SannePP schreef:Marian... Dat zijn geiten
Met een Kangal voorop in een bergachtige omgeving
Moderator: moderatorteam
SannePP schreef:Marian... Dat zijn geiten

marian* schreef:SannePP schreef:Marian... Dat zijn geiten
Met een Kangal voorop in een bergachtige omgeving
Als hij langer bij zijn moeder was gebleven had zij hem dat wel geleerd.Kangal schreef:Mensen voor de zoveelste keer ik ben gelukkig met mijn hond en hij ook met mij maar ik wou vragen of ik hem moet aanleren om helemaal niet meer (mij of andere mensen buiten dieven) te bijten of moet ik hem aanleren om het bijtgedrag te verminderen of minder hard te bijten?
Ik ben geen klootzak, jij hebt blijkbaar geen respect voor honden want je ziet hun als een voorwerp waarmee je het kan ruilen met iets andersthom schreef:Hikken bij een pup, nou die zou ik meteen terugbrengen, dat zou ik echt niet willen.
Kangal schreef:Ik ben geen klootzak, jij hebt blijkbaar geen respect voor honden want je ziet hun als een voorwerp waarmee je het kan ruilen met iets andersthom schreef:Hikken bij een pup, nou die zou ik meteen terugbrengen, dat zou ik echt niet willen.
Dat dus inderdaad.gonnie schreef:Kangal schreef:Ik ben geen klootzak, jij hebt blijkbaar geen respect voor honden want je ziet hun als een voorwerp waarmee je het kan ruilen met iets andersthom schreef:Hikken bij een pup, nou die zou ik meteen terugbrengen, dat zou ik echt niet willen.
Was sarcastisch bedoeld.
Jij hebt geen respect voor je hond, maakt je druk over zijn plasjes en kakjes. Een pup piest en poept nou eenmaal wanneer ze moeten.
En maakt hem met veel herrie wakker zodat jij hem kan aaien. Laat dat pupje lekker slapen als hij slaapt.
En pups bijten ook overal in.

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteJe hebt het tegen de verkeerde, trol!Kangal schreef:Ik ben geen klootzak, jij hebt blijkbaar geen respect voor honden want je ziet hun als een voorwerp waarmee je het kan ruilen met iets andersthom schreef:Hikken bij een pup, nou die zou ik meteen terugbrengen, dat zou ik echt niet willen.

En hoe is dat anders dan een hond aanschaffen terwijl je 1.) geen idee hebt wat de hond nodig heeft, 2.) de hond duidelijk niet kunt/wilt bieden wat hij nodig heeft, 3.) de hond te vroeg bij z'n moeder weghaalt? Op dit moment kan het nog weinig kwaad om je vergissing recht te zetten door de pup een ander, geschikter thuis te bieden. Sterker nog, als dat beter is voor de pup, is het disrespect om het niet te doen. De manier waarop jij aan een hond, een kangal nog wel, begonnen bent, getuigt van bijzonder weinig respect voor het wezen van een kangal. Juist omdat een pup geen voorwerp is, maar een levend wezen, moet je doen wat het beste is voor de pup, niet voor je eigen egoKangal schreef:Ik ben geen klootzak, jij hebt blijkbaar geen respect voor honden want je ziet hun als een voorwerp waarmee je het kan ruilen met iets andersthom schreef:Hikken bij een pup, nou die zou ik meteen terugbrengen, dat zou ik echt niet willen.

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteIk heb zowat alle vragen beantwoord buiten die van mensen die kritiek blijven geven ipv adviesFrolic schreef:Deels heb je best gelijk, maar als iemand een ras kiest alleen omdat het groot is en inbrekers afschrikt, een pup te jong mee naar huis neemt, hier van allerlei vragen komt stellen , maar niet in het Nederlandse systeem geloofd en geen enkele vraag beantwoord dan kun je nooit serieus zijn. Uit helemaal niets blijkt dat deze persoon zich van te voren ingelezen heeft en dát vind ik dan weer kwalijk.
Jij bent de grapjas hierNanna schreef:Ik zou me niet te druk maken. Kangals worden namelijk na zo'n jaar of anderhalf als welhaast automatisch herplaatst.
Er hebben er verscheidene hier in de buurt gewoond (allemaal van Turken) en na verloop van tijd verdwenen die honden als bij toverslag.
Werden ze denk ik te dominant en vechtlustig. Of gewoon te groot en te lastig, wie zal het zeggen.
Ik zou dus zeggen: geniet van de pup en jonge hond en reserveer vast een plekje in het asiel.
Zou een dierenarts raadplegen, die in Gent is afgestudeerd.Kangal schreef:Hij beet vandaag zichzelf zowel zijn staart als zijn voeten en zijn buik, ik ben vorig week naar de dierenarts geweest want toen deed hij dat ook maar de dierenarts heeft geen oorzaken kunnen opsporen, geen vlooien niks.... Hij is bijna 8 weken oud en heeft nog nooit gedoucht. Ik vond de dierenarts onzeker praten toen zij ging antwoorden op mijn vragen. Ik ga volgende keer naar een andere. Zouden jullie misschien weten waarom mijn hond zichzelf ook bijt?
Nee hoorKangal schreef:Ik heb zowat alle vragen beantwoord buiten die van mensen die kritiek blijven geven ipv adviesFrolic schreef:Deels heb je best gelijk, maar als iemand een ras kiest alleen omdat het groot is en inbrekers afschrikt, een pup te jong mee naar huis neemt, hier van allerlei vragen komt stellen , maar niet in het Nederlandse systeem geloofd en geen enkele vraag beantwoord dan kun je nooit serieus zijn. Uit helemaal niets blijkt dat deze persoon zich van te voren ingelezen heeft en dát vind ik dan weer kwalijk.
Ik hoef me toch geen zorgen te maken, hond blij ik blij. En als er zich problemen voordoen dan heb ik jullie toch om advies op te vragenFotogravinnetje schreef:Tsja, als je geen advies wilt horen dat niet in je straatje past...
Daarbij: de vragen die ik stelde, had je vooraf moeten beantwoorden, voor je aan een hond begon. Op basis van die antwoorden kun je nog meer, gerichter advies krijgen. Je gedraagt je op dit moment typisch als een puber ipv een verantwoordelijke volwassene