Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Terror Poedels

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Terror Poedels

Ongelezen bericht door Brigitte »

Afbeelding

Ik heb een vraag aan mijn vrienden die ook hondenbezitter zijn en die de hond uitlaten in het Sandelingenpark in Ambacht.

Izaak, mijn hulphond en maatje, is zaterdagmiddag aangevallen door een hond uit een roedel van 8 poedels. De schade valt mee, maar hij is lullig gebeten in zijn rechterbil bij het wegrennen uit angst. Hij is behandeld door de dierenarts, nu heeft hij 6 krammen om zijn wond te dichten en medicatie.

Nu schetst het mijn verbazing vanmiddag dat toen ik de bazin van de honden hierop aansprak en vroeg of ze uit coulance de gemaakte kosten die ik niet vergoed krijg wil betalen, zij deed of haar neus bloedde en zei dat ze helemaal niets betaald, omdat ik niets kan bewijzen en ik hier te laat mee kom. (Het zijn niet alleen de dierenartskosten, maar ook het leed dat wij samen hebben, want hij kan zijn werk als hulphond niet goed doen, vanwege de slaapverwekkende medicijnen, waar Izaak ontzettend sloom van wordt en ik heb mijn steun en toeverlaat niet.)

Het ging mij niet eens echt om het geld, maar over de verantwoordelijkheid die de baas van de hond moet nemen. Dit deed ze gewoon niet! Ik kwam in gesprek met meerdere hondenbezitters, waarvan de hond bang is voor die roedel, of die ook in het nauw gedreven waren.
Ik wil graag namen verzamelen en aangifte doen bij de politie, want op deze manier mijden mensen het park en dat is het niet waard. Al zou die vrouw alleen maar een officiële waarschuwing krijgen, of inzien dat het niet normaal is hoe haar poedels het park terroriseren.

Ik vraag daarom jullie hulp en ik hoop dat ik meerdere mensen kan bereiken die dit ook ervaren, want als niemand wat doet, zal er ook niets gebeuren!

bron: klik
Sanner
Zeer actief

Re: Terror Poedels

Ongelezen bericht door Sanner »

Fijn dat soort mensen ja. :kotz: Wat bezielt ze toch.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat akelig. Heb dit op fb gezet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het gaat niet om het geld maar er moet wel smartegeld betaald worden? Het leed dat ze samen hebben omdat de hulphond niet meer kan werken.....

Kijk, hondjes maken wel eens ruzie. Hondjes hebben tandjes. En dus kunnen hondjes bij ruzie wel eens gaatjes maken. Dat is een logisch gevolg van het houden van kleine roofdiertjes. Maar omdat we afspraken hebben vergoeden we elkaars gaatjes en zorgen we dat dat niet gebeurd.

Als mijn hond echter per ongeluk een blindegeleidehond of hulphond zou aanvallen en die persoon wilde naast de bon van de dierenarts ook geld om het leed te vergoeden dan gingen bij mij ook de nekharen overeind.

Dat dit gebeurd is is heel erg. Maar dat dit een hulphond is is in feite niet van belang. Dat weten de poedels niet en een hond is een hond. Dus wat mij betreft betaal je de dierenarts en dan is het klaar en biedt je duizend excuses aan en een bos bloemen.
Gaat iemand zeggen, het gaat me niet om het geld maar ik wil ook het leed vergoedt krijgen van je dan betaalde ik eerlijk gezegd ook niks meer en werd ik ook boos. :19:

Wie heeft de hoogte bepaald van de vergoeding voor het leed? En wat kost het niet kunnen werken van die hond? Ik ben wel erg benieuwd hoe hoog de factuur is die deze persoon ingediend heeft bij de eigenaar van de poedels. En ik vraag me af hoe die persoon dit doet als de hulphond een keer ziek is. Een keer mank is? Of gewoon medicijnen nodig heeft en dus even niet kan werken? :denken:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik ken het gezin waar het om gaat. dat zijn geen geldwolven. De hond in kwestie is een lief beest, geen ruziezoeker of druktemaker.
zelf heb ik nooit last met die roedel poedels, maar ja, die malamutes van mij laten niet met zich sollen en hebben de uitstraling mee.
maar kom op, als je hond schade maakt kun je toch wel even de boel doorgeven bij je verzekering en de kosten van de dierenarts dekken?
Dat heb ik ook wel eens moeten doen.
En ja, het gaat om een jonge meid die met hond meer vrijheden heeft, dus die baalt daarom ook wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lullig en sneu voor je hond en jou maar de meeste honden hobbelen gewoon verder met zo'n wond en doen hun werk.
Welke werkzaamheden moeten dan over genomen worden door een persoon met wat je hond nu niet kan en dus geld/arbeidskosten geeft.?
Nu kun je ook eens zien en tonen dat jij er voor je hond kan zijn in steun en toeverlaat , ook mooi toch.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Ook wel weer goed zo'n berichtje word de poedel ook een keer uit zijn truttige kutpoedel imago gezet. :cheer: :LOL:
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

laeken schreef:Het gaat niet om het geld maar er moet wel smartegeld betaald worden? Het leed dat ze samen hebben omdat de hulphond niet meer kan werken.....

Kijk, hondjes maken wel eens ruzie. Hondjes hebben tandjes. En dus kunnen hondjes bij ruzie wel eens gaatjes maken. Dat is een logisch gevolg van het houden van kleine roofdiertjes. Maar omdat we afspraken hebben vergoeden we elkaars gaatjes en zorgen we dat dat niet gebeurd.

Als mijn hond echter per ongeluk een blindegeleidehond of hulphond zou aanvallen en die persoon wilde naast de bon van de dierenarts ook geld om het leed te vergoeden dan gingen bij mij ook de nekharen overeind.

Dat dit gebeurd is is heel erg. Maar dat dit een hulphond is is in feite niet van belang. Dat weten de poedels niet en een hond is een hond. Dus wat mij betreft betaal je de dierenarts en dan is het klaar en biedt je duizend excuses aan en een bos bloemen.
Gaat iemand zeggen, het gaat me niet om het geld maar ik wil ook het leed vergoedt krijgen van je dan betaalde ik eerlijk gezegd ook niks meer en werd ik ook boos. :19:

Wie heeft de hoogte bepaald van de vergoeding voor het leed? En wat kost het niet kunnen werken van die hond? Ik ben wel erg benieuwd hoe hoog de factuur is die deze persoon ingediend heeft bij de eigenaar van de poedels. En ik vraag me af hoe die persoon dit doet als de hulphond een keer ziek is. Een keer mank is? Of gewoon medicijnen nodig heeft en dus even niet kan werken? :denken:
Volgens mij vraagt ze alleen geld wat Door de verzekering niet gedekt word. En dat het leed groter is dan alleen die rekening maar vraagt ze daar geen geld voor maar wel begrip van die andere eigenaar.
Of ik moet het verkeerd begrijpen.

Wel zo netjes als die eigenaar het vergoed.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Brigitte schreef: Nu schetst het mijn verbazing vanmiddag dat toen ik de bazin van de honden hierop aansprak en vroeg of ze uit coulance de gemaakte kosten die ik niet vergoed krijg wil betalen, zij deed of haar neus bloedde en zei dat ze helemaal niets betaald, omdat ik niets kan bewijzen en ik hier te laat mee kom. (Het zijn niet alleen de dierenartskosten, maar ook het leed dat wij samen hebben, want hij kan zijn werk als hulphond niet goed doen, vanwege de slaapverwekkende medicijnen, waar Izaak ontzettend sloom van wordt en ik heb mijn steun en toeverlaat niet.)
:19: Als dat leed ook gedekt wordt door de WA verzekering ok. Maar dan noem je het geen leed maar gewoon gemaakte kosten neem ik aan. Ik snap dat stukje niet zo goed denk ik.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Tuurlijk is het netjes als de poedeleigenaar de kosten betaald.
Een aangetekend schrijven met rekening van DA sturen waarin jij haar verantwoordelijk steld met termijn en voorgenomen gerechtelijke stappen als zij geen gehoor geeft. Ondertussen ook even naar de Politie en je copy aangifte meesturen.
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

laeken schreef:
Brigitte schreef: Nu schetst het mijn verbazing vanmiddag dat toen ik de bazin van de honden hierop aansprak en vroeg of ze uit coulance de gemaakte kosten die ik niet vergoed krijg wil betalen, zij deed of haar neus bloedde en zei dat ze helemaal niets betaald, omdat ik niets kan bewijzen en ik hier te laat mee kom. (Het zijn niet alleen de dierenartskosten, maar ook het leed dat wij samen hebben, want hij kan zijn werk als hulphond niet goed doen, vanwege de slaapverwekkende medicijnen, waar Izaak ontzettend sloom van wordt en ik heb mijn steun en toeverlaat niet.)
:19: Als dat leed ook gedekt wordt door de WA verzekering ok. Maar dan noem je het geen leed maar gewoon gemaakte kosten neem ik aan. Ik snap dat stukje niet zo goed denk ik.
Ja, of ik snap het niet haha. Misschien krijgen we straks het verlossende antwoord.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik denk dat ze het eigen risico van de kosten die de verzekering niet dekt bedoelt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik lees dat ze alleen het deel dat niet door haar verzekering betaald wordt wil hebben. Niet een smartengeld ofzo. En bovenal wil ze erkenning van de eigenaar van de poedel, omdat het niet alleen gaat om hond bijt hond, maar dat zij er zelf last door heeft doordat haar hulphond z'n werk nu minder goed kan doen
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Fotogravinnetje schreef:Ik lees dat ze alleen het deel dat niet door haar verzekering betaald wordt wil hebben. Niet een smartengeld ofzo. En bovenal wil ze erkenning van de eigenaar van de poedel, omdat het niet alleen gaat om hond bijt hond, maar dat zij er zelf last door heeft doordat haar hulphond z'n werk nu minder goed kan doen
Zo lees ik het ook en dan geef ik haar groot gelijk.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Het maakt niet uit hoe ik het lees, ik vind dat het altijd de verantwoording van de eigenaar is als een hond bijt of schade toebrengt aan een andere hond. Eigenaren die er zo makkelijk over doen zijn gewoon de pest.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:
vroeg of ze uit coulance de gemaakte kosten die ik niet vergoed krijg wil betalen
Dat noemt ze het dus ook.

Lijkt me een hele redelijke vraag.
En het zijn kosten die een WA verzekering zal dekken als mevrouw van de Poedels die heeft.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik ken het park en kwam daar regelmatig, maar omdat daar steeds meer asociale honden eigenaren wandelen kom ik daar niet meer.
Hoor zo vaak dat het daar fout gaat en zelf ook een paar heel vervelende ervaringen gehad. Hoop dat de poedel baas snel gevonden word en haar verantwoording neemt.
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik verbaas me zo enorm dat iemand durft te zegen je kunt niks bewijzen. Ze moet zich diep schamen.
Ik zou me echt enorm rot voelen als mijn hond dat zou doen. Hopelijk komt het met je hond goed en voelt ie zich snel weer de oude. Sterkte ermee.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

bouvierpoedel schreef:Ook wel weer goed zo'n berichtje word de poedel ook een keer uit zijn truttige kutpoedel imago gezet. :cheer: :LOL:
kinderachtig hoor
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”