Ik heb een heuptas van Lowe Alpine
Al mijn tassen zijn van Lowe Alpine (en dat zijn er veel). Backpack, rugtas voor werk, rugtas voor lange wandelingen en buiten spelen, en een klein rugtasje die ik kan pakken als ik vind dat de rest niet voldoet
Het is super sterk spul, echt hufterproof en daar kwam ik achter toen ik mijn 12 kg zware backpack van een berg moest laten kletteren omdat ik met rugtas de afdaling niet durfde te maken. Ik hield mn hart vast want als hij zou scheuren was ik de pisang, maar er is niets aan te zien. En het was echt een heel puntige rotswand met veel scherpe stenen en punten.
Ik gebruik de heuptas voor tijdens het hardlopen met de honden aangelijnd. Ik heb er twee ringetjes op gemaakt om de honden aan te kunnen gespen. De heupband is over de ruglengte erg breed wat de druk goed verdeeld (soms mogen ze trekken)
Ik vind het ideaal
Die honden heupbandjes vind ik maar simpel spul vaak, tenzij je echt canicross spullen koopt en dan zit je vaak met de beenbandjes. Ook vind ik ze belachelijk duur. Lowe Alpine staat bekend als een sterk en degelijk merk voor buitensport tassen. Niet kapot te krijgen, en het tasje wat ik in de afbeelding heb laten zien is 24 euro.
Het enige 'nadeel' is dat de clip aan de voorkant zit. Maar de banden zijn voor mij ruim genoeg om de gesp naar de zijkant te verhuizen (1 band maximaal afgesteld, de andere zo kort mogelijk) waardoor ik aan de voorkant ruimte heb voor de ringen. Als je breed bent in je taille zul je de gesp toch aan de voorkant moeten dragen.
De tas lijkt groter dan hij is, maar als je er weinig in hebt kun je met de compressie bandjes de boel compact houden waardoor ik tijdens het hardlopen geen last heb van schudden.