Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heupgordel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Heupgordel

Ongelezen bericht door Shibby »

Wat is nou een fijne en ook betaalbare heupgordel?

Malou loopt in het bos aan de 15 meter lijn die aan de heupgordel vast zit. Vanmorgen hebben we alleen de heupgordel half kapot getrokken nadat de lijn weer eens achter een boomstronk bleef hangen. :oeps:

http://www.dogz11.nl/a-40437315/onderweg/heupgordel/ Deze hadden we. Ik zoek nu een stevigere heupgordel, die een d-ring aan beide kanten heeft zodat ik kan beslissen aan welke kant de lijn vast gaat. Er hoeven geen 100 zakjes en vakjes op te zitten. Een vakje is altijd wel handig, maar geen must. Ik hoef ook niet van die touwtjes tussen de benen door, dat is me allemaal teveel gedoe. ;)

Simpel, sterk en betaalbaar dus.

Tips?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Heupgordel

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb een fijne, in Mei bij Pets & Co gekocht. Er zitten 2 D ringen, 2 zakjes en een "houder" voor een flesje water aan :ok:
Als ik thuis kom zal ik even kijken welk merk het is.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

http://www.hondenspul.nl/a-41472071/heu ... del-breed/

Deze hebben wij. Ik vind het een ideaal ding en hij is goed stevig. En door de breedte wordt de druk over een groter gedeelte verspreid. Je hebt hem ook nog smaller.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik heb deze sinds april en ben er ook zeer tevreden over-
http://floys.nl/ocart2/index.php?route= ... duct_id=54
Afbeelding
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb een heuptas van Lowe Alpine
Al mijn tassen zijn van Lowe Alpine (en dat zijn er veel). Backpack, rugtas voor werk, rugtas voor lange wandelingen en buiten spelen, en een klein rugtasje die ik kan pakken als ik vind dat de rest niet voldoet :oeps:
Het is super sterk spul, echt hufterproof en daar kwam ik achter toen ik mijn 12 kg zware backpack van een berg moest laten kletteren omdat ik met rugtas de afdaling niet durfde te maken. Ik hield mn hart vast want als hij zou scheuren was ik de pisang, maar er is niets aan te zien. En het was echt een heel puntige rotswand met veel scherpe stenen en punten.

Ik gebruik de heuptas voor tijdens het hardlopen met de honden aangelijnd. Ik heb er twee ringetjes op gemaakt om de honden aan te kunnen gespen. De heupband is over de ruglengte erg breed wat de druk goed verdeeld (soms mogen ze trekken)
Ik vind het ideaal
Afbeelding

Die honden heupbandjes vind ik maar simpel spul vaak, tenzij je echt canicross spullen koopt en dan zit je vaak met de beenbandjes. Ook vind ik ze belachelijk duur. Lowe Alpine staat bekend als een sterk en degelijk merk voor buitensport tassen. Niet kapot te krijgen, en het tasje wat ik in de afbeelding heb laten zien is 24 euro.

Het enige 'nadeel' is dat de clip aan de voorkant zit. Maar de banden zijn voor mij ruim genoeg om de gesp naar de zijkant te verhuizen (1 band maximaal afgesteld, de andere zo kort mogelijk) waardoor ik aan de voorkant ruimte heb voor de ringen. Als je breed bent in je taille zul je de gesp toch aan de voorkant moeten dragen.
De tas lijkt groter dan hij is, maar als je er weinig in hebt kun je met de compressie bandjes de boel compact houden waardoor ik tijdens het hardlopen geen last heb van schudden.
Laatst gewijzigd door Paisley op 06 okt 2016 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Ik heb ook de Heupgordel van Abaca. Ding is al minstens 5 jaar oud en ziet er nog steeds tip top uit. Ik gebruik hem elke dag, er wordt soms flink aan getrokken door de honden en ik hang er zelfs de flexi aan. Ben nog steeds tevreden :ok:
https://www.abaca.nl/product/link/62/Ab ... doggybelt/
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Hier een leren gordel. Vanuit de roedelmethode, Hands Free Belly heet hij. Daar gebruik ik hem niet voor maar hij is wel heel goed stevig!

Heeft 3 D ringen, 2 aan de zijkanten en 1 aan de achterkant (of voorkant, ligt er maar net aan hoe je de riem draagt)

http://www.deroedel.com/hfb.php

Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Evertje schreef:http://www.hondenspul.nl/a-41472071/heu ... del-breed/

Deze hebben wij. Ik vind het een ideaal ding en hij is goed stevig. En door de breedte wordt de druk over een groter gedeelte verspreid. Je hebt hem ook nog smaller.
Deze gebruiken wij al 7 jaar zeer intensief. Verschillende honden (ook meerdere honden tegelijk) aan gehad. Qua stevigheid niks op aan te merken. Ik wil eigenlijk een smallere en toch 1 die wel bandjes heeft, want bij mij glijd hij door vrouwlijke vormen te veel in mijn rugholte waar ik hem niet heel graag heb zit. Bij mijn man zit hij overigens perfect ook en bij andere die hem ook gebruiken meestal ook hoor. Maar voor de normale stukken is deze gordel heel goed. Ik krijg last op onze dagtochten/bergtochten en zeker nu ik vast Norah aan de lijn heb, die trek en gaat nog wel eens alle kanten op en dat vraagt wat meer van mijn rug, het is dus niet de gordel die niet goed is.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Die brede heb ik te koop. Mag je voor 17.50 excl verzendkosten zo van me overnemen. Ik heb 'm met oranje hondenpootjes. Ik wil naar een smallere toe aangezien deze me niet meer fijn zit nu ik zoveel ben afgevallen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”