Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag

Ongelezen bericht door billy »

Ik duim ook nog steeds, het voelt alsof jullie er dichtbij zijn :ok:
Afbeelding
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

laeken schreef:Niks nog? Ik denk elke dag aan haar. Elke keer denk ik, zal ze al thuis zijn. Op de een of andere manier maak ik me geen zorgen om haar. Ze regelt het wel. Maar ik maak me wel zorgen om wat dit met haar kan doen. Daarom moet ze snel naar huis.
Zo voel ik het ook. Uma kom snel thuis meid.

Kijk elke dag een aantal keer in het topic of ze al thuis is....
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Oh ik hoop techno dat jullie haar zien, of nog beter, te pakken krijgen en dat jullie morgen overdag met z'n allen bij kunnen komen van dit vreselijke avontuur.

Gewoon een :J: :J: nog maar, omdat ik niks kan doen verder.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

En opnieuw gezien :cheer:
In Meijendel, dit is positief!

Wij zelf hebben haar niet gezien helaas, maar we hebben wel voer neergelegd en Manu heeft daar uren naast gelegen. Wat een beesten zitten daar zeg.
Hopelijk wordt ze vandaag weer gesignaleerd :ok:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Oh wat fijn dat ze wel is gezien :cheer: kom op Uma
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Fijn dat ze iig gezien wordt, en in hetzelfde gebied!

Kom op Uma!!
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Heerlijk dat het het nog steeds goed gaat met haar!!!
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat goed dat ze weer gezien is. :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

yes!
Afbeelding
Manu

laeken schreef:Niks nog? Ik denk elke dag aan haar. Elke keer denk ik, zal ze al thuis zijn. Op de een of andere manier maak ik me geen zorgen om haar. Ze regelt het wel. Maar ik maak me wel zorgen om wat dit met haar kan doen. Daarom moet ze snel naar huis.
Ik ook.
Maar gek, de eerste dagen was ik echt wanhopig en ik maakte me gek van de zorgen. Maar nu, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, er zijn niet veel zorgen?
Ze is in een stil gebied met veel wild en duinwater, ze hupst blijkbaar af en toe het strand op om vervolgens weer de duinen in te gaan en haar ding te doen. Als er een hond is die het kan, is Uma het wel. Een pienter meisje dat zich wel redt. Ik hoop toch dat ze zich wat eenzaam voelt en meer honden op gaat zoeken. Ik wil vannacht weer posten. Weer geen resultaat, wordt een wandeling door de duinen met zoveel mogelijk honden.
Waar ik me zorgen om maak is haar gemoedstoestand. Stel dat ze zich opnieuw een jaar niet aan laat raken zodra ze terug is.

Ik zei het gisteren nog tegen Jonathan, dit kan nog wel eens heel lang gaan duren. Maar ze komt terug. Ik weet het gewoon.
En we geven niet op. Al heeft ze 3 maanden de tijd nodig, wij zijn er voor Uma. En we blijven mensen net zo lang lastig vallen met Facebook advertenties en flyers tot ze terug is.
Want Uma mag die zelfstandigheid dan wel leuk vinden, ze is ook de grootste knuffelkont die ik ken. Echt waar. Dus als ze nou besluit terug te komen of zich te laten vangen kunnen we een mooie deal sluiten.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Fijn dat ze nog in Meyendael zit. Gaan jullie er weer heen vandaag?

O ik lees nu dat jullie vannacht weer gaan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Dat is goed nieuws dat ze toch weer gezien is :ok: Jammer dat jullie haar gisteravond niet gezien hebben, maar
het is natuurlijk een enorm gebied natuurlijk met tig schuilplaatsen.
Ze zit relatief veilig daar, net wat je zegt, en met eten en drinken. Als ze in een drukke stad zou lopen, dan zou je helemaal doodsangsten uitstaan. Maar goed, het beste en zeker het veiligste zit ze toch thuis, het meisje is blijkbaar niet
in paniek en blijft in dezelfde omgeving en dat opent toch hele goede kansen :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Weet je Nikki niemand kan voorspellen wat er gaat komen. Zit daar ( of probeer dat althans want vanaf de zijlijn is dat natuurlijk heel makkelijk gezegd ) niet zo mee. Het komt gewoon goed en Uma is eerdaags gewoon weer bij jullie hou je daar aan vast. En over dat doemscenario wat er toen het net gebeurd was betreft, ik denk dat ieder weldenkend mens dat heeft maar op een gegeven moment grijpt je lijf een soort van in zeg maar want ander stort iemand echt in elkaar. Er komt een soort van schild om je gevoel heen die zegt van tot zo ver en niet verder nu. Het beroemde elastiekje dat op punt van knappen staat zeg maar en waar je lijf de verdediging op heeft uitgegeven. Ik denk dat iedereen die een persoonlijk drama en/of trauma meegemaakt heeft dit herkent. Maar Uma komt terug bij jullie en ooit wordt dit een anekdote dat verteld wordt aan jullie kinderen of als je lekker een slok op hebt.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Zo dat is een gebied om verstoppertje te spelen! Mijn inschatting is, dat Uma dat zeker ook zal doen.
Wat ik begrepen heb is, dat Uma heel erg schuw is. Dit zal zeker ook het geval zijn naar jullie cq bekenden van haar toe.
Ze zal zich zeer waarschijnlijk voor jullie verstoppen.

Ik zit met een paar vragen:
1/ Volgens mij is het gebied van het Zuid-Hollands landschap en SBB. Zijn die op de hoogte dat Uma daar loopt.
2/ Heb je contact met deze beheerders gehad en uitgelegd wat er aan de hand is?
3/ Misschien dat je tot een samenwerking kunt komen om Uma te vangen met een vangkooi. Belangrijk voor jou en de beheerders.

Suggestie:
Heb je al geprobeerd om ergens te voeren onder bewaking van een wildcamera? Een wildcamera blijft filmpjes schieten zodra er beweging is.Ook bij nacht. Het is een groot gebied naar mijn inschatting dus doen met meerdere camera's. Er is zeer weinig verstoring. Enkel de volgende dag voer leggen en geheugenkaart van de camera wisselen.

Zodra de voerplaats aangenomen is, kun je daar een vangkooi plaatsen. Eerste dagen, val met voer erin, zonder dat de val dicht gaat. Na een paar dagen de val op scherp zetten.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Meijendael is groot maar wel een veilige plek voor haar. Hopelijk heb je vannacht succes
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Manu

nyckle schreef:Zo dat is een gebied om verstoppertje te spelen! Mijn inschatting is, dat Uma dat zeker ook zal doen.
Wat ik begrepen heb is, dat Uma heel erg schuw is. Dit zal zeker ook het geval zijn naar jullie cq bekenden van haar toe.
Ze zal zich zeer waarschijnlijk voor jullie verstoppen.

Ik zit met een paar vragen:
1/ Volgens mij is het gebied van het Zuid-Hollands landschap en SBB. Zijn die op de hoogte dat Uma daar loopt.
2/ Heb je contact met deze beheerders gehad en uitgelegd wat er aan de hand is?
3/ Misschien dat je tot een samenwerking kunt komen om Uma te vangen met een vangkooi. Belangrijk voor jou en de beheerders.

Suggestie:
Heb je al geprobeerd om ergens te voeren onder bewaking van een wildcamera? Een wildcamera blijft filmpjes schieten zodra er beweging is.Ook bij nacht. Het is een groot gebied naar mijn inschatting dus doen met meerdere camera's. Er is zeer weinig verstoring. Enkel de volgende dag voer leggen en geheugenkaart van de camera wisselen.

Zodra de voerplaats aangenomen is, kun je daar een vangkooi plaatsen. Eerste dagen, val met voer erin, zonder dat de val dicht gaat. Na een paar dagen de val op scherp zetten.
Bedankt voor het meedenken :ok:

De boswachters en SBB is op de hoogte. Zuid-Hollands landschap ga ik me gelijk even in verdiepen. Vangkooi is voor nu nog even geen optie, maar zodra we merken dat ze naar de voerplek terug keert gaan we dat zeker doen. De boswachter gaf aan dat hij hulp wil bieden. Een vangkooi moet 24/7 bewaakt worden.
Een wildcamera hebben we nog niet, zeer waarschijnlijk wel een nachtkijker.
Ah en ik zie dat je precies hetzelfde denkt als ik over die vangkooi :D Dankjewel voor de tips!
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Klopt het dat de meldingen met name in de ochtend zijn in Meijendel? En zijn die vaak rond dezelfde plek in Meijendel? Dan zou dat misschien de aangewezen tijd zijn om daar alvast te zijn als daar herhaling in lijkt te zitten.
Manu

Ri@ schreef:Klopt het dat de meldingen met name in de ochtend zijn in Meijendel? En zijn die vaak rond dezelfde plek in Meijendel? Dan zou dat misschien de aangewezen tijd zijn om daar alvast te zijn als daar herhaling in lijkt te zitten.
Nee :( Dinsdag om 07:20 u en woensdag rond 20:00 u.

Ik hoor net dat er een bunkerwand ligt naast het gebied waar ze gezien is en wij gepost hebben. Dit klinkt helemaal ideaal voor Uma.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Het zou fijn zijn als het gelukt is een nachtkijker te regelen, helaas is de mijne een normale dagkijker dus daar zie je als het donker is niet veel meer door. Overdags wel toch, als je de dopjes eraf haalt tenminste. :wink:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Da's goed nieuws zeg (Jee, op het werk was de stroom uitgevallen en ik heb mijn slimme telefoon niet bij dus heb de hele tijd op hete kolen gezeten voor ik op internet kon) Maar echt goed nieuws, precies zoals gehoopt. Super. Nu alleen hopen dat ze daar blijft.
Enfin, ik porbeer te volgen, ga nu weer snel aan het werk.
Super, word daar zowaar opgewekt van.

Zou er ergens iets te regelen zijn met van die trail cams/wild camera's ?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vraag mij af of een hond in een kooi gaat terwijl er genoeg voedsel te vinden is? Gewoon hardop nadenken hoor. Wilt ze graag in een bench of iets?
Is het nog gelukt met de drone?
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Fijn dat ze gezien is :D

Kom op Uma,.. nu snel naar huis.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Gelukkig wordt ze wel gezien. Maar pff wat duurt dit al veel te lang. :ugh:
Manu

LongFields schreef:Het zou fijn zijn als het gelukt is een nachtkijker te regelen, helaas is de mijne een normale dagkijker dus daar zie je als het donker is niet veel meer door. Overdags wel toch, als je de dopjes eraf haalt tenminste. :wink:
Zo, ik ben echt heel blij met jouw verrekijker. Je ziet echt fantastisch scherp.
Valerie schreef:Ik vraag mij af of een hond in een kooi gaat terwijl er genoeg voedsel te vinden is? Gewoon hardop nadenken hoor. Wilt ze graag in een bench of iets?
Is het nog gelukt met de drone?
Nee :( Ik snap het niet, de man bood het zelf aan.
Ik vraag me ook af of ze een kooi in zou gaan, ik denk het niet. Daarom is het belangrijk dat áls we een voerplek maken, we deze vertrouwd maken. Dus vaste tijd, dezelfde plek en op een gegeven moment in een kooi zonder dat deze dicht zal vallen. We moeten dit echt voorzichtig aanpakken.
En wie weet verandert de situatie morgen of zelfs vandaag weer.
Manu

Ik ga einde van de middag zelf op de fiets rond in het gebied. Daarna maak ik een spoor met Manu, van het strand af richting de voerplek. Onderweg wil ik iets van kaas strooien o.i.d.
Rond 21:00 uur wordt het rustiger in het gebied, dan zet ik de voerplek klaar en wil ik weer wachten. Wel beter uit zicht dan eerder.
Als ik Manu in de buurt van die voerplek houd, blijven in ieder geval de vossen op afstand.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Valerie schreef:Ik vraag mij af of een hond in een kooi gaat terwijl er genoeg voedsel te vinden is?
Tallie is er op een gegeven moment wel ingelopen, maar die is dan ook oliedom :mrgreen:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Zo, wat fijn dat ze zo'n beetje in dezelfde omgeving blijft, nu kun je veel gerichter het een en ander gaan proberen :ok:
Afbeelding
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Ooh het blijft hoopvol!!!
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

jeetje , wat heb ik respect voor de manier hou je dit aanpakt
ik weet niet of ik zou goed doordacht zou kunnen handelen , en reageren, en zeker niet zo rustig blijven.....

ik wens je vanavond alle geluk toe, en hoop dat ze haar knuffels ,manu ,en jullie gaat missen, en recht op jullie afloopt!!
nogmaals diep respect!!!
duimen draaien hier nog steeds overuren...... :ok:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

ruudstofferboa schreef:jeetje , wat heb ik respect voor de manier hou je dit aanpakt
ik weet niet of ik zou goed doordacht zou kunnen handelen , en reageren, en zeker niet zo rustig blijven.....

ik wens je vanavond alle geluk toe, en hoop dat ze haar knuffels ,manu ,en jullie gaat missen, en recht op jullie afloopt!!
nogmaals diep respect!!!
duimen draaien hier nog steeds overuren...... :ok:
Helemaal mee eens. Het klinkt allemaal steeds hoopvoller. Heel veel succes weer vandaag.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”