Kennelijk dus niet van: grote katten voor tandartsen en kleine katten voor dierenartsen.ranetje schreef:Om even het hele verhaal over "die jagers die maar katten aan het afschieten zijn" een klein beetje te relativeren .......
KLIK
Alleen in het UITERSTE geval wordt er een kat afgeschoten.
De jagersvereniging wil met het artikel uit de link aandacht vragen voor het probleem en katteneigenaren proberen duidelijk te maken wat hun kat kan aanrichten als hij vrij en zonder controle rondloopt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat dood geschoten met windbuks.
Moderator: moderatorteam
-
korthaar
- Zeer actief
Re: Kat dood geschoten met windbuks.
- iones
- Zeer actief
Ze heeft haar huis omringd met weides en of maisvelden. Daar omheen liggen bossen waar inderdaad gejaagd wordt. Degene die haar katten doodschiet is gewoon een kattenhater.Veenmug schreef: Haar weides of behorend bij het jachtveld van iemand anders en niet zo heel ver van huis is ook rekbaar. Ik kan me niet voorstellen dat een kat achter je huis afgeschoten wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
korthaar
- Zeer actief
Kijk, je kunt een kat niet leren op welk land wel of geen jachtpacht zit.Kells schreef:Maar is dat land ook van haar?iones schreef:Ze heeft haar huis omringd met weides en of maisvelden. Daar omheen liggen bossen waar inderdaad gejaagd wordt. Degene die haar katten doodschiet is gewoon een kattenhater.Veenmug schreef: Haar weides of behorend bij het jachtveld van iemand anders en niet zo heel ver van huis is ook rekbaar. Ik kan me niet voorstellen dat een kat achter je huis afgeschoten wordt.
Beter zou dan maar zijn om de wildlijst af te schaffen.
Hoeven jagers niet meer uit hun panty te gaan bij het zien van een kat.
- iones
- Zeer actief
Nee, maar de eigenaar van dat land vindt het niet erg. Want dat is de verhuurder van haar huis.Kells schreef:Maar is dat land ook van haar?iones schreef:Ze heeft haar huis omringd met weides en of maisvelden. Daar omheen liggen bossen waar inderdaad gejaagd wordt. Degene die haar katten doodschiet is gewoon een kattenhater.Veenmug schreef: Haar weides of behorend bij het jachtveld van iemand anders en niet zo heel ver van huis is ook rekbaar. Ik kan me niet voorstellen dat een kat achter je huis afgeschoten wordt.
Je kunt een hond ook niet leren op welk land wel en welk land niet van iemand is. Maar die moet je ook bij je houden. Terwijl die net zo goed behoefte hebben aan bewegingsruimte en vrijheid.korthaar schreef:
Kijk, je kunt een kat niet leren op welk land wel of geen jachtpacht zit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Eerst dus heel goed nadenken veer je een huisdier neemt. Wij nemen geen kat, omdat we het dier niet aan willen doen, om in huis of hok te zitten en omdat we weten, dat het kan verongelukken of vogeltjes enz kan doodden.iones schreef:Nee, maar de eigenaar van dat land vindt het niet erg. Want dat is de verhuurder van haar huis.Kells schreef:Maar is dat land ook van haar?iones schreef:Ze heeft haar huis omringd met weides en of maisvelden. Daar omheen liggen bossen waar inderdaad gejaagd wordt. Degene die haar katten doodschiet is gewoon een kattenhater.Veenmug schreef: Haar weides of behorend bij het jachtveld van iemand anders en niet zo heel ver van huis is ook rekbaar. Ik kan me niet voorstellen dat een kat achter je huis afgeschoten wordt.
Je kunt een hond ook niet leren op welk land wel en welk land niet van iemand is. Maar die moet je ook bij je houden. Terwijl die net zo goed behoefte hebben aan bewegingsruimte en vrijheid.korthaar schreef:
Kijk, je kunt een kat niet leren op welk land wel of geen jachtpacht zit.
- iones
- Zeer actief
Daar ben ik het helemaal mee eens.
-
korthaar
- Zeer actief
Dat is geen probleem, als je ook een hond hebt.nyckle schreef: Eerst dus heel goed nadenken veer je een huisdier neemt. Wij nemen geen kat, omdat we het dier niet aan willen doen, om in huis of hok te zitten en omdat we weten, dat het kan verongelukken of vogeltjes enz kan doodden.
Zie hier mensen de hond uitlaten en de poes wandelt er dan netjes achteraan.
-
Hachi30
- Vaste gebruiker
Aaaaaaaaaaaaaaaaah, wat zielig.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Ja ik vind ook dat je in dichtbevolkte gebieden je kat niet naar buiten moet laten, te veel risico. Mijn dichtstbijzijnde buur woont een paar duizend meter verder op, heeft twee katten die hier mijn hond komen galbakken. Gelukkig doet Pukie niets maar blij ben ik er niet mee alleen zeur ik er niet over want we wonen op het platteland.Caro. schreef:Nee, alleen wij mensen mogen nog de vrijheid hebben. Wij zijn de enige die los mogen rondlopen en verder moeten alle dieren hun behoeftes maar wegstoppen, want wij zijn de enige die belangrijk zijn.
Stelletje egoïstische wezens, we slopen de hele wereld al, alles moet in kooitjes, want wij ja WIJ zijn belangrijk, o en dan vooral nog IK hè?
Zelf wel 10 honden hebben, maar commentaar als een kat buitenloopt
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Hier in de straat zijn het laatste half jaar vier katten verdwenen waarvan er twee dood terug gevonden zijn. Mijn buurman van twee huizen verder mist twee katten, een van de teruggevonden dode katten was van hem. Ondanks dat er hier best veel ruimte is om je katten te laten lopen is het dus toch niet veilig voor ze. Wat/wie de oorzaak is van het doden en verdwijnen van de katten is (nog) niet bekend. Een dorpsbewoonster had haar kat eerder dit jaar dood bij het maar terug gevonden, zij vermoede dat een jachthond de schuldige is geweest. Ik laat mijn katten niet naar buiten ze zijn ook niet anders gewent, ze zijn vanaf kitten al binnen ze komen wel buiten in de ren. Ik krijg regelmatig te horen dat ik mijn katten te kort doe, katten horen vrij buiten te lopen volgens sommigen. Ik heb er zelfs een nachtmerrie over gehad dus ik trek mij de kritiek onbewust toch aan.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- iones
- Zeer actief
Maar is er dan niets aan die katten die gevonden zijn te zien? Hebben ze een gat waar een kogel doorheen is gegaan? Bijtwonden van een hond? Kan ook zijn dat ze vergiftigd zijn trouwens.Antonetta schreef:Hier in de straat zijn het laatste half jaar vier katten verdwenen waarvan er twee dood terug gevonden zijn. Mijn buurman van twee huizen verder mist twee katten, een van de teruggevonden dode katten was van hem. Ondanks dat er hier best veel ruimte is om je katten te laten lopen is het dus toch niet veilig voor ze. Wat/wie de oorzaak is van het doden en verdwijnen van de katten is (nog) niet bekend. Een dorpsbewoonster had haar kat eerder dit jaar dood bij het maar terug gevonden, zij vermoede dat een jachthond de schuldige is geweest. Ik laat mijn katten niet naar buiten ze zijn ook niet anders gewent, ze zijn vanaf kitten al binnen ze komen wel buiten in de ren. Ik krijg regelmatig te horen dat ik mijn katten te kort doe, katten horen vrij buiten te lopen volgens sommigen. Ik heb er zelfs een nachtmerrie over gehad dus ik trek mij de kritiek onbewust toch aan.
Je zegt dat er ruimte genoeg is om de katten te laten lopen, maar wat is veel ruimte? Ik vind dat er sprake is van veel ruimte, wanneer katten niet in andermans tuin dringen omdat er elders zoveel interessantere plekjes zijn om naartoe te gaan zoals het platteland.
Ik kan me voorstellen dat als je werkelijk veel van je kat houdt, dat het erg stressvol is wanneer hij niet thuis komt en je niet weet wat er gebeurd is. Zeker als je weet dat er in de buurt katten de dood vinden op een mysterieuze manier.