Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangenaam

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Kangal

Re: Aangenaam

Ongelezen bericht door Kangal »

Ptje schreef:Hmm nòg een mystery eigenlijk (sorry kwartje viel wat laat)
Hoe rijm jij je moslim zijn met het houden van een hond?
Ben zelf getrouwd geweest met een moslim, hij was heus niet radicaal of zo maar een hond was volgens de koran een onrein dier dus binnen in huis mocht er geen hond komen!
Ben benieuwd of ik dáár nog antwoord op krijg.
Ik begrijp je eerste vraag niet zo goed, ik ben niet getrouwd nee en ik heb ook geen gevoelens voor moslim meisjes maar meer voor meisjes zoals Belgen, Nederlanders, Italianen, Spaanse...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kangal schreef: Hij blijft daar nog niet eens 24u zitten overdrijf niet. 12u ongeveer dus dat is de helft
Minus een nacht van 8 uur... joepie 4 uur
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Het helal is iets anders hoor...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Kangal schreef:Hij blijft daar nog niet eens 24u zitten overdrijf niet. 12u ongeveer dus dat is de helft
Je meent dit toch niet echt hè? Je sluit je pupje - die de hele wereld nog moet ontdekken, en ja op zijn leeftijd gaat dat allemaal met zijn bek - 12 uur op in een kelder??? En dat noem jij vrijheid? Vier kale bakstenen muren met een betonnen vloer, en met een beetje geluk een kelderraampje van 50x30 cm???
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:Het helal is iets anders hoor...

Nee, het heelal is wat anders, helal en halal is precies hetzelfde. Wát dat dan precies inhoudt bepalen dan wel weer honderden verschillende instanties :mrgreen:
80564M

En wat betekent "blo"? Dat zie ik je nu al een paar keer zeggen, maar ik heb het idee dat het geen kooswoordje is...
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Hij bedoeld waarschijnlijk, dat hij op zijn ongeveer 20 e Bijzonder Lager Onderwijs geniet.
80564M

Tara schreef:Ik vind het doodzielig om een hond in zo'n prikkelarme omgeving als een kelder te houden.
Dat kan niet, en dat mag ook niet.

Klein verhaaltje. Ik was een slechte eter, en van mijn vader moest ik om kwart voor 1 mijn bord leeg hebben anders moest ik met mijn bordje naar de kelder (en dan had ik nog 5 minuten om bovenaan de trap, bij het raampje, mijn bord leeg te eten). Op 8-jarige leeftijd zei ik vol bravoure dat dat geen straf was en dat ik dan gewoon lekker al zijn bier ging opdrinken, maar uiteindelijk heb ik er hooguit een keer of 5 gezeten. En dan ook maar 5 minuten ofzo, want mijn vader ging natuurlijk niet naar zijn werk zonder mij "vrij" te laten (al had ik het bord niet op).
Maar dat was natuurlijk wel gewoon straf. In een kelder. Wat moet een puppy daar??? Sluit hem dan alsjeblieft op in een hoekje van de kamer, gebarricadeerd met oude deuren ofzo, maar laat hem wel interactie met jou en je leven hebben.

Ik vraag me heel erg af hoe jij die VRIJHEID, die jij zo belangrijk vind, ziet. Dit gaat toch niet goed komen? Pup heeft alleen de vrijheid om aan de glazen weckpotten met de kersen van vorig jaar te knagen?
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Na ieder serieus antwoord komt er weer een stomzinnige vraag,.....

Je maakt mij niet wijs dat als je een (kangal)pup aanschaft je al die basis simpele dingen niet weet.

Mocht dit echt allemaal wel serieus zijn, mijn excuses, maar dat kan ik me echt niet voorstellen. :roll:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Kangal schreef: Vorig week donderdag woog hij 5kg, ik gaf hem toen 2x per dag eten en nadat zijn dierenarts zei dat hij 3-4x zou moeten eten per dag is ze bijgekomen ik zie het ook aan zijn vorm maar ik kan niet wegen hoeveel omdat ik niet de geschikte weegschaal heb, ik geef hem dus nu 4x 50g eten per dag en voor ik naar de dierenarts ging was het 2x 50g
Dat lijkt me wel heel erg weinig ! mijn mastin pup at op die leeftijd meer dan een halve kilo over de dag verspreid
80564M

Die pup op de foto weegt meer dan 5 kilo.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

nyckle schreef:Hij bedoeld waarschijnlijk, dat hij op zijn ongeveer 20 e Bijzonder Lager Onderwijs geniet.
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
80564M

Lizzie. schreef:
nyckle schreef:Hij bedoeld waarschijnlijk, dat hij op zijn ongeveer 20 e Bijzonder Lager Onderwijs geniet.
Dat bestaat toch niet meer? En als wel, dan ben je daar al klaar mee als je ongeveer 20 bent :pffff:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Marion. schreef:
Lizzie. schreef:
Dat bestaat toch niet meer? En als wel, dan ben je daar al klaar mee als je ongeveer 20 bent :pffff:
Nou....... :denken: :denken:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

JYBD schreef:Na ieder serieus antwoord komt er weer een stomzinnige vraag,.....

Je maakt mij niet wijs dat als je een (kangal)pup aanschaft je al die basis simpele dingen niet weet.

Mocht dit echt allemaal wel serieus zijn, mijn excuses, maar dat kan ik me echt niet voorstellen. :roll:
eens hoor.
zelfs een ietwat normale discussie voert ie niet, het is een aaneenschakeling van voor hondenmensen precaire punten in de hoop dat er gereld gaat worden.
ik ga in elk geval de trol niet meer voeren en verwijs naar de afdelingen gedrag en opvoeding op dit forum.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Kangal schreef:De bench staat 24/7 open, hij slaapt daar nog niet eens in, ik heb voor de zekerheid 2 dekens gezet, 1tje in de bench en de andere gewoon op de vloer, hij slaapt altijd op de vloer dus ik gijzel hem niet ik geef hem VRIJHEID
Tja het is maar wat je onder vrijheid verstaat, mijn mastin loopt vanaf pup af aan in en uit huis, heeft een heel groot terrein, wil ze buiten blijven prima maar ze kiest er nu met 11 maanden voor om snachts binnen te blijven, een kelder vind ik beslist geen vrijheid, kan de pup naar buiten wandelen als hij dat wil ?
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Kangal schreef:
Ben zelf getrouwd geweest met een moslim, hij was heus niet radicaal of zo maar een hond was volgens de koran een onrein dier dus binnen in huis mocht er geen hond komen!
Ik begrijp je eerste vraag niet zo goed, ik ben niet getrouwd nee en ik heb ook geen gevoelens voor moslim meisjes maar meer voor meisjes zoals Belgen, Nederlanders, Italianen, Spaanse...
Ik vroeg niet of je getrouwd bent maar heel iets anders..
Ik zal het even proberen te versimpelen.
Volgens je eigen zeggen ben je moslim dus wordt je geacht te leven zoals de koran het voorschrijft, duidelijk?
In de koran staat dat o.a. Varkens en honden onrein zijn dusss geen varkensvlees eten en honden niet in huis.
Maaahaar je hebt als moslim zijnde toch een hond in huis (dat is dus haram) hoe verenig je dat met je religie?
Ik weet dit soort dingen omdat ik zelf vroeger met een moslimman getrouwd ben geweest dus Ik was getrouwd en niet bedoeld als jij getrouwd.
En ja ik weet dat in die landen ook moslims zijn die honden houden maar dan voor het werk en niet in huis.
Snappie?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Kangal schreef:Hij moet helal eten zoals mij ook kip moet helal zijn, er zijn moslims die kip eten van de McDonalds of andere fasfoodketens maar ook kip moet helal zijn, zij denken dat kip niet helal geslacht kan worden maar ze slachten dat wel helal, mijn vriend werkt bij een slachthuis en hij liet het mij zien.
Maar je hondenbrokken zijn toch ook niet halal?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Tara schreef:
kooi schreef:
crutz schreef:
Dat zijn nl adressen waar wij niet moslims ook botten en vlees voor onze honden halen oa omdat kruisbesmetting met varkensvlees niet mogelijk is en omdat een halal slager meer mogelijkheden qua bot en orgaan biedt
Betrek mij hier niet in alsjeblieft? :wink:
Stel je eens even niet zo aan zeg, je kunt je ook té snel aangesproken voelen.
Die knipoog staat er dan ook niet voor niks, stel jezélf niet zo aan.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

renee-uk schreef:

eens hoor.
zelfs een ietwat normale discussie voert ie niet, het is een aaneenschakeling van voor hondenmensen precaire punten in de hoop dat er gereld gaat worden.
ik ga in elk geval de trol niet meer voeren en verwijs naar de afdelingen gedrag en opvoeding op dit forum.
Zijn true colours schijnen er hier en daar duidelijk doorheen...herkenbaar voor mensen die eerder de moeite hebben genomen Kangalfan's topics en reacties te lezen. Man wat een lol heeft ie weer. :roll:
Kangal

Marion. schreef:Die pup op de foto weegt meer dan 5 kilo.
Natuurlijk weegt hij daar meer omdat het een foto is van een dag of 2-3 terug, zoals reeds gezegd voor dat we naar de dierenarts gingen kreeg hij 2x per dag eten en nadien 3-4x zodat hij wat bijkomt
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Kangal schreef:
Marion. schreef:Die pup op de foto weegt meer dan 5 kilo.
Natuurlijk weegt hij daar meer omdat het een foto is van een dag of 2-3 terug, zoals reeds gezegd voor dat we naar de dierenarts gingen kreeg hij 2x per dag eten en nadien 3-4x zodat hij wat bijkomt
Leer en lees eens wat meer over hondengedrag en opvoeding, verdiep je er eens in !!
Afbeelding
Kangal

Cindy52 schreef:
Kangal schreef:De bench staat 24/7 open, hij slaapt daar nog niet eens in, ik heb voor de zekerheid 2 dekens gezet, 1tje in de bench en de andere gewoon op de vloer, hij slaapt altijd op de vloer dus ik gijzel hem niet ik geef hem VRIJHEID
Tja het is maar wat je onder vrijheid verstaat, mijn mastin loopt vanaf pup af aan in en uit huis, heeft een heel groot terrein, wil ze buiten blijven prima maar ze kiest er nu met 11 maanden voor om snachts binnen te blijven, een kelder vind ik beslist geen vrijheid, kan de pup naar buiten wandelen als hij dat wil ?
Mijn vader zei dat hij niet tegen de geur van honden kan ik heb hem nog niet gevraagd of hij allergisch is voor honden, hij heeft zichzelf daar ook nooit op laten testen(ik ben dit vergeten te vermelden als reden) misschien denken jullie dat ik nu lieg maar het is zo, ik zou hem nu dolgraag naast mij hebben langs de laptop samen zitten en wat surfen terwijl hij tussen mijn armen zit maar omdat mijn vader niet tegen hondengeur kan blijft hij daar. Daarom probeer ik het zo goed mogelijk te voorzien voor mijn hond onder in de kelder, maar mijn kelder is echt niet stoffig of vies er is zelfs een klein kamer met een pc, bed, plasma tv maar daar gaat hij 's nachts niet in omdat ik daar dan dicht doe maar als ik 's morgens wakker word doe ik die deur automatisch open zodat hij vanuit de 'kelder"(meer een garage want je kan van daar rechtstreeks naar buiten) naar dat kamertje kan gaan waar mijn broertje speelt als hij wakker wordt, jullie beelden alles te erg voor, ik ben er zeker van dat ik hier de meest luxe kelder heb. Het is nog niet eens erg zoals jullie denken. Ik heb hem nog nooit horen schreeuwen buiten de eerste 2 dagen toen ik zijn zelf gemaakte bench dicht deed tijdens het slapen.
ArjanD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande korthaar

Ongelezen bericht door ArjanD »

Dag Kangal

Welkom op dit forum. Tjonge, je hebt wel wat los gemaakt, zeg. Ik heb niet alles gelezen, maar de strekking werd mee al snel duidelijk.

Ik weet niet of ik voor iedereen spreek, maar ik denk dat meeste reacties uit bezorgdheid zijn. Je moet zelf weten hoe je jouw hond opvoedt, het is immers jouw hond.

Toch heerst er bij mij ook wat bezorgdheid, dus heb ik een paar vragen. Ik hoop niet dat je mij als de zoveelste ziet.

1. Wat versta je onder "vrije opvoeding"? Je leert 'm toch wel iets van "blijf", "zit ", "af", etc? Al is het maar voor z'n veiligheid (denk aan druk verkeer of andere honden)...

2. Dominante honden (vies woord) worden zelden geboren. De meesten zijn volgers. Deze volgers voelen zich het beste thuis, wanneer er duidelijkheid heerst. Dat wil overigens niet zeggen regels door "straffen".
Wanneer die duidelijkheid er niet is, voelt een hond zich ook niet op zijn gemak. Hoe ga je je hond veiligheid en geborgenheid geven in je vrije opvoeding?

Succes met je pup!
Kangal

Ptje schreef:
Kangal schreef:
Ik vroeg niet of je getrouwd bent maar heel iets anders..
Ik zal het even proberen te versimpelen.
Volgens je eigen zeggen ben je moslim dus wordt je geacht te leven zoals de koran het voorschrijft, duidelijk?
In de koran staat dat o.a. Varkens en honden onrein zijn dusss geen varkensvlees eten en honden niet in huis.
Maaahaar je hebt als moslim zijnde toch een hond in huis (dat is dus haram) hoe verenig je dat met je religie?
Ik weet dit soort dingen omdat ik zelf vroeger met een moslimman getrouwd ben geweest dus Ik was getrouwd en niet bedoeld als jij getrouwd.
En ja ik weet dat in die landen ook moslims zijn die honden houden maar dan voor het werk en niet in huis.
Snappie?
U heeft helemaal verkeerd informatie meegekregen, laat me raden was u vroeger met een marokkaan getrouwd? Als dat zo is zou ik niet verbaasd zijn over wat hij je heeft verteld ze zeggen bijna tegen alles haram wat eigenlijk helemaal niet haram is(bv in deze situatie een hond in huis hebben is helemaal niet haram) totdat ze het zelf meemaken bv of kip helal kan geslacht kan worden of niet als ze in de McDonald's zitten en kip gaan eten hoeft het zogezegd niet helal te zijn maar als ze van een slager gaan eten moet het wel helal zijn, het zijn niet alleen SOMMIGE Marokkanen die zo doen maar ook SOMMIGE Turken. Ook kippen kunnen helal worden geslacht uit eigen ervaring weet ik dat omdat een vriend in een helal slachthuis werkt.
Kangal

kooi schreef:
renee-uk schreef:

eens hoor.
Zijn true colours schijnen er hier en daar duidelijk doorheen...herkenbaar voor mensen die eerder de moeite hebben genomen Kangalfan's topics en reacties te lezen. Man wat een lol heeft ie weer. :roll:
Voor de zoveelste keer, ik heb helemaal niks te maken met kangalfan, was dat lan wat willen jullie meer zodat ik het kan bewijzen? ik heb een foto meegedeeld van mijn hond, de moderatoren kunnen zien dat ik helemaal niks te maken met kangalfan
Kangal

ArjanD schreef:Dag Kangal

Welkom op dit forum. Tjonge, je hebt wel wat los gemaakt, zeg. Ik heb niet alles gelezen, maar de strekking werd mee al snel duidelijk.

Ik weet niet of ik voor iedereen spreek, maar ik denk dat meeste reacties uit bezorgdheid zijn. Je moet zelf weten hoe je jouw hond opvoedt, het is immers jouw hond.

Toch heerst er bij mij ook wat bezorgdheid, dus heb ik een paar vragen. Ik hoop niet dat je mij als de zoveelste ziet.

1. Wat versta je onder "vrije opvoeding"? Je leert 'm toch wel iets van "blijf", "zit ", "af", etc? Al is het maar voor z'n veiligheid (denk aan druk verkeer of andere honden)...

2. Dominante honden (vies woord) worden zelden geboren. De meesten zijn volgers. Deze volgers voelen zich het beste thuis, wanneer er duidelijkheid heerst. Dat wil overigens niet zeggen regels door "straffen".
Wanneer die duidelijkheid er niet is, voelt een hond zich ook niet op zijn gemak. Hoe ga je je hond veiligheid en geborgenheid geven in je vrije opvoeding?

Succes met je pup!
Ik moet eerlijk zijn in het begin dacht ik van "als hij niet wilt wandelen buiten onze eigendom, dan is het geen probleem dan blijven we hier" maar nadat ik hier bij de reacties heb gelezen van dat dat niet goed is bv als we naar de dierenarts zouden moeten gaan als die groot is zou hij zich makkelijker kunnen verzetten en zulke situaties, ben ik helemaal van mening veranderd. Met vrijheid bedoel ik dat ik hem niet gijzel zoals jullie jullie honden vast laten zitten ergens als een slaaf, ik laat zijn bench 7/24 open

Bedankt
Kangal

Hij heeft vandaag al 2x gekotst ik begin me nu echt zorgen over hem te maken hoe zou dat komen? hij kotst al zijn eten terug uit! ik zie dat hij het zelfs niet heeft gekauwd, waarom doet hij dit? hij eet 50g binnen de 3-4m leeg.
En als hij kakt zit er zo iets wits tussen zijn kak net als een worm, zou dat komen omdat hij gras bijt en aan blaadjes van planten bijt?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Kangal schreef:Ik moet eerlijk zijn in het begin dacht ik van "als hij niet wilt wandelen buiten onze eigendom, dan is het geen probleem dan blijven we hier" maar nadat ik hier bij de reacties heb gelezen van dat dat niet goed is bv als we naar de dierenarts zouden moeten gaan als die groot is zou hij zich makkelijker kunnen verzetten en zulke situaties, ben ik helemaal van mening veranderd. Met vrijheid bedoel ik dat ik hem niet gijzel zoals jullie jullie honden vast laten zitten ergens als een slaaf, ik laat zijn bench 7/24 open

Bedankt
Ik kan er nog inkomen dat je een herderachtige slaafs noemt maar mijn beagle is in geen enkele zin van het woord te vergelijken met een slaaf. En hij zit trouwens ook nooit opgesloten in zijn bench :tongue: Heel veel forumleden hebben niet eens een bench.
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Kerel, een hond in een kelder IS geen oplossing.
Wat denk je dat hij gaat doen? 12 uur lang dom voor zich uit staren ? Computerspelletjes spelen?
Een hond moet rennen, een hond moet zowel fysiek als mentaal uitgedaagd worden, méérdere keren per dag.
Wat je nu voor jezelf creëert is een enorm verveelde en gefrustreerde hond die op een gegeven moment zijn eigen dingen gaat bedenken.
Jouw hond betast de wereld met zijn bek, en zal met die bek héle vervelende dingen gaan doen als jij dit zijn gang laat gaan.

Kijk naar de amerikaanse Chihuahua's. Veel van die hondjes worden tot op het bot verwend. Nouja, dat vinden de eigenaren dan. Och kijk nou, Fifi vindt het niet goed als ik naast je zit, dan gaat Fifi happen. Wat schattig!
'Ik wil eigenlijk Fifi's botje afpakken maar het lukt niet.. ze blijft maar happen'

wissel zo'n chihuahua'tje maar eens om met jouw volwassen kangalreu van 65 kilo. Dat ben je nu aan het creëren.

Mijn punt is dat het geen klein kind is. het is een bakbeest in wording die op deze manier gegarandeerd destructief wordt. En dan heb je geluk als het bij objecten blijft.

Edit: Niet te geloven dat ik hier nog serieus op in ga ook.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”