Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie hiervan?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik doe raar omdat.. ik voor een Beagle die bang is voor Dol en ik die ontwijkt oversteekt vooral als ze loops gaat worden of schijnzwanger.
Als ik met Vlo loop dan passeer ik gewoon maar dat ziet ze niet :roll:
Dan neem je je verantwoording en dan zijn ze beledigd omdat haar hondje geen Pitbull is :roll:
Ik vind haar raar :goeie:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mensen zijn raar, als het mijn hond zou zijn geweest had ik dank je wel gezegd, :ok:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou ook heel blij zijn als je voor Elco even uitwijkt. Als jij het niet zou doen, zou ik wel aan de kant gaan ;) (En nog prettiger: als we gewoon allebei even ruimte geven) En ja, Elco is maar een kleintje. Uitwijken doe je niet uit angst, maar om te zorgen dat er geen angst ontstaat ;)
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Haha! Ik had onlangs nog zoiets bij de ergernissen vermeld. Er kwam een mevrouw met een Friese Stabij op mij en Jip afgelopen, terwijl haar hond daar zichtbaar géén trek in had. Dus ik loop weg om de Stabij te ontzien. Toen kreeg ik een grote mond, want ik kon toch niet zomaar weglopen? Nou ja, ik heb inmiddels wel een dikke huid hoor. Ik haal mijn schouders op en loop maar gewoon door. Dus in jouw geval zou ik ook zeggen: alleen maar fijn dat je die moeite neemt! :)
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

natalie schreef:Haha! Ik had onlangs nog zoiets bij de ergernissen vermeld. Er kwam een mevrouw met een Friese Stabij op mij en Jip afgelopen, terwijl haar hond daar zichtbaar géén trek in had. Dus ik loop weg om de Stabij te ontzien. Toen kreeg ik een grote mond, want ik kon toch niet zomaar weglopen? Nou ja, ik heb inmiddels wel een dikke huid hoor. Ik haal mijn schouders op en loop maar gewoon door. Dus in jouw geval zou ik ook zeggen: alleen maar fijn dat je die moeite neemt! :)
jawel, kijk maar! Het is heel makkelijk. Zal ik het jou ook leren?
S@ndr@
Zeer actief

natalie schreef:Haha! Ik had onlangs nog zoiets bij de ergernissen vermeld. Er kwam een mevrouw met een Friese Stabij op mij en Jip afgelopen, terwijl haar hond daar zichtbaar géén trek in had. Dus ik loop weg om de Stabij te ontzien. Toen kreeg ik een grote mond, want ik kon toch niet zomaar weglopen? Nou ja, ik heb inmiddels wel een dikke huid hoor. Ik haal mijn schouders op en loop maar gewoon door. Dus in jouw geval zou ik ook zeggen: alleen maar fijn dat je die moeite neemt! :)
we leven in een vrij land toch, je mag gaan en staan waar je wilt lijkt me :LOL: maf mens
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Barkley schreef:
jawel, kijk maar! Het is heel makkelijk. Zal ik het jou ook leren?
:LOL:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier stak vanmorgen nog iemand voor mij over. Ik dacht enkel wat aardig. Wat moeilijk doen mensen toch weer...
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik vind bijna alle mensen met honden raar. :U: Dus ik denk dat het aan mij ligt. :lol1:

Maar serieus. Ik ga altijd iedereen uit de weg met mijn 4 mannen en sommige mensen zijn echt in staat om je te achtervolgen. Nee ik loop per ongeluk om. :roll:

Maar ik snap ook sowieso nooit waar andere mensen zich mee bemoeiden. Ik heb de helft van mijn honden los, omdat ze luisteren en omdat het kan, en de helft vast, omdat ze niet 100% luisteren en het dus niet kan. Wat men daar dan allemaal van moet vinden :U: ik vind dat bizar.

Zie man met een terriertje aan komen lopen aan flex. Dus ik steek de straat over en wacht aan de overkant tot hij voorbij is. Ik geef mijn losse en vaste honden het commando af en dat doen ze netjes. Stopt de man aan de overkant van de straat en roept, terwijl zijn terriër helemaal uit zijn plaat gaat : " je moet je honden vast houden" ik kan hem niet verstaan door zijn hysterisch blaffende Cairn dus ik roep " Wat zegt u? " "JE MOET JE HONDEN VAST HOUDEN! ". Dus ik kijk stomverbaasd naar mijn doodstil liggende mannen en weer naar hem :O:
Oh zei ik, noh kweet niet maar ik heb ze los volgens mij beter onder controle als u, daag mijnheer.

Zo kan ik nog wel 20 blikken lostrekken. Ik blijf er maar verbaasd om gniffelen en denk dan maar, tsja ik zal wel afwijkend gedrag vertonen.
Gr. Aniek

Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik steek over als ik een andere hond ontwaar. maar we hebben een vrouw in de straat met 2 teckels aan een flex, de 1 loopt altijd voor en de ander altijd achter. als ik dan over steek, doet zij dat ook, ga ik terug gaat zij ook terug :oohja: en ik wil haar gewoon ontlopen want die teckels zijn keffers en dan gaan mijn honden ook uit hun stekker.

ellen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sommigen snappen t gewoon echt niet. Gisteravond liep ik met één van de honden met t laatste plasrondje. Los, t was nog licht. Komt er in de verte een vrouw met teckel aan flex aan. Dus ik lijn mn hond aan en laat hem naast me zetten en ga zover mogelijk in de berm staan. Muts loopt door, stopt recht voor me met teckel, kijkt me aan en wil vrolijk teckel laten snuffelen bij mijn hond. Mevrouw ik sta hier omdat ik nergens anders naar toe kan zover mogelijk van t pad af. Waarom zou dat zijn denkt u? Jamaar hij wil graag snuffelen. Jamaar ik wil zoveel maar mijn hond wil dat niet en ik al helemaal niet. U snapt t echt niet he...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ochja laatst was ik met Ollie na een dag show even snel wat eten bij de mac onderweg naar huis. Zat op het terras te kletsen met iemand. Komt er een vrouwtje aan met een klein keffertje schreeuwend in de lijn te hangen (dat hondje dan he, niet die mevrouw...) "ja mijn hondje wil even snuffelen"... Oll vindt dat soort ontmoetingen nou niet per se een succes, gelukkig keek ie alleen maar naar m'n kipnuggets :LOL: Heb d'r weggestuurd hahahaha.

Fijner was dat stel wat later langs liep met een hondje, waarbij eentje het hondje vast verderop meenam en een ander kwam vragen of ze Oll even mocht aaien. "ja heb mijn eigen hondje vast verderop geparkeerd want niet alle honden zijn daar van gediend" Het kan dus wel!
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik wil liever niet dat mijn honden aan de lijn met andere honden spelen. Ze lopen iedere dag los en dan is er gelegenheid genoeg. Dus als ik ze aan de lijn heb een ik kom en tegenligger tegen laat ik ze altijd kort volgen en ontwijk ik de tegenligger. Het gebeurd vaker wel dan niet dat de tegenligger zijn hond aan de flex gewoon aan mijn honden laat snuffelen. Nou vinden mijn honden dat verder geen probleem maar signalen oppikken blijkt gewoon heel lastig voor het grootste deel van de mensen die ik tegenkom.
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

hahaha heb ik een keer gehad, we kwamen waar wij de honden los hadden lopen een aangelijnde hond tegen. Ik zeg tegen mijn vader dat hij even de hond aan de lijn moet doen en ik lijn Chef aan. Kregen we de reactie: "Dat is ook weer overdreven" .... okeeeee :P
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik ga echt niet luisteren naar wat random mensen op straat te melden hebben hoor. Dan vinden ze me maar raar
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Budkes schreef:Ik vind bijna alle mensen met honden raar. :U: Dus ik denk dat het aan mij ligt. :lol1:

Maar serieus. Ik ga altijd iedereen uit de weg met mijn 4 mannen en sommige mensen zijn echt in staat om je te achtervolgen. Nee ik loop per ongeluk om. :roll:

Maar ik snap ook sowieso nooit waar andere mensen zich mee bemoeiden. Ik heb de helft van mijn honden los, omdat ze luisteren en omdat het kan, en de helft vast, omdat ze niet 100% luisteren en het dus niet kan. Wat men daar dan allemaal van moet vinden :U: ik vind dat bizar.

Zie man met een terriertje aan komen lopen aan flex. Dus ik steek de straat over en wacht aan de overkant tot hij voorbij is. Ik geef mijn losse en vaste honden het commando af en dat doen ze netjes. Stopt de man aan de overkant van de straat en roept, terwijl zijn terriër helemaal uit zijn plaat gaat : " je moet je honden vast houden" ik kan hem niet verstaan door zijn hysterisch blaffende Cairn dus ik roep " Wat zegt u? " "JE MOET JE HONDEN VAST HOUDEN! ". Dus ik kijk stomverbaasd naar mijn doodstil liggende mannen en weer naar hem :O:
Oh zei ik, noh kweet niet maar ik heb ze los volgens mij beter onder controle als u, daag mijnheer.

Zo kan ik nog wel 20 blikken lostrekken. Ik blijf er maar verbaasd om gniffelen en denk dan maar, tsja ik zal wel afwijkend gedrag vertonen.
Ja, dit is ook wel mijn ervaring. Echt, waaaarom moeten mensen altijd een mening over wat een ander met zijn/haar honden doet? Ik loop om als ik dat wil, heeft echt niemand wat mee te maken verder.
En met de smalle stoepjes hier kan iemand niet eens passeren als ik ze alledrie bij me heb, dus dan steek ik ook over. Wordt ook niet altijd gewaardeerd. Ik weet niet hoe zij dat dan wel van plan waren op te lossen :mrgreen: Daarbij vinden mijn honden een beetje ruimte ook prettig tijdens het passeren, dus als het moet lopen we dan even snel over straat om met een ruime bocht om iemand heen te lopen. Vinden zij prettig, en ik daarmee ook. Waarom zou ik het ze moeilijker moeten maken, moet ik iets bewijzen ofzo? :scratch:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hier woont iemand in de wijk met een Bernerreu. Een mak beest maar wel een baasje en die eigenaar vindt dat hij met iedereen moet snuffelen. Ik wil dat niet. Bovendien vindt Manu die hond stom.
Toen hij me blokkeerde zei ik hem dat Manu het niet leuk vindt en toen kreeg ik een preek dat het door mij komt dat Manu dat niet leuk vindt.
Hij blokkeerde me laatst weer, hond aan het uiteinde van de riem: ah joh, je moet er niet meer van maken dan het is!

Manu doet niks gelukkig maar wat schieten we er nou mee op als die twee honden snuffelen :19: Ze vinden het allebei spannend en het is niet zo dat we elkaar dagelijks moeten zien. Ga. Gewoon. Weg.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Tijdens een wandeling in de Groene weelde kwamen we op de terugweg een dame tegen met een paar losse hysterisch krijsende teckels. Jan liet Luus en Abra volgen en passeerde deze dame zo los met de dames. Micron hobbelde gewoon mee en zij stond nogal on flatteus te graaien en krijsen naar haar honden. Bij de auto aangekomen beloonde Jan de dames waarop zij van afstand riep op verwijtende toon , ja zo kan ik het ook met snoepjes. Waarom je het dan niet zou doen is mij een raadsel :tongue:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tineke schreef:Tijdens een wandeling in de Groene weelde kwamen we op de terugweg een dame tegen met een paar losse hysterisch krijsende teckels. Jan liet Luus en Abra volgen en passeerde deze dame zo los met de dames. Micron hobbelde gewoon mee en zij stond nogal on flatteus te graaien en krijsen naar haar honden. Bij de auto aangekomen beloonde Jan de dames waarop zij van afstand riep op verwijtende toon , ja zo kan ik het ook met snoepjes. Waarom je het dan niet zou doen is mij een raadsel :tongue:
O ja dat is inderdaad ook zo'n bekende kreet. Ik neem de kleintjes altijd mee naar de voetbal van zoonlief. Lopen ze ook altijd los. Beetje ravotten met een tennisbal en als er andere honden lopen roep en houd ik ze dan even bij me.
Dan roept de andere partij vaak, oh wat luisteren ze goed....En dan geeft ik ze allebei een brokje en dan roepen ze Ja zo kan ik het ook....Nou, zeg ik dan ook altijd, dan zou ik dat ook maar eens doen... :lol1:
Gr. Aniek

Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Het ligt echt aan jullie. Ik heb nooit last van honden die perse willen snuffelen of baasjes die dat haast eisen. En we komen er toch genoeg tegen onderweg. Regelmatig steken de tegenliggers en ik tegelijk over, kan er een weer terug :engel:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik ontwijk ook. Vanmorgen was ik te laat, maar ging de ander zelf aan de overkant lopen.
Waarop ik hem netjes bedankte, en zei dat ik hem te laat zag.
Waarop hij zei: joh, ik kan ook oversteken, geen probleem!

Van de week had ik weer een goede reden waarom ik uitwijk.
Er kwam een vrouw aan met loslopende hond, ze riep al van verre: hij doet niks!!
Maar mooi dat hond al fixerend op ons afkwam, Teun houdt daar niet van, dus die hield ik al kort.
Hond liep ons groepje binnen (ik met Sjakie op de arm en Teun en Odie kort aangelijnd), en begon om zich heen te happen.
Waarop Teun terug hapt en Odie finaal in de paniek schoot.
Zegt vrouw (uiteraard) dat doet hij anders nooit.
Om vervolgens ook nog te zeggen dat het kwam omdat ik mijn honden aangelijnd had.
Let wel: dit was gewoon langs een weg, niet in losloopgebied.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

In de wijk weten ze inmiddels dat wij met passeren eigenlijk altijd wat uitwijken of oversteken. Toen Aak nog pup was werd daar nog wel eens wat over gezegd, en dan zei ik gewoon dat ik het niet wilde en dat ik continue contact aan de lijn met een gewone "straatwandeling" niet zo nodig vond, sowieso aan de lijn niet.
En sommigen vinden het raar en misschien wel stom, anderen vinden het fijn.

En het is bij mij eigenlijk automatisch dat ik wat afstand wil houden. En pas een misverstand, was op een vrij smal stoepje waar ook nog een bus geparkeerd stond. Ik dacht dat de ander met haar kleine hond zou wachten, maar met dat ik doorliep liep zij ook door.
En dat is ook geen probleem eigenlijk, haar hondje negeerde netjes, was even wat oogcontact maar ze negeerden elkaar allemaal dus prima, al had ik zelf op zo'n krap stukje even gewacht, als er iemand met 2 honden aan zou komen lopen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Budkes schreef:
Tineke schreef:Tijdens een wandeling in de Groene weelde kwamen we op de terugweg een dame tegen met een paar losse hysterisch krijsende teckels. Jan liet Luus en Abra volgen en passeerde deze dame zo los met de dames. Micron hobbelde gewoon mee en zij stond nogal on flatteus te graaien en krijsen naar haar honden. Bij de auto aangekomen beloonde Jan de dames waarop zij van afstand riep op verwijtende toon , ja zo kan ik het ook met snoepjes. Waarom je het dan niet zou doen is mij een raadsel :tongue:
O ja dat is inderdaad ook zo'n bekende kreet. Ik neem de kleintjes altijd mee naar de voetbal van zoonlief. Lopen ze ook altijd los. Beetje ravotten met een tennisbal en als er andere honden lopen roep en houd ik ze dan even bij me.
Dan roept de andere partij vaak, oh wat luisteren ze goed....En dan geeft ik ze allebei een brokje en dan roepen ze Ja zo kan ik het ook....Nou, zeg ik dan ook altijd, dan zou ik dat ook maar eens doen... :lol1:
Oh ja, dat vind ik ook zo'n mooie kreet :lol1:
Dan is iemand verwoed bezig zijn hond aangelijnd te krijgen om naar huis te gaan, maar hondje zorgt steeds buiten bereik te blijven :mrgreen:
Meestal komt er nog achteraan dat ze niet willen dat de hond het voor een brokje doet...……….
Hij moet het doen voor de báás!

Dan heb ik lol.
Mijn honden komen voor me zitten als ik de riemen pak.
Dat beloon ik, lijn ze aan en ga naar huis.
Niks gedoe en gepruts om je hond te pakken te krijgen :ok:
Dan zeg ik dat ik tenminste nu lekker thuis aan de koffie kan en dat zij nog wel even bezig zijn. :engel:

Ik steek hier altijd over in de wijk als er van de andere kant een hond aan komt.
De meeste mensen weten dat nu.
Ze vinden me geschift, maar dat vind ik dan wel prima :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Hier zijn gewoon geen brokjes nodig om aan te lijnen. Aanlijnen is namelijk in de meeste gevallen nog lang niet einde pret
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fotogravinnetje schreef:Hier zijn gewoon geen brokjes nodig om aan te lijnen. Aanlijnen is namelijk in de meeste gevallen nog lang niet einde pret
Aanlijnen en naar huis gaan is wel einde pret voor dat moment :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ohh dat van die koekjes krijg ik ook geregeld te horen. Wat is het nou voor moeite om een paar koekjes mee te nemen als je hond daarvoor wel luistert? :19: Nee, het moet voor de baas, want principes of zo. :oohja:

Droef die besluit wel eens dat hij wat anders wil gaan doen. Dan vraag ik ook gewoon moet je koekie? Ja? Dan ga je nu ff luisteren. Staan mensen ook weer wat van de vinden. Nou ja, wat jij wil. Ik ga niet moeilijker doen dan het is. Oh en als er eens een bal gejat wordt van Droef krijg ik die altijd weer terug. Met een koekie, die krijgt de hond overigens niet want ik weet of deze allergieën heeft maar het ruiken is vaak al genoeg om de bal los te laten. Vinden ze ook altijd maar raar. Nou ja, ik ga niet achter jouw hond aanrennen, dat is pas raar.

Overigens kreeg ik gisteren wat commentaar, ik ben een beetje mensen moe en Droef en Izzy hebben niet zoveel zin om te luisteren in combinatie met vakantie tijd en dus ook de honden waarmee het niet klikt lopen op mijn tijden zorgt ervoor dat ik soms gewoon maar de woonwijk door wandel als ik het vervelend vind worden. Maar ik had dus bedacht dan neem ik ze aan de flexi mee, dan hebben ze wat meer snuffel ruimte en ik sta niet elke meter stil. Kreeg gisteren ochtend gelijk de vraag waarom ze ineens aangelijnd waren. Nou ja, ik ben een luie baas, heb geen zin in gedoe en het gaat niet met elke hond over roosjes. Aan hun reactie te merken hadden ze bedacht dat Droef en Izzy één of andere besmettelijke ziekte hadden of gewoon alles dood wilde hebben.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Fotogravinnetje schreef:Hier zijn gewoon geen brokjes nodig om aan te lijnen. Aanlijnen is namelijk in de meeste gevallen nog lang niet einde pret
Hier ook niet, maar als ze keurig los een paar krijsende honden passeren belonen wij dat standaard. Vind het namelijk veel te fijn dat ze dat zo makkelijk doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

ranetje schreef:
Aanlijnen en naar huis gaan is wel einde pret voor dat moment :wink:
Aanlijnen om naar huis te gaan betekent hier nog lekker veel ruimte om te snuffelen :) Dus nee, aanlijnen is niet per definitie einde pret, zelfs niet als ik dat doe om naar huis te kunnen gaan. Grote voordeel van de flex, vind ik. De overgang van helemaal vrij naar echt naast moeten lopen kun je daarmee flink verzwakken. Daarbij lijn ik tussendoor ook best regelmatig even aan voor een meter of 10, 20 en dan mogen ze daarna weer vrij. Of ik roep ze zonder dat ze aangelijnd hoeven te worden. Elco reageert op de klik van de musketonhaak met naar me toekomen om aangelijnd te worden. En als Elco vast zit, ja dan moet Gait natuurlijk ook, dus die komt dan ook naar me toe :D Ideaal!
S@ndr@
Zeer actief

ik geef thuis altijd een beloning... en ook dat weten ze, en is standaard , dus naar huis gaan betekend wat lekkers, en ik schaam me er niet voor hoor dat ik ze omkoop :engel:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tineke schreef:
Hier ook niet, maar als ze keurig los een paar krijsende honden passeren belonen wij dat standaard. Vind het namelijk veel te fijn dat ze dat zo makkelijk doen.
Aanlijnen hebben we als pup eigenlijk al veel mee en op geoefend. Dus ik ben blij dat dat geen issue meer is of dat ik echt moet lokken met voer of een bal om hem bij ons te krijgen :wink:
Idem eigenlijk met niet continue contact (willen) maken met andere honden.
En sommige honden reageren van nature niet op amokmakers, of willen dat zelf negeren. Eentje hier doet dat, en de ander niet dus daar blijf ik inderdaad op anticiperen en reageren en als er geen tegenreactie wordt gemaakt dan blijf ik dat ook belonen als we gepasseerd zijn. Zo doet iedereen het op zijn of haar manier.

Maar hoe vaak kom je niet mensen tegen die juist meegaan in het enthousiasme van hun jonge hond, en zeggen dat het goed is voor de socialisatie en dat hij of zij andere honden nu eenmaal zo leuk vindt :19:
Dat zijn ook vaak mensen die het vaak belachelijk vinden dat jij geen contact toestaat, en maanden later zie ik dat ze over straat gesleurd worden omdat de hond nog altijd gewend is om met iedereen maar kennis te maken :ok:
Laat mij dan maar mijn bochtje maken met de honden, of andere mensen dat nu leuk vinden of niet. Ik voel me daar prettiger bij in ieder geval :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”