Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond krijgt het aan de stok met wolven

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Hond krijgt het aan de stok met wolven

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laeken schreef:Als je goed zou lezen zie je staan dat ik stel dat er in de huidige hondenrassen meerdere soorten wolven zitten. Dat is ook gewoon zo. Dat zijn dus honden.
Dit is toch ook gewoon een feit? Ik begrijp niet waarom Tara dat anders ziet, of ik moet iets niet snappen?
Ik weet niet of door de genetische wijzigingen honden tot dezelfde soort gerekend kunnen worden trouwens, dat vind ik twijfelachtig.
Maar natuurlijk zitten er in de huidige hondenrassen meerdere soorten wolven. Dat is gewoon aangetoond.
DNA en zo ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:Ik zie wel een hond die een wolf opzoekt. De hond loopt vanaf het begin van het filmpje tot de confrontatie recht op de wolf af. Je ziet de wolf staan en nog steeds loopt de hond er in een strakke lijn recht op in. De hond maakt op geen enkele manier een omtrekkende beweging.
De camera, dus ook de hond neem ik aan, gaat inderdaad richting een wolf (overigens niet zo'n heel eind).
Er waren twee wolven .................. waar is die andere wolf in de periode dat je de camera naar die ene wolf ziet gaan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

laeken schreef:Ik zie wel een hond die een wolf opzoekt. De hond loopt vanaf het begin van het filmpje tot de confrontatie recht op de wolf af. Je ziet de wolf staan en nog steeds loopt de hond er in een strakke lijn recht op in. De hond maakt op geen enkele manier een omtrekkende beweging.

Dat zie ik ook, al had ik het meer geïnterpreteerd als een hond die zijn zinnen heeft gezet op een doel (eland) en dat die wolf toevallig in zijn baan stond. Dus hij loopt wel op de wolf af, maar met een ander doel dan de confrontatie aangaan.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marjoleine schreef:
laeken schreef:Als je goed zou lezen zie je staan dat ik stel dat er in de huidige hondenrassen meerdere soorten wolven zitten. Dat is ook gewoon zo. Dat zijn dus honden.
Dit is toch ook gewoon een feit? Ik begrijp niet waarom Tara dat anders ziet, of ik moet iets niet snappen?
Ik weet niet of door de genetische wijzigingen honden tot dezelfde soort gerekend kunnen worden trouwens, dat vind ik twijfelachtig.
Maar natuurlijk zitten er in de huidige hondenrassen meerdere soorten wolven. Dat is gewoon aangetoond.
DNA en zo ;)
Ik denk er precies zo over als jij. Dat A in de huidige moderne honden wel degelijk een heleboel verschillende wolven zitten. Aziatische, Europese en Amerikaanse. En ik denk ook Afrikaanse en zeker ook de Arctische wolf. Die zit daarmee ook in een heleboel Spaanse honden want daar zit vaak husky in en in de verte ook Spaanse wolf.

Al met al reken ik de hond dus net als jij sowieso niet tot dezelfde soort als de Amerikaanse wolf die een hond eet met bloed van Europese, Aziatische en in het geval van de elandhonden ook nog eens Arctische wolven.

En ik reken B de hond sowieso niet meer tot dezelfde soort als de wolf omdat er op alle vlakken significante verschillen zijn. In bijtkracht, tanden, maar bv ook in snelheid van ontwikkelen als pup, de staat van mentale volwassenheid die volledig anders is en ga zo door. Daarmee heeft de hond niet meer dezelfde status als de wolf binnen 1 soort. De hond is wat mij betreft minimaal een hele duidelijk andere ondersoort als het niet helemaal een andere soort is geworden.

En nogmaals, de definitie van soort plant zich voort en geeft vruchtbare nakomelingen is ernstig achterhaald. Denk dus aan al die ocicat, savannah katten en meer. En de kapoetsensijs vs de kanarie.

Bij elke afsplitsing van een soort kun je lange tijd nog terugkruisen en meestal ontstaat dat bv doordat de gebieden afgeschermd raken door bv water. Neem chimpansees en bonobo's. Daar zit alleen een rivier tussen. Tot recent wist niemand dat het twee soorten waren en zaten ze ook samen in de dierentuin. Nu weet men dat het twee soorten zijn en net als bij hond vs wolf vertonen ze totaal verschillend gedrag. Honden gedragen zich totaal anders als wolven. Je kan ze ook niet onderling omwisselen want dat werkt nl niet. Een wolf kan je niet hond maken en een hond kan je niet wolf maken. Ook niet als je ze als eicel in de baarmoeder van plaatst. Ze verschillen veel teveel.

Dus ik ben echt van mening dat de wolf sowieso niet dezelfde ondersoort is als de hond aangezien de hond is opgebouwd uit veel meer ondersoorten dan 1 en hij slechts 1 ondersoort tegen komt die hem opeet. Daarnaast is de hond voor mij ook wat betreft de rest niet dezelfde soort als welke wolf dan ook. Aangezien de hond gemodificeerd is in die mate dat hij teveel verschillend is. Nu heb je wel honden die minder verschillen maar dat zijn de recente hybriden. Saarloos, Tjech en andere hybriden. De malamute is inmiddels ook wel weer op en top hond.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat de hond recht op de wolf af gaat kan nooit onbewust zijn. Ik zie ook geen gedrag van agressie tijdens dat naderen. Of jagen. Hij heeft gewoon 0,0 respect voor die wolf. :19: Ik kan ook niet inschatten hoe die hond een wolf ziet. Als soortgenoot of als vijand. Lijkt wel neutraal.

Ik ken zelf geen enkele hond die zo direct op een starende wolf of van mijn part Duitse herder af zou lopen. Er staat een wolf in de bosjes en de hond ziet die 100% zeker en loopt er zonder in te houden in 1 keer op in. :80: :ugh:
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Deze honden zijn dus getraind om wild op te zoeken, maar onderscheiden niet altijd het juiste wild.
Dat lijkt me nogal lastig :scratch: Staat die hond om de 10 meter weer een konijn, wolf, beer of vos tegen te houden :19:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Dat de hond recht op de wolf af gaat kan nooit onbewust zijn. Ik zie ook geen gedrag van agressie tijdens dat naderen. Of jagen. Hij heeft gewoon 0,0 respect voor die wolf. :19: Ik kan ook niet inschatten hoe die hond een wolf ziet. Als soortgenoot of als vijand. Lijkt wel neutraal.

Ik ken zelf geen enkele hond die zo direct op een starende wolf of van mijn part Duitse herder af zou lopen. Er staat een wolf in de bosjes en de hond ziet die 100% zeker en loopt er zonder in te houden in 1 keer op in. :80: :ugh:
Dat klopt niet helemaal. Op 0.23 houdt hij in en daarna lijkt hij op 0.36 enigszins een bochtje te maken. Dan op 0.43 houdt hij opnieuw in, kijkt weg, blijft stil staan en lijkt dan een wat lage houding aan te nemen en aan de wolf te snuffelen. Vervolgens zie je hem een paar passen heel traag bewegen voordat de wolf voor het eerst aanvalt - hij zendt dus wel kalmerende signalen uit. Daarna loopt hij juist sneller, alsof hij ervan weg wil lopen.
Ik denk ook dat hij gewoon heel doelgericht met zijn taak bezig is en die wil voortzetten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:Dat de hond recht op de wolf af gaat kan nooit onbewust zijn. Ik zie ook geen gedrag van agressie tijdens dat naderen. Of jagen. Hij heeft gewoon 0,0 respect voor die wolf. :19: Ik kan ook niet inschatten hoe die hond een wolf ziet. Als soortgenoot of als vijand. Lijkt wel neutraal.

Hoe weet je dat?
Je kunt die hond voor 90 % van de tijd niet eens zien.
En als je de kop van de hond wel ziet is het gevecht al gaande.
Je ziet alleen de camera die aan hem vast zit.
DeDiana schreef:Dat klopt niet helemaal. Op 0.23 houdt hij in en daarna lijkt hij op 0.36 enigszins een bochtje te maken. Dan op 0.43 houdt hij opnieuw in, kijkt weg, blijft stil staan en lijkt dan een wat lage houding aan te nemen en aan de wolf te snuffelen. Vervolgens zie je hem een paar passen heel traag bewegen voordat de wolf voor het eerst aanvalt - hij zendt dus wel kalmerende signalen uit. Daarna loopt hij juist sneller, alsof hij ervan weg wil lopen.
Ik denk ook dat hij gewoon heel doelgericht met zijn taak bezig is en die wil voortzetten.
Dat zou kunnen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hachi30
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hachi30 »

Wow coole beelden, apart dat je hond dat dan meemaakt. :80:
Hachi30
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hachi30 »

Wow coole beelden, dan ben je toch ook verbaasd als je hond dat meemaakt en dan net aan de dood ontsnapt.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”