Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer kind gedood door eigen hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: weer kind gedood door eigen hond

Ongelezen bericht door Fizgig »

rose schreef:
Fizgig schreef:
rose schreef:
Heel mooi verhaal Fizgig, maar wie zegt dat deze ouders geen geweten hebben? Of juist wel? En ik ga bij mijn mening uit van mijn eigen ervaringen en gevoelens, dat is volgens mij de essentie van een mening hebben over iets. Trouwens, gelijk hebben vind ik iets bizars als je het over de menselijke geest hebt, daar is nog lang niet genoeg over bekend. En om dan maar direct van het slechtste geval uit te gaan dat deze mensen best weleens geen geweten kunnen hebben (of dat verbergen) is ook weer wat overtrokken naar mijn mening.
Wat jij wil. Wat ik vertel is de maatstaf waarnaar hulpverleners, psychiaters en psychologen werken. Het is de theorie achter de DSM, als je daar van gehoord hebt. Diagnostiek is best ingewikkelde materie, ik weet het. Dat snapt niet iedereen. Geen idee of de mensen een geweten hebben, daar ging het hele verhaal niet over. Het ging over het hebben van een geweten, of niet.
Van de maatstaf waarmee psychiaters en aanverwanten werken ben ik niet direct onder de indruk zolang er verschillende diagnoses over een en dezelfde persoon in een relatief korte periode uitkomen. De maatstaf die zij hanteren laat volgens mij aardig wat ruimte voor menselijke interpretatie.
Ik vind dat je wel erg weinig respect hebt voor een vak waar je jaren en jaren op moet studeren voor je het uit mag voeren. Het is geen exacte wetenschap, toch hoor ik mijn diagnoses liever van een psychiater dan van jou hoor. Ik weet trouwens heel zeker dat die diagnoses kloppen want ik woon in mijn hoofd en ik kan het weten.

Een geweten hebben of niet, maakt het verschil tussen een psychopaat en een gewoon mens. Niet interessant om te weten? En ja, dat kun je heel betrouwbaar diagnosticeren hoor. Trek decennialange kennis over menselijk gedrag maar door de plee hoor. O o o, wacht, we vragen het wel aan een Afrikaans medium. Godzijdank hebben we criminologie, dat zorgt ervoor dat jij een stuk prettiger kan slapen in je veilige bedje.

Ik zet mijn geld alle dagen liever in op een goeie psych dan op een alternatieve waco die zegt dat ie je gaat genezen, of die weet waar je kat is als ie weg is, of die je leven weer goed kan maken. Hocus pocus, alle nare mensen toveren we gewoon weg met 'mensenkennis' of 'levenservaring'. Laat me niet lachen, alsjeblieft. Blijkbaar weet je niet hoe slecht mensen kunnen zijn. Ik denk alleen wel dat we dan heel wat moorden niet meer op kunnen lossen. Maar ach, wraak is ook slecht natuurlijk. Wat moeten we ook met al die gevangenissen, ja toch?

Niet onder de indruk??? Zullen we al die psychopaten dan maar vrijlaten?? Er zijn ook mensen die het niks kan schelen als hun kind wordt gedood door hun hond hoor, die het zien als een opluchting dat het schreeuwende ding weg is. Echt waar. Er zijn zelfs mensen die hun kinderen zelf ombrengen. Ik ben zeker onder de indruk van psychopathologie, forensische pathologie en criminologie en dank god op mijn blote knieën dat het de mensheid is gelukt deze kennis te vergaren. Dat zal ervoor zorgen dat we niet met z'n allen ten onder gaan namelijk. De menselijke interpretatie van menselijk gedrag staat al beschreven in de DSM. Daar zijn alle psychs ter wereld het over eens. En ik denk dat die heel hard lachen om jouw commentaar.

Sorry dat ik het zeg, maar je klinkt als een iemand die er echt helemaal niks van snapt. Maar ja, dat is wel vaker zo hoor, je bent niet de enige. Dat maakt mijn leven alleen soms zo lastig, mensen die niks begrijpen van psychische ziekte. Ik heb wel een geweten en geen persoonlijkheidsstoornis. Laat ik nou blij zijn dat dat zo is en dat ik geen mens een haar zal krenken, ooit. En dat men dat onderscheid ook kan maken. Maar dat is dus onbegonnen werk bij het 'grote publiek'. Die denken dat alle psychische stoornissen op elkaar lijken ofzo. Alsjeblieft, denk niet dat dat zo is. Dan kun je net zo goed zeggen dat ik een psychopaat ben, maar onderscheid moet en mag er godzijdank zijn.

Mijn geweten laat mij zelfs niet met rust als ik 'gewoon' onvriendelijk ben, tegen een vreemde. Dus deze reactie, zit me al niet lekker. Maar ik word gewoon boos als mensen niks lijken te willen snappen van het verschil tussen psychische ziektes en diagnoses. Dat betekent namelijk dat ik heftig kan worden gediscrimineerd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

aussie2011 schreef:
gonnie schreef:
aussie2011 schreef:wie laat zijn kind ook alleen met een hond..

een hond grijpt niet 1 2 3.. een hond waarschuwt..
kom, niet heilig liggen doen over dat kind.. kind zal het vast en zeker zelf schuld zijn geweest

PLUS de ouders!
Een hond waarschuwt niet altijd, ik heb er een teef bij die echt niet waarschuwt voordat ze bijt, tenminste niet heel erg duidelijk en een kind van vier zal de waarschuwing al helemaal niet opvallen.

En dat heeft niks van doen met heilig zijn over dat kind, het kind is vier!!!!!.
uiteraard.. maar dan NOG laat je een kind niet alleen met een hond
en een hond krijg je ook op een andere manier los, van plaats met een mes neer steken
hoe gestoord ben je ??
gonnie schreef:
aussie2011 schreef:wat is er zo moeilijk aan het LEZEN

een hond valt niet zo maar aan of grijpt niet zo maar

Een hond grijpt wel zomaar als het in zijn kop opkomt.

Mijn ene teef heeft mijn man in zijn klok en hamerspel gebeten en alleen omdat hij haar wilde helpen, hij vond het zielig dat ze een kap om had en wilde die afdoen, had hem al verteld voordat ik wegging dat ze door de pijn chagrijnig was, maar ach dat is altijd tegen dovemansoren gezegd, als een volwassen man al niet luistert wat denk je dan dat kinderen doen?
en dus had je teef WEL een reden;)
ze had een kap op, je man vond het zielig en je hond voelde zich op de een of andere manier toch bedreigd
ze had pijn ,,, logisch dat ze kan grijpen

beetje tegenspraak van je zelf he;)
Wolfsblut schreef:Jammer dat de moeder de hond niet eerder geprikt heeft.

Het kan niet uitblijven met dit soort honden.

Het is niet voor niets dat de asiels er van vol zitten.
opvoeding heet zo iets;) dan zouden de asiels niet zo vol raken,
en mensen kopen een hond impulsief,,, maar denkt een asiel verder niet bij na
Ach, zoals je hebt kunnen lezen heeft deze hond wel vanuit het niets gebeten, het kind lag te slapen.

En dat van Tama was niet de enige keer hoor, ze kan ook gewoon zomaar bijten gebeurd niet vaak maar het gebeurt weleens, vandaar dat ik mijn honden buiten niet laten aaien, alleen Jarah kan geaaid worden, die is de zachtmoedigheid zelf.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Fizgig, voordat je zo heftig reageert zou je je misschien eerst eens kunnen afvragen waar mijn reactie vandaan komt? En waar pretendeer ik dat ik een diagnose stel? Doe eens niet zo leip zeg!

Edit: Ik heb zomaar het idee dat ik dmv jouw uitvallende post een stuk frustratie over mij heen krijg waar ik niet zo veel mee te maken heb :F:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Citaat Fizgig: Ik heb wel een geweten en geen persoonlijkheidsstoornis.

Wat is er dan met je aan de hand dat je je zo druk maakt Fizgig?
Aangezien je volgens eigen zeggen "in je hoofd" leeft, heeft iets van buitenaf wellicht ervoor gezorgd dat je zo uit flipt.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het gewoon je karakter is.
Daar is dan helaas niets aan te doen.
Mochten het echter exogene prikkels zijn dan kun je af en toe een valium pilletje nemen.
Dat werkt erg kalmerend, althans volgens iemand die ik ken en ook regelmatig zo kan uit flippen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

aussie2011 schreef:
en een hond krijg je ook op een andere manier los, van plaats met een mes neer steken
hoe gestoord ben je ??
:piew: Denk dat jij niet helemaal helder meer bent. Als het mijn kind was geweest had ik ook een mes in die hond gestoken, het interesseert me dan echt niets of die hond daar wel of niet iets aan overhoudt. Als mijn kind maar veilig is. Daarnaast kan ik er niet zo mee zitten dat een hond die zo los gaat op een kind het loodje legt.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

SimoneV schreef:
aussie2011 schreef:
hoe gestoord ben je ??
:piew: Denk dat jij niet helemaal helder meer bent. Als het mijn kind was geweest had ik ook een mes in die hond gestoken, het interesseert me dan echt niets of die hond daar wel of niet iets aan overhoudt. Als mijn kind maar veilig is. Daarnaast kan ik er niet zo mee zitten dat een hond die zo los gaat op een kind het loodje legt.
:ok:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

SimoneV schreef:
aussie2011 schreef:
hoe gestoord ben je ??
Ongeacht of het beest nu "gelijk" had of niet om dat kind aan te vallen ,je laat het toch niet gebeuren dat ze dood gebeten word . En ja moet je daar een mes of knuppel voor gebruiken dan moet dat maar.
Zo'n hond zou ik ook niet kunnen dulden daarna ,dus had hij ook een spuitje gekregen of een kogel van een politieagent.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Jullie zoeken het maar ff uit met Pak en Kätchen.... :LOL:

Corneliana schreef:
crienepien schreef: Ik weet wel dat de ouders intens verdrietig zullen zijn, zich de rest van hun leven schuldig zullen voelen.
Maar de schuld zonder meer bij de hond leggen? Nee, gaat mij te ver!
hoe weet je dat?
heel veel mensen nemen helemaal geen verantwoordelijkheid en leggen de volledige schuld bij de hond.

Oh, ok, en dan is het verdriet van het verlies van hun kind minder ofzo??

Corneliana schreef:
rose schreef:
Corneliana schreef: hoe weet je dat?
heel veel mensen nemen helemaal geen verantwoordelijkheid en leggen de volledige schuld bij de hond.

Maar dan nog blijft er 'wat als ik....' over, daar ga je niet zo simpel aan voorbij lijkt mij, ook niet als je de hele schuld bij de hond neerlegt.
ik ken er genoeg. serieus. mensen die tot hun nek in de shit zitten en dat aan alles wijten behalve zichzelf. bijzonder

Ah ok, en die mensen die jij "kent", die mensen die tot hun nek in de "shit" zitten hebben hun kind (op een zelfde soort manier) verloren :denken:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

Fizgig schreef: Ik vind dat je wel erg weinig respect hebt voor een vak waar je jaren en jaren op moet studeren voor je het uit mag voeren. Het is geen exacte wetenschap, toch hoor ik mijn diagnoses liever van een psychiater dan van jou hoor. Ik weet trouwens heel zeker dat die diagnoses kloppen want ik woon in mijn hoofd en ik kan het weten.

Een geweten hebben of niet, maakt het verschil tussen een psychopaat en een gewoon mens. Niet interessant om te weten? En ja, dat kun je heel betrouwbaar diagnosticeren hoor. Trek decennialange kennis over menselijk gedrag maar door de plee hoor. O o o, wacht, we vragen het wel aan een Afrikaans medium. Godzijdank hebben we criminologie, dat zorgt ervoor dat jij een stuk prettiger kan slapen in je veilige bedje.

Ik zet mijn geld alle dagen liever in op een goeie psych dan op een alternatieve waco die zegt dat ie je gaat genezen, of die weet waar je kat is als ie weg is, of die je leven weer goed kan maken. Hocus pocus, alle nare mensen toveren we gewoon weg met 'mensenkennis' of 'levenservaring'. Laat me niet lachen, alsjeblieft. Blijkbaar weet je niet hoe slecht mensen kunnen zijn. Ik denk alleen wel dat we dan heel wat moorden niet meer op kunnen lossen. Maar ach, wraak is ook slecht natuurlijk. Wat moeten we ook met al die gevangenissen, ja toch?

Niet onder de indruk??? Zullen we al die psychopaten dan maar vrijlaten?? Er zijn ook mensen die het niks kan schelen als hun kind wordt gedood door hun hond hoor, die het zien als een opluchting dat het schreeuwende ding weg is. Echt waar. Er zijn zelfs mensen die hun kinderen zelf ombrengen. Ik ben zeker onder de indruk van psychopathologie, forensische pathologie en criminologie en dank god op mijn blote knieën dat het de mensheid is gelukt deze kennis te vergaren. Dat zal ervoor zorgen dat we niet met z'n allen ten onder gaan namelijk. De menselijke interpretatie van menselijk gedrag staat al beschreven in de DSM. Daar zijn alle psychs ter wereld het over eens. En ik denk dat die heel hard lachen om jouw commentaar.

Sorry dat ik het zeg, maar je klinkt als een iemand die er echt helemaal niks van snapt. Maar ja, dat is wel vaker zo hoor, je bent niet de enige. Dat maakt mijn leven alleen soms zo lastig, mensen die niks begrijpen van psychische ziekte. Ik heb wel een geweten en geen persoonlijkheidsstoornis. Laat ik nou blij zijn dat dat zo is en dat ik geen mens een haar zal krenken, ooit. En dat men dat onderscheid ook kan maken. Maar dat is dus onbegonnen werk bij het 'grote publiek'. Die denken dat alle psychische stoornissen op elkaar lijken ofzo. Alsjeblieft, denk niet dat dat zo is. Dan kun je net zo goed zeggen dat ik een psychopaat ben, maar onderscheid moet en mag er godzijdank zijn.

Mijn geweten laat mij zelfs niet met rust als ik 'gewoon' onvriendelijk ben, tegen een vreemde. Dus deze reactie, zit me al niet lekker. Maar ik word gewoon boos als mensen niks lijken te willen snappen van het verschil tussen psychische ziektes en diagnoses. Dat betekent namelijk dat ik heftig kan worden gediscrimineerd.

tegenwoordig krijg je al snel een stempel van 'ongeschikt'. zoals ze mij hier op het forum al benoemde met dat er een schroefje los zou zitten. alleen omdat ik zeg dat in dit topic : viewtopic.php?f=1&t=276904&view=unread#unread
dat ik liever die vent dood had gezien dan de hond.

maar met jouw kan ik wel praten fizgig. over dit onderwerp dan :)
gonnie schreef: Ach, zoals je hebt kunnen lezen heeft deze hond wel vanuit het niets gebeten, het kind lag te slapen.

En dat van Tama was niet de enige keer hoor, ze kan ook gewoon zomaar bijten gebeurd niet vaak maar het gebeurt weleens, vandaar dat ik mijn honden buiten niet laten aaien, alleen Jarah kan geaaid worden, die is de zachtmoedigheid zelf.

en wat is daarvoor gebeurd ?? een hond gaat echt niet 'bedenken'van oh ik loop nu naar de baby toe en bijt hem zomaar kapot. dat kun je mij niet wijs maken
SimoneV schreef:
aussie2011 schreef:
hoe gestoord ben je ??
en dat is nou precies wat ik bedoel.. ik word gewoon bestempeld omdat ik anders denk
dan heb ik maar een schroefje los??

hoezo kun je er niet mee leven dat er ook andere mensen in de wereld leven, die een totaal andere mening hebben?
ik ga jouw toch ook niet bestempelen met dat jij niet in orde bent ? omdat jij het wel voor het kind/mens opneemt.
Tara schreef:
SimoneV schreef:
aussie2011 schreef:
hoe gestoord ben je ??
Aussie2011 is echt niet helemaal van deze wereld, je gaat niet werkeloos staan toekijken hoe een klein kind wordt toegetakeld.
Je kind gaat voor álles, en ik denk dat de meeste moeders in staat zijn tot moord als ze hun kind moeten beschermen of redden.
Ik geloof niet dat ik daar een uitzondering op zou zijn, en eerlijk gezegd interesseert het mij geen hol hoe een dier er vanaf komt als het bezig is een klein kind dood te bijten. Eerst zorgen dat het kind veilig is, om het lot van het dier bekommer ik me later wel. Of niet.
mijn dieren zijn mijn kinderen, en als mijn honden zouden uitvliegen tegen een kind ( wat niet gebeurd), zal dat een reden hebben. wilt niet zeggen dat ik ga staan kijken. maar ik steek niet mijn hond neer.
boekalaboekalaaaa
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Maar wat doe je dan? Als jouw hond (stel dat) een kind zou grijpen en woest heen en weer zou schudden, hoe ga jij die hond dan zover krijgen dat-ie het kind loslaat voordat er onherstelbare schade is aangericht?
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

aussie2011 schreef:
Tara schreef: Aussie2011 is echt niet helemaal van deze wereld, je gaat niet werkeloos staan toekijken hoe een klein kind wordt toegetakeld..
mijn dieren zijn mijn kinderen, en als mijn honden zouden uitvliegen tegen een kind ( wat niet gebeurd), zal dat een reden hebben. wilt niet zeggen dat ik ga staan kijken. maar ik steek niet mijn hond neer.
ach kom nou zeg , zo'n lief meisje laat je niet onbeschermd , je gaat wat doen , ik zou hoe erg dan ook precies hetzelfde hebben gedaan !

misschien had die moeder het altijd al geweten , en was het de keuze van haar man ( " macho ras" ) , nou , en dan is de keuze snel gemaakt !
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 07 nov 2013 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Het maakt niet uit dat je een mening hebt maar meer wat voor mening.
Je bent eigenlijk gewoon tegen je eigen soort en dat het je geen reet interesseert dat er een kind dood gebeten word . Maar tegelijkertijd zet je jezelf neer als nog erger dan dat die hond deed. Die weet niet beter .
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef: misschien had die moeder het altijd al geweten , en was het de keuze van haar man ( " macho ras" ) , nou , en dan is de keuze snel gemaakt !
It is believed single mum Jodi..... etc
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:
Pakdebal schreef: misschien had die moeder het altijd al geweten , en was het de keuze van haar man ( " macho ras" ) , nou , en dan is de keuze snel gemaakt !
ex-man :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Muk schreef:
renee-uk schreef:
ex-man :mrgreen:
nou wel heel recentelijk dan aangezien die hond er net 2 maanden was ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
aussie2011
Actief

DaniBanani schreef:Maar wat doe je dan? Als jouw hond (stel dat) een kind zou grijpen en woest heen en weer zou schudden, hoe ga jij die hond dan zover krijgen dat-ie het kind loslaat voordat er onherstelbare schade is aangericht?
stop maar eens een vinger in zijn kont,
Nanna schreef:
aussie2011 schreef:mijn dieren zijn mijn kinderen
Daar heb je het al.
wat is daar fout aan ? waarom moet 'iedereen' dezelfde mening hebben. en waarom gelijk raar opkijken als iemand anders een andere mening heeft ?
bouvierpoedel schreef:Het maakt niet uit dat je een mening hebt maar meer wat voor mening.
Je bent eigenlijk gewoon tegen je eigen soort en dat het je geen reet interesseert dat er een kind dood gebeten word . Maar tegelijkertijd zet je jezelf neer als nog erger dan dat die hond deed. Die weet niet beter .
nogmaals, niet iedereen is hetzelfde.. de een is extremer dan de ander ;)
boekalaboekalaaaa
Muk

aussie2011 schreef:
DaniBanani schreef:Maar wat doe je dan? Als jouw hond (stel dat) een kind zou grijpen en woest heen en weer zou schudden, hoe ga jij die hond dan zover krijgen dat-ie het kind loslaat voordat er onherstelbare schade is aangericht?
:LOL: :LOL:

Nou succes daarmee. Ik zie het voor mij. Een krijsend, doodsbenauwd kind en jij gaat proberen, proberen ja, want Fikkie staat niet stil, om een vinger in de kont van je hond te douwen. Heb je dat weleens geprobeerd in een noodsituatie? Ik gok van niet.
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

aussie2011 schreef:
SimoneV schreef:
aussie2011 schreef:
hoe gestoord ben je ??
en dat is nou precies wat ik bedoel.. ik word gewoon bestempeld omdat ik anders denk

hoezo kun je er niet mee leven dat er ook andere mensen in de wereld leven, die een totaal andere mening hebben?
ik ga jouw toch ook niet bestempelen met dat jij niet in orde bent ? omdat jij het wel voor het kind/mens opneemt.
Ehh, wie bestempeld een ander nu als gestoord omdat hij anders denkt?
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Muk schreef:
aussie2011 schreef:

Nou succes daarmee. Ik zie het voor mij. Een krijsend, doodsbenauwd kind en jij gaat proberen, proberen ja, want Fikkie staat niet stil, om een vinger in de kont van je hond te douwen. Heb je dat weleens geprobeerd in een noodsituatie? Ik gok van niet.
En als het al lukt, dan denk ik niet dat het veel helpt.
je hebt dan 3 mogelijkheden:
1 de hond laat daadwerkelijk los, maar ik geloof niet dat dat gebeurt.
2 de hond grijpt nog steviger vast en schudt nog verwoeder.
3 de hond vindt het lekker, misschien dat hij dan daarom loslaat.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

aussie2011 schreef:
Uit ervaring om 2 knokkende honden uit elkaar te halen kan ik je vertellen dat dit niet werkt. Evenals ballen omdraaien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
aussie2011
Actief

SimoneV schreef:
aussie2011 schreef:
SimoneV schreef:
aussie2011 schreef:
hoe gestoord ben je ??

Ehh, wie bestempeld een ander nu als gestoord omdat hij anders denkt?

ik bestempel niemand, ja ik zeg 'hoe gestoord ben je' maar ik zeg niet,,, JIJ bent gestoord
dat is al heel anders;)
Liesbeth schreef:
Muk schreef:
aussie2011 schreef:

wat dacht je van een schrikreactie???
malinois schreef:
aussie2011 schreef:
Uit ervaring om 2 knokkende honden uit elkaar te halen kan ik je vertellen dat dit niet werkt. Evenals ballen omdraaien.
niet iedere hond is hetzelfde;)
boekalaboekalaaaa
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Nee. Niet iedere hond is hetzelfde. Wat doe je als het niet werkt en de hond gewoon doorgaat met verscheuren van het kind?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

DaniBanani schreef:Nee. Niet iedere hond is hetzelfde. Wat doe je als het niet werkt en de hond gewoon doorgaat met verscheuren van het kind?
Verder expirimenteren totdat hij wel los laat, dat het kind dan ondertussen overleden is maakt niet uit. Zolang hondje maar leeft .
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik heb wel mee gemaakt met een Stabij die mishandeld was en een nieuw huisje kreeg dat deze binnen een paar dagen ander gedrag ging vertonen.Hij scheen veel geslagen te zijn op zijn hoofd.
Als hij een hand zag bewegen ging hij in de aanval op de hand!Flink agressief opeens.Zat rustig of liep rustig langs ,als iemand dan zijn arm naar beneden deed hing hij er in.dat gebeurde ook bij een 9 jarig meisje die op visite was,ze zat op de bank,hond liep langs,op dat moment deed het meisje haar arm naar beneden en de hond hing er in,ze kon direct naar de eerste hulp.Het meisje was nog geen 5 minuten binnen en ging gewoon op de bank zitten.
Ze hebben de hond weer terug gebracht naar het asiel want dat hadden ze er niet bij verteld.Dat kan gewoon niet.Hoe lief hij verder ook was.Als de hond een trauma heeft op deze manier van het slaan en meteen in iedere hand hangt die beweegt of het nou van een baby is of een volwassene....dan vind ik niet dat je zo`n hond bij kinderen mag plaatsen.Waarschijnlijk had hij dat dan in het asiel niet laten zien,het kwam er pas na een dag of twee opeens uit thuis.Die mensen dachten dat ze een leuke hond hadden opgehaald.Hadden er mee geknuffeld,ook hun eigen kind...niks aan de hand.En toen kwam er een knopje...... :ugh:

Je hoopt altijd dat mensen eerlijk vertellen wat er met de hond is als ze naar het asiel gebracht worden.
Het kan ook zo zijn dat deze gevonden is en er niks bekent is van de achtergrond.

Lastig.

En zo uit het niks?

In dit geval associeerde de hond de hand met slaan,dat was zijn reactie.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

aussie2011 schreef:
Liesbeth schreef:
Muk schreef:
aussie2011 schreef:stop maar eens een vinger in zijn kont,

wat dacht je van een schrikreactie???
Stel dat dat gebeurt, laat hij los en grijpt hij jou waarschijnlijk.
Maar eerder nog denk ik dat die hond niet eens schrikt en alleen feller wordt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurd is. Ik begrijp die moeder wel, grote kans dat ik hem ook gekeeld had, als hij met geen mogelijkheid wilde lossen. Wat een drama.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat denk ik ook dat de hond feller wordt.

Ik vind dat die moeder prima gehandeld heeft, buiten dat ze beter die hond in het asiel had laten zitten maar dat is achteraf gepraat, ik zou ook mijn hond doodsteken als ze mijn kleindochter aan het opvreten zou zijn.

Daarom sluit ik mijn honden dus op als er mensen komen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Muk

DaniBanani schreef:Nee. Niet iedere hond is hetzelfde. Wat doe je als het niet werkt en de hond gewoon doorgaat met verscheuren van het kind?
Verder peuren in die kont, want dat zou moeten werken. :cool2:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Muk schreef:
Verder peuren in die kont, want dat zou moeten werken. :cool2:
:LOL:
Ik zou dan toch maar voor het mes gaan, ik zou het ook doen om mijn kind te beschermen. Wat heb je er aan om de hond in leven te houden, meer schade bij het kind te hebben (als het je al lukt om het te redden) om vervolgens die hond te moeten inslapen?
Dan maar gelijk.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dat is hier ondenkbaar, want mijn honden zouden zich hooguit beperken tot een enkele hap uit noodweer. Maar goed, gesteld dat ze dat zouden doen, wat zou ik doen?
De hond grijpen en schudden totdat hij loslaat. En nee, ik heb geen pitbulls dus ik verwacht dat ze dan ook echt wel direct loslaten.

Gelukkig worden mijn honden nooit overgeleverd aan kinderen want ik ben er dan zelf bij. En voordat ze voor zichzelf op zouden moeten komen, ben ik ze al voor geweest. En dat geldt evenzo voor de kinderen.

Het is waar, bij de meeste ouders is de hond altijd schuldig.
Het verhaal dat er aan vooraf is gegaan, daar waren ze vaak niet eens bij, of ze hebben het verhaal van de hond nooit opgemerkt, de signalen gemist en zo. En dat maakt veel ouders vals en oneerlijk.

Zo'n kind weet niet beter. Maar die ouders hadden wel beter moeten weten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”