat erg leuk om te doen dus heb ik beloofd haar eens goed uit te kammen.....

Maar ik zie dat haar haar erg in de klit zit vooral op bepaalde plekken (het lijkt wel alsof dit voornamelijk in de lichtere haren zit en minder in de zwarte haren vooral op de rug;daar zitten bijna geen klitten) Ze accepteert het vrij gemakkelijk dat ik haar borstel, maar laat zich niet zomaar in positie zetten, dus dat is wat lastig. Ze is te groot voor de trimtafel die ik heb!!
Ik heb haar nu deels gekamd en er kwamen al flinke bossen uit. Bij een klit waar ik per ongeluk te hard doorheen ga, piept ze even, maar ze blijft toch goed accepteren dat ik haar borstel.
Zijn er mensen die tips hebben voor het kammen van zo'n vacht?
Klopt het dat de zwarte haren minder klitten?