Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer kind gedood door eigen hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

aussie2011
Actief

Re: weer kind gedood door eigen hond

Ongelezen bericht door aussie2011 »

Fizgig schreef:Nou, ik vind dat je er wel er licht over praat. En dat komt gewoon omdat het een klein hondje is. Niet accepteren, wat versta je daar dan onder? Want hier betekent het dat het gedrag nú meteen moet stoppen. Of ze nu reageren uit angst of agressie, dat maakt mij geen donder uit. Ongewenst gedrag moet je gewoon afleren. Bij sommige honden is dat moeilijk, soms zelfs onmogelijk. Maar ik ken wel heel erg veel kleine hondjes die door één of ander trauma, niet worden gecorrigeerd op hun negatieve gedrag. Die hond van jou is dat voorval allang vergeten.

Honden die echt een trauma hebben, zijn heel anders in hun gedrag. Die van jou heeft gewoon een wat strengere baas nodig, volgens mij. Ik kan wel begrijpen dat mensen in zo'n voorval blijven hangen maar dat doet je hond niet hoor. Het enige wat die snapt, is dat ie zich blijkbaar slecht mag gedragen, want hij is getraumatiseerd, ik denk niet dat ie dat laatste echt snapt. Ik vind het maar een zwak excuus. Ga je dat nou zijn hele leven lang roepen, als ie zich slecht gedraagt? Ik heb ptss, al zo'n 30 jaar, mag ik nu iedereen in elkaar slaan? Laat dat toch los en voed hem gewoon op.

+1
boekalaboekalaaaa
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Fizgig schreef:Nou, ik vind dat je er wel er licht over praat. En dat komt gewoon omdat het een klein hondje is. Niet accepteren, wat versta je daar dan onder? Want hier betekent het dat het gedrag nú meteen moet stoppen. Of ze nu reageren uit angst of agressie, dat maakt mij geen donder uit. Ongewenst gedrag moet je gewoon afleren. Bij sommige honden is dat moeilijk, soms zelfs onmogelijk. Maar ik ken wel heel erg veel kleine hondjes die door één of ander trauma, niet worden gecorrigeerd op hun negatieve gedrag. Die hond van jou is dat voorval allang vergeten.

Honden die echt een trauma hebben, zijn heel anders in hun gedrag. Die van jou heeft gewoon een wat strengere baas nodig, volgens mij. Ik kan wel begrijpen dat mensen in zo'n voorval blijven hangen maar dat doet je hond niet hoor. Het enige wat die snapt, is dat ie zich blijkbaar slecht mag gedragen, want hij is getraumatiseerd, ik denk niet dat ie dat laatste echt snapt. Ik vind het maar een zwak excuus. Ga je dat nou zijn hele leven lang roepen, als ie zich slecht gedraagt? Ik heb ptss, al zo'n 30 jaar, mag ik nu iedereen in elkaar slaan? Laat dat toch los en voed hem gewoon op.
Hij is prima opgevoed, en bijt niet elke seconde of elke dag hoor :wink:
en nee niet omdat hij een klein hondje is, dan begrijp je mij verkeerd :hmmm:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
kaatje888
Zeer actief

Tara schreef:
LongFields schreef:Voor de ernst van de verwondingen is het natuurlijk helemaal niet van belang of een hond nu uit angst of uit agressie bijt. :wink:
Nou inderdaad!

*Nee mevrouw, ik vind het echt heel rot dat uw kind voor de rest van zo'n leven met littekens moet rondlopen, maar weet u, mijn hond beet niet uit agressie maar hij beet uit angst.

*Oh ja, nee dat maakt de zaak anders. Dan hebben we het er niet meer over.

Geloof je het zelf? :roll:

Haha.
Ach, speculeer wat je zelf wilt joh :wink:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

aussie2011 schreef:wie laat zijn kind ook alleen met een hond..

een hond grijpt niet 1 2 3.. een hond waarschuwt..
kom, niet heilig liggen doen over dat kind.. kind zal het vast en zeker zelf schuld zijn geweest

PLUS de ouders!
Een hond waarschuwt niet altijd, ik heb er een teef bij die echt niet waarschuwt voordat ze bijt, tenminste niet heel erg duidelijk en een kind van vier zal de waarschuwing al helemaal niet opvallen.

En dat heeft niks van doen met heilig zijn over dat kind, het kind is vier!!!!!.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

LongFields schreef:
aussie2011 schreef:
Renee1966 schreef:Kan me voorstellen dat een beet uit agressie steviger gezet wordt dan een angsthap. Neemt niet weg dat je altijd moet voorkomen dat je hond bijt, zeker bij kinderen.

Edit wat zijn jullie snel, dit was in reactie op longfields
daar zou ik niet zo zeker van zijn..
weet niet of je al eens gebeten bent door een bange en een agressieve hond ?
ik voelde in ieder geval geen verschil, maar zal er ook zeker wel aan liggen wat voor ras je tegen je hebt.
Precies.
Ik stel me zo voor dat een bange hond hapt en gelijk terugtrekt, terwijl een agressieve hond meer doorpakt. Maar goed, ik ben nog nooit serieus gebeten, zou niet weten hoe het voelt
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

kaatje888 schreef:De meeste kinderen weten nu dat ze hem niet kunnen aaien,
en de meeste doen het niet zomaar.
Ik zeg ook soms.
En ik houd mijn hond bij me, en zorg ervoor dat ze ze niet kunnen aaien.
Maar soms dan proberen ze het toch, ik zeg altijd dat hij bijt.
Dom als je dan gaat aaien.
Haha zie je het voor je? Mijn hond met een muilkorf :hmmm:
Ten eerste is het lomp om een kind dom te noemen. Het is en blijft een kind.
Ten tweede: als jouw hond inderdaad onbetrouwbaar is en jij weet dat hij bijt moet je inderdaad een muilkorf overwegen.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

aussie2011 schreef:wat is er zo moeilijk aan het LEZEN

een hond valt niet zo maar aan of grijpt niet zo maar

Een hond grijpt wel zomaar als het in zijn kop opkomt.

Mijn ene teef heeft mijn man in zijn klok en hamerspel gebeten en alleen omdat hij haar wilde helpen, hij vond het zielig dat ze een kap om had en wilde die afdoen, had hem al verteld voordat ik wegging dat ze door de pijn chagrijnig was, maar ach dat is altijd tegen dovemansoren gezegd, als een volwassen man al niet luistert wat denk je dan dat kinderen doen?
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Renee1966 schreef: Ik stel me zo voor dat een bange hond hapt en gelijk terugtrekt, terwijl een agressieve hond meer doorpakt. Maar goed, ik ben nog nooit serieus gebeten, zou niet weten hoe het voelt
ik zou daar maar niet vanuit gaan, ligt er maar net aan hoe bang die hond is en of ie kiest voor fight or flight.
mijn voor de da doodsbange rita kiest voor fight en gaat voor de kill, die zou ik niet graag in mijn arm, of ergens anders hebben hangen :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Fizgig schreef:
rose schreef:
Heel mooi verhaal Fizgig, maar wie zegt dat deze ouders geen geweten hebben? Of juist wel? En ik ga bij mijn mening uit van mijn eigen ervaringen en gevoelens, dat is volgens mij de essentie van een mening hebben over iets. Trouwens, gelijk hebben vind ik iets bizars als je het over de menselijke geest hebt, daar is nog lang niet genoeg over bekend. En om dan maar direct van het slechtste geval uit te gaan dat deze mensen best weleens geen geweten kunnen hebben (of dat verbergen) is ook weer wat overtrokken naar mijn mening.
Wat jij wil. Wat ik vertel is de maatstaf waarnaar hulpverleners, psychiaters en psychologen werken. Het is de theorie achter de DSM, als je daar van gehoord hebt. Diagnostiek is best ingewikkelde materie, ik weet het. Dat snapt niet iedereen. Geen idee of de mensen een geweten hebben, daar ging het hele verhaal niet over. Het ging over het hebben van een geweten, of niet.
Van de maatstaf waarmee psychiaters en aanverwanten werken ben ik niet direct onder de indruk zolang er verschillende diagnoses over een en dezelfde persoon in een relatief korte periode uitkomen. De maatstaf die zij hanteren laat volgens mij aardig wat ruimte voor menselijke interpretatie.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

renee-uk schreef:
Renee1966 schreef: Ik stel me zo voor dat een bange hond hapt en gelijk terugtrekt, terwijl een agressieve hond meer doorpakt. Maar goed, ik ben nog nooit serieus gebeten, zou niet weten hoe het voelt
ik zou daar maar niet vanuit gaan, ligt er maar net aan hoe bang die hond is en of ie kiest voor fight or flight.
mijn voor de da doodsbange rita kiest voor fight en gaat voor de kill, die zou ik niet graag in mijn arm, of ergens anders hebben hangen :schrik:
Daar zit wat in natuurlijk. Nou ja, ik was sowieso niet van plan het zover te laten komen hoor, met eender welke hond.
kaatje888
Zeer actief

Branka schreef:
Ik zeg ook soms.
Ten tweede: als jouw hond inderdaad onbetrouwbaar is en jij weet dat hij bijt moet je inderdaad een muilkorf overwegen.
Alsnog was het geen klein kindje meer, en mijn hondje kwam nog bij mij schuilen.
Hij bijt niet zomaar :wink:
renee-uk
Zeer actief

kaatje888 schreef:
Branka schreef:
Ik zeg ook soms.
Alsnog was het geen klein kindje meer, en mijn hondje kwam nog bij mij schuilen.
hij hoort helemaal niet te bijten en als ie dat toch wil, hoor jij dat te voorkomen.
zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kaatje888
Zeer actief

renee-uk schreef:
kaatje888 schreef:
Branka schreef:
Ik zeg ook soms.
hij hoort helemaal niet te bijten en als ie dat toch wil, hoor jij dat te voorkomen.
zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?

:wink:
renee-uk
Zeer actief

nou ja, dan lul je maar fijn dom door :ok:
Afbeelding

Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Jammer dat de moeder de hond niet eerder geprikt heeft.

Het kan niet uitblijven met dit soort honden.

Het is niet voor niets dat de asiels er van vol zitten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

gonnie schreef:
aussie2011 schreef:wie laat zijn kind ook alleen met een hond..

een hond grijpt niet 1 2 3.. een hond waarschuwt..
kom, niet heilig liggen doen over dat kind.. kind zal het vast en zeker zelf schuld zijn geweest

PLUS de ouders!
Een hond waarschuwt niet altijd, ik heb er een teef bij die echt niet waarschuwt voordat ze bijt, tenminste niet heel erg duidelijk en een kind van vier zal de waarschuwing al helemaal niet opvallen.

En dat heeft niks van doen met heilig zijn over dat kind, het kind is vier!!!!!.
uiteraard.. maar dan NOG laat je een kind niet alleen met een hond
en een hond krijg je ook op een andere manier los, van plaats met een mes neer steken
hoe gestoord ben je ??
gonnie schreef:
aussie2011 schreef:wat is er zo moeilijk aan het LEZEN

een hond valt niet zo maar aan of grijpt niet zo maar

Een hond grijpt wel zomaar als het in zijn kop opkomt.

Mijn ene teef heeft mijn man in zijn klok en hamerspel gebeten en alleen omdat hij haar wilde helpen, hij vond het zielig dat ze een kap om had en wilde die afdoen, had hem al verteld voordat ik wegging dat ze door de pijn chagrijnig was, maar ach dat is altijd tegen dovemansoren gezegd, als een volwassen man al niet luistert wat denk je dan dat kinderen doen?
en dus had je teef WEL een reden;)
ze had een kap op, je man vond het zielig en je hond voelde zich op de een of andere manier toch bedreigd
ze had pijn ,,, logisch dat ze kan grijpen

beetje tegenspraak van je zelf he;)
Wolfsblut schreef:Jammer dat de moeder de hond niet eerder geprikt heeft.

opvoeding heet zo iets;) dan zouden de asiels niet zo vol raken,
en mensen kopen een hond impulsief,,, maar denkt een asiel verder niet bij na
boekalaboekalaaaa
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wolfsblut schreef:Jammer dat de moeder de hond niet eerder geprikt heeft.

Onzin
Niet iedereen is geschikt voor elk type hond en dáár moeten fokkers (ook de pretnestfokkers enz.), particulieren die herplaatsen en asiels goed op inspelen. Want van te voren uitgaan dat de mensen het zelf wel allemaal prima weten is niet de juiste insteek.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/mo ... on-2680156

Fragment:
Little Lexi Branson was mauled to death by her family's massive dog yesterday as she took a midday nap after being off school sick.

The normally placid 10st French mastiff suddenly leapt at the sleeping four-year-old, grabbed her in its jaws and began shaking her like a rag doll.

Lexi's horrified mother Jodi, 31, who was comforting the youngster in their shared bed, frantically wrestled with the dog to try to get it off her.

Finally she ran to grab a knife and stabbed the rescue dog to death - but it was too late to save Lexi, who died from her injuries after being rushed to hospital.

En nog een edit:
Family friend Paul Ryan said: "I saw Jodi as they were taking Lexi to hospital. She was in hysterics and kept saying she was told that the dog was safe around kids.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Chantal345
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse dog

Ongelezen bericht door Chantal345 »

Het ras lijkt me toch redelijk inherent aan wat er is gebeurd. Met een molosser heb je inderdaad sneller meer schade dan een chi, maar geld dit niet voor alle grote honden?

Honden die geen kleine kinderen gewend zijn blijven een spannend iets, maar ik kan me voorstellen dat je met een hond die al wat weken in huis zit, niet ieder wakker moment met je neus op kind en hond zit.

Het blijft heel sneu wat er gebeurd is, maar dit soort verhalen zullen altijd blijven.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

het was geen bordeauxdog maar een bulldog.
zoals gewoonlijk klopt de berichtgeving weer niet

verder geloof ik niet in honden die na twee maanden zomaar vanuit het niets een slapend kind aanvallen en doodbijten, sorry maar dat zal mijn makke wel weer zijn.

neemt niet weg dat ik het gebeurde uiteraard vreselijk vind.
Afbeelding

Selene
Zeer actief

renee-uk schreef:het was geen bordeauxdog maar een bulldog.
zoals gewoonlijk klopt de berichtgeving weer niet

verder geloof ik niet in honden die na twee maanden zomaar vanuit het niets een slapend kind aanvallen en doodbijten, sorry maar dat zal mijn makke wel weer zijn.

neemt niet weg dat ik het gebeurde uiteraard vreselijk vind.
weet ook niet wat ik wel of niet moet geloven en heb ook geen idee hoe betrouwbaar die krant is maar het is wel een uitgebreider verhaal dan die in de beginpost. Rassenkennis schijnt geen enkele journalist te hebben geloof ik.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
renee-uk
Zeer actief

Selene schreef:.... en heb ook geen idee hoe betrouwbaar die krant is ....
vergelijkbaar met telegraaf en aanverwante roddeljournalistiek ;)
Afbeelding

Selene
Zeer actief

renee-uk schreef:
:ok: dikke berg zout en dan pas lezen dus

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Selene schreef:
renee-uk schreef:
er was niemand bij dus zul je aan moeten nemen wat die moeder zegt, al kun je natuurlijk best twijfels over het waarheidsgehalte hebben ;)
Afbeelding

Selene
Zeer actief

renee-uk schreef:
Selene schreef:
renee-uk schreef:
er was niemand bij dus zul je aan moeten nemen wat die moeder zegt, al kun je natuurlijk best twijfels over het waarheidsgehalte hebben ;)
er was idd verder niemand bij en de hond kan niets meer na vertellen (als in gedrag) maar honden kunnen gekke dingen doen of onder de indruk zijn van rare dingen. Toen ik rayos nog niet zo lang had kun je hier niet braken, dan pitte hij in in je bovenarm om je weg te halen oid. Dat deed hij bij mijn zoon en later ook een keer bij mij, wat dat geweest is? :19: En dat was dan gelukkig maar een blauwe plek, geen idee wat er moet gebeuren om zo'n hond voor de kill te laten gaan. Ik las wel dat deze hond mishandelt geweest is voordat hij in het asiel kwam

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

maar je gaat me toch niet vertellen dat dat out of the blue gebeurde nadat je de eerste twee maanden dat je hem had niks aan hem gemerkt had?
Afbeelding

Selene
Zeer actief

renee-uk schreef:maar je gaat me toch niet vertellen dat dat out of the blue gebeurde nadat je de eerste twee maanden dat je hem had niks aan hem gemerkt had?
Nope, dat weet jij ook wel er was genoeg te zien aan rayos maar ik weet niet hoe bekend deze moeder was met honden

Afbeelding

hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Nanna schreef:
kaatje888 schreef: En trouwens, ik houd mijn hond altijd bij me, waar dan ook.
Maar als een kind dan zo eigenwijs is om hem toch te aaien terwijl ik nee heb gezegd,
moet ik dat kind dan wegsleuren, of mijn hond de lucht intillen?
Wat dacht je van: ja?
kaatje888 schreef: Mijn hondje bijt nou eenmaal soms, hem bij me houden doe ik, maar er iets tegen doen lukt niet lijkt me :roll:
Dat lijkt mij dus wel. Die hond is ten alle tijde jouw verantwoordelijkheid en als je hem het bijten niet kunt beletten dan duw je er maar een muilkorf op :ok:

Kaatje is wel goed voor de lach van de dag :mrgreen:
Ik heb zon hapgraag ding, gelijk in de verdediging, ja dat leuke witte kleine ding in mijn osje die er zo lief uitziet die ja.
De eerste 2 jaar van zijn leven circushond geweest en op de harde manier leren dansen, en andere dingen, beesje is in zijn
hoofd ergens stuk. Bijten altijd eerst bijten.
Dus ja er gaat een muilkorf om, Ja hij komt niet bij kinderen of vreemde mensen in de buurt en
ja een bange hond bijt net zo hard als een agressieve hond en de keren dat het kreng me gebeten heeft
kan ik niet op 2 handen tellen.
Ik heb weleens geroepen als hij een grote hond was geweest dat ik hem had laten inslapen maar met zijn formaat
en idd het in de lucht slingeren oppakken etc is het ons nog altijd gelukt in de afgelopen 12 jaar dat hij geen vreemde mensen
heeft gebeten.
Dierenarts is muilkorf om, kids muilkorf om of weg zetten, trimster is muilkorf om.

En als mijn hond mijn kind doodbeet dan zie ik me idd nog niet 'oetsiekoetsie kom es hier zeggen'
en ik heb niet eens kinderen moet je nagaan.
Groetjes Heidi
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Selene schreef:
renee-uk schreef:maar je gaat me toch niet vertellen dat dat out of the blue gebeurde nadat je de eerste twee maanden dat je hem had niks aan hem gemerkt had?
Nope, dat weet jij ook wel er was genoeg te zien aan rayos maar ik weet niet hoe bekend deze moeder was met honden
dat weet ik ook niet, maar blijft voor mij wel het feit staan dat ik niet geloof in honden die 2 maanden niks laten zien en dan van het ene moment op het andere een slapend kind verscheuren.
Afbeelding

Selene
Zeer actief

renee-uk schreef:
Selene schreef:
dat weet ik ook niet, maar blijft voor mij wel het feit staan dat ik niet geloof in honden die 2 maanden niks laten zien en dan van het ene moment op het andere een slapend kind verscheuren.
Eens.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”