Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!
Moderator: moderatorteam
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag
Ik duim ook nog steeds, het voelt alsof jullie er dichtbij zijn 
- Vlindchi
- Zeer actief
Zo voel ik het ook. Uma kom snel thuis meid.laeken schreef:Niks nog? Ik denk elke dag aan haar. Elke keer denk ik, zal ze al thuis zijn. Op de een of andere manier maak ik me geen zorgen om haar. Ze regelt het wel. Maar ik maak me wel zorgen om wat dit met haar kan doen. Daarom moet ze snel naar huis.
Kijk elke dag een aantal keer in het topic of ze al thuis is....
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Oh ik hoop techno dat jullie haar zien, of nog beter, te pakken krijgen en dat jullie morgen overdag met z'n allen bij kunnen komen van dit vreselijke avontuur.
Gewoon een
nog maar, omdat ik niks kan doen verder.
Gewoon een
-
Manu
En opnieuw gezien
In Meijendel, dit is positief!
Wij zelf hebben haar niet gezien helaas, maar we hebben wel voer neergelegd en Manu heeft daar uren naast gelegen. Wat een beesten zitten daar zeg.
Hopelijk wordt ze vandaag weer gesignaleerd
In Meijendel, dit is positief!
Wij zelf hebben haar niet gezien helaas, maar we hebben wel voer neergelegd en Manu heeft daar uren naast gelegen. Wat een beesten zitten daar zeg.
Hopelijk wordt ze vandaag weer gesignaleerd
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Fijn dat ze iig gezien wordt, en in hetzelfde gebied!
Kom op Uma!!
Kom op Uma!!

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
Manu
Ik ook.laeken schreef:Niks nog? Ik denk elke dag aan haar. Elke keer denk ik, zal ze al thuis zijn. Op de een of andere manier maak ik me geen zorgen om haar. Ze regelt het wel. Maar ik maak me wel zorgen om wat dit met haar kan doen. Daarom moet ze snel naar huis.
Maar gek, de eerste dagen was ik echt wanhopig en ik maakte me gek van de zorgen. Maar nu, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, er zijn niet veel zorgen?
Ze is in een stil gebied met veel wild en duinwater, ze hupst blijkbaar af en toe het strand op om vervolgens weer de duinen in te gaan en haar ding te doen. Als er een hond is die het kan, is Uma het wel. Een pienter meisje dat zich wel redt. Ik hoop toch dat ze zich wat eenzaam voelt en meer honden op gaat zoeken. Ik wil vannacht weer posten. Weer geen resultaat, wordt een wandeling door de duinen met zoveel mogelijk honden.
Waar ik me zorgen om maak is haar gemoedstoestand. Stel dat ze zich opnieuw een jaar niet aan laat raken zodra ze terug is.
Ik zei het gisteren nog tegen Jonathan, dit kan nog wel eens heel lang gaan duren. Maar ze komt terug. Ik weet het gewoon.
En we geven niet op. Al heeft ze 3 maanden de tijd nodig, wij zijn er voor Uma. En we blijven mensen net zo lang lastig vallen met Facebook advertenties en flyers tot ze terug is.
Want Uma mag die zelfstandigheid dan wel leuk vinden, ze is ook de grootste knuffelkont die ik ken. Echt waar. Dus als ze nou besluit terug te komen of zich te laten vangen kunnen we een mooie deal sluiten.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Fijn dat ze nog in Meyendael zit. Gaan jullie er weer heen vandaag?
O ik lees nu dat jullie vannacht weer gaan.
O ik lees nu dat jullie vannacht weer gaan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dat is goed nieuws dat ze toch weer gezien is
Jammer dat jullie haar gisteravond niet gezien hebben, maar
het is natuurlijk een enorm gebied natuurlijk met tig schuilplaatsen.
Ze zit relatief veilig daar, net wat je zegt, en met eten en drinken. Als ze in een drukke stad zou lopen, dan zou je helemaal doodsangsten uitstaan. Maar goed, het beste en zeker het veiligste zit ze toch thuis, het meisje is blijkbaar niet
in paniek en blijft in dezelfde omgeving en dat opent toch hele goede kansen
het is natuurlijk een enorm gebied natuurlijk met tig schuilplaatsen.
Ze zit relatief veilig daar, net wat je zegt, en met eten en drinken. Als ze in een drukke stad zou lopen, dan zou je helemaal doodsangsten uitstaan. Maar goed, het beste en zeker het veiligste zit ze toch thuis, het meisje is blijkbaar niet
in paniek en blijft in dezelfde omgeving en dat opent toch hele goede kansen
- Maltezers
- Zeer actief
Weet je Nikki niemand kan voorspellen wat er gaat komen. Zit daar ( of probeer dat althans want vanaf de zijlijn is dat natuurlijk heel makkelijk gezegd ) niet zo mee. Het komt gewoon goed en Uma is eerdaags gewoon weer bij jullie hou je daar aan vast. En over dat doemscenario wat er toen het net gebeurd was betreft, ik denk dat ieder weldenkend mens dat heeft maar op een gegeven moment grijpt je lijf een soort van in zeg maar want ander stort iemand echt in elkaar. Er komt een soort van schild om je gevoel heen die zegt van tot zo ver en niet verder nu. Het beroemde elastiekje dat op punt van knappen staat zeg maar en waar je lijf de verdediging op heeft uitgegeven. Ik denk dat iedereen die een persoonlijk drama en/of trauma meegemaakt heeft dit herkent. Maar Uma komt terug bij jullie en ooit wordt dit een anekdote dat verteld wordt aan jullie kinderen of als je lekker een slok op hebt.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Zo dat is een gebied om verstoppertje te spelen! Mijn inschatting is, dat Uma dat zeker ook zal doen.
Wat ik begrepen heb is, dat Uma heel erg schuw is. Dit zal zeker ook het geval zijn naar jullie cq bekenden van haar toe.
Ze zal zich zeer waarschijnlijk voor jullie verstoppen.
Ik zit met een paar vragen:
1/ Volgens mij is het gebied van het Zuid-Hollands landschap en SBB. Zijn die op de hoogte dat Uma daar loopt.
2/ Heb je contact met deze beheerders gehad en uitgelegd wat er aan de hand is?
3/ Misschien dat je tot een samenwerking kunt komen om Uma te vangen met een vangkooi. Belangrijk voor jou en de beheerders.
Suggestie:
Heb je al geprobeerd om ergens te voeren onder bewaking van een wildcamera? Een wildcamera blijft filmpjes schieten zodra er beweging is.Ook bij nacht. Het is een groot gebied naar mijn inschatting dus doen met meerdere camera's. Er is zeer weinig verstoring. Enkel de volgende dag voer leggen en geheugenkaart van de camera wisselen.
Zodra de voerplaats aangenomen is, kun je daar een vangkooi plaatsen. Eerste dagen, val met voer erin, zonder dat de val dicht gaat. Na een paar dagen de val op scherp zetten.
Wat ik begrepen heb is, dat Uma heel erg schuw is. Dit zal zeker ook het geval zijn naar jullie cq bekenden van haar toe.
1/ Volgens mij is het gebied van het Zuid-Hollands landschap en SBB. Zijn die op de hoogte dat Uma daar loopt.
3/ Misschien dat je tot een samenwerking kunt komen om Uma te vangen met een vangkooi. Belangrijk voor jou en de beheerders.
Suggestie:
Heb je al geprobeerd om ergens te voeren onder bewaking van een wildcamera? Een wildcamera blijft filmpjes schieten zodra er beweging is.Ook bij nacht. Het is een groot gebied naar mijn inschatting dus doen met meerdere camera's. Er is zeer weinig verstoring. Enkel de volgende dag voer leggen en geheugenkaart van de camera wisselen.
Zodra de voerplaats aangenomen is, kun je daar een vangkooi plaatsen. Eerste dagen, val met voer erin, zonder dat de val dicht gaat. Na een paar dagen de val op scherp zetten.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Meijendael is groot maar wel een veilige plek voor haar. Hopelijk heb je vannacht succes
-
Manu
Bedankt voor het meedenkennyckle schreef:Zo dat is een gebied om verstoppertje te spelen! Mijn inschatting is, dat Uma dat zeker ook zal doen.
Suggestie:
De boswachters en SBB is op de hoogte. Zuid-Hollands landschap ga ik me gelijk even in verdiepen. Vangkooi is voor nu nog even geen optie, maar zodra we merken dat ze naar de voerplek terug keert gaan we dat zeker doen. De boswachter gaf aan dat hij hulp wil bieden. Een vangkooi moet 24/7 bewaakt worden.
Een wildcamera hebben we nog niet, zeer waarschijnlijk wel een nachtkijker.
Ah en ik zie dat je precies hetzelfde denkt als ik over die vangkooi
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Klopt het dat de meldingen met name in de ochtend zijn in Meijendel? En zijn die vaak rond dezelfde plek in Meijendel? Dan zou dat misschien de aangewezen tijd zijn om daar alvast te zijn als daar herhaling in lijkt te zitten.
-
Manu
NeeRi@ schreef:Klopt het dat de meldingen met name in de ochtend zijn in Meijendel? En zijn die vaak rond dezelfde plek in Meijendel? Dan zou dat misschien de aangewezen tijd zijn om daar alvast te zijn als daar herhaling in lijkt te zitten.
Ik hoor net dat er een bunkerwand ligt naast het gebied waar ze gezien is en wij gepost hebben. Dit klinkt helemaal ideaal voor Uma.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het zou fijn zijn als het gelukt is een nachtkijker te regelen, helaas is de mijne een normale dagkijker dus daar zie je als het donker is niet veel meer door. Overdags wel toch, als je de dopjes eraf haalt tenminste. 
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Da's goed nieuws zeg (Jee, op het werk was de stroom uitgevallen en ik heb mijn slimme telefoon niet bij dus heb de hele tijd op hete kolen gezeten voor ik op internet kon) Maar echt goed nieuws, precies zoals gehoopt. Super. Nu alleen hopen dat ze daar blijft.
Enfin, ik porbeer te volgen, ga nu weer snel aan het werk.
Super, word daar zowaar opgewekt van.
Zou er ergens iets te regelen zijn met van die trail cams/wild camera's ?
Enfin, ik porbeer te volgen, ga nu weer snel aan het werk.
Super, word daar zowaar opgewekt van.
Zou er ergens iets te regelen zijn met van die trail cams/wild camera's ?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik vraag mij af of een hond in een kooi gaat terwijl er genoeg voedsel te vinden is? Gewoon hardop nadenken hoor. Wilt ze graag in een bench of iets?
Is het nog gelukt met de drone?
-
Aniway
Fijn dat ze gezien is
Kom op Uma,.. nu snel naar huis.
Kom op Uma,.. nu snel naar huis.
-
Sanner
- Zeer actief
Gelukkig wordt ze wel gezien. Maar pff wat duurt dit al veel te lang. 
-
Manu
Zo, ik ben echt heel blij met jouw verrekijker. Je ziet echt fantastisch scherp.LongFields schreef:Het zou fijn zijn als het gelukt is een nachtkijker te regelen, helaas is de mijne een normale dagkijker dus daar zie je als het donker is niet veel meer door. Overdags wel toch, als je de dopjes eraf haalt tenminste.
NeeValerie schreef:Ik vraag mij af of een hond in een kooi gaat terwijl er genoeg voedsel te vinden is? Gewoon hardop nadenken hoor. Wilt ze graag in een bench of iets?
Ik vraag me ook af of ze een kooi in zou gaan, ik denk het niet. Daarom is het belangrijk dat áls we een voerplek maken, we deze vertrouwd maken. Dus vaste tijd, dezelfde plek en op een gegeven moment in een kooi zonder dat deze dicht zal vallen. We moeten dit echt voorzichtig aanpakken.
En wie weet verandert de situatie morgen of zelfs vandaag weer.
-
Manu
Ik ga einde van de middag zelf op de fiets rond in het gebied. Daarna maak ik een spoor met Manu, van het strand af richting de voerplek. Onderweg wil ik iets van kaas strooien o.i.d.
Rond 21:00 uur wordt het rustiger in het gebied, dan zet ik de voerplek klaar en wil ik weer wachten. Wel beter uit zicht dan eerder.
Als ik Manu in de buurt van die voerplek houd, blijven in ieder geval de vossen op afstand.
Rond 21:00 uur wordt het rustiger in het gebied, dan zet ik de voerplek klaar en wil ik weer wachten. Wel beter uit zicht dan eerder.
Als ik Manu in de buurt van die voerplek houd, blijven in ieder geval de vossen op afstand.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Tallie is er op een gegeven moment wel ingelopen, maar die is dan ook oliedomValerie schreef:Ik vraag mij af of een hond in een kooi gaat terwijl er genoeg voedsel te vinden is?

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Zo, wat fijn dat ze zo'n beetje in dezelfde omgeving blijft, nu kun je veel gerichter het een en ander gaan proberen 

- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
-
ruudstofferboa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
jeetje , wat heb ik respect voor de manier hou je dit aanpakt
ik weet niet of ik zou goed doordacht zou kunnen handelen , en reageren, en zeker niet zo rustig blijven.....
ik wens je vanavond alle geluk toe, en hoop dat ze haar knuffels ,manu ,en jullie gaat missen, en recht op jullie afloopt!!
nogmaals diep respect!!!
duimen draaien hier nog steeds overuren......
ik weet niet of ik zou goed doordacht zou kunnen handelen , en reageren, en zeker niet zo rustig blijven.....
ik wens je vanavond alle geluk toe, en hoop dat ze haar knuffels ,manu ,en jullie gaat missen, en recht op jullie afloopt!!
nogmaals diep respect!!!
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Helemaal mee eens. Het klinkt allemaal steeds hoopvoller. Heel veel succes weer vandaag.ruudstofferboa schreef:jeetje , wat heb ik respect voor de manier hou je dit aanpakt
nogmaals diep respect!!!

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017