Ik heb een vraag aan mijn vrienden die ook hondenbezitter zijn en die de hond uitlaten in het Sandelingenpark in Ambacht.
Izaak, mijn hulphond en maatje, is zaterdagmiddag aangevallen door een hond uit een roedel van 8 poedels. De schade valt mee, maar hij is lullig gebeten in zijn rechterbil bij het wegrennen uit angst. Hij is behandeld door de dierenarts, nu heeft hij 6 krammen om zijn wond te dichten en medicatie.
Nu schetst het mijn verbazing vanmiddag dat toen ik de bazin van de honden hierop aansprak en vroeg of ze uit coulance de gemaakte kosten die ik niet vergoed krijg wil betalen, zij deed of haar neus bloedde en zei dat ze helemaal niets betaald, omdat ik niets kan bewijzen en ik hier te laat mee kom. (Het zijn niet alleen de dierenartskosten, maar ook het leed dat wij samen hebben, want hij kan zijn werk als hulphond niet goed doen, vanwege de slaapverwekkende medicijnen, waar Izaak ontzettend sloom van wordt en ik heb mijn steun en toeverlaat niet.)
Het ging mij niet eens echt om het geld, maar over de verantwoordelijkheid die de baas van de hond moet nemen. Dit deed ze gewoon niet! Ik kwam in gesprek met meerdere hondenbezitters, waarvan de hond bang is voor die roedel, of die ook in het nauw gedreven waren.
Ik wil graag namen verzamelen en aangifte doen bij de politie, want op deze manier mijden mensen het park en dat is het niet waard. Al zou die vrouw alleen maar een officiële waarschuwing krijgen, of inzien dat het niet normaal is hoe haar poedels het park terroriseren.
Ik vraag daarom jullie hulp en ik hoop dat ik meerdere mensen kan bereiken die dit ook ervaren, want als niemand wat doet, zal er ook niets gebeuren!
bron: klik