Ik ben Ellen, 28 jaar en ik woon in Amsterdam en in het dagelijks leven run ik een winkel/traiteur met duurzame vis. Sinds januari ben ik daarnaast druk bezig met mijn hondjes!
Als eerste kwam Teddy, deze Border Collie x Friese Stabij x nog wel iets heeft m'n moeder 7 jaar geleden als pup in huis genomen, destijds was ik al druk aan het studeren en op kamers maar heb wel meegedaan met puppycursussen etc. Een kleine 2 jaar geleden is mijn moeder overleden en sindsdien verbleef Ted bij vrienden van ons in Zeeland waar ze met 2 vriendjes samenwoonde en lekker door de boomgaarden en over het strand kon crossen.
Afgelopen zomer heb ik een huis gekocht met een tuin, vlak naast het Westerpark plus aangrenzend natuurgebied waar de honden bijna overal los mogen. Huis is dus zeker uitgezocht op doggieproof locatie! Na wat oefenhondjes die zo af en toe een paar dagen kwamen logeren zou Teddy ook eindelijk eens uit het verre Zeeland op bezoek komen.
Ted kwam eigenlijk 3 weken logeren maar ik wist na een paar dagen al dat ze gewoon zou blijven en inmiddels zijn we 2 maanden verder, ben ik dolgelukkig en Ted nog altijd vrolijk en enthousiast
Mede omdat ze wel wat (al dan niet rasgerelateerde) gedragsproblemen vertoont tijdens het loslopen heb ik me hier aangemeld, sterk jachtinstinct en de bekende bananen in de oren, ik lees hierover dus druk mee.
Het is geen knuffelkont maar ik zie hoe ze geniet van de lange wandelingen, fietstochtjes en speelmomenten en waardeer het zo dat ik na al die jaren toch "mijn" hondje weer bij me heb.
Al vrij snel diende nummer 2 zich aan, kleine Harry het Roemeense opvangertje. Uitgebreid lopen en activiteiten ondernemen met Ted deed ik toch al, dus toen ik werd gevraagd of Har erbij kon zei ik volmondig ja. Hij kwam hier aan als bangepoeperd die schrok van z'n eigen schaduw maar ontdooide snel en inmiddels noemen we hem vaak Prince Harry omdat ie vrij parmantig ronddraaft. Deze kleine man is nu ongeveer 9 maanden en heeft een eigen willetje, toen hij zich eenmaal thuis en veilig voelde begon hij gezellig onuitgenodigd op banken, stoelen en mensen te springen en alles op te vreten wat los en vast zat. Als we buiten andere honden tegenkomen doet hij zelfs een kek Roemeens circusdansje op z'n achterpoten
Overigens wordt Haribo binnenkort opgehaald heb ik vernomen, hopelijk krijgt hij een heerlijk forever mandje.
Dan begint de zoektocht naar eventueel vervangend gezelschap voor Teddy!
Hier nog een foto van de 2 hummels:

Zo, een heel verhaal, tot zover mijn roedeltje en ik!