Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na het zeuren over sneeuw...wat een klamme boel.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Re: Na het zeuren over sneeuw, zaniken over modder...

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hier ook helemaal zwart! Ik heb de honden van klanten ook zo afgeleverd :mrgreen: ze zullen blij met me zijn :Q:

Mijn honden laat ik eerst even in de keuken (staat de mand ed) en als ze droog zijn dan valt het allemaal neer en stofzuig ik het wel weer.

Ik zit er verder nooit zo mee hoor. En de klanten ook niet! Als ze het naar leuk hebben gehad :)
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Fafo schreef:Hier ook helemaal zwart! Ik heb de honden van klanten ook zo afgeleverd :mrgreen: ze zullen blij met me zijn :Q:
Echt? Ik zal dan wel een zeikerd zijn maar ik zou er absoluut niet blij mee zijn, ik zou verwachten dat ze zo goed mogelijk schoon gemaakt worden.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Cleva schreef:
Tiny schreef:
Nanna schreef:
Tiny schreef: Akira komt gewoon naar binnen als ze in de viezigheid of sloot heeft gezwommen. Ze ploft ergens neer en ploft nog ergens anders neer en gaat als ze de kans krijgt ook op bed liggen, waar ze zich natuurlijk heerlijk droog wrijft :schrik:
Nee, dat gaat me straatlengten te ver ;-)
Ze kunnen hier ook helemaal niet op bed want de slaapkamer is boven, maar die deur bleef bij mij dan toch mooi dicht :hmmm:
Hier is de slaapkamer ook boven én de deur is beneden dicht maar ik heb een vervelende kat die juist dan even moet komen kijken waarom die deur nou dicht is :roll: Ik probeer het zoveel mogelijk te voorkomen hoor want ik slaap echt niet lekker met die bergen zand in mijn bed.

Dan verschoon je het! Haha. Gadver.
Ik zei al dat ik een viezerik was :mrgreen:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Joera schreef:
Fafo schreef:Hier ook helemaal zwart! Ik heb de honden van klanten ook zo afgeleverd :mrgreen: ze zullen blij met me zijn :Q:
Echt? Ik zal dan wel een zeikerd zijn maar ik zou er absoluut niet blij mee zijn, ik zou verwachten dat ze zo goed mogelijk schoon gemaakt worden.
Tja dan ben je de enige tot nu toe ;)

Ik ben een uitlaatservice, handdoek gaat erover als ik ze uit de bus haal en naar binnen doe, maar daar kun je het mee doen hoor haha. Ben geen trimmer :mrgreen:

Ik heb een klant met een Duitse herder die niet wil dat hij zwemt, omdat ze hem dan weer in bad moet doen, dus dan zorg ik dat de hond niet zwemt. Maar de rest vindt het geen probleem als ze honden vies zijn. Als ze maar een leuke middag hebben gehad en lekker hebben gespeeld.

En moet de hond in de gang blijven of keuken oid na een wandeling dan wordt dat uiteraard ook gedaan. Maar vies worden ze nou eenmaal ;)
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annedee »

Nou ik heb ook zo'n smeerkees in huis hoor, en ja dan kan je wel afspoelen en douchen en zo, maar dan moet ik dat 3 x per dag doen (de 4e keer is plas en poep rondje wordt hij niet zo vies van). Plus meneer schud zich altijd uit in de gang waar dus 3 witte glanzende deuren en 2 grote spiegels, en 1 glasdeur. :jank: . Nou ja ik heb een stel handdoeken en vochtige microvezeldoeken (grote maat) klaar hangen bij de voordeur en probeer hem zo goed mogelijk schoon en droog te wrijven. Maar ik vind dus ook overal bergjes zand en takjes en soms zelfs kleine slakjes die uit zijn vacht vallen, brr
En ik stofzuig en dweil elke dag en soms 2 x per dag. Ook de deuren en de spiegels doe ik elke dag even af. Ik word er wel steeds handiger en sneller in :mrgreen: In de zomer is het wat makkelijker dan mag hij op de terugweg zwemmen in de waterweg, maar dat vind ik nu te koud. Maar ik ga me toch eens verdiepen n de badjassen van Marion en de pakken van Kruimel53, scheelt waarschijnlijk een hoop werk.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier badjassen voor de twee langharen. Sita is zo droog, even handdoek erover en klaar, maar Rowan en Taro niet. Badjas aan en half uur later zijn ze droog en schoon. Ideaal!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Joera
Zeer actief

Sita schreef:Hier badjassen voor de twee langharen. Sita is zo droog, even handdoek erover en klaar, maar Rowan en Taro niet. Badjas aan en half uur later zijn ze droog en schoon. Ideaal!
Ik probeer het me even in te beelden, maar ze gaan dus zonder handdoek erover de badjassen in en daar zitten ze dan helemaal nat en beblubberd in? En dat word goed droog? Al het modder is inmiddels zand geworden dus badjas en uitkloppen en klaar?
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Sita schreef:Hier badjassen voor de twee langharen. Sita is zo droog, even handdoek erover en klaar, maar Rowan en Taro niet. Badjas aan en half uur later zijn ze droog en schoon. Ideaal!
Ik probeer het me even in te beelden, maar ze gaan dus zonder handdoek erover de badjassen in en daar zitten ze dan helemaal nat en beblubberd in? En dat word goed droog? Al het modder is inmiddels zand geworden dus badjas en uitkloppen en klaar?
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hier ook kleigrond en ja dan kun je je lol inderdaad op. Cyntha valt nog enigszins mee. Die gaat na de wandeling ergens liggen (meestal op het hondenbed met kussen erin of op een vetbed) en dan verroert ze zich de eerste uren niet meer. De rotzooi droogt op en valt vervolgens uit haar vacht, wat dus meestal een kwestie is van kussen/vetbed uitkloppen of even een vierkante meter schoonmaken met de dweil. Bayko was echter een iets ander verhaal. Die had in de herfst/winter eigenlijk gewoon 24/7 een vieze modderige kleivacht, en aangezien het me niet zo'n goed plan leek om hem dagelijks te wassen of hem na een wandeling de rest van de dag weg te sluiten heb ik maar gewoon geaccepteerd dat de vloeren niet zo schoon zijn/waren.

Oh, ik maak Cyntha (en in het verleden Bayko) wel na thuiskomst zo goed mogelijk schoon met een microvezelhanddoek. Scheelt toch weer iets.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 30 jan 2013 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Diesel haat viezigheid. Die gaat het pad niet af. Hij trekt echt zo'n vies verontwaardigt smoeltje als hij ook maar iets ziet dat op modder lijkt :D Ik moet hoogstens zijn poten even afvegen.

Maar jij zit daar mooi met je modderhond he :mrgreen:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ken het probleem. Oke het gebied waar ik woon is een echte luxe, maar het brengt beperkingen met zich mee. Mensen hebben vaak geen idee hoe vies honden hier toch wel 3 keer per dag binnen komen (4e keer is sowieso door de wijk). Dat de spetters hier als ik het niet enigszins beperk dus echt 3 keer per dag tot aan het plafond zitten. Ik mijn meubels per dag meerdere keren kan afnemen. 1 keer per dag zuigen niet voldoende is en dat ik eigenlijk meer dan dagelijks moet dweilen. En tja ik heb daar niet altijd zin in. Ben een slechte huisvrouw denk ik. Nee ik heb het wel schoon, maar maak het me zelf ook graag makkelijker.

Afspuiten doen wij hier al wel weer. Ja met koud water hoor. Dat is hier geen probleem. Maar veel kouder dan dit moet het niet zijn (onder 5 graden vind ik het dan wel weer moeilijk).

Ik heb op de kop getikt een fleecepak. En dat helpt wel. Ook na het afspuiten, want zelfs met afspuiten krijg ik niet alles eruit hoor. Met het fleecepak blijft de viezigheid in het pak. Ik hoef nu niet met jas naar buiten, maar soms (als ik echt geen tijd heb en ze niet even rust geef op hun plaats) krijgen ze wel eens een fleecepak aan. Doe ik na uurtje uit en schud buiten uit. Dus ja als ik geen zin heb omte zuigen, dan een fleecepak. Ziet er zo ongeveer zo uit:

Afbeelding

Oke het is ook geen gezicht, maar gemak dient de mens...
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hier drogen ze gewoon binnen op. Na een wandeling gaan ze meestal toch slapen, en ligt de zooi op 1 plek. En dat is zo opgeruimd. En dat sommige muren zwart zijn omdat ze daar altijd tegenaan liggen... ach daar kan zo een verfje tegenaan. Ik vind alleen die zwarte plekken zo leuk, teken van de aanwezigheid van mijn honden :mrgreen:
sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel

Ongelezen bericht door sas&Billy »

Die badjas lijkt me nog wel interessant. Maar krijgen ze het dan niet te warm? Das gemaakt van badstof als ik het goed begrijp. Fotooooooossss graag :D :D :D

Hier een gedoe met handdoeken en dan zand overal.. zoals bij iedereen.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb een zelfreinigende hond, helaas geldt dat niet voor mijn huis.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ging bij mijn ouders eten vanavond. Maar bij thuiskomst eerst even razen en los op het veld.
Finn vindt het heerlijk om als er plassen zijn daar doorheen te rennen, voorzover je het nog rennen kunt noemen :roll:
Vervolgens een bal planten om erop te gaan springen :o
Bluf rent er ook graag doorheen, ook al gooi ik een bal uit de richting van de plas.
Nu met de dooi en de hoosbuien van vannacht is het veld gewoon een waterbaan vol plassen. Binnen tien minuten 2 zeiknatte bemodderde honden die intens aan het genieten waren.
Dus toch maar tussenstop thuis voor ik naar mijn ouders ging, even ze drooggewreven thuis.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk mag in huis opdrogen en dan stofzuig ik wel weer braaf. Maar we zitten hier wel vooral op zanderige grond. Dat scheelt nogal. Drekkerige plakmodder = in bad. Een andere optie is er niet. :cry:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ben blij dat ik van die kleimeuk af ben zeg.
Dus ik begrijp je schoonmaak problemen.
Hier baggeren ze ook zo naar binnen trouwens..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Hier zitten ze ook elke uitlaatronde weer onder de bagger als ze uit het 'bos' komen. Afdrogen en opdrogen in de gang, voordat ze naar binnen mogen. Voor de rest niets..... Ja, geef mij die lekkere vorst maar wat dat betreft.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Tot nu toe heb ik het maar één keer gehad dat ik met een hond thuiskwam die te vies was om op te laten drogen. Die is even onder de douche gezet. Voor de rest maak ik het huis wel schoon ipv de hond ;)

Voor jouw tijdelijke situatie zou ik gewoon een honden badjas (laten) maken en die gebruiken om de hond door het huis naar de badkamer te laten lopen. Daar lauwwarm afspoelen en afdrogen.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah gaat mee naar mijn werk en kan gelukkig paar uurtjes opdrogen in de bus :lol1: Thuis gaat ze na een wandeling op haar mat liggen, kwestie van een keer uitkloppen de mat. Nanni was gelukkig ook zo een matligger, ideaal zulke honden :E:
Perry en Noah

Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

gyanty schreef:Ziet er zo ongeveer zo uit:

Afbeelding
Heb je hier het merk van? Zo'n model zou prima passen op mijn wandelende modderklonters.

Ik laat ze hier trouwens ook binnen opdrogen. De vloeren, verwarming en muren zien er niet uit en ik ben het constante poetsen beu dus van mij mag de lente wel beginnen.
Tarzan&Happy
Zeer actief
Mijn ras(sen): chiwawa's

Ongelezen bericht door Tarzan&Happy »

Hoi ik heb een groot oud dekbed op de grond liggen en als ze binnen komen direct op het dekbed
en rollenbollen en zo ook afspoelen zo nu en dan onder de douche
groetjes inge
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij hebben het makkelijk. Denk dat er geen hondje zo makkelijk is als Toots.
Hij vind modder zelf vies. Zwemmen daar begint hij niet aan. Hij kijkt buiten ook niet naar speeltjes om.
Dus hij word nooit vies. Op 1 x na toen hij bedacht dat eendenstront wel een prettig gezichtsmasker was na dan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

toegegeven ik heb een korthaartje.
maar bij thuiskomst moet hij even in de voortuin wachten.
dan heb ik een gietertje met lauwwarm water.
afspoelen en dan moet hij binnen in de hal op een warme handdoek zitten.
dan afdoen met keukenrol (het is maar een jack russell).
en voila, tot de volgende wandeling. :Q:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tja, nu met die dooi en nattigheid ziet Mila er na een boswandeling zo uit:

Afbeelding

Ik laat haar ook gewoon in huis opdrogen, het meeste van de modder valt er dan wel uit (de rest borstel ik eruit als ze droog is) en mijn huis verandert inderdaad in een zandbak.
Ik stofzuig en dweil wel elke dag met zulk weer. En dan liggen er na de volgende wandeling weer bergen zand.
Misschien toch eens zo'n smeerkezenpak overwegen, dat klinkt wel ideaal. :ok:
Ik heb namelijk een hekel aan stofzuigen en dweilen, maar ook aan al dat zand in mijn huis.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Thuis komen, afdrogen, hond in de mand sturen, uurtje wachten, even lekker over het buikje wrijven om de klonten weg te krijgen, mand uitkloppen en klaar is kees!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier worden ze eigenlijk nooit echt heel vies. Soms ligt er wel veel zand als we in de duinen geweest zijn, maar het meeste valt er in de auto al af gelukkig!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Het is hier weer lekker groen. Wel drab, maar dat vind ik niet erg. De snuitjes ruiken weer van alles. Figoo is fan van sneeuw, maar Nani prefereert de schone straat.
Maakt dat ik een rollende herder heb, door t gras, toe.. t is sneeuw. En aan de andere kant een dame die een schone straat prefereert. Geef beide graag gelijk, maar loopt niet makkelijk. Nu is alles weer groen :cheer:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik zet hier voor we vertrekken een paar emmers heet water in de serre die zijn dan lauw als we terug komen. En ja dan gaan we buiten toch maar even aan de slag. Gaat gelukkig wel steeds sneller nu Ezio goed de routine kent van zitten, pootje optillen, ander pootje optillen, staan, achterpootje uitsteken, ander achterpootje uitsteken etc. etc.

Is toch een nadeel van een meer witte hond. Onze Bo werd nooit zo vuil (maar die was dan ook bruin)
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Ik heb gelukkig een redelijk zelfreinigende hond. Rolt niet zo vaak door de modder. Wel door poep maar dan gaat hij gewoon onder de douche.
Als we thuis komen en meneer heeft een modderbad gehad wrijf ik hem droog met een handdoek. De rest doet hij zelf. Handdoek mee in de mand, beetje rollen. Pootjes likt hij zelf helemaal schoon. Helaas vergeet hij soms dat hij zelfreinigend is en dan zit de bank onder pootafdrukken. Nou ja, die maken we dan wel schoon, evenals stofzuigen en dweilen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”