Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond gered van langzame dood....

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Hond gered van langzame dood....

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

We hadden hier op school geen water, ik ging naar de watertank om te kijken of ik het op kon lossen.
Sta ik bij de watertank samen met een leerling hoor ik een hond blaffen en janken, ik zeg tegen de leerling: iemand heeft z'n hond alleen thuis gelaten (er is nieuwbouw aan de overkant van de weg)
Zegt de leerling, nee dat is een hond die daar bij de weg zit vastgebonden...... hoezo vastgebonden? :hmmm:
Ik, samen met de leerling naar de weg gelopen, zie ik een hond aan een 10 cm ketting vastzitten aan het prikkeldraad. Zegt de leerling oh, die zit daar al 2 dagen, niet dichterbij gaan die heeft zeker Rabiës. :(
Mmm, als die daar al 2 dagen zit heeft die geen Rabiës want dan was hij al dood.

Ik naar huis een beetje lever halen en een tang. Terug bij de hond eerst lever gegeven die hij met smaak opvrat, geen Rabiës dus hond met Rabiës eet niet meer.
Ten voorzichtig de ketting los gepielt terwijl de hond mij argwanend aankeek :hmmm: (geef hem eens ongelijk), na 10 minuten en een bloedende arm die ik had opengehaald aan het prikkeldraad, eindelijk de ketting van het prikkeldraad. :ok:
Het duurde even voor dat de hond zich realiseerde dat hij vrij was, maar na een paar minuten speerde hij ervandoor.
Ik was een beetje boos op de leerling :boos: en zei dat de volgende keer, als er weer een beest vast zit ergens, moeten ze mij roepen, je laat niet een beest zo dood gaan.

Het gebeurd hier vaker dat ze een hond ergens vastbinden en dan langzaam sterft het arme beest :ugh:
Een paar jaar geleden ook een hond bevrijd die aan een boom gebonden was met een dun nylon draadje, zijn hele kop was opgezwollen, als ik hem niet hat losgemaakt was die gestikt.

Er is hier veel dierenleed maar nu heb ik in ieder geval weer eentje kunnen redden :tongue:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Hond gered van langzame dood....

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hij speerde er vandoor en werd door de eerste en beste truck aan gort gereden. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

denk dat t daar best meevalt met de trucks, een echt snel weg zal er niet zijn volgens onze begrippen,....... ik hoop dat de hond het red.... t leven is hard en bonkig soms :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mosquito1980 schreef:We hadden hier op school geen water, ik ging naar de watertank om te kijken of ik het op kon lossen.
Sta ik bij de watertank samen met een leerling hoor ik een hond blaffen en janken, ik zeg tegen de leerling: iemand heeft z'n hond alleen thuis gelaten (er is nieuwbouw aan de overkant van de weg)
Zegt de leerling, nee dat is een hond die daar bij de weg zit vastgebonden...... hoezo vastgebonden? :hmmm:
Ik, samen met de leerling naar de weg gelopen, zie ik een hond aan een 10 cm ketting vastzitten aan het prikkeldraad. Zegt de leerling oh, die zit daar al 2 dagen, niet dichterbij gaan die heeft zeker Rabiës. :(
Mmm, als die daar al 2 dagen zit heeft die geen Rabiës want dan was hij al dood.

Ik naar huis een beetje lever halen en een tang. Terug bij de hond eerst lever gegeven die hij met smaak opvrat, geen Rabiës dus hond met Rabiës eet niet meer.
Ten voorzichtig de ketting los gepielt terwijl de hond mij argwanend aankeek :hmmm: (geef hem eens ongelijk), na 10 minuten en een bloedende arm die ik had opengehaald aan het prikkeldraad, eindelijk de ketting van het prikkeldraad. :ok:
Het duurde even voor dat de hond zich realiseerde dat hij vrij was, maar na een paar minuten speerde hij ervandoor.
Ik was een beetje boos op de leerling :boos: en zei dat de volgende keer, als er weer een beest vast zit ergens, moeten ze mij roepen, je laat niet een beest zo dood gaan.

Het gebeurd hier vaker dat ze een hond ergens vastbinden en dan langzaam sterft het arme beest :ugh:
Een paar jaar geleden ook een hond bevrijd die aan een boom gebonden was met een dun nylon draadje, zijn hele kop was opgezwollen, als ik hem niet hat losgemaakt was die gestikt.

Er is hier veel dierenleed maar nu heb ik in ieder geval weer eentje kunnen redden :tongue:
Goed gedaan :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Goede actie. :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ugh: Het lijkt me heel lastig in een land te wonen waar zo met dieren omgegaan wordt.
Je moet toch aardig wat leed voorbij zien komen. Voor deze hond maak je (hopelijk) een groot verschil.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Is er geen enkele vorm van opvang daar, al is het maar improvisorisch door particulieren, al dan geen buitenlanders, zoals je in Spanje vaak hebt?
mosquito1980
Zeer actief

*Wolf* schreef:Is er geen enkele vorm van opvang daar, al is het maar improvisorisch door particulieren, al dan geen buitenlanders, zoals je in Spanje vaak hebt?
Helemaal niets.
De gemeente rijdt af en toe met een pick up truck, met een grote kooi in 2 lagen, door de straten en vangt loslopende honden. Die worden dan 24 uur ergens gehouden zodat eventuele eigenaren hun hond kunnen halen. Die niet geclaimd worden (en dat zijn de meesten) worden afgemaakt. (vraag me niet hoe dat weet ik niet)
mosquito1980
Zeer actief

Nanna schreef:Wat zullen die mensen daar jou raar vinden met je hondenliefde. :engel:
Maar een goede daad hoor :ok:
Ja, ze verklaren me zeker af en toe voor gek.
Vorige week een vergadering afgezegd omdat Alex ziek was, ik zei dat ik Malaria had :19:

Hetzelfde geld voor katten, we hebben er 3 op kantoor "voor de muizen" :tongue: Die krijgen katte brokjes :piew: (er lopen er ongeveer 20 wild in het bos rond de school)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Goed gedaan :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gelukkig dat je hem los hebt gemaakt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat goed dat je die hond gered hebt. Hij zal je heel dankbaar zijn. Lijkt mij ook best moeilijk om tussen mensen te wonen die geen enkele dierenliefde tonen. Maar misschien dat ze door jou er anders naar gaan kijken. Dat zou mooi zijn.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Angola zal wel zo arm als de tering zijn ,lijkt mij dat je wel andere zorgen aan je kop hebt dan een hond.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Goede actie :ok: .
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Angola zal wel zo arm als de tering zijn ,lijkt mij dat je wel andere zorgen aan je kop hebt dan een hond.
Vast wel, maar daarom hoef je hem nog niet vastgebonden te laten creperen.
Dat kost je toch verder niets?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Ik lees dat je je arm hebt opengehaald. Wanneer was je laatste tetanusprik?
mosquito1980
Zeer actief

Marloes1 schreef:Ik lees dat je je arm hebt opengehaald. Wanneer was je laatste tetanusprik?
Geen zorgen, ik heb net 2 maanden geleden de laatste van 3 prikken gehad dus tot 2025 kan ik me rustig aan alles gaan verwonden zonder dood om te vallen :ok:

Bedankt voor de gedachte :flower:
mosquito1980
Zeer actief

Mizzsylver schreef:
ranetje schreef:
bouvierpoedel schreef:Angola zal wel zo arm als de tering zijn ,lijkt mij dat je wel andere zorgen aan je kop hebt dan een hond.
Vast wel, maar daarom hoef je hem nog niet vastgebonden te laten creperen.
Dat kost je toch verder niets?
nee dat kost niks maar misschien hoopte diegene die hem vastbond dat iemand hem zou vinden en zich over hem zou ontfermen. Aangezien loslopende honden worden gevangen en afgemaakt.
Nee hoor, ze laten ze zo dood gaan. Misschien heeft die hond kippen dood gebeten of met z'n kop in het avond eten gezeten.
Als ze eenmaal vast gebonden zitten en zielig (eng) gaan piepen en huilen komt niemand meer bij ze in de buurt.

Het heeft niet met geld te maken, honden kosten hier geen geld, ze gaan niet naar de DA, Rabiës vaccines zijn gratis en ze krijgen restjes eten (of niet). Honden worden hier niet oud.
Er zijn mensen die wel "goed" voor hun honden zorgen. Het fokt ook maar zonder grenzen, alles loopt los hier.
Ik zou er een heel topic over kunnen schrijven :wink:
*Wolf*
Zeer actief

Is er een bepaald type hond in Angola? Heb je foto's van de straathonden daar? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.

Heb je zelf honden van de straat?
mosquito1980
Zeer actief

*Wolf* schreef:Is er een bepaald type hond in Angola? Heb je foto's van de straathonden daar? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.

Er lopen er veel op straat, er zitten best mooie tussen. Ik zal eens een paar foto's maken.

Ik heb zelf een Labrador (die kwam met mij mee van Z. Afrika) en sinds eind April een DH.

Die DH is een beetjes toeval, een kennis had een nest op het moment dat ik een nieuwe hond zocht, had ik een leuke "straat hond" pup gezien dan was het die geworden.
Mijn Labrador is ook mijn eerste rashond gekocht van een topfokker, daarvoor ook altijd asielhonden en "straat" honden gehad
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

mosquito1980 schreef:
Marloes1 schreef:Ik lees dat je je arm hebt opengehaald. Wanneer was je laatste tetanusprik?
Geen zorgen, ik heb net 2 maanden geleden de laatste van 3 prikken gehad dus tot 2025 kan ik me rustig aan alles gaan verwonden zonder dood om te vallen :ok:

Bedankt voor de gedachte :flower:
:ok: Kan je met een gerust hart nog meer hondjes losmaken.
*Wolf*
Zeer actief

O zou zo leuk zijn als je foto's maakte en hier plaatste :D
mosquito1980
Zeer actief

Mizzsylver schreef:
*Wolf* schreef:O zou zo leuk zijn als je foto's maakte en hier plaatste :D
vreemde vorm van leedvermaak :piew:
Nee, dat is geen leedvermaak. Ik kan best wat foto's maken hier.
Het is niet zo dat de honden hier creperen op straat.
ranetje
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
*Wolf* schreef:Is er een bepaald type hond in Angola? Heb je foto's van de straathonden daar? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.

Er lopen er veel op straat, er zitten best mooie tussen. Ik zal eens een paar foto's maken.
Ik ben best benieuwd hoe ze er uit zien :ok:
Mizzsylver schreef:
*Wolf* schreef:O zou zo leuk zijn als je foto's maakte en hier plaatste :D
vreemde vorm van leedvermaak :piew:
Wat heeft dit in vredesnaam met leedvermaak van doen? :denken:
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ik ben inderdaad gewoon benieuwd naar de typen honden in de diverse landen. En ik ga ervan uit dat TS wel zo gevoelig is ons geen creperende honden voor te schotelen :)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Geen land voor mij om in te wonen dus. Ik hoef dat niet te zien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”