Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat dood geschoten met windbuks.
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Kat dood geschoten met windbuks.
Ik zit te zoeken om iets over aansprakelijkheid te vinden.
http://www.licg.nl/37y/praktisch/wetgev ... kheid.html
De wet is daar eigenlijk vrij duidelijk over, de bezitter van een dier is aansprakelijk voor schade die dat dier veroorzaakt.
Zo staat het in de wet, en het betekent, dat de bezitter van het dier voor de kosten opdraait. Daarbij doet niet ter zake of die bezitter `schuldig´ is of niet. Bij deze aansprakelijkheid gaat het niet om ´schuld`, maar om het feit dat de bezitter van het dier het risico draagt. De achtergrondgedachte daarbij is dat dieren nu eenmaal eigen energie hebben, en daarom soms onvoorspelbaar gedrag vertonen. Als door dat gedrag schade ontstaat, is iemand daarvoor verantwoordelijk, zonder dat er sprake is van `schuld`.
Het maakt dus niet uit of u er wel of niets aan kon doen! Hoofdregel is dat de bezitter aansprakelijk is, ongeacht de vraag of deze bij het ongeluk aanwezig was en/of er iets aan kon doen.
Nergens staat er iets van `voor katten geldt een uitzondering`.
Hier een ander voorbeeld, een forum waar je alle wet en rechtskennis kunt opvragen, namelijk de rijdende rechter.
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/forum/ ... an-de-auto
Lees het antwoord maar. Als je kunt aantonen dat het die bewuste kat was, zijn de eigenaren aansprakelijk.
Voor de Belgen onder ons,
http://www.elfri.be/aansprakelijkheid-voor-dieren
Wettelijke bepaling artikel 1385 van het Burgerlijk Wetboek:
« De eigenaar van een dier, of ,terwijl hij het in gebruik heeft, diegene die zich ervan bedient, is aansprakelijk voor de schade die door het dier is veroorzaakt, hetzij het onder zijn bewaring stond, dan wel verdwaald of ontsnapt was. »
Over welke dieren gaat het?
- dieren die een bewaarder kunnen hebben, zoals huisdieren (ondermeer honden en katten), gezelschapsdieren, circusdieren, dieren van het neerhof, dieren in kwekerijen...
- niet voor wilde katten die op de eigendom lopen, wild, insecten...
[quote="kooi"]Ik Veel hondeneigenaren vinden het erg als een kat in de tuin van iemand anders poept en piest. Maar openbaar terrein is wel oké. quote]
Maar katten doen dat toch ook?
http://www.licg.nl/37y/praktisch/wetgev ... kheid.html
De wet is daar eigenlijk vrij duidelijk over, de bezitter van een dier is aansprakelijk voor schade die dat dier veroorzaakt.
Zo staat het in de wet, en het betekent, dat de bezitter van het dier voor de kosten opdraait. Daarbij doet niet ter zake of die bezitter `schuldig´ is of niet. Bij deze aansprakelijkheid gaat het niet om ´schuld`, maar om het feit dat de bezitter van het dier het risico draagt. De achtergrondgedachte daarbij is dat dieren nu eenmaal eigen energie hebben, en daarom soms onvoorspelbaar gedrag vertonen. Als door dat gedrag schade ontstaat, is iemand daarvoor verantwoordelijk, zonder dat er sprake is van `schuld`.
Het maakt dus niet uit of u er wel of niets aan kon doen! Hoofdregel is dat de bezitter aansprakelijk is, ongeacht de vraag of deze bij het ongeluk aanwezig was en/of er iets aan kon doen.
Nergens staat er iets van `voor katten geldt een uitzondering`.
Hier een ander voorbeeld, een forum waar je alle wet en rechtskennis kunt opvragen, namelijk de rijdende rechter.
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/forum/ ... an-de-auto
Lees het antwoord maar. Als je kunt aantonen dat het die bewuste kat was, zijn de eigenaren aansprakelijk.
Voor de Belgen onder ons,
http://www.elfri.be/aansprakelijkheid-voor-dieren
Wettelijke bepaling artikel 1385 van het Burgerlijk Wetboek:
« De eigenaar van een dier, of ,terwijl hij het in gebruik heeft, diegene die zich ervan bedient, is aansprakelijk voor de schade die door het dier is veroorzaakt, hetzij het onder zijn bewaring stond, dan wel verdwaald of ontsnapt was. »
Over welke dieren gaat het?
- dieren die een bewaarder kunnen hebben, zoals huisdieren (ondermeer honden en katten), gezelschapsdieren, circusdieren, dieren van het neerhof, dieren in kwekerijen...
- niet voor wilde katten die op de eigendom lopen, wild, insecten...
[quote="kooi"]Ik Veel hondeneigenaren vinden het erg als een kat in de tuin van iemand anders poept en piest. Maar openbaar terrein is wel oké. quote]
Maar katten doen dat toch ook?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik hoor dat echt nooit. Misschien hebben wij net minder last van katten omdat ze zoveel ruimte hebben in de vorm van velden en bossen en dus niet de drang voelen om in de buurt van mensen te komen?sjm schreef:Maar 's nachts.... Oh ZO irritant. Zo vaak vechtende katten. Van dat geluid zit ik rechtop in bed hoor. Die gillende, kwade katten. Bah. Hou ze toch bij je.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat verreweg de meeste katteneigenaars in de buurt ze s'avonds naar binnen halen. Hier wonen binnen de 250m alleen al een dik dozijn katten en vissen, duiven, moestuintjes en kuikentjes blijven gewoon heel.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat ruimte ok je huis heen alles scheelt, en de mogelijkheid/noodzaak om muizen te vangen ook...
Hoewel in Maart wil het soms nog wel eens feest zijn s nachts
de krolse.....katten periode zeg maar, maar ook daar heb ik eigen lijk nauwelijks last van die ekele keer
Hoewel in Maart wil het soms nog wel eens feest zijn s nachts
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Jammer, dat katten niet alleen muizen vangen.....
-
S@ndr@
- Zeer actief
over het algemeen toch wel hoor, en mollen, en ratten, en heel incidenteel een vogeltje,nyckle schreef:Jammer, dat katten niet alleen muizen vangen.....
want ja ook daar zijn soms zwakkere en zieke dieren die trekken het niet.......... maar we vallen in herhaling,
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Op zich ben ik dat wel met je eens maar het is gewoon niet de realiteit dat is mijn punt.Domor schreef:Nu gaat de situatie sowieso veranderen want ze gaan midden in de polder staan en daar is het risico van wilde! roofdieren reëel. Maar op een dakterras, midden in de bebouwing, met voldoende beschutting tegen roofvogels, geen last van marters of vossen, moet ik mijn dieren toch gewoon kunnen laten rondhobbelen zonder dat ik bang hoef te zijn voor andermans huisdieren? Of in een tuin met 1.80m omheining zonder mogelijkheden om eronderdoor te gaan (stenen) en voldoende beschutting tegen roofvogels, zou ik toch niet bang moeten zijn voor andermans huisdieren? Het is hun keuze geweest om ze te nemen, het is dan ook hun taak om te zorgen dat ze geen overlast veroorzaken en dat kan alleen maar door ze op eigen terrein te houden (binnen de bebouwde kom). Je gooit je hond toch ook niet zo op straat zonder toezicht en verwacht dan dat andere mensen maar zorgen dat zij zichzelf en hun huisdieren beschermen tegen jouw hond?
Buiten dat zijn er gewoonweg ontzettend veel wilde en zwerfkatten in Nederland dus als ik kwetsbare dieren zou houden zou ik die ook daar tegen willen beschermen.
Als jij last hebt van een kat en de eigenaar wenst daar niets aan te doen vind ik dat net zo goed asociaal.
Maar je hoort vaak dat men niet weet waar de kat thuis hoort en wie zegt dat de kat een eigenaar heeft dan.
Als jouw dieren worden gedood kun je wel zeggen het hoort niet en dat mag dan wel zo wezen maar daar worden ze niet weer levend van.
Zal ze worst wezen of het de kat van de buren is of eentje die geen eigenaar heeft die ze opvreet.
Ik sta daar dus anders in, hier lopen ook buiten katten rond , weinig maar wel genoeg on in ieder geval Spok altijd aan de lijn te houden toen hij nog leefde omdat die er achter aan ging.
Dan kan ik wel zeggen die katten horen niet los buiten maar daar heb ik weinig aan als hij er achteraan zit.
En ja dat heeft hij echt een keer luid krijsend om 5 uur in de ochtend gedaan

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
nyckle
- Zeer actief
[quote="Tineke"]
Op zich ben ik dat wel met je eens maar het is gewoon niet de realiteit dat is mijn punt.
Buiten dat zijn er gewoonweg ontzettend veel wilde en zwerfkatten in Nederland dus als ik kwetsbare dieren zou houden zou ik die ook daar tegen willen beschermen.
Als jij last hebt van een kat en de eigenaar wenst daar niets aan te doen vind ik dat net zo goed asociaal.
Maar je hoort vaak dat men niet weet waar de kat thuis hoort en wie zegt dat de kat een eigenaar heeft dan.
Als jouw dieren worden gedood kun je wel zeggen het hoort niet en dat mag dan wel zo wezen maar daar worden ze niet weer levend van.
Zal ze worst wezen of het de kat van de buren is of eentje die geen eigenaar heeft die ze opvreet.
Ik sta daar dus anders in, hier lopen ook buiten katten rond , weinig maar wel genoeg on in ieder geval Spok altijd aan de lijn te houden toen hij nog leefde omdat die er achter aan ging.
Dan kan ik wel zeggen die katten horen niet los buiten maar daar heb ik weinig aan als hij er achteraan zit.
[/quote
Even een kleine correctie. Er zijn maar heel weinig echte wilde katten in Nederland. (Limburg, Brabant).
Er zijn heel veel verwilderde katten in Nederland. Nakomelingen van onze huiskat, maar in het wild geboren. Dan heb je nog de zwerfkat. Dit is de kat die ooit een baasje hebben gehad, maar zijn gedumpt.
Op zich ben ik dat wel met je eens maar het is gewoon niet de realiteit dat is mijn punt.
Even een kleine correctie. Er zijn maar heel weinig echte wilde katten in Nederland. (Limburg, Brabant).
Er zijn heel veel verwilderde katten in Nederland. Nakomelingen van onze huiskat, maar in het wild geboren. Dan heb je nog de zwerfkat. Dit is de kat die ooit een baasje hebben gehad, maar zijn gedumpt.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Of weggelopen - of verdwaalt of perongeluk bij iemand in de auto zijn gesprongen en niet meer thuis kunnen komennyckle schreef:Tineke schreef: Op zich ben ik dat wel met je eens maar het is gewoon niet de realiteit dat is mijn punt.
En ja dat heeft hij echt een keer luid krijsend om 5 uur in de ochtend gedaan[/quote
- Tineke
- Zeer actief
nyckle schreef:Even een kleine correctie. Er zijn maar heel weinig echte wilde katten in Nederland. (Limburg, Brabant).
Daar heb je gelijk in, het zijn meestal verwilderde of zwerfkatten

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Dat schijnt niet waar te zijn volgens bonafide jagers.korthaar schreef:Daar zit 'm nou juist de kiksaus: een lustjager is bang om door toedoen van een loslopende kat zelf een stuk wild te moeten missen.kooi schreef:[ Jouw maatstaven gelden niet voor mij. Jij kunt je evenmin met de mijne verenigen als ik met het feit dat jij doodt voor je plezier.
Mijn ex-zwager annex erkend jachtopziener echter haatte katten daarom en gaf zelf grif toe dat hij ze zo vaak als maar mogelijk was dood schoot. Ook als ze zichtbaar een bandje om hadden.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
En dat is dus precies de allergevaarlijkste plek om katten te houden.Dat heeft met de aard toch niets te maken?
Een vriendin van mij heeft in slechts 6 jaar tijd al 4!! katten verloren! En zij woont nota bene op het platteland aan een weg waar niet veel verkeer langs komt.
De plaats waar ik besloot geen nieuwe meer te nemen.
En ja het heeft alles met de aard te maken.
Weinig honden kunnen zonder begeleiding de straat op en als ze het wel kunnen, is ze dat geleerd.
Je ziet ze weleens verdwaasd over de weg heen en weer rennen. Ik probeer ze dan altijd te vangen en mee naar huis te nemen en amivedi te bellen. Ze snappen helemaal niets van het verkeer...
Katten kunnen dat doorgaans wel. En die leren dat zichzelf aan. Waarschijnlijk omdat ze eenlingen zijn.
En nee, Iones, je leest het verkeerd. Het is niet zo dat mensen van mij wel last van honden mogen hebben maar niet van katten. Ik vind dat hondenbezitters ook last veroorzaken. En daarom niet zo hoog van de toren moeten blazen. Mensen veroorzaken per definitie last. Op alle mogelijke manieren. Dat is onvermijdelijk doordat we nu eenmaal dicht bij elkaar wonen. Alleen de last die katten veroorzaken wordt zo enorm uitvergroot dat het lijkt alsof alle andere last er bij in het niet valt.
Jij hebt overigens vast enorm genoten toen die vriendin al die katten verloor zo vlak achter elkaar?
Eigen schuld toch volgens jou? Of was jij dat niet die de mijne een kutdood gunde?
Laatst gewijzigd door kooi op 08 okt 2015 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ow daar zal best onderling verschil in zitten ik ken vissers die met alle liefde van de wereld aalscholver de nek omdraaien als ze de kans krijgen, beschermt of niet OEPSkooi schreef:Dat schijnt niet waar te zijn volgens bonafide jagers.korthaar schreef:Daar zit 'm nou juist de kiksaus: een lustjager is bang om door toedoen van een loslopende kat zelf een stuk wild te moeten missen.kooi schreef:[ Jouw maatstaven gelden niet voor mij. Jij kunt je evenmin met de mijne verenigen als ik met het feit dat jij doodt voor je plezier.
Mijn ex-zwager annex erkend jachtopziener echter haatte katten daarom en gaf zelf grif toe dat hij ze zo vaak als maar mogelijk was dood schoot. Ook als ze zichtbaar een bandje om hadden.
-
nyckle
- Zeer actief
Dat denk ik niet korthaar. De meeste jagers zijn niet zo inhalig als jij denkt. Maar ja, ik weet niet wat er tussen jou oren afspeelt.korthaar schreef:Daar zit 'm nou juist de kiksaus: een lustjager is bang om door toedoen van een loslopende kat zelf een stuk wild te moeten missen.kooi schreef:[ Jouw maatstaven gelden niet voor mij. Jij kunt je evenmin met de mijne verenigen als ik met het feit dat jij doodt voor je plezier.
Ik kan alleen van mij zelf spreken en de jagers waarmee ik jaag. Ik heb nog nooit een kat geschoten. ( Ik jaag ju zo ongeveer 40 jaar) Wel vossen. Misschien dat ik ooit eens een verwilderde kat ga schieten, maar dat is mijn veld nu nog niet aan de orde.
Elk jaar maak ik de balans op, wat kan en moet gebeuren in mijn veld.
Voor de kraaien is dit helaas de kraai. Jammer genoeg niet te eten, maar ik laat ze achter voor de andere predatoren.
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Meer dan 20 jaar als voorjager mee geweest van Zeeland tot Groningen. 1x een kat zien schieten km's van de dichtsbijzijnde bebouwing. Mag toch spreken over kontakten met tientallen jagers.kooi schreef:Dat schijnt niet waar te zijn volgens bonafide jagers.korthaar schreef:Daar zit 'm nou juist de kiksaus: een lustjager is bang om door toedoen van een loslopende kat zelf een stuk wild te moeten missen.kooi schreef:[ Jouw maatstaven gelden niet voor mij. Jij kunt je evenmin met de mijne verenigen als ik met het feit dat jij doodt voor je plezier.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- iones
- Zeer actief
Een tijd terug zag ik echt een hele mooie docu over huisdieren. Dat ging over katten, honden, konijnen, hamsters, etc. En ze lieten allemaal dingen zien die ik nog niet wist.kooi schreef:En dat is dus precies de allergevaarlijkste plek om katten te houden.Dat heeft met de aard toch niets te maken?
Een vriendin van mij heeft in slechts 6 jaar tijd al 4!! katten verloren! En zij woont nota bene op het platteland aan een weg waar niet veel verkeer langs komt.
De plaats waar ik besloot geen nieuwe meer te nemen.
En ja het heeft alles met de aard te maken.
Weinig honden kunnen zonder begeleiding de straat op en als ze het wel kunnen, is ze dat geleerd.
Je ziet ze weleens verdwaasd over de weg heen en weer rennen. Ik probeer ze dan altijd te vangen en mee naar huis te nemen en amivedi te bellen. Ze snappen helemaal niets van het verkeer...
Katten kunnen dat doorgaans wel. En die leren dat zichzelf aan. Waarschijnlijk omdat ze eenlingen zijn.
En nee, Iones, je leest het verkeerd. Het is niet zo dat mensen van mij wel last van honden mogen hebben maar niet van katten. Ik vind dat hondenbezitters ook last veroorzaken. En daarom niet zo hoog van de toren moeten blazen. Mensen veroorzaken per definitie last. Op alle mogelijke manieren. Dat is onvermijdelijk doordat we nu eenmaal dicht bij elkaar wonen. Alleen de last die katten veroorzaken wordt zo enorm uitvergroot dat het lijkt alsof alle andere last er bij in het niet valt.
Jij hebt overigens vast enorm genoten toen die vriendin al die katten verloor zo vlak achter elkaar?
Eigen schuld toch volgens jou? Of was jij dat niet die de mijne een kutdood gunde?
O.a. in Mexico waar een stad is waar heel veel zwerfhonden rondlopen. Sommige zijn van iemand, maar ook heel veel niet.
Die trokken er elke dag op uit. En dan zochten ze elkaar op ergens op een plek waar ze andere honden zagen. En ze begaven zich door het verkeer, je zag ze ook echt uitkijken voor auto´s, en het verkeer was echt druk daar! Toch ging het goed.
Zeg dus niet dat de aard anders is, het heeft niets met aard te maken. Het heeft alles te maken met het feit dat het van het ene dier toegestaan wordt, en het andere niet.
De last die katten veroorzaken worden in jouw ogen uitvergroot. Nou, dan zeg ik tegen jou dat de overlast van honden uitvergroot wordt! En trouwens, daar ben ik ook echt van overtuigd!
En joh wat genoot ik dat al die katten doodgereden werden! Als jou dat gelukkig maakt.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
korthaar
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat kan best.S@ndr@ schreef:over het algemeen toch wel hoor, en mollen, en ratten, en heel incidenteel een vogeltje,nyckle schreef:Jammer, dat katten niet alleen muizen vangen.....
want ja ook daar zijn soms zwakkere en zieke dieren die trekken het niet.......... maar we vallen in herhaling,en zo blijven we doorgaan...... ik weet waar ze mee thuis komen en jij gelooft het niet - nou klaar
Ik denk dat ze een jonge haas niet zo snel mee zullen sjouwen.
Doden doen ze die wel.
Ik denk dat nyckle prima weet wat er door een kat gedood kan worden
Daarnaast kan jij er rekening mee willen houden dat je katten wel eens onder een auto kunnen komen.
Verdrietig, maar het hoort er bij?
Een automobilist die vanwege een kat (zwaar) beschadigd raakt of dood is heeft daar toch een ander idee over vermoed ik.
(Als ik een kat dood zou rijden zou ik dat trouwens überhaupt niet leuk vinden, of er nou schade bij ontstaat of niet).
- ranetje
- Zeer actief
Las dat laatst ook van iemand.metav schreef:Hoe kom je erbij dat kraaien niet te eten zijn kraaien zijn juist heel goed te etennyckle schreef:
Voor de kraaien is dit helaas de kraai. Jammer genoeg niet te eten, maar ik laat ze achter voor de andere predatoren.
er is hier zelfs een restaurant dat kraai op het menu had staan
Die had voor het eerst geprobeerd om een kraai klaar te maken als maaltijd.
Hij was er best over te spreken.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Als jij met 30 kilometer ( want in die zone leven we) per uur je auto zwaar kan beschadigen dan doe je dat heel knap en ja het zou ook een haas kunnen zijn of zo..... want die lopen hier ook of konijnen die gedumpt zijn of een eend, meerkoet ja zelfs de kippen en kuikens van de buurvrouw die hier gewoon los bij de boerderij lopen en soms ook op de straat...... maar goed ik snap dat als het mijn kat is dat het vele malen erger isranetje schreef:Dat kan best.S@ndr@ schreef:over het algemeen toch wel hoor, en mollen, en ratten, en heel incidenteel een vogeltje,nyckle schreef:Jammer, dat katten niet alleen muizen vangen.....
want ja ook daar zijn soms zwakkere en zieke dieren die trekken het niet.......... maar we vallen in herhaling,en zo blijven we doorgaan...... ik weet waar ze mee thuis komen en jij gelooft het niet - nou klaar
Doden doen ze die wel.
Ik denk dat nyckle prima weet wat er door een kat gedood kan worden![]()
Daarnaast kan jij er rekening mee willen houden dat je katten wel eens onder een auto kunnen komen.
Een automobilist die vanwege een kat (zwaar) beschadigd raakt of dood is heeft daar toch een ander idee over vermoed ik.
(Als ik een kat dood zou rijden zou ik dat trouwens überhaupt niet leuk vinden, of er nou schade bij ontstaat of niet).
-
nyckle
- Zeer actief
Vooral in het broedseizoen is het raak wat betreft prederen van grondbroeders.ranetje schreef:Dat kan best.S@ndr@ schreef:over het algemeen toch wel hoor, en mollen, en ratten, en heel incidenteel een vogeltje,nyckle schreef:Jammer, dat katten niet alleen muizen vangen.....
Doden doen ze die wel.
- ranetje
- Zeer actief
Wat grappig dat je alleen op het tweede deel reageertS@ndr@ schreef:Als jij met 30 kilometer ( want in die zone leven we) per uur je auto zwaar kan beschadigen dan doe je dat heel knap en ja het zou ook een haas kunnen zijn of zo..... want die lopen hier ook of konijnen die gedumpt zijn of een eend, meerkoet ja zelfs de kippen en kuikens van de buurvrouw die hier gewoon los bij de boerderij lopen en soms ook op de straat...... maar goed ik snap dat als het mijn kat is dat het vele malen erger isranetje schreef:Dat kan best.S@ndr@ schreef:over het algemeen toch wel hoor, en mollen, en ratten, en heel incidenteel een vogeltje,nyckle schreef:Jammer, dat katten niet alleen muizen vangen.....
Doden doen ze die wel.
-
korthaar
- Zeer actief
Je kunt beter een Kraai vatten, dan een Kauw.ranetje schreef:Las dat laatst ook van iemand.metav schreef:Hoe kom je erbij dat kraaien niet te eten zijn kraaien zijn juist heel goed te etennyckle schreef:
-
nyckle
- Zeer actief
Ik denk, dat de dierenbescherming dit voorval is vergeten.....
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/35371/J ... Beets.html
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik denk dat ik dat op mijn manier wel heb gedaan, niets mis hier met de wildstand als je mijn antwoord leest- weide vogels zitten voornamelijk in de polder en daar lopen weinig katten vanwege het verkeer- er is geen zinnig mens die zijn kat buiten laat op plekken waar sommige automobilisten 150 of harder kunnen halen en ook doenranetje schreef: Wat grappig dat je alleen op het tweede deel reageert
Hazen worden hier sowieso in de polder regelmatig platgereden- zeker een stuk of 10 a 15 per dag en bestreden door de ( bloemkool en andere groente ) bouwers- stel dat ze er 1 pakken in het jaar of misschien iets meer.. maar even heel simpel waarom zou je achter een haas aan gaan als je een muis redelijk simpel kunt pakken en opeten.... misschien zit er eens een keer 1 tussen, hier op de dijk, maar eigenlijk denk ik haast van niet.
weide vogels zaten op de vooroever, tot het heringericht moest worden en de grote machine`s kwamen, nu zitten er alleen nog ganzen en ziet het er zo uit dit was een prachtig stuk verwilderd weide grond met van alles en nog wat

Ook heel grappig dat je met je antwoord niet ingaat op de mijne en afleid naar wat volgens jou niet beantwoord is. en zo draaien we in cirkeltje
Er zal heus wel eens een onbedoeld slachtoffer vallen en soms zullen dat ook zieke en verzwakte dieren zijn of jonge weerloze dieren, ja dat zal heus gebeuren.... maar het gros is plaag dieren zoals die kleine k nagers
-
nyckle
- Zeer actief
Ja, als je van peteroliesmaak houdt.ranetje schreef:Las dat laatst ook van iemand.metav schreef:Hoe kom je erbij dat kraaien niet te eten zijn kraaien zijn juist heel goed te etennyckle schreef:
Honden apporteren ook niet graag kraaien. Blijkbaar stinken ze.
-
korthaar
- Zeer actief
Zo'n 8000-13000 volgens de jagersvereniging.nyckle schreef:Ik denk, dat de dierenbescherming dit voorval is vergeten.....
-
nyckle
- Zeer actief
Ik denk dat heel erg overdreven is.korthaar schreef:Zo'n 8000-13000 volgens de jagersvereniging.nyckle schreef:Ik denk, dat de dierenbescherming dit voorval is vergeten.....
- Tineke
- Zeer actief
Natuurlijk is dat overdreven , enkel de overlast van katten wordt precies weergegeven in dit topic , de rest is overdrijvingnyckle schreef:Ik denk dat heel erg overdreven is.korthaar schreef:Zo'n 8000-13000 volgens de jagersvereniging.nyckle schreef:Ik denk, dat de dierenbescherming dit voorval is vergeten.....

- Tineke
- Zeer actief
Nou dan mag dit forum wel gaan sluiten als dat het criterium gaat wordenTara schreef:Nou, vooralsnog heb ik die aantallen nog nergens teruggezien.Tineke schreef:Natuurlijk is dat overdreven , enkel de overlast van katten wordt precies weergegeven in dit topic , de rest is overdrijvingnyckle schreef:Ik denk dat heel erg overdreven is.korthaar schreef:
Zo'n 8000-13000 volgens de jagersvereniging.
Zomaar wat roepen is weinig objectief.

-
korthaar
- Zeer actief
Cijfers zijn gewoon openbaar.Tara schreef:Nou, vooralsnog heb ik die aantallen nog nergens teruggezien.Tineke schreef:Natuurlijk is dat overdreven , enkel de overlast van katten wordt precies weergegeven in dit topic , de rest is overdrijvingnyckle schreef:Ik denk dat heel erg overdreven is.korthaar schreef:
Zo'n 8000-13000 volgens de jagersvereniging.
Zomaar wat roepen is weinig objectief.
Vreemd, dat jacht adepten niet weten waar ze mee bezig zijn.