Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dode hond gevonden en een mes.. Update!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Dode hond gevonden en een mes.. Update!

Ongelezen bericht door Manu »

Jeetje het lijkt wel of hij haar arm eraf wil scheuren :80:

Denkend vanuit de hond zou ik zeggen dat hij in opwinding/stress kan bijten maar zo "verscheuren" komt niet gauw in me op.
Hoe krijgt iemand het in godsnaam voor elkaar een hond zo gek te krijgen? :80:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

smoekie schreef:
marian* schreef:
korthaar schreef:Als je nu toch ziet wat mensen allemaal al gaan bedenken om zich tegen een klapkaak te wapenen, is het toch onbegrijpelijk dat de overheid niet eens een keer ingrijpt.
Niet iedereen is hondenforumlid en in Den Haag hebben ze nu even wat anders te doen.
Vroeg het eerder al. Maar hoe stel je je dat voor dan? Wat moeten ze vanuit Den Haag gaan doen dan?

Nou, de regels die er al zijn écht handhaven.
Dus kun jij je agressieveling niet baas en verwondt die mens of dier dusdanig zwaar dat mens of dier naar de dokter moet de regels toepassen en erop toezien dat die nageleefd worden.
Of je nou een Teckel of een Boerboel of wat dan ook aan de lijn hebt doet er niet toe. Het moet niet zo zijn dat de hele wereld zich aanpast aan diegenen die dat niet wensen te doen.
Het is toch te gek voor woorden dat ik bijvoorbeeld met vanalles op zak mijn hond moet gaan uitlaten omdat een of andere mafkees met agressieve hond vindt dat de wereld hem of haar toebehoort?
Ik weet nog dat ik met stokoude en bijna dove Max in het parkje hier liep en we een jongedame met een hondagressieve Engelse Stafford tegen kwamen.
Max loopt in haar richting en wilde helemaal niet naar die hond toe maar we liepen gewoon in haar richting op het ieniemini losloopstukje daar. Zij had haar hond aangelijnd, dus ik lijnde Max ook maar aan.
En dat was maar goed ook want hond ging uit haar plaat en zij riep "Neenee, niet wéér! Niet wéér!".
Wat bleek? Zij had deze hond van een vriend te logeren en vriend had niet gezegd dat de hond hondagressief was met als gevolg dat hond dus een hond naar de dierenarts had gebeten. Ze kon die hond ook helemaal niet baas. Dat zijn de gevaren vind ik.
Nu was deze jongedame onschuldig maar heel veel andere eigenaren zijn dat niet en weten wat ze aan hun hond hebben. Handel daar dan ook naar.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Manu schreef:Jeetje het lijkt wel of hij haar arm eraf wil scheuren :80:

Denkend vanuit de hond zou ik zeggen dat hij in opwinding/stress kan bijten maar zo "verscheuren" komt niet gauw in me op.
Het is het type hond dat snel doorslaat
En ................ die dame heeft een stok in haar handen. :idea:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

ranetje schreef:
Manu schreef:Jeetje het lijkt wel of hij haar arm eraf wil scheuren :80:

Het is het type hond dat snel doorslaat
En ................ die dame heeft een stok in haar handen. :idea:
Dus dan doel je op het feit dat hij klappen heeft gekregen bijvoorbeeld?

Maar zodra die hond naar buiten glipt is hij al in een verkeerde houding ( staart hoog, borstelen, borst naar voren, oren hoog) en pas een paar seconde later gaat hij richting die vrouw.

Ik gok dat hij alles wel gepakt had, aangezien zij dus een melding hadden gekregen dat verschillende buurtgenoten al gebeten waren. Daarom gingen zij kijken.
ranetje
Zeer actief

Sulluna schreef:
ranetje schreef:Weet je Sulluna?
Ik zie dat filmpje en het ziet er naar uit.

Maar kan jij of iemand anders mij uitleggen dat die hond "uit het niets" grijpt?
Denkend vanuit de hond dus.
Want hij heeft in mijn ogen wel degelijk een reden.
In mensen maatschappij onaanvaardbaar gedrag, maar vanuit de hond gezien reden genoeg. :ok:
Oh nee hoor, daarom zei ik ook het filmpje is niet te vergelijken. Maar ik bedoel alleen dat ik niet snap dat je een hond zo verknipt krijgt. dat hij een stilstaand object grijpt, zonder dat deze een bedreiging is. De vrouw bleef namelijk zelf rustig toen de hond op haar af kwam rende ( rende niet weg, of kwam niet dichterbij maar bleef stil staan).

En wellicht voor de hond als nog een reden om te pakken.. Maar, hoe je een hond zó mens agressief krijgt. Voor mij een raadsel. Dus dat hij zonder commando alles pakt wat hij kan pakken en daarin niet te remmen is..

Blij met mijn doetjes dan maar :I:

Maar kan jij mij uitleggen wat voor reden jij denkt te zien voor de hond? gewoon vanuit interesse, want ik snap het niet. :)
Er was gedoe, anders werd er op dat moment niet gefilmd. :8):
Er is dus onmiskenbaar spanning in en om het huis.
Dat maakt die hond (en vast veel meer honden, alleen die grijpen niet zo in) alert en overgevoelig.
Neem het type hond en een persoon die buiten staat met een goed zichtbare (witte) stok in de handen.

Lijkt me voldoende.

Die hond scheurt aan die arm alsof het een bijtrol/bijtmouw is ...........
Wie weet ............. nog een reden extra?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Die hond in dat filmpje vertoont gewoon aangeleerd gedrag, dat waarschijnlijk door de eigenaresse is aangeleerd om ongewenst bezoek weg te houden.Het lijkt me alleen dat deze hond te dominant is, (en dus de roedelleider) en meent het voortouw te moeten nemen in deze situatie.
A Man and his Dog
Sulluna
Zeer actief

ranetje schreef: Er was gedoe, anders werd er op dat moment niet gefilmd. :8):
Er is dus onmiskenbaar spanning in en om het huis.
Dat maakt die hond (en vast veel meer honden, alleen die grijpen niet zo in) alert en overgevoelig.
Neem het type hond en een persoon die buiten staat met een goed zichtbare (witte) stok in de handen.

Lijkt me voldoende.

Die hond scheurt aan die arm alsof het een bijtrol/bijtmouw is ...........
Wie weet ............. nog een reden extra?
Oké, bedankt voor je uitleg!

Toch bizar die verschillen he.. Als er hier gedoe is ( bijvoorbeeld een ruzie, of stress oid, wat overigens gelukkig amper voorkomt) zoeken mijn honden de confrontatie juist niet op maar lopen zij of naar boven of gaan ze in hun mand liggen. Ze lopen juist weg van de "drama' in plaats dat zij er door opgefokt worden. Soms vind ik het wel lastig om die grote verschillen te begrijpen.

De ene hond gaat fixeren en zelf ook alert worden bij spanning, terwijl de ander eieren voor zijn geld kiest en rust op zoekt. Ik ben dan toch wel erg blij dat mijn honden in die 2e categorie vallen.

Wellicht zou dat bij de openingspost ook gebeurd kunnen zijn, dat er ruzie of spanning aan voor af ging.. En bij de Ice bucket film ook, daar was ook spanning ( schrikken van het ijskoude water).

Doet mij toch afvragen of honden van bepaalde rassen dan wel geschikt zijn als gezinshonden. Ze staan er om bekend lief en sociaal naar mensen te zijn, maar wanneer er iets onverwachts gebeurd, zou ik toch nooit zo'n reactie willen mee maken.. Maar goed, dat is een andere discussie :)
Sulluna
Zeer actief

Maich schreef:Die hond in dat filmpje vertoont gewoon aangeleerd gedrag, dat waarschijnlijk door de eigenaresse is aangeleerd om ongewenst bezoek weg te houden.Het lijkt me alleen dat deze hond te dominant is, (en dus de roedelleider) en meent het voortouw te moeten nemen in deze situatie.
Ja, zoiets dacht ik inderdaad ook :) Maar omdat zij tot 4 keer "Stay" zei begon ik weer te twijfelen. Maar zij is de hond duidelijk niet de baas ( al hoe wel zij hem wel weg krijgt van de mensen)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Met zo'n aso van een schreeuwlelijk van een bazin dan word je toch knettergek , of je gaat mensen aanvallen of je gaat in een boom hangen. Rustig maar hoor mama zorgd voor je. jajaja.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sulluna
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Met zo'n aso van een schreeuwlelijk van een bazin dan word je toch knettergek , of je gaat mensen aanvallen of je gaat in een boom hangen. Rustig maar hoor mama zorgd voor je. jajaja.
Ik weet het niet. Verschilt per hond. Ik denk dat de mijne met zo'n eigenaar zouden veranderen in hoopjes ellende.. Die de hele dag in de mand zouden weg kwijnen en rillen. Zoals Luna zich ook gedroeg toen zij nog in Spanje woonde.. Een hoop ellende, die de hoek niet uit wilde komen en bang was.. Ik denk, maar zal er nooit achter komen, dat je haar nooit zo vals zou kunnen krijgen. Dat moet er, diep van binnen, toch een beetje inzitten denk ik.
bouvierpoedel
Zeer actief

Sulluna schreef:
bouvierpoedel schreef:Met zo'n aso van een schreeuwlelijk van een bazin dan word je toch knettergek , of je gaat mensen aanvallen of je gaat in een boom hangen. Rustig maar hoor mama zorgd voor je. jajaja.
Ik weet het niet. Verschilt per hond. Ik denk dat de mijne met zo'n eigenaar zouden veranderen in hoopjes ellende.. Die de hele dag in de mand zouden weg kwijnen en rillen. Zoals Luna zich ook gedroeg toen zij nog in Spanje woonde.. Een hoop ellende, die de hoek niet uit wilde komen en bang was.. Ik denk, maar zal er nooit achter komen, dat je haar nooit zo vals zou kunnen krijgen. Dat moet er, diep van binnen, toch een beetje inzitten denk ik.
Er zijn wel andere rassen die er met veel meer drive in zouden springen hoor. Vond hem nogal snel onder de indruk en leek mij geen hond die het vanuit zijn diepe geloof en tenen bracht.
Godsamme was banger voor dat wijf, hoor die stem nu nog in mijn kop rondgalmen.
ranetje
Zeer actief

Sulluna schreef:Doet mij toch afvragen of honden van bepaalde rassen dan wel geschikt zijn als gezinshonden. Ze staan er om bekend lief en sociaal naar mensen te zijn, maar wanneer er iets onverwachts gebeurd, zou ik toch nooit zo'n reactie willen mee maken.. Maar goed, dat is een andere discussie :)
Ik weet niet wat voor opvoeding die hond heeft gehad.
Dat zal wel schelen, maar er zijn meer van dat type honden die toch gaan uithalen naar een mens.
Ik zou zoiets ook absoluut niet willen en ik twijfel persoonlijk ook aan de geschiktheid van dergelijke honden in vrij dicht bevolkt gebied.
Het risico is bij sommige rassen groter dan bij andere (afgezien van wat je verder zelf nog doet met zo'n hond).

Ik vind dat de eigenaresse die hond, die in een roes zat, behoorlijk snel naar binnen had, .............. toen ze eenmaal weer buiten was. :tongue:
Dat de buurman die de dame met stok probeerde te helpen, minder invloed had lijkt me logisch.

Dat de hond vervolgens is ingeslapen lijkt me wel de beste oplossing.
Je kunt niet alles in een asiel laten voortleven.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Er zijn wel andere rassen die er met veel meer drive in zouden springen hoor. Vond hem nogal snel onder de indruk en leek mij geen hond die het vanuit zijn diepe geloof en tenen bracht.
Godsamme was banger voor dat wijf, hoor die stem nu nog in mijn kop rondgalmen.
Hahahaha :mrgreen: Ja, kom jij even in je charmante pyjama op tv hahaha..
Ja toen de hond een klap op zijn kop kreeg liet hij inderdaad los.

Vind dat soort dingen altijd "boeiend" , als het goed afloopt wel te verstaan. Probeer het te begrijpen en er van te leren. Maar ja, je kent nooit de hele situatie.
Sulluna
Zeer actief

ranetje schreef:
Sulluna schreef:Doet mij toch afvragen of honden van bepaalde rassen dan wel geschikt zijn als gezinshonden. Ze staan er om bekend lief en sociaal naar mensen te zijn, maar wanneer er iets onverwachts gebeurd, zou ik toch nooit zo'n reactie willen mee maken.. Maar goed, dat is een andere discussie :)
Ik weet niet wat voor opvoeding die hond heeft gehad.
Dat zal wel schelen, maar er zijn meer van dat type honden die toch gaan uithalen naar een mens.
Ik zou zoiets ook absoluut niet willen en ik twijfel persoonlijk ook aan de geschiktheid van dergelijke honden in vrij dicht bevolkt gebied.
Het risico is bij sommige rassen groter dan bij andere (afgezien van wat je verder zelf nog doet met zo'n hond).

Ik vind dat de eigenaresse die hond, die in een roes zat, behoorlijk snel naar binnen had, .............. toen ze eenmaal weer buiten was. :tongue:
Dat de buurman die de dame met stok probeerde te helpen, minder invloed had lijkt me logisch.

Dat de hond vervolgens is ingeslapen lijkt me wel de beste oplossing.
Je kunt niet alles in een asiel laten voortleven.
ja, ben ik met je eens. Maar toch liet de hond even los van de klap van de stok.. Ik verbaas me over die vrouw die werd gebeten, zij bleef echt wel heel kalm voor zo'n situatie. Pas toen hij de 2e keer weer greep gilde ze even, maar wellicht ook van de pijn. Maar zij bleef stil staan en probeerde met haar andere hand bij de bek te komen. Zonder schreeuwen of keihard gillen. Ook liet ze gelijk de stok vallen. Toch knap, ik vrees dat ik toch vanuit de paniek een flinke gil er uit had gegooid ( wat het alleen maar erger maakt, maar ik zou denk niet helder na kunnen denken met een pitbull om mijn arm)
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb het filmpje even bekeken. Hahaha, precies zoals ik verwachtte. Zoals vrijwel altijd zijn de tokken families eigenaar van dit soort killer dogs. Moet je die ma flodder zien op haar blote poten. Lijkt wel een wandelend Nijlpaard.
Hahaha, leuk. Meer, meer, meer van dat soort monsters. Daar wordt de samenleving alleen maar blijer van.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat de eigenaresse met haar idiote gekrijs zeker heeft bijgedragen aan de actie van de hond, ze fokte hem er alleen maar meer door op heb ik de indruk. Wat een mafketel dat mens... :piew:
De hond ging door dat opgewonden geschreeuw en gekrijs in de aanval, kan me voorstellen dat de paniek en woede in de stem van dat mens de boel flink aangewakkerd heeft.
Bij dit soort, maar ook bij veel andere honden, is het handelen van de eigenaar een aanwijzing voor wat de situatie is. Het valt niet te bewijzen, maar ik denk dat als de vrouw niet zo tekeer was gegaan de hond wel eens wat anders gereageerd zou kunnen hebben.
bouvierpoedel
Zeer actief

LongFields schreef:Ik denk dat de eigenaresse met haar idiote gekrijs zeker heeft bijgedragen aan de actie van de hond, ze fokte hem er alleen maar meer door op heb ik de indruk. Wat een mafketel dat mens... :piew:
De hond ging door dat opgewonden geschreeuw en gekrijs in de aanval, kan me voorstellen dat de paniek en woede in de stem van dat mens de boel flink aangewakkerd heeft.
Bij dit soort, maar ook bij veel andere honden, is het handelen van de eigenaar een aanwijzing voor wat de situatie is. Het valt niet te bewijzen, maar ik denk dat als de vrouw niet zo tekeer was gegaan de hond wel eens wat anders gereageerd zou kunnen hebben.
Denk je.? Geloof niet dat het iets exlusiefs was wat mevr Hippo liet horen maar meer als 24/7 geluid. Zelfs tussen het verwerken van grote hoeveelheden vetvoer uit de trog. :engel:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Dan nog kan het in combinatie met de paniek in haar stem een extra trigger geweest zijn denk ik. Ben het wel met je eens dat dit volume voor haar wel vrij standaard zal zijn.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

marian* schreef:
smoekie schreef:
marian* schreef:
korthaar schreef:Als je nu toch ziet wat mensen allemaal al gaan bedenken om zich tegen een klapkaak te wapenen, is het toch onbegrijpelijk dat de overheid niet eens een keer ingrijpt.
Niet iedereen is hondenforumlid en in Den Haag hebben ze nu even wat anders te doen.
Vroeg het eerder al. Maar hoe stel je je dat voor dan? Wat moeten ze vanuit Den Haag gaan doen dan?

Nou, de regels die er al zijn écht handhaven.
Dus kun jij je agressieveling niet baas en verwondt die mens of dier dusdanig zwaar dat mens of dier naar de dokter moet de regels toepassen en erop toezien dat die nageleefd worden.
Of je nou een Teckel of een Boerboel of wat dan ook aan de lijn hebt doet er niet toe. Het moet niet zo zijn dat de hele wereld zich aanpast aan diegenen die dat niet wensen te doen.
Het is toch te gek voor woorden dat ik bijvoorbeeld met vanalles op zak mijn hond moet gaan uitlaten omdat een of andere mafkees met agressieve hond vindt dat de wereld hem of haar toebehoort?
Ik weet nog dat ik met stokoude en bijna dove Max in het parkje hier liep en we een jongedame met een hondagressieve Engelse Stafford tegen kwamen.
Max loopt in haar richting en wilde helemaal niet naar die hond toe maar we liepen gewoon in haar richting op het ieniemini losloopstukje daar. Zij had haar hond aangelijnd, dus ik lijnde Max ook maar aan.
En dat was maar goed ook want hond ging uit haar plaat en zij riep "Neenee, niet wéér! Niet wéér!".
Wat bleek? Zij had deze hond van een vriend te logeren en vriend had niet gezegd dat de hond hondagressief was met als gevolg dat hond dus een hond naar de dierenarts had gebeten. Ze kon die hond ook helemaal niet baas. Dat zijn de gevaren vind ik.
Nu was deze jongedame onschuldig maar heel veel andere eigenaren zijn dat niet en weten wat ze aan hun hond hebben. Handel daar dan ook naar.
Kun je wat specifieker zijn vwb "het handhaven van de al aanwezige regels"?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Maar kan jij of iemand anders mij uitleggen dat die hond "uit het niets" grijpt?
In mensen maatschappij onaanvaardbaar gedrag, maar vanuit de hond gezien reden genoeg. :ok:

Hij "moest".

Ze (in t engels) vertelde immers dat ze bij haar(hond) vandaan moesten blijven ( I told you to stay away from him) een gewaarschuwd mens he. Ik zie hier geen hond die een spuit verdiend. Mens met die stok zou beter moeten weten. Dit is een hond die zo ongeveer op "commando" (missen toch echt een paar seconden voordat ze de deur wéér opendoet of de deur opengaat. 14-15 sec.) aanvalt.

Vind hier dan ook niks schokkends noch "vergelijkbaars" aan eerlijk gezegd.

Daarbij. De hond laat los ( 1.15) , en zij "grijpt" baasje vervolgens weer (of heeft nog vast) . Wat verwacht je nou? Kom op zeg!!! Hele filmpje is in elkaar gezet. Laat dan de "gehele" film zien van begin tot eind zonder er dingen uit te knippen!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Tsja er zal vast een aanleiding geweest zijn maar als mijn hond om dit soort dingetjes mensen het vel van het lijf zou scheuren ging ze ook hemelen hoor. Je zal maar de hele dag rekening moeten houden met zo'n beest omdat hij maar een kleine aanleiding nodig heeft om je op te eten. :O:
Zowiezo vind ik de manier waarop ze aanvallen apart, gewoon echt met als doel kapot/dood maken. Ik geloof niet dat ik dat ooit een ander soort hond heb zien doen met zoveel overtuiging.

Die bijwonden ook, wow. :schrik:
Ooit heb ik een 'kwijtgeraakte' pitbull van de straat gehaald, liep op de weg en ze rijden hier best hard. Pas later kreeg ik te horen dat het dier vaker losliep en dan achter alles en iedereen aan ging. Ik had koekjes bij en de hond vond me blijkbaar lief maar dat doe ik dus niet zo snel weer. :tongue:

Ik was wel benieuwd dus ik had even gegoogled maar zo'n pitbull achtige lijkt toch wel significant meer schade te doen dan de gemiddelde hond. :80: Ook niet zo gek natuurlijk met die kaken.

Zou het zelf niet fijn vinden, een beetje alsof ik een gedomesticeerde krokodil in huis wil want die hebben zo'n leuk karakter.
Maar wat als ie aanvalt?
Neeeh dat doet ie niet, het is een mensenvriend!
Maar wat als deze zich ineens bedenkt?
Ja.. Jeetje, nou eh, dat is niet leuk, maar dat gebeurt heus niet.
:denken:
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
marian*
Erelid
Contacteer:

smoekie schreef: Kun je wat specifieker zijn vwb "het handhaven van de al aanwezige regels"?
Heel kort: dat jouw dier geen overlast veroorzaakt laat staan mens of andere hond aan gort bijt.
Maar ik denk dat jij specifieke regels véél beter tevoorschijn weet te toveren dan ik.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

marian* schreef:
smoekie schreef: Kun je wat specifieker zijn vwb "het handhaven van de al aanwezige regels"?
Heel kort: dat jouw dier geen overlast veroorzaakt laat staan mens of andere hond aan gort bijt.
Maar ik denk dat jij specifieke regels véél beter tevoorschijn weet te toveren dan ik.

Nou da's wel heel kort en heel heel simpel.

En nee, anders zou ik het niet vragen. Dus zoals gezegd ,(tenzij het te veel moeite is, of het wat moeilijk wordt, dan heb ik niks gezegd) zou ik graag zien wat je bedoelt met het "handhaven van de al aanwezige regels".
ranetje
Zeer actief

smoekie schreef:

Hij "moest".

Ze (in t engels) vertelde immers dat ze bij haar(hond) vandaan moesten blijven ( I told you to stay away from him) een gewaarschuwd mens he. Ik zie hier geen hond die een spuit verdiend. Mens met die stok zou beter moeten weten. Dit is een hond die zo ongeveer op "commando" (missen toch echt een paar seconden voordat ze de deur wéér opendoet of de deur opengaat. 14-15 sec.) aanvalt.

Daarbij. De hond laat los ( 1.15) , en zij "grijpt" baasje vervolgens weer (of heeft nog vast) . Wat verwacht je nou? Kom op zeg!!! Hele filmpje is in elkaar gezet. Laat dan de "gehele" film zien van begin tot eind zonder er dingen uit te knippen!
Dat het niet vergelijkbaar was, daar waren we al uit :wink:

De hond gaat naar de mevrouw met stok toe, niet andersom
Zoals ik al had geschreven was er vanuit de hond gezien reden om aan te vallen.
Dus wat bedoel je nu?
Je geeft me de indruk dat je het niet met me eens bent, waarmee ben je het niet eens?
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

ranetje schreef:
smoekie schreef:

Hij "moest".

Dus wat bedoel je nu?
Je geeft me de indruk dat je het niet met me eens bent, waarmee ben je het niet eens?
Volgens mij heb ik bij jou niks "vet" gemaakt? Volgens mij vraag jij in antwoord die ik quotte om "uitleg" dat die hond uit het "niets" grijpt. Dáár geef ik antwoord op. Niks meer niks minder.
marian*
Erelid
Contacteer:

smoekie schreef:
marian* schreef:

En nee, anders zou ik het niet vragen. Dus zoals gezegd ,(tenzij het te veel moeite is, of het wat moeilijk wordt, dan heb ik niks gezegd) zou ik graag zien wat je bedoelt met het "handhaven van de al aanwezige regels".
Gewoon de APV handhaven. Hier staat ook wel iets in overigens: http://www.vng.nl/onderwerpenindex/rech ... met_honden" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

marian* schreef:
smoekie schreef:
marian* schreef:

Gewoon de APV handhaven. Hier staat ook wel iets in overigens: http://www.vng.nl/onderwerpenindex/rech ... met_honden" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee,nee, daar ging het niet over.
smoekie schreef:
marian* schreef: Niet iedereen is hondenforumlid en in Den Haag hebben ze nu even wat anders te doen.

:lees: Dáár ging het over!

En dan graag in je eigen woorden. Alsjeblieft, dankjewel.
marian*
Erelid
Contacteer:

smoekie schreef: Nee,nee, daar ging het niet over.
smoekie schreef:
marian* schreef: Niet iedereen is hondenforumlid en in Den Haag hebben ze nu even wat anders te doen.

:lees: Dáár ging het over!

En dan graag in je eigen woorden. Alsjeblieft, dankjewel.
Ik zei al dat jij véél beter kunt zoeken dan ik, dus ga vooral je gang.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

smoekie schreef:
ranetje schreef:
smoekie schreef:

Hij "moest".

Dus wat bedoel je nu?
Volgens mij heb ik bij jou niks "vet" gemaakt? Volgens mij vraag jij in antwoord die ik quotte om "uitleg" dat die hond uit het "niets" grijpt. Dáár geef ik antwoord op. Niks meer niks minder.
OK :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

marian* schreef:
smoekie schreef:

Ik zei al dat jij véél beter kunt zoeken dan ik, dus ga vooral je gang.
Waar moet ik naar zoeken? Jij geeft toch aan dat de in Den Haag wat beters te doen hebben ik. Dergelijke dingen roeptoeteren kan iedereen. Ik stel jou simpelweg de vraag wat ze vanuit Den Haag dan zouden moeten doen?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”