Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen..

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Ikke93
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Even voorstellen..

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Miella schreef:Heb trouwens net de eerste gedragsregels gelezen van dit forum en in de allereerste regel staat dat we ons moeten gedragen volgens het fatsoen van alledag. Niet pesten,schelden ,BELEDIGEN, etc...
Jeetje Miella.. met alle respect.. Het is een schermpje waar je nu tegen aan kijkt hè..
En daar op stond iets geschreven wat jij niet leuk vond, dan zit er rechtsbovenaan een rood kruisje. Dan zie je het niet meer en hoef je het ook nóóit meer te lezen.
Trek het je niet zo aan! Een persoon typt iets en daar ben jij nu al de hele avond ondersteboven van! Laat het los, laat het achter je en sluit de computer even af!
Je zult nog wel veel vaker mensen tegenkomen die het niet met je eens zijn of die iets typen wat jij niet leuk vind!
We zitten hier op internet, niet in real life..
Dus gewoon lekker afsluiten nu en met een bak chips voor de tv gaan hangen!
Let it go!
Miella
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising staff en waarschijnlijk een pincher

Ongelezen bericht door Miella »

Tara schreef:Anders gaan we het even over een woordkeus hebben. Laat ik me dáár nou maar even niet mengen. :mrgreen:

Hoe moet ik dit opvatten? vriendelijk, niet-beledigend? adviserend? vertel het me maar?
Miella
Vaste gebruiker

Tara schreef:
Miella schreef:
Tara schreef:Anders gaan we het even over een woordkeus hebben. Laat ik me dáár nou maar even niet mengen. :mrgreen:

Hoe moet ik dit opvatten? vriendelijk, niet-beledigend? adviserend? vertel het me maar?
Als een grapje. Het blijft gezelliger als ik er niet op in ga. :wink:
Ik heb ondertussen de moderator geschreven, gezellig genoeg? :engel:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

En wat voor spannends had je te melden :denken:

Of ga je weer weg :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Miella schreef:
Tara schreef:
Miella schreef:

Als een grapje. Het blijft gezelliger als ik er niet op in ga. :wink:
Ik heb ondertussen de moderator geschreven, gezellig genoeg? :engel:
Was het rode kruisje bovenaan niet makkelijker geweest?
Miella
Vaste gebruiker

Tara, je zat te bashen en daarna zeg je dat het een grapje was.... zo ken ik er wel meer...van die dingen dus..
fenneke
Zeer actief

Tara wil je dat niet weer doen :neenee:

Dat mag niet hoor :80:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Miella schreef:Tara, je zat te bashen en daarna zeg je dat het een grapje was.... zo ken ik er wel meer...van die dingen dus..
Ja. Ik denk wel dat je een enorme aanwinst voor het forum bent.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Ik zet 10 euro in op 2 dagen..
Iemand?
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
fenneke
Zeer actief

:8): :LOL:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Miella
Vaste gebruiker

Limanade schreef:Ik zet 10 euro in op 2 dagen..
Iemand?
Geef die 10 euro maar vast aan mij dan! :mrgreen:
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

PFFFFFFFFFFF ik vind zijn AANPAK gestoord, kan je nu weer slapen?
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Ikke93 schreef:
Miella schreef:
ranetje schreef:
Miella schreef:Tara, als mensen oordelen gaan vellen over anderen, slaat de discussie min of meer ook dood. Er is iemand die ik goed ken gestoord genoemd. Niets meer of minder. Dat jij me raar om me heen vindt slaan is jouw probleem, het zegt meer over jou dan over mij. Tara ,ik raad je aan om de teksten wat beter te lezen, voordat je je mening geeft. In ieder geval geef je mij niet echt een warme ontvangst. Ik ken je niet,. maar je vindt wel dat ik "raar" om me heen aan t slaan ben? :denken:
Dat gebeurt wel eens vaker, niet alleen bij jou.
Dan zeg jij gewoon dat je hem kent en dat je hem niet gestoord vindt.
Klaar toch? :U:

Zijn er hier geen gedragsregels dan?
Ik heb met verwondering dit topic gelezen. Van de zoveelste discussie over staffords gaat het in eens over het woordje 'gestoord'
Want dat is het, een woordje.. niet meer of niet minder.
Getypt ook nog eens.

Ik vat het overigens zo op dat Meetjewrc de aanpak van deze man gestoord vind, niet de man zelf. Ik vind het ook gestoord om 45 pitbull-achtige in een groep gezellig te laten spelen. Daarmee vind ik die man nog niet gestoord, misschien is het wel een hele gezellig kerel! Maar dan nog vind ik zijn aanpak gestoord :19:
:ok: Zo nogmaals! nu kan meneer weer rustig gaan slapen vanavond.
Heb al gezegd dat het niet mijn bedoeling was je te beledigen, wat moet ik nog meer doen? :U:
Ik denk dat je het hier op het forum niet echt leuk zal vinden dan, want er worden wel hardere uitspraken gedaan dan het woordje "gestoord" :wink:
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Tara schreef:En ik heb nog zo zorgvuldig vermeden om het over klapkaken te hebben. :mrgreen:
Jij was erg netjes :E:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Welkom op het Hondenforum :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ja, voor mij voelde het ook als een wam bad toen ik me hier voorstelde :engel:

Als je nou gewoon met je hond op rustige tijden op rustige plekken gaat lopen, is er niks aan de hand. Ergens hiervoor staat ook al iets in de strekking van: Je kunt een ander niet veranderen, maar je kunt wel jezelf aanpassen. Nou, dan doe je dat dus gewoon.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

meetjewrc schreef:PFFFFFFFFFFF ik vind zijn AANPAK gestoord, kan je nu weer slapen?
Sja, dat is het toch ook gewoon, dat vind ik ook hoor, weer gewoon een kwestie van wachten tot het een keer fout gaat zoals in Katwijk of bij CM waar het ook weleens behoorlijk fout gaat maar dan staat er 10 man omheen om in te grijpen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Miella schreef:
Limanade schreef:Ik zet 10 euro in op 2 dagen..
Iemand?
Geef die 10 euro maar vast aan mij dan! :mrgreen:
Welkom aan boord. :O:

Deze eerste aanval in roedelverband, de z.g. volharding, heb je inmiddels overleefd. Maar dat is normaal roedelgedrag hoor. Inzake de rangorde willen ze gewoon even weten waar je plaats in de roedel zal gaan zijn.
Daarmee ben je er echter nog niet. Er is ook nog sprake van subroedeltjes die met hun aanhang wat venijnige speldenprikken proberen uit te delen om de rangorde te bepalen :S: .
Maar dat komt pas in een later stadium. Na deze aanval laten ze je even tot rust komen voordat zij gaan toeslaan :MSN: . Het zijn echter vrijwel allemaal wat dominante overjarige teefjes met claimgedrag. :wink: Die paar reuen die hier rondlopen heb je net als in het gewone mensen leven nauwelijks tot geen last van.
En die 10 euro kun je alvast in je zak stoppen, die heb je terecht verdiend.
In tegenstelling tot de meeste nieuwe leden redt je het hier wel.
Je moet even de rangorde weten en de gangbare manier van communiceren aanleren :lees: . Als je dat eenmaal weet is het overigens een heel leuk en gezellig forum hoor. :gjump: (LOL)
Enjoy the family. :mrgreen:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Oh, ik zie net dat ik een storende fout gemaakt heb.
Ik zal hem snel herstellen voordat mijn tekst inhoudelijk niet begrepen word.

In tegenstelling tot de meeste nieuwe leden redt je het hier wel.

Dient gelezen te worden als:

In tegenstelling tot de meeste nieuwe leden red je het hier wel.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Voor wat betreft je kruising. Ik zou de hond gewoon aangelijnd houden. Je geeft zelf al aan dat ie niet bepaald sociaal is. Wat ze over het algemeen ook gewoon niet zijn. Daarbij, mocht het gebeuren dat het ooit fout gaat (dat heeft ie anders nooit gedaan is een veelvuldig gehoord iets) is het wel het "ras" (staffords/pitbulls) welke weer de zwarte piet toegespeeld krijgen terwijl het in 9 van de 10 gevallen kruisingen/boomlozen betreft.

Neem gewoon de verantwoording en zorg dat je hond geen "dat doet ie anders nooit" gevalletje wordt :wink:

Maar ehm weest welkom hier :engel: je "ontgroening" onderga je en doorsta je redelijk goed :LOL: :LOL: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Een voorstel topic van 4 pagina's moet je natuurlijk even bekijken he :mrgreen:
Lees je hier al lang mee ? roeptoeteren lees ik enkel en alleen op het hf :hmmm:

Hoe dan ook, welkom hier en probeer je niet zo aangevallen te voelen dan is het hier best heel leuk :ok:
Miella schreef:Mensen die zomaar wat roeptoeteren lijken me ook niet al te snugger .Hou dr maar mee op, je respekt naar honden zal waarschijnlijk wel in orde zijn, je respekt naar mensen uit zich op zijn minst wat vreemd.
Het was trouwens geen man die de pittbulls uitliet maar een vrouw op dat moment die de honneurs voor het baasje waarnam. Dus niet de "leider" op dat moment....Ik heb dr maar eentje en het enige waar ik je gelijk in kan geven is dat dit soort honden zeker een aparte aanpak nodig hebben . Voor de rest praat je (pitt)bullshit.
Miella
Vaste gebruiker

Dank Smoekie en Wolfsblut ,voor jullie ondersteunende woorden. Ik had al eerder aangegeven dat ik het advies ter harte zou nemen en heb het al opgevolgd. Wat miin vraag echter was, of mensen zich herkenden in de vraag die ik boven het Topic stelde. Ik zou ook van mijn stafford volmondig kunnen stellen, dat ik juist zeker weet dat ze onberekenbaar kan zijn naar zeer onzekere honden. De chrash die ze met het andere hondje had,zoals beschreven, gebeurde ook aangelijnd, het onzekere hondje was los, vandaar mijn vraag ook wat betreft honden en hun eigenaren die niet zo met hun honden bezig zijn. Want de mijne was aangelijnd, de ander niet, ik had her kunnen voorkomen door te blokken,maar was te laat daarmee. Echter ,om ergens heen te gaan waar het rustiger is, ontkom je er niet aan dat je mensen met andere honden tegenkomt. En dan zou het handiger zijn als je dan "echte" baasjes tegen zou komen, in ieder geval mensen die wat meer met hun honden begaan zijn, los van mijn eigen verantwoordelijkheid.

Maar bedankt voor de tips in ieder geval!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Miella schreef:Dank Smoekie en Wolfsblut ,voor jullie ondersteunende woorden. Ik had al eerder aangegeven dat ik het advies ter harte zou nemen en heb het al opgevolgd. Wat miin vraag echter was, of mensen zich herkenden in de vraag die ik boven het Topic stelde. Ik zou ook van mijn stafford volmondig kunnen stellen, dat ik juist zeker weet dat ze onberekenbaar kan zijn naar zeer onzekere honden. De chrash die ze met het andere hondje had,zoals beschreven, gebeurde ook aangelijnd, het onzekere hondje was los, vandaar mijn vraag ook wat betreft honden en hun eigenaren die niet zo met hun honden bezig zijn. Want de mijne was aangelijnd, de ander niet, ik had her kunnen voorkomen door te blokken,maar was te laat daarmee. Echter ,om ergens heen te gaan waar het rustiger is, ontkom je er niet aan dat je mensen met andere honden tegenkomt. En dan zou het handiger zijn als je dan "echte" baasjes tegen zou komen, in ieder geval mensen die wat meer met hun honden begaan zijn, los van mijn eigen verantwoordelijkheid.
Ja dat zou handiger zijn.
En de frustraties daarover zijn ruim voorhanden op dit forum.
Alleen niet in voorsteltopics :tongue:
ranetje schreef:Wat betreft je vraag in het begin.
Twee weken zoeken op dit forum, dan heb je zo ongeveer alle topics wel gevonden die er al over zijn geschreven.
Het zijn er dus heel veel want anders had je geen twee weken nodig.

Dus op zich is het wel herkenbaar.
Het wordt alleen nooit in voorsteltopics uitgekauwd
Maar zoals velen al hebben geschreven.
Je kunt anderen niet zomaar even veranderen.

Dus dan moet je zelf de wijste zijn. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miella
Vaste gebruiker

Ranetje, sorry dat ik niet aan je "hokjes' plaatsing voldoe. Had geen idee, dat je in een voorsteltopic geen frustatie's mocht uiten. het enige wat ik je kan beloven ,dat het nooit meer zal gebeuren...in een voorsteltopic. Ben niet zo strak in de leer..Dan moet je zelf maar de wijste zijn....laat me dan maar met rust op dit "voorstel"topic en heet me welkom!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Miella schreef:Ranetje, sorry dat ik niet aan je "hokjes' plaatsing voldoe. Had geen idee, dat je in een voorsteltopic geen frustatie's mocht uiten. het enige wat ik je kan beloven ,dat het nooit meer zal gebeuren...in een voorsteltopic. Ben niet zo strak in de leer..Dan moet je zelf maar de wijste zijn....laat me dan maar met rust op dit "voorstel"topic en heet me welkom!
Bij deze :J: :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Welkom hier, je hebt net zo een kort lontje als de meeste staffords of pitbulls. Hou er rekening mee dat de maatschappij dat niet aangenaam vindt.
Over die bus, kan een leuke vent zijn maar mijn honden in geen 100000 jaar bij die man.
Afbeelding
Miella
Vaste gebruiker

irwi schreef:Welkom hier, je hebt net zo een kort lontje als de meeste staffords of pitbulls. Hou er rekening mee dat de maatschappij dat niet aangenaam vindt.
Over die bus, kan een leuke vent zijn maar mijn honden in geen 100000 jaar bij die man.

Denk over het algemeen, als ze naar mij blaffen, blaf ik terug....Als de maatschappij dat onaangenaam vindt ,prima. Kort lontje of niet, je bent nu al de twintigste die meent mij de maat te moeten nemen. Ik zeg ook niks over jou,toch ? Over omgangsvormen gesproken. En daarbij, heb je al es gesproken met die man van de hondenbus? Maar bedankt voor je welkom.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Miella schreef:Ranetje, sorry dat ik niet aan je "hokjes' plaatsing voldoe. Had geen idee, dat je in een voorsteltopic geen frustatie's mocht uiten. het enige wat ik je kan beloven ,dat het nooit meer zal gebeuren...in een voorsteltopic. Ben niet zo strak in de leer..Dan moet je zelf maar de wijste zijn....laat me dan maar met rust op dit "voorstel"topic en heet me welkom!
:LOL: :LOL:
Doe niet zo maf.
Verkeerd begrijpen is kennelijk een van je eerste kwaliteiten :mrgreen:

Bij jouw topic zal onderstaande tekst niet komen te staan.
Daar heb je wel voor gezorgd.
Maar normaal gesproken staat dit er als tweede of derde posting:
alm@ schreef:Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Nou ja, welkomstberichtjes ......... :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

ranetje schreef:Bij jouw topic zal onderstaande tekst niet komen te staan.
alm@ schreef:Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Dat is het eerste antwoord in dit topic :mrgreen:
Afbeelding
Miella
Vaste gebruiker

ranetje schreef:
:LOL: :LOL:
Doe niet zo maf.
Verkeerd begrijpen is kennelijk een van je eerste kwaliteiten :mrgreen:

Bij jouw topic zal onderstaande tekst niet komen te staan.
Neem aan dat je mijn 'welkomsttopic" bedoelt. Enne....waar heb ik dan wel voor gezorgd,want ik snap het niet zo goed allemaal , want wat jij me nu "uitlegt" staat als tweede geplaatst in dit Topic..... :denken:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”