Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangenaam

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Aangenaam

Ongelezen bericht door flamme »

JYBD schreef:Waarom reageren hier mensen serieus op? :denken:

Omdat ik het risico niet wil nemen dat het toch een totaal onervaren baas is met een groot probleem in de vorm van een onschuldig pupje.
Ik sta liever voor lul en geef adviezen terwijl ik aan de andere kant van het beeldscherm keihard uitgelachen wordt dan dat ik niks doe en het blijkt later wel echt te zijn.
Kangal

Ongelezen bericht door Kangal »

Tara schreef:
Kangal schreef:
Gollum schreef:Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ik hoop dat je de komende jaren lid blijft van dit forum en vertelt over je ervaringen.
Ik ga nu eten terwijl mijn puppy nu in de kelder zit te liggen en dan krijgt hij zijn eten en dan gaan we samen naar buiten, dus ik heb weer iets bijgeleerd van jullie maar geloof me hij verzet zich zeer intens echt waar ik weet niet of dat normaal is ik krijg schrik dat hij niet meer kan ademen want zo'n geluid maakt hij
Dat doen pups. Dus soms moet je even iets voor je pup beslissen, anders wordt het nooit wat.
Ik zou in elk geval niet wachten met optillen en mee naar buiten nemen tot hij een half jaar is, dat kost je je rug.
Het probleem is wanneer ik hem optil blijft hij ren half minuut stil en dan probeert hij los te komen ookal zijn we in de tuin
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Als het serieus is wat TS schrijft, is de kans groot, dat hij over een half jaar de hond z'n vreten met een stok door de kelderdeur kan schuiven. Dan mag hij nog hopen, dat de stok heel is.

Hond z'n vrijheid.
Kangal

Gollum schreef:
Kangal schreef:Het regent hier zou dat een probleem zijn als we naar buiten gaan? Zou dat slecht zijn voor mijn pup?
Hij is niet van suiker toch? :mrgreen:
Leuk zal hij het denk ik niet vinden maar het is toch wel handig dat hij zijn behoeftes kan doen, ook als het regent.
En warm weer is dat slecht?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik ben heel erg voorstander van positief opvoeden, je hond keuzes geven, etc. Maar elke hond heeft grenzen nodig en dat is niets slechts! Je kunt op een positieve en heel vriendelijke manier je pup sturing geven. Als je daar meer over wil weten kun je eens zoeken op youtube, naar Hondenschool De Laar/Jolein van Weperen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik zou kijken hoe hij op de regen reageert ander lekker in huis laten zeiken en schieten vrij opvoede is ook vrij opvoeden
Afbeelding
Kangal

Is warm weer slecht voor de honden om buiten te zijn?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Kangal schreef:Is warm weer slecht voor de honden om buiten te zijn?
Wat denk je zelf?
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Als hoger dan 25 graden is, dan vinden honden het niet erg aangenaam, omdat ze niet zo kunnen zweten/afkoelen als mensen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

weet je wat ik zou doen?
mijn pupje optillen en lekker mee naar buiten nemen, dan wat uit het zicht van je huis een grasveldje zoeken en daar een uur of wat in de schaduw gaan zitten met je pup tussen je benen om hem te laten wennen aan verkeer en mensen.
ik zou ook wat met hem spelen op dat grasveldje en als je geluk hebt plast en/of poept ie daar ook en dan kun je hem meteen vertellen wat een knappe hond het is.
zo maak je honden zindelijk namelijk, je prijst ze de hemel in als ze plassen en poepen waar jij wil en laat je ze wennen aan de buitenwereld, dat doe je niet door ze in hun sop te laten gaarkoken en ze wanneer het je uitkomt zo nu en dan eens even mee naar buiten te nemen.

bijkomend voordeel is dat je zelf ook eens wegkomt achter je computer vandaan en je je tijd beter besteedt dan steeds maar raardere vragen te verzinnen om te kijken hoe ver je gaan kunt tot niemand je meer gelooft.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kangal

renee-uk schreef:weet je wat ik zou doen?
mijn pupje optillen en lekker mee naar buiten nemen, dan wat uit het zicht van je huis een grasveldje zoeken en daar een uur of wat in de schaduw gaan zitten met je pup tussen je benen om hem te laten wennen aan verkeer en mensen.
ik zou ook wat met hem spelen op dat grasveldje en als je geluk hebt plast en/of poept ie daar ook en dan kun je hem meteen vertellen wat een knappe hond het is.
zo maak je honden zindelijk namelijk, je prijst ze de hemel in als ze plassen en poepen waar jij wil en laat je ze wennen aan de buitenwereld, dat doe je niet door ze in hun sop te laten gaarkoken en ze wanneer het je uitkomt zo nu en dan eens even mee naar buiten te nemen.

bijkomend voordeel is dat je zelf ook eens wegkomt achter je computer vandaan en je je tijd beter besteedt dan steeds maar raardere vragen te verzinnen om te kijken hoe ver je gaan kunt tot niemand je meer gelooft.
Mijn vragen zijn allemaal serieus en wat kn vertel ook ja?! Wat ben ik hier?! Als een dierenarts 5 euro zou kosten zou ik toch alweer opnieuw naar de dierenarts gaan? Als ik hem optil blijft hij een half minuut stil en dan probeert hij los te komen ook al zijn we thuis
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Kangal schreef:
Gollum schreef:
Kangal schreef:Het regent hier zou dat een probleem zijn als we naar buiten gaan? Zou dat slecht zijn voor mijn pup?
Hij is niet van suiker toch? :mrgreen:
Leuk zal hij het denk ik niet vinden maar het is toch wel handig dat hij zijn behoeftes kan doen, ook als het regent.
En warm weer is dat slecht?
Dat is wel iets gevaarlijker ja. Een hond raakt zijn warmte kwijt via de tong en de voetzolen. Wanneer de grond erg heet is kan hij zijn warmte niet goed kwijt. Met erg warm weer wandel ik alleen 's ochtends vroeg en 's avonds laat wanneer het koeler is. Tussendoor alleen een plas op het gras.
Kangal

thom schreef:
Als hoger dan 25 graden is, dan vinden honden het niet erg aangenaam, omdat ze niet zo kunnen zweten/afkoelen als mensen.
Ok onthouden
thom
Zeer actief
Contacteer:

Kangal schreef:

Mijn vragen zijn allemaal serieus en wat kn vertel ook ja?! Wat ben ik hier?! Als een dierenarts 5 euro zou kosten zou ik toch alweer opnieuw naar de dierenarts gaan? Als ik hem optil blijft hij een half minuut stil en dan probeert hij los te komen ook al zijn we thuis
Lees je eens in over hondengedrag en opvoeding. :lees:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kangal schreef:

dat zou al geloofwaardiger worden als je ook inging op de rest van wat erg gezegd wordt en geen kreten slaakt die niks met de post waar je op antwoordt te maken hebben :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kangal

Frolic schreef:
Kangal schreef:
S@ndr@ schreef:Dan moet je toch iets harder je best doen :J:
Conclusie? Toen ik hondenvoer(brokken) ging kopen kreeg ik zo een pot mee waarop stond alle categorieën van puppy's, bv mijne is "maxi puppy" en dan stond daar zo'n balk 3x 50g. Maar ik zie de laatste tijd dat hij meer kan/wil eten dan 50g maar ik geef het hem niet zodat hij niet dik wordt zodat ik hem later als hij groot wordt nog kan tegenhouden als er iets gebeurt
Niet dik is helemaal niet hetzelfde als niet sterk. Als hij volwassen is houd je hem niet tegen. En daarom moet je tijd en energie investeren in inlezen, fokkers bezoeken, informatie opvragen, kijken of jouw situatie bij dit ras past en een goede opvoeding en duidelijke grenzen stellen aan je hond. Je wilt voorkómen dat er iets gebeurt, niet tegenhouden.
Dit is nu precies waarom je zo eng klinkt.
Hmmmm.... Het is me opgevallen dat hij naar het einde van de dag toe meer bijt, waarom doet hij dat? Is hij moe?
Kangal

renee-uk schreef:
Kangal schreef:

dat zou al geloofwaardiger worden als je ook inging op de rest van wat erg gezegd wordt en geen kreten slaakt die niks met de post waar je op antwoordt te maken hebben :idea:
Jij denkt dat ik hun post(s) niet lees maar ondertussen lees ik dat zeer aandachtig zoals reeds gezegd is het voor mij belangrijk
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Kangal schreef:Jij denkt dat ik hun post(s) niet lees maar ondertussen lees ik dat zeer aandachtig zoals reeds gezegd is het voor mij belangrijk
Succes met de rest van je studie. :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

thom schreef:Met een pup die zelf mag bepalen of hij naar buiten wil, gaat het een hele lange zindelijkheidstraining worden. :roll:
Nee hoor, de poedel mocht toch ook na 2mnd het veld ruimen
thom
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
thom schreef:Met een pup die zelf mag bepalen of hij naar buiten wil, gaat het een hele lange zindelijkheidstraining worden. :roll:
Dat is waar, maar hé toen was TS ongeveer 10 jaar. :cool2:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

thom schreef:
crutz schreef:
Nu x2 dus dan 2mnd x2 = 4mnd ;)
thom
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
thom schreef:
crutz schreef:
Nu x2 dus dan 2mnd x2 = 4mnd ;)
Dat is wel slim van je. :lol1:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik word steeds meer voorstander van het moeten doen van een cursus "hondengedrag/opvoeding" vóor iemand een hond mag kopen...'t Is toch godsgeklaagd dat je voor het rijden in een plastic/metalen blik een duizenden-euro's-kostende-en-maandenlang-durende-training moet volgen, maar je met een dergelijke (potentieel gevaarlijke hond) als totale nitwit bij een 'fokker' aan kunt komen, wat geld kunt neersmijten en een pup meekrijgt.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Kangal schreef:
Brigitte schreef:Welkom, ik heb o.a. een Kangal reu van 3 jaar, een enorm fijne hond en ik zou hem voor geen goud meer kwijt willen.
Fijn ziet er gezond uit, Hoeveel gram gaf jij jou Kangal toen hij een puppy? ik heb voer gekocht voor hem en er staat 3x 50 gram per dag maar ik geef hem 4x omdat de huisarts het mij had geadviseerd maar ik was vergeten te vragen hoeveel gram per maaltijd.
Mijn hond was een hele slechte eter als pup en ik voerde op het oog ik doe niet aan afmeten en hij krijgt nu van alles te eten, 2x per dag en iedere maaltijd en iedere dag iets anders :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

[quote="Lemuria"]Ik word steeds meer voorstander van het moeten doen van een cursus "hondengedrag/opvoeding" vóor iemand een hond mag kopen...'t Is toch godsgeklaagd dat je voor het rijden in een plastic/metalen blik een duizenden-euro's-kostende-en-maandenlang-durende-training moet volgen, maar je met een dergelijke (potentieel gevaarlijke hond) als totale nitwit bij een 'fokker' aan kunt komen, wat geld kunt neersmijten en een pup meekrijgt.[/quote]
Ja zie je jezelf al gaan :engel:
Lemuria

S@ndr@ schreef:[quote="Lemuria"]Ik word steeds meer voorstander van het moeten doen van een cursus "hondengedrag/opvoeding" vóor iemand een hond mag kopen...'t Is toch godsgeklaagd dat je voor het rijden in een plastic/metalen blik een duizenden-euro's-kostende-en-maandenlang-durende-training moet volgen, maar je met een dergelijke (potentieel gevaarlijke hond) als totale nitwit bij een 'fokker' aan kunt komen, wat geld kunt neersmijten en een pup meekrijgt.
Ja zie je jezelf al gaan :engel:[/quote]

Ja hoor, want ik zou gewoon slagen ;) Zou het best willen doen als daarmee excessen als deze wat minder gangbaar worden ;) Maar ja, hoe ga je zo'n test ontwikkelen/wat zou er in moeten staan?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik weet niet hoor, ik moest me op cursus al inhouden, om niet stronteigenwijs bij 50 % van wat er verteld werd er tegenin te gaan,. je kunt best botten geven hoor, als ze maar gekookt zijn, Yeah richt :scratch: :wink: bij voorbeeld - en dan ja nee en amen zeggen,
ja wat moeten ze dan zeggen en hoe gaat het eruit zien
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja iedereen zal daar weer een andere kijk op hebben denk ik. Lijkt me lastig om een eenduidige cursus op te zetten.
Kangal

Ik ben speelgoed gaan halen voor hem wat geluid maakt als hij erop bijt en nu moet ik nog een bot vinden, weten jullie een website waar ik een goede kwaliteitsvolle bot kan bestellen zonder risico's op stikken?
Lemuria

Er bestaat niet zoiets als een risicoloos bot. Je zult er altijd bij moeten blijven. Sowieso niets dat gekookt of op enigerlei andere wijze verhit is. Ook zul je geen botten moeten kiezen die dragend zijn (bijvoorbeeld knieen). Je zou eens een rauw kippenvleugeltje kunnen geven, dat vinden ze vaak al lekker. Of je geeft 'm wat ander kauwmateriaal zoals (gedroogde) kippennekken. Da's hier ook favoriet. Pas je keuze voor het bot aan op je pup. Het is een klein ding, dus je kunt geen botten van 40 cm aan gaan bieden, daar breekt-ie z'n tanden op.

De enige reden dat ik op deze vraag serieus in ga, is omdat het een goede vraag is. Ga zo door :ok:
Laatst gewijzigd door Lemuria op 04 aug 2015 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”