Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef: Ik denk dat je wel degelijk op andere wijze sturing en invulling kunt geven aan de functie die honden hadden op aangepaste wijze in onze maatschappij.
:ok: Precies.

Het staat er een beetje onduidelijk zie ik nu, maar bedoelde dat alternatief, niet achter andere honden aanrennen :tongue:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef:
Tineke schreef: Ik denk dat je wel degelijk op andere wijze sturing en invulling kunt geven aan de functie die honden hadden op aangepaste wijze in onze maatschappij.
:ok: Precies.

Het staat er een beetje onduidelijk zie ik nu, maar bedoelde dat alternatief, niet achter andere honden aanrennen :tongue:
Dat had ik wel begrepen van je hoor :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

sbientje schreef:blijkbaar ben ik de enige, maar ik lees dat getraind en gefokt om te vechten als raskenmerk, en niet als kenmerk van deze roedel specifiek?
Getraind kan geen raskenmerk zijn denk ik?
Ik zou het zelf niet zo noemen in ieder geval.

Hooguit dat ze er goed op getraind kunnen worden.
Zoals een retriever doorgaans goed getraind kan worden op apporteren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

Waarom zou je geen voorkeur mogen hebben voor dit type hond?
Ik wil helemaal geen boxer of ridgeback....
Die zou ik nooit aanschaffen, net zoals ik nooit een labrador of een golden zou kopen.
Ik heb niks met die honden.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Mojuan schreef: Uiteindelijk heb ik mijn hond voor mezelf, en niet voor de andere hondjes in het park.
Ik ben er ook wel achter dat ik helemáál geen parkmens ben, ik erger me dood aan al die honden die opdringerig komen doen, mensen die geen verstand van hondengedrag hebben, en het feit dat ik telkens andermans honden moet corrigeren om te zorgen dat mijn honden het naar hun zin kunnen hebben.
Ik geniet prima van mijn Pitje als ik met haar alleen weg ben, samen met haar op een plek waar niemand anders is, gewoon zij en ik samen. Dat is voor mij alles dat ik zoek in een hond.

Jij mag dat onzin vinden, prima, maar dit is wel mijn ervaring en mijn gevoel. En wat ik voel is geen onzin.
Ik snap dat prima. Ik heb dat zelf ook. Geen zin in hondenspeel-uurtjes en geen zin in opdringerige honden. Maar waar ik ook geen zin in heb is een hond die ik nergens kan onderbrengen, die ik niet zomaar mee kan nemen op straat (immers, overal rennen honden rond) en waarbij ik toch wel altijd erg alert moet zijn. Maar dat is persoonlijk. Ook dat besef ik heel goed. Ik vind alleen dat er wel een heel groot grijs gebied zit tussen het niet willen staan op drukke speeluurtjes in volle parken en het soms gewoon nergens meer kunnen komen met je hond. Heel veel vrienden van mij hebben honden. Ook in de familie zijn er honden. Ik vind het toch wel erg makkelijk om Bas dan wel mee te kunnen nemen en ook dat ze bij vakantie soms lekker even ergens kan logeren. Er is meer dan niet in parkjes willen staan en echt totaal afgelegen en zonder risico je hond los kunnen laten. Dat laatste vind ik nl best wel extreem al begrijp ik prima dat je dat er voor over hebt.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

laeken schreef:
Ik snap dat prima. Ik heb dat zelf ook. Geen zin in hondenspeel-uurtjes en geen zin in opdringerige honden. Maar waar ik ook geen zin in heb is een hond die ik nergens kan onderbrengen, die ik niet zomaar mee kan nemen op straat (immers, overal rennen honden rond) en waarbij ik toch wel altijd erg alert moet zijn. Maar dat is persoonlijk. Ook dat besef ik heel goed. Ik vind alleen dat er wel een heel groot grijs gebied zit tussen het niet willen staan op drukke speeluurtjes in volle parken en het soms gewoon nergens meer kunnen komen met je hond. Heel veel vrienden van mij hebben honden. Ook in de familie zijn er honden. Ik vind het toch wel erg makkelijk om Bas dan wel mee te kunnen nemen en ook dat ze bij vakantie soms lekker even ergens kan logeren. Er is meer dan niet in parkjes willen staan en echt totaal afgelegen en zonder risico je hond los kunnen laten. Dat laatste vind ik nl best wel extreem al begrijp ik prima dat je dat er voor over hebt.
Daar bestaat een muilkorf voor, en die heb ik in huis en inmiddels ben ik ook begonnen met haar aan te leren om dat ding te dragen.
Ik heb het probleem nooit ervaren, dat ik mijn honden perse mee wil nemen naar iedereen toe.
Ze blijven thuis als ik op visite ga, dat is altijd zo gegaan, en zal altijd zo zijn. Ik wens ook niet dat mensen hun honden meenemen op visite naar mij toe, uitgezonderd mijn zusje met haar hondjes.
Op vakantie gaan we toch al niet, we hebben 40 ratten, 8 konijnen en een zooi cavia's. Daar zorg ik zelf voor, dat laat ik aan niemand anders over.
Mijn leven is zo ingericht, dat een Pit of Staf prima past in dat leven, dus echt veel aanpassingen hoef ik voor haar niet te doen gelukkig.
Ik kan me goed voorstellen als je wel je hele leven ervoor moet aanpassen, dat je dat er niet voor over hebt.
De enige aanpassing voor mij is beter uitkijken waar ik loop en wanneer ik loop, en een muilkorf gebruiken. Dat heb ik er wel voor over.
Hele handige dingen hoor, als je zorgeloos wilt wandelen :W:
:zweep:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Het enige wat ik kan bedenken is waarom iemand zo verzot kan zijn op dit soort rassen, is omdat de will to please zó diep erin gefokt is. Ze doen letterlijk alles voor je, waar er bij andere honden een grens ligt. Pits en Staffs lijken geen grenzen te hebben in loyaliteit, die gaan door tot de baas tevreden is. Op welke manier dan ook en in welke taak dan ook. Als baas moet je de hond begrenzen. "Tot zover is normaal, verder hoef je voor mij niet te gaan.".
En dat schort er bij veel bazen aan. Als de baas van die 11 weken oude Staff hem toejuicht bij het grommen naar die andere hond, zal die pup dat schítterend vinden. Die gaat daar verder in, want dát is wat de baas kennelijk wil.
Je moet dus heel zorgvuldig zijn in het belonen van signalen en gedragingen.
Ik zelf ben niet verliefd op het ras an sich, ik zie mezelf net zo makkelijk lopen met het 1-ogige mini-hondje uit een opvang hier uit de buurt, een Collie of een Keeshond. Of noem maar een willekeurig ras/hond op. Maar toen ik Izzy zag, was ik verkocht. Ik moet die klik voelen, en als die klik er is, dan komt het goed.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik denk eerder dat de bazen de drive en felheid onderschatten. Aan de ene kant is dat leuk want je kunt heerlijk samen zwemmen, balletje gooien, fietsen etc aan de andere kant is het schijtirritant. Dan ziet ze weer een vogel, een muis, een egel, een kat. Dan rent ze weer ineens naar links terwijl we rechtdoor lopen zonder dat ze wat ziet. Dan trekt ze mij weer een halve whiplash omdat ze aan een grasspriet moet snuffelen.
Verder vind ik ze ook niet te vergelijken met een ander ras. Kiyoshi is vreselijk lief en een heerlijke hond maar hij is echt een hond. Jigzy is een kleuter.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Lemuria schreef:Het enige wat ik kan bedenken is waarom iemand zo verzot kan zijn op dit soort rassen, is omdat de will to please zó diep erin gefokt is. Ze doen letterlijk alles voor je, waar er bij andere honden een grens ligt. Pits en Staffs lijken geen grenzen te hebben in loyaliteit, die gaan door tot de baas tevreden is. Op welke manier dan ook en in welke taak dan ook. Als baas moet je de hond begrenzen. "Tot zover is normaal, verder hoef je voor mij niet te gaan.".
En dat schort er bij veel bazen aan. Als de baas van die 11 weken oude Staff hem toejuicht bij het grommen naar die andere hond, zal die pup dat schítterend vinden. Die gaat daar verder in, want dát is wat de baas kennelijk wil.
Daarom zitten er natuurlijk zoveel in de asielen. Omdat al die bazen zo graag hadden dat ze vochten en zij dus in hun loyaliteit wel moesten.
En ik maar denken dat ze er in gemikt werden omdat de bazen die buitensporige agressie zat werden.
:LOL:
Die agressie zit er gewoon in, en komt eruit wanneer het eruit komt hoor.
Tselfde is ook al behoorlijk fel op sommige honden. Ik was net met haar samen met de poedeltjes weg, dat was toch niet zo slim van me. Poedels los, Tselfde vast. Maar jeetje wat was ze fel op andere honden met die poedels erbij!
Nou dat heb ik haar echt niet aangeleerd hoor, integendeel, ik ben al vanaf dag 1 heel veel bezig om haar kalm te houden in het bijzijn van andere honden.
En haar belonen voor dat gedrag doe ik al helemaal niet.
Als ik haar zonder de andere honden bij me heb is ze een stuk minder heftig, zelfs wat onzeker. Tot een hond als een gek rondjes gaat rennen om haar uit te dagen tot spel. Dan ineens verandert ze compleet, wordt ze heel fel en gilt alles bij elkaar.
Maar ja.... ik heb haar natuurlijk niet genoeg grenzen aangegeven :oohja:
Lemuria

Nanna schreef:
Lemuria schreef:Het enige wat ik kan bedenken is waarom iemand zo verzot kan zijn op dit soort rassen, is omdat de will to please zó diep erin gefokt is. Ze doen letterlijk alles voor je, waar er bij andere honden een grens ligt. Pits en Staffs lijken geen grenzen te hebben in loyaliteit, die gaan door tot de baas tevreden is. Op welke manier dan ook en in welke taak dan ook. Als baas moet je de hond begrenzen. "Tot zover is normaal, verder hoef je voor mij niet te gaan.".
Daarom zitten er natuurlijk zoveel in de asielen. Omdat al die bazen zo graag hadden dat ze vochten en zij dus in hun loyaliteit wel moesten.
En ik maar denken dat ze er in gemikt werden omdat de bazen die buitensporige agressie zat werden.
Nee schat :mrgreen: Maar bevestigen van agressief gedrag zal imo zéker meehelpen in hoe snel en hoe hard een hond agressief wordt ;) De aanleg zal er zijn, maar die kun je als baas aandikken zoveel je maar wil.
Mojuan
Zeer actief

Valerie schreef:Ik denk eerder dat de bazen de drive en felheid onderschatten. Aan de ene kant is dat leuk want je kunt heerlijk samen zwemmen, balletje gooien, fietsen etc aan de andere kant is het schijtirritant. Dan ziet ze weer een vogel, een muis, een egel, een kat. Dan rent ze weer ineens naar links terwijl we rechtdoor lopen zonder dat ze wat ziet. Dan trekt ze mij weer een halve whiplash omdat ze aan een grasspriet moet snuffelen.
Verder vind ik ze ook niet te vergelijken met een ander ras. Kiyoshi is vreselijk lief en een heerlijke hond maar hij is echt een hond. Jigzy is een kleuter.
Haha ja vogels :engel:
Die zijn wel erg boeiend om de 1 of andere reden.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

En je krijgt het er niet uit getraind helaas. Voor de honden dan helaas. Want daarmee gaan denk ik dan weer de meeste mensen op hun bek bij deze honden. Dapper bleef zo al kreeg hij nog zo op zijn falie.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

laeken schreef:En je krijgt het er niet uit getraind helaas. Voor de honden dan helaas. Want daarmee gaan denk ik dan weer de meeste mensen op hun bek bij deze honden. Dapper bleef zo al kreeg hij nog zo op zijn falie.
Klopt, eruit trainen moet je ook niet willen.
Maar je kunt je hond wel goed leren onder appél te krijgen en het gedrag simpelweg nooit accepteren.
Wat dat betreft is het natuurlijk wel waar, dat als je het gedrag maar 'laat gaan' of zelfs gaat aanmoedigen, het veel ernstiger uit de hand loopt.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Jaap* schreef:
Zoie schreef:Overigens heb ik tot nu toe nog niemand horen betwijfelen dat verplichte cursussen en houderschap naar categorie een rem zou kunnen betekenen op de fok van laat ik gemakshalve zeggen wat moeilijkere honden. Zelf denk ik dat dit namelijk een belangrijk deel van het probleem is. Er zijn domweg veel te veel klapkaken om fatsoenlijk te kunnen plaatsen.
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoeld.
Het gaat mij overigens, om misverstanden te voorkomen, niet om een principiele zaak wat betreft het discrimineren. Het gaat me er enkel om dat ik het niet zinvol vind. En dat het verleden heeft aangetoond dat het dat ook niet is.
sorry, nachtdienst, had even geen tijd voor antwoord.

ik bedoel dat mensen te makkelijk een moeilijkere hond aanschaffen, en dat bijgevolg er ook te makkelijk nestjes van dergelijke honden worden gefokt. Als het houden van dergelijke honden moeilijker maakt, zal de vraag en daarmee het aanbod afnemen. In die zin heeft de RAD, denk ik, wel gewerkt.

Er zijn natuurlijk meer manieren om die rem erop te zetten: hoge belasting, stringente beperkingen, verbod, enz. Velen daarvan vind ik onaantrekkelijk. Cursus met houderschap vind ik redelijk ( in tegenstelling tot b.v. hoge belasting. )

Of dit zo is, is natuurlijk de vraag. Of die rem wenselijk is, ook. Ik zie het zelf als de meest zinnige maatregel die ik bedenken kan. Ook omdat ik denk dat veel mensen in principe van goede wil zijn, en van zo'n cursus nog veel zouden kunnen opsteken.
Afbeelding
Lemuria

Nanna schreef: Ik denk eigenlijk dat aanleg een grotere rol speelt. Hier in de buurt liep ooit zo'n halfgare sportschoolfiguur met een een staffreu in oorlogstuig gehesen. O, hij had zo graag dat het beest agressief was en liep altijd iedereen uit de weg te gillen. Maar hij had de pech een jandoedel getroffen te hebben :mrgreen: Die hond heb ik nooit zien grommen of zich anderszins zien misdragen. Dat was een gezellige kwispelaar die als ie maar éven de kans kreeg sfeervol stond te snuffelen en helemaal niks kwaadaardigs in de zin had :LOL:
En het volgende jonge stel 'redt' een blauwe amstaff uit een rotsituatie en willen hem in al hun goedheid nu een fijn leven bezorgen. En dié hond was dus zo agressief als de meroden. Ze hebben hem ook niet meer. Dood of asiel.
Had je geen ruil kunnen voorstellen? :mrgreen:
Ach ik weet ook niet hoe het ontwikkelt hoor, moet het met Izzy ook maar afwachten, maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Doe ik je wel sms'en als ik onze achtertuin in duik :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lemuria schreef:
Nanna schreef:
Nee schat :mrgreen: Maar bevestigen van agressief gedrag zal imo zéker meehelpen in hoe snel en hoe hard een hond agressief wordt ;) De aanleg zal er zijn, maar die kun je als baas aandikken zoveel je maar wil.
Ojee 1 x met die ouwe over de hei lopen rollebollen en nu al schat. :80: :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lemuria

bouvierpoedel schreef: Ojee 1 x met die ouwe over de hei lopen rollebollen en nu al schat. :80: :mann:
Moet haar toch een beetje tevree houden voor ze die Teckel op me afstuurt. Zó ver woont ze niet weg, weet je :hmmm:
Lemuria

Nanna schreef:
Lemuria schreef:
bouvierpoedel schreef: Ojee 1 x met die ouwe over de hei lopen rollebollen en nu al schat. :80: :mann:
Moet haar toch een beetje tevree houden voor ze die Teckel op me afstuurt. Zó ver woont ze niet weg, weet je :hmmm:
Denk an d'r rippetoasie hè :hmmm:

Afbeelding
Hullegaar zelluf getekend? Tijd voor minder zeupie :80:
bouvierpoedel
Zeer actief

Lemuria schreef:
Jezus is het weer zo ver .? Loopt ze jou nu ook te bedreigen met wat ze je aan gaat doen als je geen vriendinnen met je word. :ugh: Mensen zijn nog steeds op zoek naar oude forumleden . :(:
bouvierpoedel
Zeer actief

Lemuria schreef:
Jezus is het weer zo ver .? Loopt ze jou nu ook te bedreigen met wat ze je aan gaat doen als je geen vriendinnen met je word. :ugh: Mensen zijn nog steeds op zoek naar oude forumleden . :(:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Je moet dus heel zorgvuldig zijn in het belonen van signalen en gedragingen.
Ik zelf ben niet verliefd op het ras an sich, ik zie mezelf net zo makkelijk lopen met het 1-ogige mini-hondje uit een opvang hier uit de buurt, een Collie of een Keeshond. Of noem maar een willekeurig ras/hond op. Maar toen ik Izzy zag, was ik verkocht. Ik moet die klik voelen, en als die klik er is, dan komt het goed.
Goh nou beschrijf je toch precies de werklijn-labrador!
Maar die enorme will to please is in 1 klap verwenen als ze een andere hond willen mollen, dan denken ze niet als jij nee zegt, oh baasje wil het niet dus laat maar, nee dan hebben ze alleen nog een will to please themself!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Mojuan
Zeer actief

Lunatic schreef: Maar die enorme will to please is in 1 klap verwenen als ze een andere hond willen mollen, dan denken ze niet als jij nee zegt, oh baasje wil het niet dus laat maar, nee dan hebben ze alleen nog een will to please themself!
Zo is het maar net....
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Net op facebook ook weer puppyfilmpje, met papa.
'Wie nu nog zegt dat pitbulls gevaarlijk zijn :boos: Ze zijn gewoon hartstikke lief, dit is papa met een leuke gezin!'

En dan natuurlijk de reacties.. Het ligt allemaaaaal aan de baasjes, een hond wordt niet vals geboren, blablabla.
Heel hard mijn best doen om niks te zeggen :piew:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Feather__ schreef:Net op facebook ook weer puppyfilmpje, met papa.
'Wie nu nog zegt dat pitbulls gevaarlijk zijn :boos: Ze zijn gewoon hartstikke lief, dit is papa met een leuke gezin!'

En dan natuurlijk de reacties.. Het ligt allemaaaaal aan de baasjes, een hond wordt niet vals geboren, blablabla.
Heel hard mijn best doen om niks te zeggen :piew:
Ja ik kan het niet laten om dan toch altijd maar weer even te reageren met eerlijke info.
Ik weet dat ze mij inmiddels allemaal een kutwijf vinden die 'ons' ras alleen maar zwart maakt... maar hopelijk dat net een paar mensen het lezen en het wel serieus nemen waardoor misschien enkele ongelukken voorkomen worden.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Nanna schreef:Ik vind het trouwens meestal ook gelul hoor, dat gezever van "met DIT ras heb ik een diepe connectie en met andere rassen niet"
Onzin. Je vindt een hond leuk en dat kan goed een hond van een bepaald type zijn maar binnen dat type zullen er genoeg rondlopen die je totaal niet aanstaan qua gedrag en karakter.
En die diepe band kun je ook prima krijgen met een hond van een ras dat je eerder nooit zag staan.
Ik vind een Teckel leuk maar voor hetzelfde geld vond ik de Corgi even leuk. Ook klein en eigenwijs.
Mensen hebben gewoon de neiging weer iets te kiezen dat ze eerder beviel maar dat wil niet zeggen dat iets heel anders niet bevalt.
Ik weiger te geloven dat je met een Pitbull een betere band hebt dan bijvoorbeeld met een Boxer.

Denk ik ook. Als onze huidige DSL niet op ons pad was gekomen dan had ik ook weer een Chow overwogen. Dat waren onze 1ste honden en de een was een superhond en de ander was een lul (voor andere honden) maar ik had ze net zo lief als Bo (DSL) en Ezio nu. We hebben verder tussendoor nog een mix gehad (jachthondjes type) en die was ook geweldig. Niet dat we daar nu op zitten te wachten maar er vanuit gaande dat Ezio een lang leven zal krijgen zullen we mogelijk na hem, gezien onze eigen leeftijd dan (misschien zijn we dan nog vitaal maar misschien ook niet meer) voor een heel ander type hond gaan (alhoewel een Chow dan mogelijk nog steeds een optie is)
Ik denk wel dat je een bepaald ras mooi vind of bepaalde sterke overeenkomsten in 1 ras plezierig vind zoals levendigheid of rust maar het is toch de individuele hond waar je een band mee hebt. Momenteel zit er bij ons op school een man met zijn 3rde Stabij en die zegt; deze is totaal niet te vergelijken met die andere 2. Nou mooi toch, ras honden lijken vaak qua uiterlijk al alsof ze gekloond zijn, fijn dat ze toch nog een individueel karakter hebben.
Afbeelding
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

De een heeft tig jaar labradors en ik heb tig jaar klapkaken :19:

Waarom een labrador?
Waarom een Teckel of een Golden?

Als klapkaken verboden zijn in Belgie, pak ik me spullen weer, en verhuis naar een land waar het wel mag.
Is het nou in heeeeeeeel de wereld verboden, dan geen hond meer.
Mojuan
Zeer actief

meetjewrc schreef:De een heeft tig jaar labradors en ik heb tig jaar klapkaken :19:

Waarom een labrador?

Als klapkaken verboden zijn in Belgie, pak ik me spullen weer, en verhuis naar een land waar het wel mag.
Het is gewoon waar je van houdt.
Ik kan er ook niets aan doen dat ik voel wat ik voel.
En ik voel datzelfde niet bij andere honden, dat durf ik oprecht toe te geven nu ik zelf weet hoe het is om andere honden te hebben.
Niet dat ik niet van ze hou, want ik hou echt heel veel van allemaal. Maar het is veel oppervlakkiger, ik geniet er gewoon lang niet zo intens van om met ze samen te zijn. Kan ik ook niets aan doen :19:
Eigenlijk zou ik willen dat het niet zo was, want het stukje agressie naar andere honden vind ik jammer.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Messen en dergelijke begin ik niet aan, ik denk dat ik het niet zou durven gebruiken, of dat ik, als ik het gebruik, meer ellende veroorzaak door mijn klunzigheid dan ik wil voorkomen.

Ik heb altijd een tas mee als ik ga lopen, daar zit allerlei speelgoed in, (piep)tennisballen, een trek-/gooiding, en sinds kort ook standaard weer een klein busje haarlak. Dat had ik vroeger altijd bij me, met onze vorige honden, want toen liep er een man met 4 pitbulls en die waren heel erg niet leuk. Een van onze honden werd een keer gegrepen door een van die honden en die heb ik toen haarlak in de ogen gespoten. Dat helpt, is bijna net zo erg als pepperspray, hij ging er gillend vandoor. Er kunnen oogbeschadigingen ontstaan door de haarlak, maar die genezen vanzelf weer. De honden liepen daarna met een wijde boog om ons heen. Die vent heeft nooit een woord tegen me gezegd, daarvoor niet, als ik vroeg of hij zijn honden even wilde aanlijnen liep hij gewoon door zonder antwoord te geven. Maar na het haarlakgebeuren heeft hij ook nooit iets gezegd, hij deed gewoon net of er niks gebeurd was. Misschien was hij wel doof bedenk ik me nu.
Nou, het is dat ik een mes bij me heb voor allerlei fröbel dingen onderweg. Maar of ik daar verder veel anders mee zou durven, of ik daar trouwens de koelbloedigheid voor zou hebben. Busje haarlak vind ik daarentegen wel een idee ? Ik ben meestal ook wel bepakt met rugzak (ballen, aportspullen etc.) busje haarlak kan daar wel bij. Is een idee :ok:
Afbeelding
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Mojuan schreef:
meetjewrc schreef:De een heeft tig jaar labradors en ik heb tig jaar klapkaken :19:

Waarom een labrador?

Het is gewoon waar je van houdt.
Ik kan er ook niets aan doen dat ik voel wat ik voel.
En ik voel datzelfde niet bij andere honden, dat durf ik oprecht toe te geven nu ik zelf weet hoe het is om andere honden te hebben.
Niet dat ik niet van ze hou, want ik hou echt heel veel van allemaal. Maar het is veel oppervlakkiger, ik geniet er gewoon lang niet zo intens van om met ze samen te zijn. Kan ik ook niets aan doen :19:
Eigenlijk zou ik willen dat het niet zo was, want het stukje agressie naar andere honden vind ik jammer.
Ik heb ook weinig tot niks met andere rassen.
Mocht het dus verboden worden dan hoef ik geen hond meer te hebben.
Of verhuis graag weer, zoals ook van NL toen naar BE.
Mojuan
Zeer actief

meetjewrc schreef:
Ik heb ook weinig tot niks met andere rassen.
Mocht het dus verboden worden dan hoef ik geen hond meer te hebben.
Of verhuis graag weer, zoals ook van NL toen naar BE.
Het is gewoon een handicap :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”