Dat is duidelijk een onveilige situatie en een situatie waarin flink overlast veroorzaakt wordt.dagmar88 schreef:Caro. schreef:Nee, alleen wij mensen mogen nog de vrijheid hebben. Wij zijn de enige die los mogen rondlopen en verder moeten alle dieren hun behoeftes maar wegstoppen, want wij zijn de enige die belangrijk zijn.
Stelletje egoïstische wezens, we slopen de hele wereld al, alles moet in kooitjes, want wij ja WIJ zijn belangrijk, o en dan vooral nog IK hè?
Zelf wel 10 honden hebben, maar commentaar als een kat buitenlooptHet lijkt mij dat je dier belangrijk is.
Hier kun je geen katten los laten. Automobilisten geven er extra gas voor (ben daar bij geweest en er weken niet goed van geweest) en er woont iemand in de wijk die ze afmaakt.
En ergens kan ik het nog wel begrijpen ook, met de overlast hier. Als je huis overhoop wordt gehaald, je honden aangevallen worden en je gordijnen volgepist iedere keer dat je een raam open durft te zetten raak je het wel een keer beu.
Iedere paar weken is er wel weer één verdwenen. Zo af en toe worden de onherkenbare resten door een hond vanonder een graspol getrokken, maar daar komt ook niemand voor.
Ik ben misschien wel de enige waarbij er de afgelopen 5 jaar geen dood is gegaan, katten van toen zijn er nog amper. Denk dat die van mij met bijna 10 het oudste zijn.
En toch laten mensen ze maar aanfokken en schoppen minoes nummer zoveel weer vrolijk de straat op.
Dat kan natuurlijk niet, ik snap echt wel dat mensen hier tegenin gaan en dat dit asociaal is.
Waar het mij om gaat, is dat er geen enkele nuance is: iedere kat die buitenkomt wordt naar buiten geschopt, aan zijn lot overgelaten en veroorzaakt enorme overlast.
Dat is niet zo.
Ik was al 32 jaar voordat ik mijn eerste kat kreeg (de kat die ik dus nu 16 jaar later nog steeds heb) en voor die tijd had ik alleen een hond. Mijn buren hadden katten, mijn overburen hadden katten en ik heb er gewoonweg nooit last van gehad
Ja, mijn hond sloeg aan als de kat in onze tuin kwam, dan deed ik even 'kssttt' en weg kat.
Ik wil dus wat nuance aanbrengen en er tegenin gaan dat niet iedere katteneigenaar die zijn/haar kat buiten laat lopen een aso is die de kat naar buiten pleurt, niets om de kat geeft en niets om buren die overlast ervaren.
Dat soort mensen zijn er namelijk ook, net zoals bij hondenbazen: de één is een asociaal die alleen maar aan zijn eigen hond denkt en de ander kan stikken en de ander ziet het wat breder.