Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook even voorstellen.

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Aantal honden: 2

Ook even voorstellen.

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Dag allemaal,

Ik ben Ellen, 28 jaar en ik woon in Amsterdam en in het dagelijks leven run ik een winkel/traiteur met duurzame vis. Sinds januari ben ik daarnaast druk bezig met mijn hondjes!

Als eerste kwam Teddy, deze Border Collie x Friese Stabij x nog wel iets heeft m'n moeder 7 jaar geleden als pup in huis genomen, destijds was ik al druk aan het studeren en op kamers maar heb wel meegedaan met puppycursussen etc. Een kleine 2 jaar geleden is mijn moeder overleden en sindsdien verbleef Ted bij vrienden van ons in Zeeland waar ze met 2 vriendjes samenwoonde en lekker door de boomgaarden en over het strand kon crossen.
Afgelopen zomer heb ik een huis gekocht met een tuin, vlak naast het Westerpark plus aangrenzend natuurgebied waar de honden bijna overal los mogen. Huis is dus zeker uitgezocht op doggieproof locatie! Na wat oefenhondjes die zo af en toe een paar dagen kwamen logeren zou Teddy ook eindelijk eens uit het verre Zeeland op bezoek komen.
Ted kwam eigenlijk 3 weken logeren maar ik wist na een paar dagen al dat ze gewoon zou blijven en inmiddels zijn we 2 maanden verder, ben ik dolgelukkig en Ted nog altijd vrolijk en enthousiast :cheer:
Mede omdat ze wel wat (al dan niet rasgerelateerde) gedragsproblemen vertoont tijdens het loslopen heb ik me hier aangemeld, sterk jachtinstinct en de bekende bananen in de oren, ik lees hierover dus druk mee.
Het is geen knuffelkont maar ik zie hoe ze geniet van de lange wandelingen, fietstochtjes en speelmomenten en waardeer het zo dat ik na al die jaren toch "mijn" hondje weer bij me heb.

Al vrij snel diende nummer 2 zich aan, kleine Harry het Roemeense opvangertje. Uitgebreid lopen en activiteiten ondernemen met Ted deed ik toch al, dus toen ik werd gevraagd of Har erbij kon zei ik volmondig ja. Hij kwam hier aan als bangepoeperd die schrok van z'n eigen schaduw maar ontdooide snel en inmiddels noemen we hem vaak Prince Harry omdat ie vrij parmantig ronddraaft. Deze kleine man is nu ongeveer 9 maanden en heeft een eigen willetje, toen hij zich eenmaal thuis en veilig voelde begon hij gezellig onuitgenodigd op banken, stoelen en mensen te springen en alles op te vreten wat los en vast zat. Als we buiten andere honden tegenkomen doet hij zelfs een kek Roemeens circusdansje op z'n achterpoten :engel: Samen hebben we hard gewerkt aan deze dingetjes en het gaat nu steeds beter, het begint een net heertje te worden.
Overigens wordt Haribo binnenkort opgehaald heb ik vernomen, hopelijk krijgt hij een heerlijk forever mandje.
Dan begint de zoektocht naar eventueel vervangend gezelschap voor Teddy!

Hier nog een foto van de 2 hummels:
Afbeelding

Zo, een heel verhaal, tot zover mijn roedeltje en ik!
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Re: Ook even voorstellen.

Ongelezen bericht door Leonie. »

Welkom namens nog een 28 jarige uit Amsterdam :)

Het Westerpark vind ik een ramp qua konijnen! Ik kon mijn hondje er uiteindelijk erg moeilijk loslaten. Ik was zo bang dat hij een konijn achterna zou gaan, het spoor op. En vooral dat stuk gras bij de hondenschool, daar stik het van de konijnen.

Ik heb veel met hem getraind op gehoorzaamheid, maar ben ook verhuisd, waardoor ik nu naar parken ga waar weinig of geen konijnen lopen. Daar luistert hij prima. Maar het is een lastig fenomeen!
Ted en Harry
Zeer actief

Leonie. schreef:Welkom namens nog een 28 jarige uit Amsterdam :)

Het Westerpark vind ik een ramp qua konijnen! Ik kon mijn hondje er uiteindelijk erg moeilijk loslaten. Ik was zo bang dat hij een konijn achterna zou gaan, het spoor op. En vooral dat stuk gras bij de hondenschool, daar stik het van de konijnen.

Ik heb veel met hem getraind op gehoorzaamheid, maar ben ook verhuisd, waardoor ik nu naar parken ga waar weinig of geen konijnen lopen. Daar luistert hij prima. Maar het is een lastig fenomeen!

Hee wat leuk!

Tja, het is voor mij echt naast de deur en ik heb geen auto dus ik ben met allerlei methodes bezig om haar af te leiden van de konijntjes want het is nou eenmaal waar we moeten lopen. Laatst zag ze er eentje aan de overkant van de sloot in de volkstuintjes lopen en plons, weg was ze. Nadat ze drie kwartier hysterisch blaffend achter al die fluffstaartjes aan had gerend heeft iemand me door het toegangshek gelaten en heb ik haar uiteindelijk weten af te leiden en te pakken gekregen. Was wel even slikken.

Heb je tips voor andere losloopgebieden binnen de stad of rond West? Ik neem Ted ook wel eens mee naar Stenen Hoofd maar met 2 honden fietsen lukt niet jammergenoeg dus het is geen structurele dagelijkse oplossing.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Heel herkenbaar!

Ja het is ook heerlijk, zo'n park naast de deur. Is een lange lijn wat? Of een flex? Daar heb ik mee geoefend. En veeelll snoepjes.

Stenen Hoofd kwam ik ook regelmatig, lekkere zwemplek voor de hond. Het meest rampzalige park vind ik het Erasmuspark, daar ben ik die van mij ook lang kwijtgeweest, daar kom ik nooit meer. Rembrandtpark zal wel vrij ver zijn? Daar zitten een stuk minder konijnen dan in het Westerpark. Vondelpark vind ik heel goed te doen, maar dus ook niet om de hoek. Het beste park is het Beatrixpark, daar heb ik nog nooit een konijn gezien. Volgens mij zitten in West gewoon veel konijnen, want het Sloterpark zit ook vol.

Wanneer je meer tijd hebt kun je misschien de bus naar Houtrak/Spaarnwoude nemen? Daar is het erg leuk!
Ted en Harry
Zeer actief

Lange lijn en dergelijke wil ik liever niet, het is echt een racehond met bakken energie.
Dit gedrag is, denk ik, mede ontstaan door m'n moeders manier van uitlaten, die liep elke dag een paar uur in het hondenbos met haar en liet Ted daar helemaal vrij haar gang gaan, ook als ze soms 10 minuten ofzo in geen velden of wegen te bekennen was, was dat niet zo'n probleem want ze kende de weg en wist welke route gevolgd werd.
Dat kan in zo'n situatie natuurlijk prima maar hier is het belangrijk dat ze me in het oog houdt want ik loop elke keer anders en dat ze in de buurt blijft, ook vanwege de fietsers her en der.
Ze is gek op apporteren dus daar maak ik goed gebruik van, ik hou haar aandacht vast door eindeloos met stokken, ballen en frisbees te gooien. En ik heb minstens 3 verschillende beloningsnacks bij me zodat het elke keer dat ze netjes terugkomt als ik roep een verrassing is wat ze krijgt. Het gaat steeds beter en ze dwaalt niet te ver meer af, maar kan toch lekker haar energie eruit hollen.

Als Harry weg is kunnen we weer langere stukken met de fiets op stap en dan ga ik zeker Rembrandtpark eens checken, hoor ik vaker goede geluiden over! Vondel vind ik iets te druk, Ted is niet betrouwbaar genoeg met terugkomen of stoppen als ze iets te hard richting het fietspad rent.

De bus naar Spaarnwoude vertrekt 100 meter bij mijn huis vandaan zie ik net, dat ga ik zeker een keer doen. Dankjewel voor de tip!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”