http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... szak.dhtml29-11-15 - Een hondje dat sinds oktober vermist was na een wandeling in het Streekbos in Bovenkarspel, is dood teruggevonden in een dichtgeplakte vuilniszak.
,,Waarom kunnen mensen zo wreed zijn," schrijft baasje Edy Peerdeman-Wong Swie San op Facebook.
,,Helaas hebben wij vandaag het bericht gekregen dat Diva is overleden.
Diva is door wandelaars gevonden in een dichtgetapte vuilniszak in het water.
De dierenambulance heeft aangegeven dat ze waarschijnlijk nog in leven was toen ze in het water werd gegooid", schrijft Edy.
Ze hoopt dat eventuele getuigen zich zullen melden.
,,Alsjeblief meld dit. Wij moeten nu samen met onze kinderen dit een plekje geven.
Wij blijven ons afvragen: WAAROM????? Waarom kunnen mensen zo wreed zijn."
De 4-jarige Diva raakte in oktober vermist toen de kruising tussen een chihuahua en een Jack Russel achterna gezeten werd door een grote zwarte loslopende hond in Kadijk.
Diva rende met de staart tussen haar benen weg en kwam niet meer terug.
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vermist hondje gevonden in dichtgeplakte vuilniszak
Moderator: moderatorteam
-
Cairo_
- Zeer actief
Vermist hondje gevonden in dichtgeplakte vuilniszak
Laatst gewijzigd door Cairo_ op 29 nov 2015 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Re: Vermist hondje gevonden in dichtgeplakte vuilniszak
Ach wat vreselijk.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom zou je een gevonden hond in plastic verpakken en in het water gooien.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Cairo_
- Zeer actief
ik denk dat hij door die grote zwarte hond is doodgebeten of zwaar verwond en heeft die eigenaar dat van schrik waarschijnlijk in die plastic zak gestopt en in het water gegooid..bouvierpoedel schreef:Waarom zou je een gevonden hond in plastic verpakken en in het water gooien.?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ging ook even door mijn kop heen.Cairo_ schreef:ik denk dat hij door die grote zwarte hond is doodgebeten of zwaar verwond en heeft die eigenaar dat van schrik waarschijnlijk in die plastic zak gestopt en in het water gegooid..bouvierpoedel schreef:Waarom zou je een gevonden hond in plastic verpakken en in het water gooien.?

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Dat zou zomaar kunnen maar dan nog, de eigenaren zitten nu met het verlies en verdriet.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat een rotverhaal bah het zal je hondje maar zijn 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- iones
- Zeer actief
Het idee dat iemand iets waar je zoveel van houdt vermoordt.....
Wat een misselijke actie! Er zijn helaas veel mensen die het niet waard zijn dat ze leven!
Wat een misselijke actie! Er zijn helaas veel mensen die het niet waard zijn dat ze leven!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Verschrikkelijk... Dit wil je toch net meemaken. Arm beestje, en arme eigenaren..

- Inne
- Zeer actief
Triest 

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
-
Lemuria
Ik heb geen plastic tas en tape mee op m'n wandelingen. Vind het maar een vreemd verhaal, maar wat een vreselijk eind voor dat hondje. Ziet er uit als een lief dingCairo_ schreef:ik denk dat hij door die grote zwarte hond is doodgebeten of zwaar verwond en heeft die eigenaar dat van schrik waarschijnlijk in die plastic zak gestopt en in het water gegooid..bouvierpoedel schreef:Waarom zou je een gevonden hond in plastic verpakken en in het water gooien.?
-
Cairo_
- Zeer actief
nee, wie wel...Lemuria schreef: Ik heb geen plastic tas en tape mee op m'n wandelingen.
ga ie toch thuis gewoon halen....(allemaal om zgn. geen sporen achter te laten)..
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zag het al voorbij komen bij WIOA. Afschuwelijk! Ben je je hondje kwijt, stopt iemand anders hem in een zak en gooit hem in het water 
-
Lemuria
Dat vind ik dan toch niet logisch. Als het hondje doodgebeten ligt en je loopt weg, heeft toch niemand bewijs dat jouw hond dat gedaan heeft? Waarom dan alsnog naar huis gaan en de moeite nemen om terug te gaan met een zak en tape? Persoonlijk (Cairo_ schreef:nee, wie wel...Lemuria schreef: Ik heb geen plastic tas en tape mee op m'n wandelingen.
ga ie toch thuis gewoon halen....(allemaal om zgn. geen sporen achter te laten)..
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Als de hond bijtwonden had, zou je verwachten dat het in het artikel staat.Cairo_ schreef: ik denk dat hij door die grote zwarte hond is doodgebeten of zwaar verwond en heeft die eigenaar dat van schrik waarschijnlijk in die plastic zak gestopt en in het water gegooid..
Het zijn veel teveel handeling om zoiets uit schrik te doen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Gatverdamme, wat een lage streek van wie dit ook op zijn geweten heeft...

- dagmar88
- Zeer actief
Een hondje van dat formaat past net niet in een poepzak, als je die makkelijk kwijt wilt gooi je het in een vuilnisbak. Raar.Lemuria schreef:Dat vind ik dan toch niet logisch. Als het hondje doodgebeten ligt en je loopt weg, heeft toch niemand bewijs dat jouw hond dat gedaan heeft? Waarom dan alsnog naar huis gaan en de moeite nemen om terug te gaan met een zak en tape? Persoonlijk (Cairo_ schreef:nee, wie wel...Lemuria schreef: Ik heb geen plastic tas en tape mee op m'n wandelingen.
ga ie toch thuis gewoon halen....(allemaal om zgn. geen sporen achter te laten)..niet dat ik het zou kunnen) zou ik zo'n hondje onder een struik leggen en de natuur het laten oplossen.
Roep en til het op of houd het aan een flex en hengel het beestje binnen wanneer het uit bangigheid niet meer luistert.
Zelfs mijn sociale honden met het jachtinstinct van een cavia zijn een keer achter zo'n uk aangegaan. Ik had het verkeerd ingeschat doordat het beestje los en aangekleed was.
Mijn honden waren gewoon rustig, tot het arme beestje krijsbang bleek te zijn en begon te rennen met een wapperend kerstmannenpakje aan. Sindsdien ben ik er nog voorzichtiger mee.
Waarom de bazen vaak niet?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oh god ik heb beeld en geluid.dagmar88 schreef:Een hondje van dat formaat past net niet in een poepzak, als je die makkelijk kwijt wilt gooi je het in een vuilnisbak. Raar.Lemuria schreef:Dat vind ik dan toch niet logisch. Als het hondje doodgebeten ligt en je loopt weg, heeft toch niemand bewijs dat jouw hond dat gedaan heeft? Waarom dan alsnog naar huis gaan en de moeite nemen om terug te gaan met een zak en tape? Persoonlijk (Cairo_ schreef:nee, wie wel...Lemuria schreef: Ik heb geen plastic tas en tape mee op m'n wandelingen.
ga ie toch thuis gewoon halen....(allemaal om zgn. geen sporen achter te laten)..niet dat ik het zou kunnen) zou ik zo'n hondje onder een struik leggen en de natuur het laten oplossen.
Ik blijf het trouwens niet snappen, zulke kleine bange hondjes gewoon maar aan laten modderen.
Roep en til het op of houd het aan een flex en hengel het beestje binnen wanneer het uit bangigheid niet meer luistert.
Zelfs mijn sociale honden met het jachtinstinct van een cavia zijn een keer achter zo'n uk aangegaan. Ik had het verkeerd ingeschat doordat het beestje los en aangekleed was.
Mijn honden waren gewoon rustig, tot het arme beestje krijsbang bleek te zijn en begon te rennen met een wapperend kerstmannenpakje aan. Sindsdien ben ik er nog voorzichtiger mee.
Waarom de bazen vaak niet?

-
Cairo_
- Zeer actief
Ik denk dat die persoon, (waarom zou hij dat anders doen), de bedoeling had om dat hondje in zijn geheel te laten verdwijnen zodat niemand maar dan ook niemand dat hondje vind, om geen sporen, berichten, geruchten etc achter te laten. Gewoon spoorloos zodat niemand wat weet. Daarom gooit hij het in het water, alleen...als je het niet verzwaard met stenen blijft het wel drijven..en vinden mensen het alsnog..Lemuria schreef:Dat vind ik dan toch niet logisch. Als het hondje doodgebeten ligt en je loopt weg, heeft toch niemand bewijs dat jouw hond dat gedaan heeft? Waarom dan alsnog naar huis gaan en de moeite nemen om terug te gaan met een zak en tape? Persoonlijk (niet dat ik het zou kunnen) zou ik zo'n hondje onder een struik leggen en de natuur het laten oplossen.
edit: als er geen stoffelijke resten zijn kan er ook niemand beschuldigd worden..
-
Lemuria
Mwah, het is geen mens. Ik kan me niet voorstellen dat de politie een uitgebreid onderzoek met DNA-sporen laat uitvoeren en vervolgens van alle buurthonden een DNA-sample af gaat nemen om te kijken wie de dader is. Dat kost teveel geld...ALS het hondje al doodgebeten is, normaal staat dat in zo'n artikel erbij.Cairo_ schreef: edit: als er geen stoffelijke resten zijn kan er ook niemand beschuldigd worden..
ALS het hondje al is gedood door een andere hond. Het kan ook een hondenhater/sadist zijn die toevallig een eenzaam, klein, weerloos hondje zag lopen en zijn kans schoon zag.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Maar honden die een andere hond hebben doodgebeten worden wel eens in beslag genomen en uiteindelijk ingeslapen. Ook zal de buurt niet zo blij met je zijn. Kan een hele nare heisa worden voor de eigenaar van de hond.Lemuria schreef:Mwah, het is geen mens. Ik kan me niet voorstellen dat de politie een uitgebreid onderzoek met DNA-sporen laat uitvoeren en vervolgens van alle buurthonden een DNA-sample af gaat nemen om te kijken wie de dader is. Dat kost teveel geld...ALS het hondje al doodgebeten is, normaal staat dat in zo'n artikel erbij.Cairo_ schreef: edit: als er geen stoffelijke resten zijn kan er ook niemand beschuldigd worden..
ALS het hondje al is gedood door een andere hond. Het kan ook een hondenhater/sadist zijn die toevallig een eenzaam, klein, weerloos hondje zag lopen en zijn kans schoon zag.
Maar goed, als er flinke bijtwonden op het lichaampje van de chi waren gevonden hadden ze dat zeker wel vermeld. Denk inderdaad dat een of andere hondenhater het bange beestje is tegengekomen..
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
als het hondje waarschijnlijk nog leefde toen ie in het water belandde, denk ik niet dat ie doodgebeten is.. raar verhaal wel, waarom in het water gooien idd.. heel vreemd
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wat zielig voor dat hondje en zijn baas. Hopelijk komen ze er nog achter wie dit op zijn geweten heeft.

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Lieve hemel, hoe ziek zijn sommige lui?!!
Volgens het bericht was het hondje nog in leven voor het met zak en al in het water werd gekieperd?
Wat mankeert iemand om dát te doen???
Wat mankeert iemand om dát te doen???

-
Cairo_
- Zeer actief
Ze wilden al voor het opsporen van wildpoepers van hondenpoep DNA-testen doen....Lemuria schreef:Mwah, het is geen mens. Ik kan me niet voorstellen dat de politie een uitgebreid onderzoek met DNA-sporen laat uitvoeren en vervolgens van alle buurthonden een DNA-sample af gaat nemen om te kijken wie de dader is. Dat kost teveel geld...ALS het hondje al doodgebeten is, normaal staat dat in zo'n artikel erbij.Cairo_ schreef: edit: als er geen stoffelijke resten zijn kan er ook niemand beschuldigd worden..
http://www.metronieuws.nl/amsterdam/201 ... s-opsporen
maar enfin, wat de bijtsporen betreft, het hondje is al vanaf oktober vermist, dus misschien ruim een maand in het water gelegen. Zou het dan niet al behoorlijk in staat van ontbinding zijn, plus dat het sowieso al weker wordt door het water..
Mij valt het gewoon op dat hij wordt achterna gezeten door een grote loslopende hond en dan nooit meer terugkwam...
-
Keanu 1903
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
He bah, wat een zieke geesten lopen er toch rond.
Wat vreselijk voor het hondje en de baasjes.
Wat vreselijk voor het hondje en de baasjes.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
-
Lemuria
Van mij mogen ze er ook geld in stoppen hoor, dat staat buiten kijf. Helaas is een hondenleven niet voor iedereen zo belangrijk als voor de meeste HF'ers en de politie is druk bezig met flitsen...ik bedoel...ze hebben zo hun prioriteiten natuurlijk...Cleva schreef:Ik zou er wel geld in stoppen.Lemuria schreef: Mwah, het is geen mens. Ik kan me niet voorstellen dat de politie een uitgebreid onderzoek met DNA-sporen laat uitvoeren en vervolgens van alle buurthonden een DNA-sample af gaat nemen om te kijken wie de dader is. Dat kost teveel geld....
Afgezien van het lot van het hondje geloof ik dat je daar zomaar een onwenselijk element in de samenleving te pakken zou hebben.
Dat is heus niet verder ineens een brave burger.
Een normaal mens die er verder niets mee te maken wil hebben zet de hond in een doos bij de dierenarts op de stoep. Of je loopt gewoon weg.
Inpakken en in het water gooien is raar. Daar zit een schroef los.
Ik wed er om dat daar meer dan alleen dat hondje aan de hand is.
Overigens vind ik het hondje alleen genoeg om er werk van te maken.
Ik moet er niet aan denken dat Hein op die manier gevonden zou worden. Dan heb ik wel degelijk serieus te nemen geweld meegemaakt.
Hoe gek moet het eigenlijk worden voor het de moeite waard is?
Dat ze je gepikte fiets of open gebroken auto niet gaan onderzoeken snap ik. Maar als je hond vermoorden en dumpen in dezelfde categorie gaat vallen haak ik af.
Waar heb je dan nog een politiemacht voor?
Iemand die zo'n klein ding kan verzuipen, mag van mij ook wel even in een instelling ge-waterboard worden om te zien of het binnengestroomde water meer empathie toont dan de aanwezige hersens..