Moet de clicker maar aan de kettinkje om mijn nek hangen geloof ik
Dat ding is toch wel de key bij hem om iets aan te leren. Ben al lang blij dat hij goed op die clicker reageert
Moderator: moderatorteam

Bij het aanleren geef ik het commando op het moment dat de hond de goede positie heeft.Tammie schreef:Hier is dus dat topic![]()
Ik maar zoeken bij G&G pff![]()
Op welk moment geef je nu het commando bij "naast"of "voet" ?![]()
Ik doe het nu op het moment dat ze links netjes naast me zit.
Ik zie dit nu pas!:D Sorry!Hylos schreef:Oh sorry dat heb ik over het hoofd gezien.
Als het niet teveel werk is, zou het wel fijn zijn, Romy!
Dankjewel alvast

In de tuin wel goed opzich! Maar er is uiteraard ook weinig afleiding. Ik heb nu zo'n voerzakje om mn middel en dat vind hij toch wel erg interessant! Hij ging meteen voor me zitten toen we de tuin in liepen.Meghan schreef:Hoe gaat t nu met oefenen?

Hylos schreef:Paisley, Al die theoriën over roedelleiders en dus dominantie dat mijn hond voorop loopt geloof ik echt niet in. Hij ruikt of ziet iets wat interessant is en wil daar naartoe.. en dus trekt hij. Een slipketting of ruk aan de hals van een pup kan meer kwaad dan goed doen.

Hij krijgt zn eten pas rond 8 uur, dus daar ligt het niet aanMekkie schreef:Dat ken ik welSta je daar met je goeie gedrag en je beloninkjes
![]()
Gaat vast vanzelf over![]()
Anders gewoon wat minder voeren als hij een beetje uitgegroeid raakt?
Ik heb een tijdje van die trektouwen bij me gehad in het losloopgebied. Maar dan springt hij me dus letterlijk in mn nekKatja-Jessie schreef:En een trekspelletje als beloning, vind hij dat leuk? Dan kun je een touw om je nek hangen en na de click even 2 keer trekken en weer door.

Kun je dan niet proberen om dat eruit te krijgen en dat je daarna wel met het balletje kunt werken om zijn aandacht bij je te houden?Hylos schreef: Ik heb een tijdje van die trektouwen bij me gehad in het losloopgebied. Maar dan springt hij me dus letterlijk in mn nek![]()
Zelfde met een tennisbal.. Hij is er een beetje teveel op gefocussed. Al doe ik dat ding in mn jaszak, dan blijft hij op en neer denderen en daarna begint ie te happen.
Sorry, vergeet ik helemaal te reagerenInge O schreef:ik vind het onredelijk om van een hond te verwachten dat hij bij het uitlaten keurig 'naast' loopt, met aandacht voor de baas - dat is vragen om mislukking.
hier mogen ze bij het aangelijnd lopen gerust voor me lopen en snuffelen, zolang ik maar niks voel aan de lijn en ze me niet hinderen - aankijken hoeven ze me dan al helemaal niet te doen, dat is meer voor in het kunstje 'volgen aan de voet'.

Jura heeft dat ook op plekken die te druk voor haar zijn, zoals de stad. Het wordt wel langzaamaan iets beter moet ik zeggen, ze is overall wat rustiger geworden ook. Dat zal bij Xavi ook vast wel wat slijten met de tijd.Hylos schreef:Sorry, vergeet ik helemaal te reagerenInge O schreef:ik vind het onredelijk om van een hond te verwachten dat hij bij het uitlaten keurig 'naast' loopt, met aandacht voor de baas - dat is vragen om mislukking.
hier mogen ze bij het aangelijnd lopen gerust voor me lopen en snuffelen, zolang ik maar niks voel aan de lijn en ze me niet hinderen - aankijken hoeven ze me dan al helemaal niet te doen, dat is meer voor in het kunstje 'volgen aan de voet'.![]()
Hij hoeft van mij ook niet naast te lopen hoor! Het enige wat ik wil is dat hij niet trekt.. en ik heb op cursus en prive les het dus op deze manier "geleerd". Stilstaan zodra hij trekt werkt ook niet.
Ik zal dat met de bal onder de oksel proberen, misschien werkt dat.
Ik vind het gewoon erg jammer, want ik wil zo graag overal en nergens met hem naartoe. Maar als je bijvoorbeeld naar het strand of het bos gaat, dan is hij volkomen onbereikbaar en trekt echt vreselijk. Schuim op zn neus, briezen als een paard, tis geen gezicht! Laatst waren we een half uurtje naar het strand geweest en hij viel gewoon staand in slaap in de auto![]()
Het is hier met zijn gewonde uitlaatrondes overigens niet zo dat hij constant heel erg trekt, maar hij trekt wel en stort zich soms vol overgave op de bosjes

Tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als iemand een methode heeft die wel werkt dan hoor ik het graag want ik heb geloof ik alles al geprobeerd.Inge O schreef:leer hem niet om naast te lopen maar om niet te trekken, dat geeft een hond letterlijk en figuurlijk meer ruimte en maakt het hem veel makkelijker en aangenamer.Eelke schreef: Dus als iemand nog tips heeft...
Uiteraard. Ik droom al lange tijd van ontspannen wandelingen dus daar heb ik wel wat voor over (behalve slipkettingen ofzo).Inge O schreef:ben je bereid om buiten de gewone uitjes om veel te oefenen? dan heb ik misschien wel wat voor jekrissie20 schreef:Tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als iemand een methode heeft die wel werkt dan hoor ik het graag want ik heb geloof ik alles al geprobeerd.Inge O schreef:leer hem niet om naast te lopen maar om niet te trekken, dat geeft een hond letterlijk en figuurlijk meer ruimte en maakt het hem veel makkelijker en aangenamer.Eelke schreef: Dus als iemand nog tips heeft....