Hanneke2 schreef:Rami schreef:Gollum schreef:Dus eigenlijk heeft het met sentiment te maken als ik het zo lees. Voor nutsdieren is er geen sentiment dus worden die niet goed behandeld, geslacht en opgegeten zonder dat er een haan naar kraait. Geef je het beestje een naam, behandel je het goed en wil je hem niet opeten gelden er ineens andere regels.

Daar lijkt het wel op. Zoals ik al eerder schreef: ik vind het jammer, zo'n mooi dier. Maar ik vind het van die duizenden kalveren die er per jaar worden gedood en geslacht ook jammer. Misschien nog wel meer. Zij hebben maar zo'n kort leven waarbij ze niet of nauwelijks hebben kunnen bewegen, spelen, vroeg bij de moeder weggehaald etc..
Dat, inderdaad. Waarom is zo'n giraffe opeens meer waard dan zo'n triest kalf?
Een huisdier, dat vind ik iets anders, ja. Ik geef klauwen met geld uit aan mijn honden en katten als ze iets mankeren. Mijn beesten, mijn verantwoordelijkheid.
Maar Marius is in mijn ogen niks meer of minder dan Klaartje77, behalve dat Marius een beter leven heeft gehad. En ik snap dus werkelijk de commotie en de overdreven emotie niet.
omdat een klaartje of een bettie of een clara of.. dát is wat "we"op ons bord hebben, dat weten 'we", dat is dus ook een keuze, Marius niet, Marius is gefokt om een populatie in stand te houden, om mensen te plezieren, een dierentuin dier, niet een dier waar wij ons vlees vandaan halen, daarom is er commotie en emotie. of dat oke is? of dat hypocriet is? ja misschien wel, maar wel gewoon de verklaring.
ik ben ook zeker niet emotioneel over de dood van deze giraffe, ik val over het verhaal en de manier waarop dingen in het nieuws moeten.
daarbij. ik word er niet goed van, dat wanneer je het ergens niet mee eens bent , er ineens weet ik veel hoeveel andere dingen die niet oke zijn in je gezicht gegooid moeten worden. alsof ik dat niet weet.
zullen we de medische hoek hier dan ook alleen maar voor de echt echt echt nare verhalen houden? en ons persoonlijke leed ook. want.. welja het kan altijd erger of is elders net zo naar.
ik zeg ook wel eens dat ik honger hebt, ondanks de kindjes in bv Afrika.
ik vind het leven ook wel eens zwaar kut, ondanks dat een ander het veel kutter heeft.
ik ervaar en vind nl wel eens iets, wat dan niet uitmaakt hoe het elders is of wat er nog meer errug is.