Fizgig schreef:Nou, ik vind dat je er wel er licht over praat. En dat komt gewoon omdat het een klein hondje is. Niet accepteren, wat versta je daar dan onder? Want hier betekent het dat het gedrag nú meteen moet stoppen. Of ze nu reageren uit angst of agressie, dat maakt mij geen donder uit. Ongewenst gedrag moet je gewoon afleren. Bij sommige honden is dat moeilijk, soms zelfs onmogelijk. Maar ik ken wel heel erg veel kleine hondjes die door één of ander trauma, niet worden gecorrigeerd op hun negatieve gedrag. Die hond van jou is dat voorval allang vergeten.
Honden die echt een trauma hebben, zijn heel anders in hun gedrag. Die van jou heeft gewoon een wat strengere baas nodig, volgens mij. Ik kan wel begrijpen dat mensen in zo'n voorval blijven hangen maar dat doet je hond niet hoor. Het enige wat die snapt, is dat ie zich blijkbaar slecht mag gedragen, want hij is getraumatiseerd, ik denk niet dat ie dat laatste echt snapt. Ik vind het maar een zwak excuus. Ga je dat nou zijn hele leven lang roepen, als ie zich slecht gedraagt? Ik heb ptss, al zo'n 30 jaar, mag ik nu iedereen in elkaar slaan? Laat dat toch los en voed hem gewoon op.
+1