Als ik met Vlo loop dan passeer ik gewoon maar dat ziet ze niet
Dan neem je je verantwoording en dan zijn ze beledigd omdat haar hondje geen Pitbull is
Ik vind haar raar
Moderator: moderatorteam

jawel, kijk maar! Het is heel makkelijk. Zal ik het jou ook leren?natalie schreef:Haha! Ik had onlangs nog zoiets bij de ergernissen vermeld. Er kwam een mevrouw met een Friese Stabij op mij en Jip afgelopen, terwijl haar hond daar zichtbaar géén trek in had. Dus ik loop weg om de Stabij te ontzien. Toen kreeg ik een grote mond, want ik kon toch niet zomaar weglopen? Nou ja, ik heb inmiddels wel een dikke huid hoor. Ik haal mijn schouders op en loop maar gewoon door. Dus in jouw geval zou ik ook zeggen: alleen maar fijn dat je die moeite neemt!
we leven in een vrij land toch, je mag gaan en staan waar je wilt lijkt menatalie schreef:Haha! Ik had onlangs nog zoiets bij de ergernissen vermeld. Er kwam een mevrouw met een Friese Stabij op mij en Jip afgelopen, terwijl haar hond daar zichtbaar géén trek in had. Dus ik loop weg om de Stabij te ontzien. Toen kreeg ik een grote mond, want ik kon toch niet zomaar weglopen? Nou ja, ik heb inmiddels wel een dikke huid hoor. Ik haal mijn schouders op en loop maar gewoon door. Dus in jouw geval zou ik ook zeggen: alleen maar fijn dat je die moeite neemt!
Barkley schreef:jawel, kijk maar! Het is heel makkelijk. Zal ik het jou ook leren?natalie schreef:Haha! Ik had onlangs nog zoiets bij de ergernissen vermeld. Er kwam een mevrouw met een Friese Stabij op mij en Jip afgelopen, terwijl haar hond daar zichtbaar géén trek in had. Dus ik loop weg om de Stabij te ontzien. Toen kreeg ik een grote mond, want ik kon toch niet zomaar weglopen? Nou ja, ik heb inmiddels wel een dikke huid hoor. Ik haal mijn schouders op en loop maar gewoon door. Dus in jouw geval zou ik ook zeggen: alleen maar fijn dat je die moeite neemt!

Ja, dit is ook wel mijn ervaring. Echt, waaaarom moeten mensen altijd een mening over wat een ander met zijn/haar honden doet? Ik loop om als ik dat wil, heeft echt niemand wat mee te maken verder.Budkes schreef:Ik vind bijna alle mensen met honden raar.Dus ik denk dat het aan mij ligt.
![]()
Maar serieus. Ik ga altijd iedereen uit de weg met mijn 4 mannen en sommige mensen zijn echt in staat om je te achtervolgen. Nee ik loop per ongeluk om.![]()
Maar ik snap ook sowieso nooit waar andere mensen zich mee bemoeiden. Ik heb de helft van mijn honden los, omdat ze luisteren en omdat het kan, en de helft vast, omdat ze niet 100% luisteren en het dus niet kan. Wat men daar dan allemaal van moet vindenik vind dat bizar.
Zie man met een terriertje aan komen lopen aan flex. Dus ik steek de straat over en wacht aan de overkant tot hij voorbij is. Ik geef mijn losse en vaste honden het commando af en dat doen ze netjes. Stopt de man aan de overkant van de straat en roept, terwijl zijn terriër helemaal uit zijn plaat gaat : " je moet je honden vast houden" ik kan hem niet verstaan door zijn hysterisch blaffende Cairn dus ik roep " Wat zegt u? " "JE MOET JE HONDEN VAST HOUDEN! ". Dus ik kijk stomverbaasd naar mijn doodstil liggende mannen en weer naar hem![]()
Oh zei ik, noh kweet niet maar ik heb ze los volgens mij beter onder controle als u, daag mijnheer.
Zo kan ik nog wel 20 blikken lostrekken. Ik blijf er maar verbaasd om gniffelen en denk dan maar, tsja ik zal wel afwijkend gedrag vertonen.

O ja dat is inderdaad ook zo'n bekende kreet. Ik neem de kleintjes altijd mee naar de voetbal van zoonlief. Lopen ze ook altijd los. Beetje ravotten met een tennisbal en als er andere honden lopen roep en houd ik ze dan even bij me.Tineke schreef:Tijdens een wandeling in de Groene weelde kwamen we op de terugweg een dame tegen met een paar losse hysterisch krijsende teckels. Jan liet Luus en Abra volgen en passeerde deze dame zo los met de dames. Micron hobbelde gewoon mee en zij stond nogal on flatteus te graaien en krijsen naar haar honden. Bij de auto aangekomen beloonde Jan de dames waarop zij van afstand riep op verwijtende toon , ja zo kan ik het ook met snoepjes. Waarom je het dan niet zou doen is mij een raadsel

Oh ja, dat vind ik ook zo'n mooie kreetBudkes schreef:O ja dat is inderdaad ook zo'n bekende kreet. Ik neem de kleintjes altijd mee naar de voetbal van zoonlief. Lopen ze ook altijd los. Beetje ravotten met een tennisbal en als er andere honden lopen roep en houd ik ze dan even bij me.Tineke schreef:Tijdens een wandeling in de Groene weelde kwamen we op de terugweg een dame tegen met een paar losse hysterisch krijsende teckels. Jan liet Luus en Abra volgen en passeerde deze dame zo los met de dames. Micron hobbelde gewoon mee en zij stond nogal on flatteus te graaien en krijsen naar haar honden. Bij de auto aangekomen beloonde Jan de dames waarop zij van afstand riep op verwijtende toon , ja zo kan ik het ook met snoepjes. Waarom je het dan niet zou doen is mij een raadsel
Dan roept de andere partij vaak, oh wat luisteren ze goed....En dan geeft ik ze allebei een brokje en dan roepen ze Ja zo kan ik het ook....Nou, zeg ik dan ook altijd, dan zou ik dat ook maar eens doen...
Aanlijnen en naar huis gaan is wel einde pret voor dat momentFotogravinnetje schreef:Hier zijn gewoon geen brokjes nodig om aan te lijnen. Aanlijnen is namelijk in de meeste gevallen nog lang niet einde pret
Hier ook niet, maar als ze keurig los een paar krijsende honden passeren belonen wij dat standaard. Vind het namelijk veel te fijn dat ze dat zo makkelijk doen.Fotogravinnetje schreef:Hier zijn gewoon geen brokjes nodig om aan te lijnen. Aanlijnen is namelijk in de meeste gevallen nog lang niet einde pret

Aanlijnen om naar huis te gaan betekent hier nog lekker veel ruimte om te snuffelenranetje schreef:Aanlijnen en naar huis gaan is wel einde pret voor dat momentFotogravinnetje schreef:Hier zijn gewoon geen brokjes nodig om aan te lijnen. Aanlijnen is namelijk in de meeste gevallen nog lang niet einde pret
Aanlijnen hebben we als pup eigenlijk al veel mee en op geoefend. Dus ik ben blij dat dat geen issue meer is of dat ik echt moet lokken met voer of een bal om hem bij ons te krijgenTineke schreef:Hier ook niet, maar als ze keurig los een paar krijsende honden passeren belonen wij dat standaard. Vind het namelijk veel te fijn dat ze dat zo makkelijk doen.Fotogravinnetje schreef:Hier zijn gewoon geen brokjes nodig om aan te lijnen. Aanlijnen is namelijk in de meeste gevallen nog lang niet einde pret