Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangenaam

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Aangenaam

Ongelezen bericht door thom »

Kangal schreef:
Fotogravinnetje schreef:Tsja, als je geen advies wilt horen dat niet in je straatje past...
Daarbij: de vragen die ik stelde, had je vooraf moeten beantwoorden, voor je aan een hond begon. Op basis van die antwoorden kun je nog meer, gerichter advies krijgen. Je gedraagt je op dit moment typisch als een puber ipv een verantwoordelijke volwassene
Ik hoef me toch geen zorgen te maken, hond blij ik blij. En als er zich problemen voordoen dan heb ik jullie toch om advies op te vragen :) we zijn naar buiten geweest en nu zijn we terug en hij slaapt.
Hoe heet je hond eigenlijk ?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nee hoor zorgen maken heeft helemaal geen zin, :neenee: zou ik ook niet doen, het is nog een baby
Kangal

Ongelezen bericht door Kangal »

thom schreef:
Kangal schreef:
Fotogravinnetje schreef:Tsja, als je geen advies wilt horen dat niet in je straatje past...
Daarbij: de vragen die ik stelde, had je vooraf moeten beantwoorden, voor je aan een hond begon. Op basis van die antwoorden kun je nog meer, gerichter advies krijgen. Je gedraagt je op dit moment typisch als een puber ipv een verantwoordelijke volwassene
Ik hoef me toch geen zorgen te maken, hond blij ik blij. En als er zich problemen voordoen dan heb ik jullie toch om advies op te vragen :) we zijn naar buiten geweest en nu zijn we terug en hij slaapt.
Hoe heet je hond eigenlijk ?
Ik zou dat graag geheim willen houden maar het is een reu. Ik wil niet teveel informatie meedelen maar dat is mijn 2de hondje toen ik 10 jaar was kreeg ik een gratis poedel van iemand van mijn vader zijn werk omdat hij al 5 poedels in huis had, die was 2 jaar oud maar heb hem maar een maandje of 2 thuis kunnen houden omdat hij bij ons geen zindelijkheid had en ik was toen 10 jaar, ik was op die leeftijd bezig met mijn hond terwijl andere leeftijdsgenoten met hun pampers aan Nickelodeon aan het kijken waren. Ze onderschatten mij hier wel maar ik ben hier sowieso degene die op de jongste leeftijd voor een hond heeft gezorgd ook al was dat voor 2 maanden.
Laatst gewijzigd door Kangal op 04 aug 2015 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Kangal schreef:Ze onderschatten mij hier wel maar ik ben hier sws degene die op de jongste leeftijd voor een hond heeft gezorgd ook al was dat voor 2 maanden.
:goeie: :LOL: :LOL: :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Kangal

Miranda schreef:
Kangal schreef:Ze onderschatten mij hier wel maar ik ben hier sws degene die op de jongste leeftijd voor een hond heeft gezorgd ook al was dat voor 2 maanden.
:goeie: :LOL: :LOL: :LOL:
:pop:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Een poedel is ook echt te vergelijken met een kangal :oohja: :Q:
Kangal

Fotogravinnetje schreef:Een poedel is ook echt te vergelijken met een kangal :oohja: :Q:
Ik heb dat ook niet gedaan het was maar een voorbeeld maar ik vind dat jij vooral het opvoeden van een puppy/hond erg overdrijft. Zo moeilijk kan het toch ook weer niet zijn zolang je hem eten en drinken geeft
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Welkom, ik heb o.a. een Kangal reu van 3 jaar, een enorm fijne hond en ik zou hem voor geen goud meer kwijt willen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Een pup heeft wel aan meer behoefte dan alleen eten, drinken en een droge plek. Een poedel zonder grenzen wordt al een rotbeest, een kangal zonder grenzen wordt ronduit gevaarlijk. En dat had je geweten als je vooraf je huiswerk gedaan had.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

is dit nico de mountainbiker?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fotogravinnetje schreef:Een poedel is ook echt te vergelijken met een kangal :oohja: :Q:
Heb je mijn poedels nog niet meegemaakt. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

renee-uk schreef:is dit nico de mountainbiker?
Hij doet me wel aan hem denken.
Afbeelding
Kangal

Brigitte schreef:Welkom, ik heb o.a. een Kangal reu van 3 jaar, een enorm fijne hond en ik zou hem voor geen goud meer kwijt willen.
Fijn ziet er gezond uit, Hoeveel gram gaf jij jou Kangal toen hij een puppy? ik heb voer gekocht voor hem en er staat 3x 50 gram per dag maar ik geef hem 4x omdat de huisarts het mij had geadviseerd maar ik was vergeten te vragen hoeveel gram per maaltijd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kangal schreef:
Brigitte schreef:Welkom, ik heb o.a. een Kangal reu van 3 jaar, een enorm fijne hond en ik zou hem voor geen goud meer kwijt willen.
Fijn ziet er gezond uit, Hoeveel gram gaf jij jou Kangal toen hij een puppy? ik heb voer gekocht voor hem en er staat 3x 50 gram per dag maar ik geef hem 4x omdat de huisarts het mij had geadviseerd maar ik was vergeten te vragen hoeveel gram per maaltijd.
Gaan ze in Belgié naar de huisarts met hun hond. :80: Het is toch je kindje hé. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Kangal

bouvierpoedel schreef:
Kangal schreef:
Gaan ze in Belgié naar de huisarts met hun hond. :80: Het is toch je kindje hé. :engel:
Zoals reeds gezegd ook al woon ik in Belgie ik werk niet met de Belgische of Nederlandse systeem mensen die dat wel doen weten niet wat het woord "vrijheid" betekent door al hun regels en discipline.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wat versta jij onder vrijheid dan? Wil je geen regels of discipline of zo min mogelijk of?

Welkom iig.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kangal schreef:

Wat weegt je pup nu?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

dagmar88 schreef:
Kangal schreef:

Wat weegt je pup nu?
Dat is privé :pffff: .
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Kangal schreef:
bouvierpoedel schreef:
Kangal schreef:
Zoals reeds gezegd ook al woon ik in Belgie ik werk niet met de Belgische of Nederlandse systeem mensen die dat wel doen weten niet wat het woord "vrijheid" betekent door al hun regels en discipline.

Ik heb het al eerder gevraagd, wat bedoel je daar precies mee?
In welke mate kun jij je hond vrijheid geven en hoe breng je hem dan regels en opvoeding bij?
Interesse hoor. Ben er echt benieuwd naar.
Kangal

dagmar88 schreef:
Kangal schreef:

Wat weegt je pup nu?
Vorig week donderdag woog hij 5kg, ik gaf hem toen 2x per dag eten en nadat zijn dierenarts zei dat hij 3-4x zou moeten eten per dag is ze bijgekomen ik zie het ook aan zijn vorm maar ik kan niet wegen hoeveel omdat ik niet de geschikte weegschaal heb, ik geef hem dus nu 4x 50g eten per dag en voor ik naar de dierenarts ging was het 2x 50g
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mensen dit is een voorstel topic dadelijk haalt hij het topic van Jeroen Jan-Willem nog in en ik heb nog wel zo mijn best gedaan daar te trollen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dan moet je toch iets harder je best doen :J:
Kangal

Fijn ziet er gezond uit, Hoeveel gram gaf jij jou Kangal toen hij een puppy? ik heb voer gekocht voor hem en er staat 3x 50 gram per dag maar ik geef hem 4x omdat de huisarts het mij had geadviseerd maar ik was vergeten te vragen hoeveel gram per maaltijd.[/quote]
Gaan ze in Belgié naar de huisarts met hun hond. :80: Het is toch je kindje hé. :engel:[/quote]
Zoals reeds gezegd ook al woon ik in Belgie ik werk niet met de Belgische of Nederlandse systeem mensen die dat wel doen weten niet wat het woord "vrijheid" betekent door al hun regels en discipline.[/quote]

Ik heb het al eerder gevraagd, wat bedoel je daar precies mee?
In welke mate kun jij je hond vrijheid geven en hoe breng je hem dan regels en opvoeding bij?
Interesse hoor. Ben er echt benieuwd naar.[/quote]
Ik geef hem vrijheid door hem niet te straffe en door hem te laten doen wat hij maar wil onder in de kelder en niet zoals Nederlandse en Belgische gezinnen op een vaste tijdstip eten, regels en discipline en op een vaste tijdstip opstaan en wandelen met een hond op een vaste tijdstip hoort niet bij mij thuis. Als hij geen zin heeft in eten dan eet hij het later wel op WANNEER HIJ DAT WIL maar bij Belgische en Nederlandse gezinnen zijn dat niet zo.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

5 kg voor een kangalpup van 7,5 week :denken:
Op de foto lijkt hij veel groter en zwaarder.
5 kilo is veel te weinig in ieder geval. Mij lijkt 200 gram ook niet veel voor een pup. Ik zou maar eens investeren in een weegschaal, een nieuwe DA en wat goede hondenboeken.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een onzin zeg ik heb twee ongedisciplineerde losgeslagen swiffers die niet in een kelder liggen en gewoon de hele dag de beschikking hebben over het hele huis en ik ben volbloed nederlands
Afbeelding
Kangal

S@ndr@ schreef:Dan moet je toch iets harder je best doen :J:
Conclusie? Toen ik hondenvoer(brokken) ging kopen kreeg ik zo een pot mee waarop stond alle categorieën van puppy's, bv mijne is "maxi puppy" en dan stond daar zo'n balk 3x 50g. Maar ik zie de laatste tijd dat hij meer kan/wil eten dan 50g maar ik geef het hem niet zodat hij niet dik wordt zodat ik hem later als hij groot wordt nog kan tegenhouden als er iets gebeurt
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Welkom en veel plezier met je pup :flower:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Kangal schreef: Ik geef hem vrijheid door hem niet te straffe en door hem te laten doen wat hij maar wil onder in de kelder en niet zoals Nederlandse en Belgische gezinnen op een vaste tijdstip eten, regels en discipline en op een vaste tijdstip opstaan en wandelen met een hond op een vaste tijdstip hoort niet bij mij thuis. Als hij geen zin heeft in eten dan eet hij het later wel op WANNEER HIJ DAT WIL maar bij Belgische en Nederlandse gezinnen zijn dat niet zo.
Moet hij niet vaak naar buiten dan? Het lijkt mij dat een pup veel moet poepen en plassen. Zo maak je ze zindelijk namelijk, door ze dat buiten te laten doen en ze daarvoor te belonen.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Kangal schreef: Ik geef hem vrijheid door hem niet te straffe en door hem te laten doen wat hij maar wil onder in de kelder en niet zoals Nederlandse en Belgische gezinnen op een vaste tijdstip eten, regels en discipline en op een vaste tijdstip opstaan en wandelen met een hond op een vaste tijdstip hoort niet bij mij thuis. Als hij geen zin heeft in eten dan eet hij het later wel op WANNEER HIJ DAT WIL maar bij Belgische en Nederlandse gezinnen zijn dat niet zo.

Oke, dan de volgende vraag, waarom mag hij je niet bijten dan?
Of geldt dat gebrek aan discipline alleen in de kelder ofzo?

Dat eten dan kan prima als hij volwassen is. Het is niet mijn manier, maar goed dat wil niks zeggen.
Wandelen doe ik nooit op een vast tijdstip, opstaan ook niet trouwens.

Maar een pup, en zeker een te lichte pup, zou ik in de gaten willen houden qua eten.
Kangal

flamme schreef:5 kg voor een kangalpup van 7,5 week :denken:
Op de foto lijkt hij veel groter en zwaarder.
5 kilo is veel te weinig in ieder geval. Mij lijkt 200 gram ook niet veel voor een pup. Ik zou maar eens investeren in een weegschaal, een nieuwe DA en wat goede hondenboeken.
Die foto is wel gisteren gemaakt daarom sinds vorig week donderdag geef ik hem 4x per dag van 50g dus als je kunt voorstellen hoeveel hij momenteel weegt en of het goed is zou ik blij zijn
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”