Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vermist hondje gevonden in dichtgeplakte vuilniszak

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Cairo_
Zeer actief

Vermist hondje gevonden in dichtgeplakte vuilniszak

Ongelezen bericht door Cairo_ »

29-11-15 - Een hondje dat sinds oktober vermist was na een wandeling in het Streekbos in Bovenkarspel, is dood teruggevonden in een dichtgeplakte vuilniszak.
,,Waarom kunnen mensen zo wreed zijn," schrijft baasje Edy Peerdeman-Wong Swie San op Facebook.

,,Helaas hebben wij vandaag het bericht gekregen dat Diva is overleden.
Diva is door wandelaars gevonden in een dichtgetapte vuilniszak in het water.
De dierenambulance heeft aangegeven dat ze waarschijnlijk nog in leven was toen ze in het water werd gegooid", schrijft Edy.

Ze hoopt dat eventuele getuigen zich zullen melden.
,,Alsjeblief meld dit. Wij moeten nu samen met onze kinderen dit een plekje geven.
Wij blijven ons afvragen: WAAROM????? Waarom kunnen mensen zo wreed zijn."

De 4-jarige Diva raakte in oktober vermist toen de kruising tussen een chihuahua en een Jack Russel achterna gezeten werd door een grote zwarte loslopende hond in Kadijk.
Diva rende met de staart tussen haar benen weg en kwam niet meer terug.

Afbeelding
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... szak.dhtml
Laatst gewijzigd door Cairo_ op 29 nov 2015 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Re: Vermist hondje gevonden in dichtgeplakte vuilniszak

Ongelezen bericht door Shari »

Ach wat vreselijk.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom zou je een gevonden hond in plastic verpakken en in het water gooien.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cairo_
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Waarom zou je een gevonden hond in plastic verpakken en in het water gooien.?
ik denk dat hij door die grote zwarte hond is doodgebeten of zwaar verwond en heeft die eigenaar dat van schrik waarschijnlijk in die plastic zak gestopt en in het water gegooid..
bouvierpoedel
Zeer actief

Cairo_ schreef:
bouvierpoedel schreef:Waarom zou je een gevonden hond in plastic verpakken en in het water gooien.?
ik denk dat hij door die grote zwarte hond is doodgebeten of zwaar verwond en heeft die eigenaar dat van schrik waarschijnlijk in die plastic zak gestopt en in het water gegooid..
Ging ook even door mijn kop heen.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Dat zou zomaar kunnen maar dan nog, de eigenaren zitten nu met het verlies en verdriet.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een rotverhaal bah het zal je hondje maar zijn :(:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

gatver :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het idee dat iemand iets waar je zoveel van houdt vermoordt.....
Wat een misselijke actie! Er zijn helaas veel mensen die het niet waard zijn dat ze leven!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

Verschrikkelijk... Dit wil je toch net meemaken. Arm beestje, en arme eigenaren..
Afbeelding
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Triest :jank:
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Cairo_ schreef:
Ik heb geen plastic tas en tape mee op m'n wandelingen. Vind het maar een vreemd verhaal, maar wat een vreselijk eind voor dat hondje. Ziet er uit als een lief ding :(
Cairo_
Zeer actief

Lemuria schreef: Ik heb geen plastic tas en tape mee op m'n wandelingen.
nee, wie wel...
ga ie toch thuis gewoon halen....(allemaal om zgn. geen sporen achter te laten)..
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zag het al voorbij komen bij WIOA. Afschuwelijk! Ben je je hondje kwijt, stopt iemand anders hem in een zak en gooit hem in het water :gvd:
Perry en Noah

Afbeelding
Lemuria

Cairo_ schreef:
nee, wie wel...
ga ie toch thuis gewoon halen....(allemaal om zgn. geen sporen achter te laten)..
Dat vind ik dan toch niet logisch. Als het hondje doodgebeten ligt en je loopt weg, heeft toch niemand bewijs dat jouw hond dat gedaan heeft? Waarom dan alsnog naar huis gaan en de moeite nemen om terug te gaan met een zak en tape? Persoonlijk ( :kotz: niet dat ik het zou kunnen) zou ik zo'n hondje onder een struik leggen en de natuur het laten oplossen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Bizar hoor, het is niet zo ver hier vandaan :ugh:
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Cairo_ schreef: ik denk dat hij door die grote zwarte hond is doodgebeten of zwaar verwond en heeft die eigenaar dat van schrik waarschijnlijk in die plastic zak gestopt en in het water gegooid..
Als de hond bijtwonden had, zou je verwachten dat het in het artikel staat.
Het zijn veel teveel handeling om zoiets uit schrik te doen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gatverdamme, wat een lage streek van wie dit ook op zijn geweten heeft... :ugh: :kotz:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:
Cairo_ schreef:
nee, wie wel...
Dat vind ik dan toch niet logisch. Als het hondje doodgebeten ligt en je loopt weg, heeft toch niemand bewijs dat jouw hond dat gedaan heeft? Waarom dan alsnog naar huis gaan en de moeite nemen om terug te gaan met een zak en tape? Persoonlijk ( :kotz: niet dat ik het zou kunnen) zou ik zo'n hondje onder een struik leggen en de natuur het laten oplossen.
Een hondje van dat formaat past net niet in een poepzak, als je die makkelijk kwijt wilt gooi je het in een vuilnisbak. Raar.

:19: Ik blijf het trouwens niet snappen, zulke kleine bange hondjes gewoon maar aan laten modderen.
Roep en til het op of houd het aan een flex en hengel het beestje binnen wanneer het uit bangigheid niet meer luistert.
Zelfs mijn sociale honden met het jachtinstinct van een cavia zijn een keer achter zo'n uk aangegaan. Ik had het verkeerd ingeschat doordat het beestje los en aangekleed was.
Mijn honden waren gewoon rustig, tot het arme beestje krijsbang bleek te zijn en begon te rennen met een wapperend kerstmannenpakje aan. Sindsdien ben ik er nog voorzichtiger mee.
Waarom de bazen vaak niet?
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Lemuria schreef:
Cairo_ schreef:
nee, wie wel...
Een hondje van dat formaat past net niet in een poepzak, als je die makkelijk kwijt wilt gooi je het in een vuilnisbak. Raar.

:19: Ik blijf het trouwens niet snappen, zulke kleine bange hondjes gewoon maar aan laten modderen.
Roep en til het op of houd het aan een flex en hengel het beestje binnen wanneer het uit bangigheid niet meer luistert.
Zelfs mijn sociale honden met het jachtinstinct van een cavia zijn een keer achter zo'n uk aangegaan. Ik had het verkeerd ingeschat doordat het beestje los en aangekleed was.
Mijn honden waren gewoon rustig, tot het arme beestje krijsbang bleek te zijn en begon te rennen met een wapperend kerstmannenpakje aan. Sindsdien ben ik er nog voorzichtiger mee.
Waarom de bazen vaak niet?
Oh god ik heb beeld en geluid. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: sorry :mann:
Cairo_
Zeer actief

Lemuria schreef:Dat vind ik dan toch niet logisch. Als het hondje doodgebeten ligt en je loopt weg, heeft toch niemand bewijs dat jouw hond dat gedaan heeft? Waarom dan alsnog naar huis gaan en de moeite nemen om terug te gaan met een zak en tape? Persoonlijk ( :kotz: niet dat ik het zou kunnen) zou ik zo'n hondje onder een struik leggen en de natuur het laten oplossen.
Ik denk dat die persoon, (waarom zou hij dat anders doen), de bedoeling had om dat hondje in zijn geheel te laten verdwijnen zodat niemand maar dan ook niemand dat hondje vind, om geen sporen, berichten, geruchten etc achter te laten. Gewoon spoorloos zodat niemand wat weet. Daarom gooit hij het in het water, alleen...als je het niet verzwaard met stenen blijft het wel drijven..en vinden mensen het alsnog..

edit: als er geen stoffelijke resten zijn kan er ook niemand beschuldigd worden..
Lemuria

Cairo_ schreef: edit: als er geen stoffelijke resten zijn kan er ook niemand beschuldigd worden..
Mwah, het is geen mens. Ik kan me niet voorstellen dat de politie een uitgebreid onderzoek met DNA-sporen laat uitvoeren en vervolgens van alle buurthonden een DNA-sample af gaat nemen om te kijken wie de dader is. Dat kost teveel geld...ALS het hondje al doodgebeten is, normaal staat dat in zo'n artikel erbij.
ALS het hondje al is gedood door een andere hond. Het kan ook een hondenhater/sadist zijn die toevallig een eenzaam, klein, weerloos hondje zag lopen en zijn kans schoon zag.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Lemuria schreef:
Cairo_ schreef: edit: als er geen stoffelijke resten zijn kan er ook niemand beschuldigd worden..
Mwah, het is geen mens. Ik kan me niet voorstellen dat de politie een uitgebreid onderzoek met DNA-sporen laat uitvoeren en vervolgens van alle buurthonden een DNA-sample af gaat nemen om te kijken wie de dader is. Dat kost teveel geld...ALS het hondje al doodgebeten is, normaal staat dat in zo'n artikel erbij.
ALS het hondje al is gedood door een andere hond. Het kan ook een hondenhater/sadist zijn die toevallig een eenzaam, klein, weerloos hondje zag lopen en zijn kans schoon zag.
Maar honden die een andere hond hebben doodgebeten worden wel eens in beslag genomen en uiteindelijk ingeslapen. Ook zal de buurt niet zo blij met je zijn. Kan een hele nare heisa worden voor de eigenaar van de hond.

Maar goed, als er flinke bijtwonden op het lichaampje van de chi waren gevonden hadden ze dat zeker wel vermeld. Denk inderdaad dat een of andere hondenhater het bange beestje is tegengekomen..
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als het hondje waarschijnlijk nog leefde toen ie in het water belandde, denk ik niet dat ie doodgebeten is.. raar verhaal wel, waarom in het water gooien idd.. heel vreemd
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat zielig voor dat hondje en zijn baas. Hopelijk komen ze er nog achter wie dit op zijn geweten heeft.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Lieve hemel, hoe ziek zijn sommige lui?!! :O: Volgens het bericht was het hondje nog in leven voor het met zak en al in het water werd gekieperd? :(:
Wat mankeert iemand om dát te doen??? :devil:
Afbeelding
Cairo_
Zeer actief

Lemuria schreef:
Ze wilden al voor het opsporen van wildpoepers van hondenpoep DNA-testen doen....
http://www.metronieuws.nl/amsterdam/201 ... s-opsporen

maar enfin, wat de bijtsporen betreft, het hondje is al vanaf oktober vermist, dus misschien ruim een maand in het water gelegen. Zou het dan niet al behoorlijk in staat van ontbinding zijn, plus dat het sowieso al weker wordt door het water..
Mij valt het gewoon op dat hij wordt achterna gezeten door een grote loslopende hond en dan nooit meer terugkwam...
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

Zo triest :cry:
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

He bah, wat een zieke geesten lopen er toch rond. :kotz:
Wat vreselijk voor het hondje en de baasjes. :roos:
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Lemuria

Cleva schreef:
Lemuria schreef: Mwah, het is geen mens. Ik kan me niet voorstellen dat de politie een uitgebreid onderzoek met DNA-sporen laat uitvoeren en vervolgens van alle buurthonden een DNA-sample af gaat nemen om te kijken wie de dader is. Dat kost teveel geld....
Ik zou er wel geld in stoppen.
Afgezien van het lot van het hondje geloof ik dat je daar zomaar een onwenselijk element in de samenleving te pakken zou hebben.
Dat is heus niet verder ineens een brave burger.

Een normaal mens die er verder niets mee te maken wil hebben zet de hond in een doos bij de dierenarts op de stoep. Of je loopt gewoon weg.
Inpakken en in het water gooien is raar. Daar zit een schroef los.
Ik wed er om dat daar meer dan alleen dat hondje aan de hand is.

Overigens vind ik het hondje alleen genoeg om er werk van te maken.
Ik moet er niet aan denken dat Hein op die manier gevonden zou worden. Dan heb ik wel degelijk serieus te nemen geweld meegemaakt.
Hoe gek moet het eigenlijk worden voor het de moeite waard is?

Dat ze je gepikte fiets of open gebroken auto niet gaan onderzoeken snap ik. Maar als je hond vermoorden en dumpen in dezelfde categorie gaat vallen haak ik af.
Waar heb je dan nog een politiemacht voor?
Van mij mogen ze er ook geld in stoppen hoor, dat staat buiten kijf. Helaas is een hondenleven niet voor iedereen zo belangrijk als voor de meeste HF'ers en de politie is druk bezig met flitsen...ik bedoel...ze hebben zo hun prioriteiten natuurlijk... :19: :ugh: Daarbij zijn honden voor de wet net zo belangrijk als je gepikte fiets.

Iemand die zo'n klein ding kan verzuipen, mag van mij ook wel even in een instelling ge-waterboard worden om te zien of het binnengestroomde water meer empathie toont dan de aanwezige hersens..
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”