Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help onze pup 11 maanden wordt maar niet volledig zindelijk

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Evie en Yara
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

Kruising Sint Bernard/Berner Senner
Aantal honden: 2

help onze pup 11 maanden wordt maar niet volledig zindelijk

Ongelezen bericht door Evie en Yara »

Help :help:

Evie onze pup kruising berner sennen/sint bernard :help: van nu 11 maanden oud krijgen we hoe dan ook niet helemaal zindelijk :scratch:
hoezo we hebben werkelijk geen idee en vanalles al geprobeert maar op de een of andere manier wordt ze gewoon niet 100% zindelijk wat we nu toch wel voor haar leeftijd mogen verwachten lijkt me zo het meest vreemde is dat het haar totaal niet boeit om in haar eigen ontlasting te liggen we hebben haar eerst niet in een bench gehad maar omdat mevrouwtje alles onder plast en poept hebben we toch maar besloten haar als nog de bench aan te leren ze ziet de bench ook als haar eigen plekje en gaat er ook graag in liggen dus dat is al niet het probleem het gaat soms weken goed en op het moment dat ik maar even denk ooh wat gaat het goed ze heeft niks meer binnen gedaan gaat het weer fout alsof ze het weet dat dit gedacht wordt :ugh: en heb ik weer spijt dat ik het in me gedachte heb opgehaald maar goed het mooiste is als ze die momenten heeft loopt ze net als een kat de kattenbak in loopt haar bench in loost haar behoeftes en mevrouw is weer happy :piew: misschien kijkt ze wat te veel naar onze kat :LOL: ook doet ze het gewoon als ze in de bench zit en vind ze het totaal geen probleem om in haar eigen rotzooi te liggen hoezo honden bevuilen hun eigen plekje niet ???? :80: we hebben ook al met het voor gekeken maar er veranderd niks en eigenlijk weet ik wel zeker dat het daar niks mee te maken heeft zijn bij de dierenarts geweest alles nagekeken en hebben niks geks kunnen vinden of een allergie wat de oorzaak zou kunnen zijn dus dat is het niet maar waarom ze het doet joost mag het weten op momenten dat ik het verwacht omdat ze heeft gegeten gedronken en niet goed uit is geweest en dan onverwachts langer alleen is dan de bedoeling was doet ze weer helemaal niks wel is het zo als ze het binnen doet doet ze het altijd zodat wij het niet mee krijgen maar haar houding zegt vaak genoeg daar zien we het dan wel aan als ze het gedaan heeft ook komt ze vaak genoeg buiten 5x per dag zeker en zoals op dagen dat het flink regent weten we al dat ze het binnen doet dan vertikt ze het om buiten iets te doen regen moet ze niks van hebben kan uren buiten blijven ze doet niks als het regent al zie je gewoon dat ze moet ze vertikt het gewoon en we zijn 5 min binnen en jawel hooor haar behoeftes heeft ze weer geloost als ze het echt niet kan houden omdat ik het vertik om naar binnen te gaan plast ze een mini beetje om de druk er vanaf te halen zodat ze het weer verder kan ophouden het lijkt er soms wel op dat ze het liever binnen doet als buiten maar wat we hier tegen kunnen doen geen idee ik geef haar nu wel steeds zelf water staat niet meer de hele dag klaar omdat er dan helemaal geen grip op is nu weet ik wat ze binnen heeftt gekregen en wanneer ik naar buiten moet als ze de goede weken heeft dat ze niks binnen doet geeft ze het wel netjes aan als ze naar buiten moet misschien dat iemand van jullie enig idee heeft wat we hiermee kunnen doen ?? onze herder van 2 doet nooit iets binnen en vind het wel heel erg vies van welke hond dan ook ze moet niks van ontlasting hebben en blijft ook uit de buurt van evie als ze weer heerlijk in haar plas of poep heeft gelegen tips of het goude antwoord hierop zijn van harte welkom ik wordt er langzaam een beetje hopeloos van :denken:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: help onze pup 11 maanden wordt maar niet volledig zindel

Ongelezen bericht door Habibi »

Woei, wat een hoop tekst zonder hoofdletters en leestekens.

Je zegt dat jullie van alles geprobeerd hebben. Wat allemaal precies? Dat zie ik nl niet staan? En hoe lang zojn de verschillende opties uitgeprobeerd?

Uitgebreid belonen buiten al wel geprobeerd?
Vaker uitlaten?

Doet ze haar behoeften alleen in de bench, of overal in huis?

Hoe is haar dagritme verder? Wanneer eten, wanneer drinken, wanneer uit, wanneer alleen thuis, wanneer trainen?
Afbeelding
Evie en Yara
Vaste gebruiker

ja sorry me oude laptopje werkt niet meer zo goed mee dus en blijft nog al regelmatig hangen misschien eens tijd voor een nieuwe krijgt langzaam een eigen leven haha

maar ja uigebreid belonen hebben we al gedaan en doen we nog altijd ook vaker uitlaten hebben we al geprobeert heb 6 weken vakantie genomen maar ook dat mocht niet baten helaas

gedrag deskunsige erbij maar ook hun komen niet meer verder tot een oplossing en haalt er meer mensen bij op de hondenwei waar ik train met mijn herder weten niet wat het is en hebben dit gedrag ook nooit mee gemaakt

ze heeft een vast rimte aangezien onze dag iedere dag het zelfde begint en ik zelf intussen ook aan het ritme gewend ben geraakt eerst kreeg ze gewoon de hele dag door haar drinken en haar voor verdeelt over 3x per dag vaste tijden daarin hebben we ook geprobeert naar meer keren en minder keren per dag maar het maakt geen verschil helaas

als het gewoon droog weer is doet ze haar behoefte wel buiten maar soms ook net zo goed alsnog binnen met regen weten we dat het een drama is ze vind regen totaal niks terwijl de herder regen weer geweldig vind en de druppels probeert ze vangen evie heeft gewoon totaal niks met water als ze er nat van wordt verder is ze kwa karakter een rustige hond en vrij op zich zelf is lever lui als moe ze is een zacht van aard beesje

ook bij de dierenarts op alles laten nakijken maar ook daar kunnen ze niks vinden

ze heeft nu de bench als haar plekje waar ze ook graag in gaat liggen voorheen was de gang haar vaste rust plekje waar ze graag ligt de bench staat ook op die plek en ze zoekt hem ook op als ze gaat slapen of gewoon lekker rustig wilt liggen en soms als de deur van de bench dicht is plast ze op de gang maar altijd op haar eigen vaste lig plekken en niet zomaar ergens daarom vind ik het ook zo vreemd dat ze het juist daarin doet dan zou je eerder op een andere plek verwachten ik heb dit zelf ook met nog geen andere hond van mij meegemaakt het is niet zo dat ze niet graag in andere ruimets is dus daar ligt het ook niet aan
Evie en Yara
Vaste gebruiker

Cleva schreef:Je hebt antwoord gekregen. Ga het maar gewoon doen.

De ballen.

jammer deze reactie als je mijn bericht hebt gelezen die ik je gestuurd heb lees je dat jou manier niet werkt maar het juist versterkt om het juist binnen te doen daarom dat ik dit bericht plaats naar misschien wel de sleutel waar haar gedrag vandaan komt en zo als gezeg in mijn bericht zeg ik ook niet dat het niet aan mij zou kunnen liggen ben maar een mens van vlees en bloed net als jij en misschien maak ik ergens onbust de fout het kan allemaal wil gewoon graag het probleem oplossen fijner voor mij en fijner voor haar om niet lekker in je eigen ontlastingen te liggen en rollen
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Geduld hebben, Juna is nu 18 maanden en pas net sinds een maand of 2 zindelijk. Die was ook zo lek als een mandje :smile2:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Waar komt ze vandaan / hoe zagen haar eerste weken eruit? Dat kan deels verklaren waarom ze niet zindelijk wordt. Als ze uit een schuur met stro komt bijvoorbeeld, waar ze haar behoefte gewoon kon doen, is het anders dan in een thuissituatie waar ze binnen en buiten kwam. En weet je van haar broers en/of zusjes of die wel zindelijk zijn geworden?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Sommige honden zijn gewoon wat later zindelijk. Ik heb ook twee honden gehad die pas met 11 mnd zindelijk waren.
Hierboven lees je er één van 18 mnd dus zo uitzonderlijk is het niet.
Gewoon doorgaan. Alsof het om een kleine pup gaat. Buiten belonen voor het plassen en binnen negeren.
En inderdaad 1 methode gebruiken zoals Cleva al zegt.

Maak je wel onderscheid tussen plassen en uitlaten ? Hier wordt pas gewandeld (met late zindelijkerds) als pup heeft geplast/gepoept. We gaan geen km's wandelen om te plassen en te poepen. Dat doen ze maar hier. Als ze dat niet doen gaan we naar binnen en even later weer naar buiten (maar wel opletten binnen!). Als er is geplast gaan we lekker wandelen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Evie en Yara
Vaste gebruiker

Frolic schreef:Is ze niet volledig zindelijk, of volledig niet zindelijk? Dat maakt nogal verschil.
En hoelang heb je haar?

Ik zou het doen net als Cleva, maar dan wél met iets lekkers belonen. Iets extra extra lekkers.
En binnen verdraaid goed in de gaten houden, je ziet het toch wel wanneer ze van plan is te gaan poepen lijkt me, dan gelijk mee naar buiten en daar belonen.

ze is niet volledig zindelijk
wat cleva schrijft heb ik ook gedaan maar dat versterkt juist haar gedrag ik ben max 3 uurtjes weg van huis ivm werk en dan nog 2x eventjes om de kinderen te brengen/halen van school en dan doet ze het juist alleen nog maar op die momenten wanneer ik weg ben het wordt er dan niet beter op maar juist slechter wel zie je dan dat ze makkelijk ophouden kan tot je weg bent maar wat ik zelf nogal het meest vreemde vind is dat ze het totaal niet erg vind om erin te liggen dat heb ik zelf nog nooit met geen een van mijn honden mee gemaakt

heb wel 1x een pup gehad die ook langer nodig had maar de reden van die pup was duidelijk die deed uit angst plassen die wouden ze met 12 weken laten inslapen omdat hij vals zou zijn en toen heb ik hem weg gehaald en is met veel liefde begeleiding en training uit gegroeit tot een zelf verzekerde hond die eerst overal bang voor was vooral mensen en met 12 weken zelfs al beet uit angst wanneer vluchten geen optie was en heeft ook echt moeten leren alleen zijn ik heb altijd border collie's werklijnen gehad dat is evie totaal niet ze is relax en lui
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ze doet het alleen als je niet thuis bent? En het wordt alleen maar erger? Dan lijkt me daar de sleutel te liggen: het alleen zijn weer van begin af aan aanleren en opbouwen.
Lijkt mij, als ik dit zo hoor, eerder een probleem met verlatingsangst dan onzindelijkheid
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 05 dec 2015 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Mijn Pukie is nu een jaar en ondanks dat ze de hele dag buiten kan doet ze het ook nog wel eens binnen, incidenteel en puur omdat ze dan buiten zo druk bezig is dat ze er gewoon geen erg in heeft. Het gaat wel over, ooit
Evie en Yara
Vaste gebruiker

sirene schreef:Sommige honden zijn gewoon wat later zindelijk. Ik heb ook twee honden gehad die pas met 11 mnd zindelijk waren.
Hierboven lees je er één van 18 mnd dus zo uitzonderlijk is het niet.
Gewoon doorgaan. Alsof het om een kleine pup gaat. Buiten belonen voor het plassen en binnen negeren.
En inderdaad 1 methode gebruiken zoals Cleva al zegt.

Maak je wel onderscheid tussen plassen en uitlaten ? Hier wordt pas gewandeld (met late zindelijkerds) als pup heeft geplast/gepoept. We gaan geen km's wandelen om te plassen en te poepen. Dat doen ze maar hier. Als ze dat niet doen gaan we naar binnen en even later weer naar buiten (maar wel opletten binnen!). Als er is geplast gaan we lekker wandelen.

ja dat doe ik ook ga niet eerder wandelen wel heb ik ook andere dingen geprobeert omdat er totaal geen verandering kwam nu gaat het met vlagen dan gaat het een paar weken goed en dan begint het weer opnieuw maar de vaste methode er wordt pas gewandeld naar haar behoefte eerste te hebben gedaan doe ik
waar ik zelf indd nog niet bij stil heb gestaan is dat ze indd met strooi in een soort kennel zat waar ze ook indd haar behoefte volgens mij gewoon kon doen ze zat wel binnen in huiselijke sfeer en van wat ik weet werd alles meteen opgeruimt als een pup het gedaan had maar goed dat is misschien ook maar alleen een moment opname de andere pups zijn wel allemaal al zindelijk iedereen van het nest heeft nog contact met elkaar alleen evie nog niet en dat niet alle pups even snel zijn snap is met kinderen net zo alleen dat ze er totaal geen problemen mee heeft erin te liggen kom ik nu weer niet bij
Evie en Yara
Vaste gebruiker

*Wolf* schreef:Waar komt ze vandaan / hoe zagen haar eerste weken eruit? Dat kan deels verklaren waarom ze niet zindelijk wordt. Als ze uit een schuur met stro komt bijvoorbeeld, waar ze haar behoefte gewoon kon doen, is het anders dan in een thuissituatie waar ze binnen en buiten kwam. En weet je van haar broers en/of zusjes of die wel zindelijk zijn geworden?

ze zat indd in stro in een soort kennel wel in huiselijke sfeer en zoals ik het mee heb gekregen werd alles daar wel meteen netjes opgeruimt maar goed dat zijn misschien gewoon moment opnames moet ook eerlijk zeggen dat ik daar zelf helemaal niet meer bij stil heb gestaan toen ze net hier kwam deed ze juist niks binnen maar alleen op het gras toen ze vertrouwd werd begon ze met binnen haar behoeftes te doen wel is het zo als ze het buiten doet doet ze het alleen op het gras ze zal nooit op de stop gaan zitten is het gras erg nat door regen wordt het een stuk lastiger dan houdt ze het liever op of als het gewoon regent dan is het echt een ramp verder geeft ze het wel aan als ze moet plassen op de momenten dat het goed gaat dat geven mij ook vraagtekens waarom een tijdje wel en daar weer niet misschien dat ik gewoon weg ergens de fout in ga zonder het door te hebben ??
Evie en Yara
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje schreef:Ze doet het alleen als je niet thuis bent? En het wordt alleen maar erger? Dan lijkt me daar de sleutel te liggen: het alleen zijn weer van begin af aan aanleren en opbouwen.
Lijkt mij, als ik dit zo hoor, eerder een probleem met verlatingsangst dan onzindelijkheid

ze doet dat alleen als ik het zo doe dat ze de hele dag bij mij is en dus zo geen kans krijgt het binnen te doen en als ik dan weg ga doet ze het binnen maar als ze gewoon haar eigen plekje kan opzoeken en je dan gewoon naar buiten gaat doet het wel buiten tenzij het regent dan wordt het een ander verhaal of als het weer zo ver is dat ze het binnen doet ipv buiten dus ze doet het niet zo zeer als ze alleen is ook gewoon als ik thuis ben alleen wel met de methode dat ze bij mij blijft ik naar buiten ga met haar en ze dan niks doet de hele dag ophoudt tot ik even weg ben de kinderen halen dus echt verlatingsangst lijkt mij niet zo ??? ze is vrij op zich zelf en drukte hoeft voorr haar niet zo liever lui als moe en als ik weg ga is ze heel relax ze kijkt niet op niks
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Evie en Yara schreef:
Ze doet dat alleen als ik het zo doe dat ze de hele dag bij mij is en dus zo geen kans krijgt het binnen te doen. En als ik dan weg ga doet ze het binnen.
Maar als ze gewoon haar eigen plekje kan opzoeken en je dan gewoon naar buiten gaat doet het wel buiten. Tenzij het regent dan wordt het een ander verhaal of als het weer zo ver is dat ze het binnen doet ipv buiten dus ze doet het niet zo zeer als ze alleen is.

Ook gewoon als ik thuis ben alleen wel met de methode dat ze bij mij blijft ik naar buiten ga met haar en ze dan niks doet de hele dag ophoudt tot ik even weg ben de kinderen halen.
Dus echt verlatingsangst lijkt mij niet zo ??? Ze is vrij op zich zelf en drukte hoeft voorr haar niet zo liever lui als moe en als ik weg ga is ze heel relax ze kijkt niet op niks
Zou handig zijn als je wat punten en hoofdletters gaat gebruiken

Met bovenstaande stukje zeg je toch dat ze het wel doet als jij er niet bent?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Probeer eens tips te zoeken me de zoekfunctie op het forum. Er zijn heel veel topics over zindelijkheid en ook over honden die het in hun eigen bench deden. En zelfs over honden die niet willen plassen in de regen.
Als je wat meer moeite doet om je stukjes leesbaarder te maken krijg je ook meer reacties.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je punt en je shift het niet doen, helpt het door elke zin op een nieuwe regel te zetten. En voor een nieuwe alinea een extra enter ;)
Zonder leestekens en hoofdletters is het een onleesbare woordenbrei
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Onze chihuahua ligt 9ok rustig in zijn eigen ontlasting. Die vind dat niks geen probleem. En daar is 9ok geen pijl op te trekken. Ik heb 4x een cursus dag gehad waarop iedereen in huis dan van smorgens tien over zeven tot savonds half 6 weg is . En dan ligt er niks terwijl ik het op zo een lange tijd echt niet vreemd vind als er iets zou liggen. Andere keer gaat hij savonds om half 12 naar buiten en komt mijn man om half 6 in de ochtend eruit en dan ligt er wel wat. Naja helaas geen tips voor je. Maar er zijn dus meer honden die dit doen.
Evie en Yara
Vaste gebruiker

jome schreef:
Evie en Yara schreef:
Ze doet dat alleen als ik het zo doe dat ze de hele dag bij mij is en dus zo geen kans krijgt het binnen te doen. En als ik dan weg ga doet ze het binnen.
Maar als ze gewoon haar eigen plekje kan opzoeken en je dan gewoon naar buiten gaat doet het wel buiten. Tenzij het regent dan wordt het een ander verhaal of als het weer zo ver is dat ze het binnen doet ipv buiten dus ze doet het niet zo zeer als ze alleen is.

Ook gewoon als ik thuis ben alleen wel met de methode dat ze bij mij blijft ik naar buiten ga met haar en ze dan niks doet de hele dag ophoudt tot ik even weg ben de kinderen halen.
Dus echt verlatingsangst lijkt mij niet zo ??? Ze is vrij op zich zelf en drukte hoeft voorr haar niet zo liever lui als moe en als ik weg ga is ze heel relax ze kijkt niet op niks
Zou handig zijn als je wat punten en hoofdletters gaat gebruiken

Met bovenstaande stukje zeg je toch dat ze het wel doet als jij er niet bent?
alleen als ik het zo doe zoals staat beschreven bij cleva doet ze het als ik niet thuis ben
anders heeft ze van die weken dan doet ze het als ik thuis ben ook maar niet daar waar ik ben
dus ben ik in de keuken of woonkamer dan doet ze het in de gang
eigenlijk vrijwel altijd op haar eigen plek
maar ze zoekt ook zo haar eigen plekje op om te slapen of als het haar te druk is allemaal gaat ze lekker op haar plekje liggen
en op momenten dat je het juist zou kunnen verwachten doet ze niks
ben niet vaak heel lang weg van huis maar soms moet ik ivm me werk wel lang van huis weg
en dan is het deze hele dag schoon en droog gebleven
en als ik met me herder na de wei ga om te trainen is het ook droog bij thuiskomst

sorry als het soms niet duidelijk is met mijn berichten dat is zeer zeker niet met opzet
mijn oude laptop doet het niet meer helemaal is eigenlijk aan vervanging toe
hier moet je letterlijk mee blind typen de tekst kan ik zelf pas lezen als ik het verstuurd heb :roos:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je hond is in principe volledig zindelijk.
Ze doet het alleen op plekken waar het niet de bedoeling is :wink:
Wat heb je in de bench liggen (deken, vetbed, kussen of wat )?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Evie en Yara
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Je hond is in principe volledig zindelijk.

op dit moment hebben we niks meer erin liggen omdat ze er toch op plast of poept
ze heeft wel eerst dekens kussens enz gehad maar met dat plassen heeft dat weinig nut en zo ligt ze eigenlijk het liefste gewoon op de vloer

mijn mechelaar daarin tegen heeft wel een eigen deken
die sleept ze ook overal mee door het huis
ze ligt altijd op de deken
gaat ze bij ons in de woonkamer liggen pakt ze eerst haar deken en gaat er dan op liggen

evie vind het juist fijner op de vloer zelf te gaan liggen
wel hebben we in de bench een bodem laten maken zodat hij niet gaat roesten en makkelijk schoon te houden is
is ook zachter als de normale bodem daar ligt ze heel graag op
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Evie en Yara schreef:
ranetje schreef:Je hond is in principe volledig zindelijk.
op dit moment hebben we niks meer erin liggen omdat ze er toch op plast of poept
ze heeft wel eerst dekens kussens enz gehad maar met dat plassen heeft dat weinig nut en zo ligt ze eigenlijk het liefste gewoon op de vloer

mijn mechelaar daarin tegen heeft wel een eigen deken
die sleept ze ook overal mee door het huis
ze ligt altijd op de deken
gaat ze bij ons in de woonkamer liggen pakt ze eerst haar deken en gaat er dan op liggen

evie vind het juist fijner op de vloer zelf te gaan liggen
wel hebben we in de bench een bodem laten maken zodat hij niet gaat roesten en makkelijk schoon te houden is
is ook zachter als de normale bodem daar ligt ze heel graag op
Ik zou die bench en zeker de bodem nog eens heel goed schoonmaken (o.a. met Biotex groen)om de geur van urine en ontlasting er helemaal uit te krijgen.
En dan eventueel een keer extra met haar uit gaan.
Als je de tijden weet waarop ze normaliter poept en plast ga dan naar buiten en blijf daar tot ze gedaan heeft.
Vang eventueel wat op en druppel/leg dat op de plek waar ze wat mag doen.
Ergens een bekende geur vinden kan stimuleren om er nog wat bij te leggen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Evie en Yara schreef:sorry als het soms niet duidelijk is met mijn berichten dat is zeer zeker niet met opzet
mijn oude laptop doet het niet meer helemaal is eigenlijk aan vervanging toe
hier moet je letterlijk mee blind typen de tekst kan ik zelf pas lezen als ik het verstuurd heb :roos:
Okee, op zich knap. Maar ook al moet je blind typen, dan kun je toch nog wel punten, komma's en hoofdletters gebruiken? Of typ het eerst in word ofzo en dan plak je het hier.
Hoe dan ook, mij is het op deze manier echt niet leesbaar en veel te veel moeite om je posts te ontcijferen. Niet dat je per sé mijn advies nodig hebt, zo arrogant ben ik nou ook weer niet :mrgreen: , maar er valt zinvoller te discussiëren en je zult van meer mensen tips krijgen op moment dat je posts gewoon leesbaar zijn. Ik vind het sowieso al heel bijzonder dat er mensen zijn die de moeite nemen om zich door je posts heen te worstelen.

Ik vind het trouwens een leuk onderwerp, dus mocht je je posts alsnog aanpassen zal ik ze alsnog lezen.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”